Travemynde ja Lyypekki

Perhe

Kaikki hyvät shoppailupaikat olisi kiva tietää.Huhtikuussa risteily Travemyndeen ja päivä aikaa.Missä kannattaa ehdottomasti käydä??

9

1852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sternchen

      Travemünde on tosi pieni paikka ja sieltä ei paljon shoppailu mahdollisuuksia ole. Kannattaa siis mennä Lyypekkiin jossa nyt jonkun on verran on mahdollisuuksia shoppailuun. Siellä keskustan alueella (pienellä alueella) on ne shoppailumahdollisuudet mitä on. Pieniä kauppoja on aika paljon ja on siellä joku tavaratalokin.

      Lyypekissä kannatta kävellä hieman ympäriinsä, se on ihan hieno pieni kaupunki täynnä vanhoja rakennuksia. Kirkoissa esim. kannattaa käydä vilkaisemassa.

      • juitsari_evp

        Travemünde on itseasiassa Lyypekin kaupunginosa ja leimallisesti "kylpyläkaupunki". Siellä ei oikeastaan ole muuta kuin rantakatu ja sen varrella olevat pikku kaupat (kalliita).

        Itse Lyypekistä sen sijaan käsittääkseni löytyy shoppailuun mahdollisuuksia aivan riittävästi. Keskustan kävelykadulla (Breitestrasse) on keskiaikaista kaupungintaloa vastapäätä Karstadin tavaratalo, joka ei käsittääkseni yhtään häpeä Stockan rinnalla. Kaikenlaista muuta kauppaa keskustasta löytyy aivan varmasti yhdeksi päiväksi.
        Kaikkien skandinaavien, erityisesti ruotsalaisten ja autolla liikkuvien suomalaisten "mekka" on CittiPark Moislingin kaupunginosassa,(vastannee Jumboa/Selloa/Itistä, mutta hiukan pienempi?) ja sen ehdoton "kruunu" itse Citti, jossa tarjouslehtisetkin on painettu ruotsiksi ja olut sekä viina on halpaa..

        Yhden päivän retkeksi suosittelen kuitenkin pysymistä vanhankaupungin alueella, ja mahdollisesti laajentaen reviiriä aseman ympäristöön rakennettuu uuteen kauppakeskukseen, jossa löytyy mm. suuri elektroniikka liike Saturn.


      • päivä aikaa
        juitsari_evp kirjoitti:

        Travemünde on itseasiassa Lyypekin kaupunginosa ja leimallisesti "kylpyläkaupunki". Siellä ei oikeastaan ole muuta kuin rantakatu ja sen varrella olevat pikku kaupat (kalliita).

        Itse Lyypekistä sen sijaan käsittääkseni löytyy shoppailuun mahdollisuuksia aivan riittävästi. Keskustan kävelykadulla (Breitestrasse) on keskiaikaista kaupungintaloa vastapäätä Karstadin tavaratalo, joka ei käsittääkseni yhtään häpeä Stockan rinnalla. Kaikenlaista muuta kauppaa keskustasta löytyy aivan varmasti yhdeksi päiväksi.
        Kaikkien skandinaavien, erityisesti ruotsalaisten ja autolla liikkuvien suomalaisten "mekka" on CittiPark Moislingin kaupunginosassa,(vastannee Jumboa/Selloa/Itistä, mutta hiukan pienempi?) ja sen ehdoton "kruunu" itse Citti, jossa tarjouslehtisetkin on painettu ruotsiksi ja olut sekä viina on halpaa..

        Yhden päivän retkeksi suosittelen kuitenkin pysymistä vanhankaupungin alueella, ja mahdollisesti laajentaen reviiriä aseman ympäristöön rakennettuu uuteen kauppakeskukseen, jossa löytyy mm. suuri elektroniikka liike Saturn.

        Kiitos tiedoista.Mitä muuten maksaa taksi,suomen hinnoissako?Jos vaikka ajelisi sinne Cittiin.


      • juitsari_evp
        päivä aikaa kirjoitti:

        Kiitos tiedoista.Mitä muuten maksaa taksi,suomen hinnoissako?Jos vaikka ajelisi sinne Cittiin.

        Valitettavasti en tiedä taksien hintoja, muuten kuin, että halvempaa on kuin Suomessa. Itse liikun näet yleensä joko omalla, vuokra tai laina-autolla. Cittiin on Lyypekin asemalta n. 6 km, joten ei se taksi ihmeitä maksa.
        Tuossa on Cittin kotisivujen osoite, jos ei saksan kieli taivu, niin löytyy myö ruotsiksi, norjaksi ja tanskaksi. http://www.cittimarkt.de/


      • päivässä
        juitsari_evp kirjoitti:

        Valitettavasti en tiedä taksien hintoja, muuten kuin, että halvempaa on kuin Suomessa. Itse liikun näet yleensä joko omalla, vuokra tai laina-autolla. Cittiin on Lyypekin asemalta n. 6 km, joten ei se taksi ihmeitä maksa.
        Tuossa on Cittin kotisivujen osoite, jos ei saksan kieli taivu, niin löytyy myö ruotsiksi, norjaksi ja tanskaksi. http://www.cittimarkt.de/

        Kiitos taas vinkistä.


      • senverran että
        päivä aikaa kirjoitti:

        Kiitos tiedoista.Mitä muuten maksaa taksi,suomen hinnoissako?Jos vaikka ajelisi sinne Cittiin.

        Eilen taksihinta oli n. 1.3e/km.


      • yöllä
        senverran että kirjoitti:

        Eilen taksihinta oli n. 1.3e/km.

        Laiva menee saksanpuolella Skandinaviankai satamaan,onkohan satamassa myymälöitä ja jotain ruokabaaria?


      • amalia
        yöllä kirjoitti:

        Laiva menee saksanpuolella Skandinaviankai satamaan,onkohan satamassa myymälöitä ja jotain ruokabaaria?

        terminaalista ainoastaan kahvila ja alkoholimyymälä.

        Bussilla numero 30 (lähtee terminaalin edestä) pääsee Lyypekkiin. Bussimatka maksaa 2,40 euroa ja matkaa noin 20-25 km.


      • kaksi viikkoa
        amalia kirjoitti:

        terminaalista ainoastaan kahvila ja alkoholimyymälä.

        Bussilla numero 30 (lähtee terminaalin edestä) pääsee Lyypekkiin. Bussimatka maksaa 2,40 euroa ja matkaa noin 20-25 km.

        Kiitos Amalia vastauksesta.Ei muuta kuin matkaa odotellaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe