Kova työntekijä

tomppa2006

Usein kuulee sanottavan, että joku on kova tekemään töitä. Arvio perustuu useimmiten siihen, että kyseinen henkilö viettää suurimman osan ajastaan työpaikallaan? Aamusta iltaan tehdään pitkiä päiviä, viikonloput töissä.

Tälläisiä vapaaehtoisia löytyy paljon. Onko suomalainen ajattelu sitä, että työpaikalla kulutetettu aika mukamas nostaa jotenkin työntekijän arvoa?

Itsessään se, että on paljon työpaikalla, ei tee kenestäkään hyvää työntekijää. Tekemällä ylitöitä kahden ihmisen edestä, viedään mahdollisuus joltakin toiselta työpaikkaan!

197

11222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun mielestäni...
      Kova tekemään töitä, merkitsee sitä... tarttuu hommaan kuin hommaan reippaan ripeästi...=))))

Kyllä se nostaa työntekijän arvoa työnantajan silmissä jos joustaa työnantajan tarpeiden mukaan...=))))

Tuossa olet oikeassa, paljon tehty ylityö vie toiselta työpaikan... mutta onko vielä sellaisia työnantajia jotka teetättävät paljon överiä, sehän tulee kalliimmaksi kuin palkkaisi työntekijän purkamaan ylityöt...=))))

• tomppa2006

...joustoa pitää löytyä. Aina tulee "hephep" -hommia, jotka on hoidettava pois, mutta niistä saadut ylimääräiset vapaat pitäisi myös pystyä pitämään vapaana...

Kävin äskettäin kehityskeskustelun, jossa kysyttiin, olenko valmis tekemään lisätöitä ja osallistumaan ylimääräisiin projekteihin? Ilmoitin että perheellisenä miehenä minulle riittää aivan mainiosti normaali työaika.

Suuremmat yritykset tekevät kokoajan lisääntyvästi överiä, näkyy hyvin peruspalkaltaan samanlaisten ihmisten vuositulojen eroissa.

• tomppa2006 kirjoitti:

...joustoa pitää löytyä. Aina tulee "hephep" -hommia, jotka on hoidettava pois, mutta niistä saadut ylimääräiset vapaat pitäisi myös pystyä pitämään vapaana...

Kävin äskettäin kehityskeskustelun, jossa kysyttiin, olenko valmis tekemään lisätöitä ja osallistumaan ylimääräisiin projekteihin? Ilmoitin että perheellisenä miehenä minulle riittää aivan mainiosti normaali työaika.

Suuremmat yritykset tekevät kokoajan lisääntyvästi överiä, näkyy hyvin peruspalkaltaan samanlaisten ihmisten vuositulojen eroissa.

Työehtosopimuksessa lukee, että ylityöt saa ottaa vapaana jos duunari haluaa...=))))

Tuossa palaverissa olis ollut hyvä ottaa puheeksi, ne joustojen ottaminen vapaana...

Noista suurista yrityksistä ei mulla ole mitään tietoa...

• tomppa2006
        mohna kirjoitti:

Työehtosopimuksessa lukee, että ylityöt saa ottaa vapaana jos duunari haluaa...=))))

Tuossa palaverissa olis ollut hyvä ottaa puheeksi, ne joustojen ottaminen vapaana...

Noista suurista yrityksistä ei mulla ole mitään tietoa...

...varmaan pieni väärinkäsitys. Ei meillä ole mitään probleemaa siinä, etteikö ylitöitä voisi pitää vapaana...ongelma on siinä, että osa porukasta ei käytä näytä vapaita.

Monella yksinäisillä ihmisillä on kuvitelma, että työnantaja odottaa heidän asuvan työpaikallaan aina tarpeen vaatiessa. Tietysti osa yksin elävistä ihmisistä hakee seuraa ja tarpeellisuutta elämälleen jatkuvalla työpaikalla olollaan...?

• tomppa2006 kirjoitti:

...varmaan pieni väärinkäsitys. Ei meillä ole mitään probleemaa siinä, etteikö ylitöitä voisi pitää vapaana...ongelma on siinä, että osa porukasta ei käytä näytä vapaita.

Monella yksinäisillä ihmisillä on kuvitelma, että työnantaja odottaa heidän asuvan työpaikallaan aina tarpeen vaatiessa. Tietysti osa yksin elävistä ihmisistä hakee seuraa ja tarpeellisuutta elämälleen jatkuvalla työpaikalla olollaan...?

Mulla taisi olla lukuhäiriö...=))))

Eikös se ole jokaisen oma ongelma miten vapaat käyttää tai on käyttämättä. Eikös ne tule ylitöinä jos ei vapaana pidä????

Kyllä minäkin asuin duunissa aikoinaan, nyt ei tulis mieleenkään... toiset, niin kuin minä, pidän vapaa ajasta ja toiset työnteosta... eikä siihen aina liity mitään muuta tekiää. Mutta onhan niitä noitakin, jotka seuran takia tekee pitkää päivää...

• tomppa2006
        mohna kirjoitti:

Mulla taisi olla lukuhäiriö...=))))

Eikös se ole jokaisen oma ongelma miten vapaat käyttää tai on käyttämättä. Eikös ne tule ylitöinä jos ei vapaana pidä????

Kyllä minäkin asuin duunissa aikoinaan, nyt ei tulis mieleenkään... toiset, niin kuin minä, pidän vapaa ajasta ja toiset työnteosta... eikä siihen aina liity mitään muuta tekiää. Mutta onhan niitä noitakin, jotka seuran takia tekee pitkää päivää...

...juuri noin kuin kirjoitit. Vapaa-ajan arvostaminen täytyy ottaa osana tavallista elämää. Työntekijän arvostus ei siitä kasva kuinka paljon hän on työpaikallaan. Hyvän työntekijän saavutukset huomataan muutenkin...

Ei ollut tarkoitus ottaa kantaa sen paremmin siihen miten ylityövapaansa käyttää. Se on jokaisen oma asia ja joskus on myös tarvetta ylimääräiselle rahalle. Täysin ymmärrettävää.

• ...ngg

asiassa olen jopa samaa mieltä. Omista kokemuk-
      sista suurimmat väärintekijät ovat "taukotyönteki-
      jät". Annetaan kuva ahkerasta työntekijästä ruu-
      nebäri jauhaen, tupakkitauokoja (5-10 min.) useita
      päivässä ja sitten se kännykkä...paskanjauhantaa
      vähän väliä.
      Ruokatunti, 1/2 tuntia, on käytännössä vähintään
      45 min. Jos tunti, niin ollaan kuin Suomen Pankin
      johtajat.
      Lopulta elvistellään, että pääsi lähtemään vasta
      silloin ja silloin. Olipa raskas päivä...

Löytyypä sellaisia myötäelämiseen keskittyneitä
      apulaisia, jotka katsovat vieressä ja kehuvat kuin
      olisivat paikallispomoja.

En puuttuisi asiaan, jos työ tulee kunnolla teh-
      dyksi. Olen myös sellaisen työideologian kannalla,
      että työhön käytetyn ajan suhteen ei tarvitse olla
      tarkka, jos kaikki vaiheet tulevat ajallaan val-
      miiksi ilman jälkikäteisiä korjauksia. Hyvä työn-
      tekijä kuuluisi palkita väljemmillä työaikaraa-
      meilla.

• tomppa2006

Hyvä työntekijä tekee työnsä hyvin, eikä hänen tarvitse turvautuja tehtyjen työtuntien lukumäärään. Työ tulee kunnolla ja hyvin tehdyksi, se saa minulta paljon enemmän arvostusta ja olisin valmis palkitsemaan mieluummin laadusta kuin ajasta.

• jymäytys

Naurettavin esimerkki entiseltä työpaikaltani.

Taloushallinnon heppu jäi usein työajan jälkeen toimistoonsa, pelaamaan tietsarilla.
      Miksi?
      Kyseisen PK-yrityksen toimitusjohtaja/osaomistaja kehui minulle: Katso nyt kun tuo Pekka on ahkera! Vielä palaa valot sen työhuoneessa!!

Muutenkin olen sitä mieltä että turha hosuminen saaattaa olla haitallista.
      Työn tuloksia arvioitaessa pitäisi olla hyvät, hyväksytyt mittarit!

Huonot mittarit antavaat parhaille selittäjille etulyönnin!

Silloin on tehtävä töitä kun on tarvis.
      Muulloin ei pidä "näennäistyöllistää" itseään.

• tomppa2006

...ja näyttelemistä, kusetusta ja oman tarpeellisuuden esiintuomista on yllättävän paljon. Ikäänkuin pelättäisiin oman työpaikan puolesta, pakko yrittää saada tunteja enemmän kuin muut...

Minulla on esimerkki eräästä hyypiöstä, joka päivittäin jäi ylitöihin. Illan hiljennyttyä hän lähti kyllä käymään kotona, mutta saapui uudelleen yömyöhään leimaamaan kellokortinsa...sairasta!

• blackwomans

Ihminen joka luulee itsestään liikoja ,on omasta mielestään korvaamaton.

Juuri minä ja minun työpanokseni pitää puljua pystyssä;)

Väärin,me ihmiset ollaan vaan yks hyttysen pasa jossain firmassa.

Uusia tulijoita on todella paljon,kukaan meistä ei ole korvaamaton.

Ihminen joka omistautuu työlleen ,unohtaen siviilielämän,perheensä ,harrastuksensa,polttaa usein itsensä loppuun.

Niin ikävää kun se onkin;(

Kuka kaipaa sinua?

Ei todella kukaan,kun vietät esim pitkää burn out lomaa,sinua ehkä säälitellään,surkutellaan,käydään ne pakoliset tervehdyskäynnit luonasi.

Siinä se onkin,lopulta olet yksin;(

Jokaisen meistä tulisi muistaa ladata niitä akkuja,unohtaa arkinen aherrus ja nauttia elämästämme.

Ihminen usein unohtaa itsensä,sen oman hyvin vointinsa.

Tekeekö raha meistä onnellisia?

Perusturvan se toki luo,mutta sillä ei koskaan korvata terveyttä,ei ihmissuhteita,eikä mitään muuta,johon meidän kaikkien tulisi panostaa:))

• tomppa2006

Tämä kuvitelma oman työpanoksen tärkeydestä varmaan saa aikaan näitä korvaamattomia ihmisiä. Useimmiten kuitenkin kyse on työnantajan hyväksi käytöstä herkkäuskoisia työntekijöitä kohtaan.

Jouduin tekemään työnantajan pyynnöstä kyselyn työporukkani halukkuudesta tehdä ylitöitä? Joka toinen oli valmis jatkamaan työpäiväänsä ylitöiden merkeissä!

Samaanaikaan puhutaan työttömyydestä, masennuksesta, työuupumisesta ja syrjäytyneisyydestä. Eikö työn jakaminen kaikkien työikäisten kesken olisi kaikkien yhteinen etu? Jäisi aikaa myös siviili- ja perhe-elämälle.

• blackwomans
        tomppa2006 kirjoitti:

Tämä kuvitelma oman työpanoksen tärkeydestä varmaan saa aikaan näitä korvaamattomia ihmisiä. Useimmiten kuitenkin kyse on työnantajan hyväksi käytöstä herkkäuskoisia työntekijöitä kohtaan.

Jouduin tekemään työnantajan pyynnöstä kyselyn työporukkani halukkuudesta tehdä ylitöitä? Joka toinen oli valmis jatkamaan työpäiväänsä ylitöiden merkeissä!

Samaanaikaan puhutaan työttömyydestä, masennuksesta, työuupumisesta ja syrjäytyneisyydestä. Eikö työn jakaminen kaikkien työikäisten kesken olisi kaikkien yhteinen etu? Jäisi aikaa myös siviili- ja perhe-elämälle.

Vaan ihmisiä jotka luulevat olevansa korvaamattomia.

Luulen rahan olevan se houkutin ylitöihin jäämiselle.

Mitä siitä todella jää käteen verojen jälkeen?

Tekemisen ilo vaan ja ainoastaan.

Samalla unohdetaan elämisen tarkoitus;(

Itse henkilökohtaisesti olen suostunut tekemään ylitöitä vaan ja ainoastaa jos saan tehtävät ylityötunnit vapaana.

Näitäkin teen vaan ja ainoastaan todella harvoin.

Äkillinen sairastapaus on yksi sellainen mikä saa minut jäämään ylitöihin.

Kuitenkin olen sitä mieltä,minulla ja kaikilla muillakin pitäisi olla sitä elämää töiden jälkeenkin.

Vaikka vaan oleskelua minulle läheisten ihmisten parissa,tai muuten vaan:))

Eihän se raha onnea ihmiselle tuo tai materia,vaan hyvät ihmissuhteet työpaikan ulkopuolella:)))

• tomppa2006
        blackwomans kirjoitti:

Vaan ihmisiä jotka luulevat olevansa korvaamattomia.

Luulen rahan olevan se houkutin ylitöihin jäämiselle.

Mitä siitä todella jää käteen verojen jälkeen?

Tekemisen ilo vaan ja ainoastaan.

Samalla unohdetaan elämisen tarkoitus;(

Itse henkilökohtaisesti olen suostunut tekemään ylitöitä vaan ja ainoastaa jos saan tehtävät ylityötunnit vapaana.

Näitäkin teen vaan ja ainoastaan todella harvoin.

Äkillinen sairastapaus on yksi sellainen mikä saa minut jäämään ylitöihin.

Kuitenkin olen sitä mieltä,minulla ja kaikilla muillakin pitäisi olla sitä elämää töiden jälkeenkin.

Vaikka vaan oleskelua minulle läheisten ihmisten parissa,tai muuten vaan:))

Eihän se raha onnea ihmiselle tuo tai materia,vaan hyvät ihmissuhteet työpaikan ulkopuolella:)))

...on aika pitkälti samanlaiset ajatelmat elämisen tarkoituksesta kuin minullakin.

Jäin pohtimaan tuota herkkäuskoisuutta ja on myönnettävä, että varmaan on tosiaan niitä, jotka todella kuvittelevat olevansa korvaamattomia.

Hyvän työntekijän etuna on se, että hänen ei tarvitse osoittaa yhteistyökykyään ylitöillä. Hyvä työntekijä tunnetaan ja tiedetään ilman lakisääntöisten ylityömaksimien ylittämistä...?

• HiljaR

...joskus vaatii kovaa tekemistä. Ja sitä joutuu uhraamaan joskus aikansa ylimääräiseen työaikaan :(
      Mutta työthän eivät sieltä lähde minnekkään vaan saattavat kasaantua entisestään isommaksi.
      Ja sille ei voi mitään jos työnantaja ei ota lisää väkeä hommiin, vaikka kuinka työt kasaantuisi... Sellainen on nyky työpolitiikka. Pyritään tekemään sillä resurseilla mitä sinä hetkenä on:(
      Se on vaan niin väärin!

• tomppa2006

...väärin. Jos työpaikalla ei lisätä resursseja, niin paikalla olevien työmäärät lisääntyvät entisestään. Toisaalta työnantajalle tulee kolme kertaa halvemmaksi teettää ylimääräiset työt ylitöinä. Ei tarvitse maksaa SOTU-maksuja, eikä järjestää uusien ihmisten koulutukseen liittyviä kalliita järjestelyjä...

Työt eivät lähde mihinkään, vaan uskon näillä työpaikoilla, mitkä ovat kestäneet lamat sun muut vaikeat asiat, töiden määrä vaan lisääntyy ja kasaantuu yhä harvemmille. Saneeraus ja työn tehokkuuden lisääminen ovat työpaikoilla kovassa kurssissa.

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...väärin. Jos työpaikalla ei lisätä resursseja, niin paikalla olevien työmäärät lisääntyvät entisestään. Toisaalta työnantajalle tulee kolme kertaa halvemmaksi teettää ylimääräiset työt ylitöinä. Ei tarvitse maksaa SOTU-maksuja, eikä järjestää uusien ihmisten koulutukseen liittyviä kalliita järjestelyjä...

Työt eivät lähde mihinkään, vaan uskon näillä työpaikoilla, mitkä ovat kestäneet lamat sun muut vaikeat asiat, töiden määrä vaan lisääntyy ja kasaantuu yhä harvemmille. Saneeraus ja työn tehokkuuden lisääminen ovat työpaikoilla kovassa kurssissa.

...oikeassa oletkaan.:(( Yksikin henkilö on sairaana/lomalla, se nostattaa toisten työmäärää. Niin ainaskin meillä:(
        Tuntuu kamalalta toisia kohtaan, kun tietää mikä määrä töitä heille jäi.
        Vaan loma on ansaittua sellaista:)))
        Huomenna pirteänä töihin :)))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...oikeassa oletkaan.:(( Yksikin henkilö on sairaana/lomalla, se nostattaa toisten työmäärää. Niin ainaskin meillä:(
        Tuntuu kamalalta toisia kohtaan, kun tietää mikä määrä töitä heille jäi.
        Vaan loma on ansaittua sellaista:)))
        Huomenna pirteänä töihin :)))

...tämän (mikäköhän tauti lienee) A-viruksen kourissa ja mietin huomista töihin lähtöä. Onneksi senverran suuri lafka kyseessä, että tänäiltana, jos ilmoittaa, saan kyllä tuuraajan paikalle...

Olen ollut töissä myös pienemmässä firmassa ja silloin tuntui pahalta, kun itse sairastui. Sen takia, että tiesi muiden joutuvan tekemään sinun työsi...ikävää!

Sinä tunnutkin todella pirteältä, olet levännyt hyvin vapaapäiväsi...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...tämän (mikäköhän tauti lienee) A-viruksen kourissa ja mietin huomista töihin lähtöä. Onneksi senverran suuri lafka kyseessä, että tänäiltana, jos ilmoittaa, saan kyllä tuuraajan paikalle...

Olen ollut töissä myös pienemmässä firmassa ja silloin tuntui pahalta, kun itse sairastui. Sen takia, että tiesi muiden joutuvan tekemään sinun työsi...ikävää!

Sinä tunnutkin todella pirteältä, olet levännyt hyvin vapaapäiväsi...

ja pidetty huolta kunnosta, mutta yöunet jääneet jonnekkin kipujen kera:(
        Mutta pirteä olen siinä määrin että jaksaa potkia etiäpäin:)))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

ja pidetty huolta kunnosta, mutta yöunet jääneet jonnekkin kipujen kera:(
        Mutta pirteä olen siinä määrin että jaksaa potkia etiäpäin:)))

...jotenkin sattuu melkein koko ajan, huonosti tullut nukuttua. Nenä vuotaa, kurkkuun pistää, höntti olo, ajatus ei kulje...

Pirteydelläsi piristät myös minua. Voisit potkaista sellaisen kunnon haara-spakaatin, kuvittelen mielessäni sitä..

*hymyilee*

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...jotenkin sattuu melkein koko ajan, huonosti tullut nukuttua. Nenä vuotaa, kurkkuun pistää, höntti olo, ajatus ei kulje...

Pirteydelläsi piristät myös minua. Voisit potkaista sellaisen kunnon haara-spakaatin, kuvittelen mielessäni sitä..

*hymyilee*

... valmiina........ hyyyyyyyypppyyyyyyy tuleeeeee:))))
        O
        __|__
        |
        ___|___\

Tadaaaaaaaaa....

Auts, oi, voi, ei, uuhh...

Nyt on pakko... Auttakaa nyt herranen aika tästä ylös.. P... *ähisee ja puhisee*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

... valmiina........ hyyyyyyyypppyyyyyyy tuleeeeee:))))
        O
        __|__
        |
        ___|___\

Tadaaaaaaaaa....

Auts, oi, voi, ei, uuhh...

Nyt on pakko... Auttakaa nyt herranen aika tästä ylös.. P... *ähisee ja puhisee*

...ja tässä toinen. Kiedon ne ympärillesi ja nostan sinut hyvin varovasti ylös.

Ehkä keski-ikäisten on myönnettävä, että ihan kaikki ei temput ei enää onnistu...?

*suurkiitos sinulle*

terv. naurava mies

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja tässä toinen. Kiedon ne ympärillesi ja nostan sinut hyvin varovasti ylös.

Ehkä keski-ikäisten on myönnettävä, että ihan kaikki ei temput ei enää onnistu...?

*suurkiitos sinulle*

terv. naurava mies

ja ole hyvä vaan... varovasti sitten tuohon sohvalle... Tänks... Tää on ihanan pehmoinen sohva:))
        Juu.. paree vain pidättäytyä näihin normaaleihin temppuihin ;) Autsh...

*pieni virnistys silmäkulmassa"

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

ja ole hyvä vaan... varovasti sitten tuohon sohvalle... Tänks... Tää on ihanan pehmoinen sohva:))
        Juu.. paree vain pidättäytyä näihin normaaleihin temppuihin ;) Autsh...

*pieni virnistys silmäkulmassa"

...loukannut itseäsi. Tässä iässä luut eivät parane enää yhtä nopeasti kuin nuoremmilla.

*iso hymy*

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...loukannut itseäsi. Tässä iässä luut eivät parane enää yhtä nopeasti kuin nuoremmilla.

*iso hymy*

...oot ihan tyhjän panttina:)) Keitäkkö kahvit...
        Taatelikakku odottaa syöjiään:))) Ja ihan itte oon leiponna:))) On myös s... ups... keksiä siis öhöm tarjolla ;)

*hymyssä suin*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...oot ihan tyhjän panttina:)) Keitäkkö kahvit...
        Taatelikakku odottaa syöjiään:))) Ja ihan itte oon leiponna:))) On myös s... ups... keksiä siis öhöm tarjolla ;)

*hymyssä suin*

...keitän sinulle kahvit tuollaisen urotyön jälkeen mitä teit. Taatelikakku on suurimpia herkkujani. Tykkään siitä melkein enemmän kuin kermakakusta. Mauste- ja suklaakakku on myös suosikkejani...

*aloittaa kokeneen kahvinkeittäjän varmaakin varmemman työskentelyn*

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...keitän sinulle kahvit tuollaisen urotyön jälkeen mitä teit. Taatelikakku on suurimpia herkkujani. Tykkään siitä melkein enemmän kuin kermakakusta. Mauste- ja suklaakakku on myös suosikkejani...

*aloittaa kokeneen kahvinkeittäjän varmaakin varmemman työskentelyn*

Kahvi tuoksuu aivan iiiiihanalta... Onhan keittäjä expertti:)))

Tässä taatelikakku *ojentaa hymyillen*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

Kahvi tuoksuu aivan iiiiihanalta... Onhan keittäjä expertti:)))

Tässä taatelikakku *ojentaa hymyillen*

...ihanaa kakkua. En nyt taida itse viitsiä juoda kahvia lainkaan, siirryn tuonne sohvalle lepäilemään...

*hymyilevät silmät painuvat lähes kiinni*

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...ihanaa kakkua. En nyt taida itse viitsiä juoda kahvia lainkaan, siirryn tuonne sohvalle lepäilemään...

*hymyilevät silmät painuvat lähes kiinni*

...Pitää yksi edes maistaa.. Hmmm... maistuuhan se, vaan ei minun herkkua:)

Kiitos kahvista... ups näyttää isäntä simahtaneen...

*hiljaa hiipien pusu poskelle ja poistuu*

Kiitos kahvista...Maistui :))))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...Pitää yksi edes maistaa.. Hmmm... maistuuhan se, vaan ei minun herkkua:)

Kiitos kahvista... ups näyttää isäntä simahtaneen...

*hiljaa hiipien pusu poskelle ja poistuu*

Kiitos kahvista...Maistui :))))

...hetkeksi! Aika epäkohteliasta, mutta oloni on todella surkean kurja. Taitaa olla paras siirtyä vähin äänin oman huushollin puolelle. En halua aiheuttaa mitään hämminkiä...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...hetkeksi! Aika epäkohteliasta, mutta oloni on todella surkean kurja. Taitaa olla paras siirtyä vähin äänin oman huushollin puolelle. En halua aiheuttaa mitään hämminkiä...

...Kuinkas sitä herraa niin nukuttikaan:)) Jaahas kyllä olikin jo aika:)))

*Huokaa ja alkaa siivoamaan*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...Kuinkas sitä herraa niin nukuttikaan:)) Jaahas kyllä olikin jo aika:)))

*Huokaa ja alkaa siivoamaan*

...kutsu vaan minua, jos tarvitset oikein hyvää kahvia...?

Nimim. päiväkahvit mukavampaa kaksistaan.

• niisku-myy46

on, ainakin täällä maaseudulla, juuri siinä, miten kova hän on tekemään töitä. Joskus huvittaa, kun naapurukset voivat jopa kilpailla siitä, kuka on aamulla ensimmäisenä hakemassa postia; hinkkaamassa pihamaataan tms. Vaikka sitten moiset jutut tehtyään, painautuisi uudelleen petiin.

Toinen sanonta; "Kyllä se ihminen on sitten tiukilla" eli "hänellä on monta rautaa tulessa ja kauhea hässäkkä päällä". SE on kunnioitettavaa ja häntä arvostetaan. Herranpieksut. Sekö tekee ihmisestä arvokkaan toisen silmissä, että hän polttaa itsensä loppuun! Tekee niin paljon töitä, että sairastuu.

Juu, Luoja ei laiskoja elätä jne...

• tomppa2006

...ehkä me olemme vielä niin alkukantaisessa ajattelussa, että mitä vähemmän nukkuu, sitä enemmän voi tehdä töitä? Siis periaatteessa koko valveilla oloajan voi paiskia hommia. Niinhään maaseudulle ennen tehtiin...aamusta iltaan.

"Luoja ei laiskoja elätä". Tosin monien työpaikoilla olevien henkilöiden työpanos voi olla heppoinen? Mutta ainakin työpaikalle raahaudutaan niin kauan, kun jaksetaan...

• niisku-myy46
        tomppa2006 kirjoitti:

...ehkä me olemme vielä niin alkukantaisessa ajattelussa, että mitä vähemmän nukkuu, sitä enemmän voi tehdä töitä? Siis periaatteessa koko valveilla oloajan voi paiskia hommia. Niinhään maaseudulle ennen tehtiin...aamusta iltaan.

"Luoja ei laiskoja elätä". Tosin monien työpaikoilla olevien henkilöiden työpanos voi olla heppoinen? Mutta ainakin työpaikalle raahaudutaan niin kauan, kun jaksetaan...

Nykyään onneksi on tajuttu, että ihminen tarvitsee riittävästi unta ja lepoa. Se on hullu, joka itsensä työllä tappaa - noin karkeasti sanottuna.

Siitä työpanoksen heppoisuudesta en tiedä. Onhan niitä lusmuja ollut kautta aikojen. Onko nykyajan työpaikoilla vara lusmuilla...hmmm... kun on jono uusia vaihtoehtoja tulossa ovella.

• tomppa2006
        niisku-myy46 kirjoitti:

Nykyään onneksi on tajuttu, että ihminen tarvitsee riittävästi unta ja lepoa. Se on hullu, joka itsensä työllä tappaa - noin karkeasti sanottuna.

Siitä työpanoksen heppoisuudesta en tiedä. Onhan niitä lusmuja ollut kautta aikojen. Onko nykyajan työpaikoilla vara lusmuilla...hmmm... kun on jono uusia vaihtoehtoja tulossa ovella.

...ihmisiä käytetään kyllä säälimättä hyväksi. Jotkut ei vaan osaa sanoa, että minä en tule ylitöihin. Tuntuu kuulemma pahalta kieltäytyä, aika älytöntä sinänsä.

Työpanoksen mittaaminen on niin vaikeaa, että myös lusmut tulevat aina pärjäämään. He pystyvät selittämään asiat itselleen parhain päin...?

• F-i-a

työtä tekee,viisas pääsee vähemmällä. No,ei tuo kait pidä paikkaansa.
      Meillä työpaikalla on sellaisia jotka puhuu miten paljon ovat tehneet vaikka eivät ole tehneet yhtikäs mitään.
      Mutta kyllä pomo näkee jos tulosta syntyy...ja siitä määräytyy palkkakin.

Monipuolisuus on meidän työpaikalla A ja O,on osattava tehdä eri työvaiheita.

• tomppa2006

...lukenut tällä palstallakin jonkun tarinointia siitä kuinka paljon töitä on tullut tehtyä. No, sehän on jokaisen oma asia miten elämänsä viettää.

Mielestäni jotkut ovat suustaan niin hyviä suplinki ihmisiä, että pystytyvät esittämään pomolleen paljon sellaista mitä he itse eivät ole tehneet. Näiden ihmisten arvostus työporukassa ei ole kyllä kovin korkealla...?

Harvalla työpaikalla enää pystyy mittaamaan suoraan tehtyä työmäärää ja maksamaan palkkaa sen mukaan...

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...lukenut tällä palstallakin jonkun tarinointia siitä kuinka paljon töitä on tullut tehtyä. No, sehän on jokaisen oma asia miten elämänsä viettää.

Mielestäni jotkut ovat suustaan niin hyviä suplinki ihmisiä, että pystytyvät esittämään pomolleen paljon sellaista mitä he itse eivät ole tehneet. Näiden ihmisten arvostus työporukassa ei ole kyllä kovin korkealla...?

Harvalla työpaikalla enää pystyy mittaamaan suoraan tehtyä työmäärää ja maksamaan palkkaa sen mukaan...

mittaamaan kaikilla työpaikoilla,mutta meillä pystyy aika hyvin onneksi:))
        Joka työpaikallahan on niitä kieroilijoita ja pomon peen nuolijoita mutta ei meilläkään sellaisia kunnioiteta.

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

mittaamaan kaikilla työpaikoilla,mutta meillä pystyy aika hyvin onneksi:))
        Joka työpaikallahan on niitä kieroilijoita ja pomon peen nuolijoita mutta ei meilläkään sellaisia kunnioiteta.

...ole sellaisia peen nuolijoita, emmehän F-i-a?

Oletko koskaan valehdellut pomolle? Minä olen.

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...ole sellaisia peen nuolijoita, emmehän F-i-a?

Oletko koskaan valehdellut pomolle? Minä olen.

enkä ole koskaan nuollut vaan olen työni osaamisella ja hoitamalla saanut arvostusta:))

En muista että olisin valehdellut,muuten olisi kovat omantunnon tuskat. En yleensäkkään valehtele muuta kuin ihan pakosta pienen valkoisen valheen päästän.

Mitäs valehtelit?

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

enkä ole koskaan nuollut vaan olen työni osaamisella ja hoitamalla saanut arvostusta:))

En muista että olisin valehdellut,muuten olisi kovat omantunnon tuskat. En yleensäkkään valehtele muuta kuin ihan pakosta pienen valkoisen valheen päästän.

Mitäs valehtelit?

...itseäni hyvänä työntekijänä, uskon myös monen muun ajattelevan niin...

Pomo kysyi, miksi en osallistunut vapaapäivänäni erääseen palaveriin? Vastasin olleeni kuoleman sairas, tosiasiassa en vaan jaksanut mennä. Ei huvittanut!

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...itseäni hyvänä työntekijänä, uskon myös monen muun ajattelevan niin...

Pomo kysyi, miksi en osallistunut vapaapäivänäni erääseen palaveriin? Vastasin olleeni kuoleman sairas, tosiasiassa en vaan jaksanut mennä. Ei huvittanut!

sinne tartte vapaapäivänä mennä...vai tartteeko?
        Menisin itse vain jos olisi tosi tärkeä palaveri ja ottaisin vapaata ne tunnit myöhemmin jotka palaveriin menisi.

Ei tuo niin kamala valhe ollut mun mielestä:))

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

sinne tartte vapaapäivänä mennä...vai tartteeko?
        Menisin itse vain jos olisi tosi tärkeä palaveri ja ottaisin vapaata ne tunnit myöhemmin jotka palaveriin menisi.

Ei tuo niin kamala valhe ollut mun mielestä:))

...vapaapäivänä mennä, mutta meidän pomo edellyttää alaisiltaan joustoa ja yhteistyökykyä myös vapaapäivinä.

Olen niin huono valehtelemaan, että epäilen hänen huomanneen tekoni, mutta mitäpä kysyi...En pidä asiaa kauhean suurena rikoksena!

• Fin-landia.

"kullan" arvoinen kun häntä tarvitaan, mut kun ei enää tarvita, se työn tekijä ei ole minkään arvoinen enää, ehkä ihmisenä...kait?

Kovalla työ ihmisellä ei ole muuta kuin ylpeys jälellä sitten ja muilla ei enää ole aikaa mainita, olitpas kova työläinen.

• tomppa2006

...ja hänen työpanostaan kehutaan. Muistetaan mainita hänen läsnäolonsa välttämättömyys ylityöpyyntöä esitettäessä. Seuraavalla viikolla YT-neuvotteluissa tämä välttämätön työntekijä muuttuu ensimmäiseksi muihin tehtäviin siirrettäväksi (häneltähän löytyy joustoa).

Ei jaeta enää arvomerkkejä raskaan työn raatajille. Kaikki työntekijät saavat samanlaiset palvelusvuosiprenikat...

• Loistava.polku

.....terve ihminen ei työtä kaipaa.

• tomppa2006

...eikä myöskään ikääntyvän ihmisen elämässä, työnteko ei ole se maailman tärkein asia. Tärkeää on miten viettää loppuelämänsä. Joku saa hukuttaa itsensä työntekoon, minä ajattelin pikku hiljaa alkaa jäähdyttelemään...

• Milana

Viikon lomailun jälkeen pitäisi siis ajatella töitä ja työntekoa :-)) Minä sorrun liian usein siihen, että olen korvaamaton, kukaan ei hoida hommaa niin hyvin kuin minä... Ja joskus ihan oikeesti niin onkin: mä olen ainoa joka osaa italiaa ja jos asiakas haluaa keskustella omalla äidinkielellään, niin mut kutsutaan töihin, vaikka sattuisi olemaan vapaapäivä. Tosin olen siihen antanut luvan ja saan siitä sitten korvauksena ylimääräistä vapaata :-)) Muutenkin jos asiakas haluaa, että juuri minä olen läsnä, olen siihen yleensä suostunut.

Työnteko kuitenkin on ihan tärkeää ja kovasti olen patistellut poikia kesätyöpaikan hakuun. Itse aion pitää pitkän kesäloman :-))

• tomppa2006

Ihmisen täytyy saada ollain jossain asiassa hyvä. Uskon sinun sinun olevan juuri omiaan tuollaiseen asiakasläheiseen työhön. Toisilta ihmisiltä se onnistuu kuin luonnostaan. Itse en osaa olla kauhean seurallinen, jos en pidä jostain ihmisestä. Se näkyy minusta lävitse.

Oma työni on enemmän tekniikkaan ja laitteisiin liittyvää. Niiden kanssa tulee aina toimeen, ovat useimmin kylmää rautaa. Ihmismielen kanssa työskentelevillä on paljon enemmän muuttujia, jotka vaikuttavat arvaamattomasti työhön...

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

Ihmisen täytyy saada ollain jossain asiassa hyvä. Uskon sinun sinun olevan juuri omiaan tuollaiseen asiakasläheiseen työhön. Toisilta ihmisiltä se onnistuu kuin luonnostaan. Itse en osaa olla kauhean seurallinen, jos en pidä jostain ihmisestä. Se näkyy minusta lävitse.

Oma työni on enemmän tekniikkaan ja laitteisiin liittyvää. Niiden kanssa tulee aina toimeen, ovat useimmin kylmää rautaa. Ihmismielen kanssa työskentelevillä on paljon enemmän muuttujia, jotka vaikuttavat arvaamattomasti työhön...

En kyllä ole kauhean seurallinen noin ihan itsestään, se on täytynyt oppia työtä tekiessä. Joidenkin ihmisten kanssa se vain on helpompaa kuin muiden, kyllä tunteet valitettavasti ovat koko ajan mukana. Onneksi olen aikaa myöten oppinut myös hiukan ammatillisemman asenteen, joten päivän aikana eteen tulleet asiat eivät enää valvota yöllä kuin joskus harvoin. Onneksi elämässä on paljon muutakin kuin työ!

Luin tuosta ylempää, että olet sairas. Onneksi toin sinulle tuliaisena ison halauksen verran lämmintä kevätaurinkoa :-))

*halaa ja puhaltaa korvan víeressä muiston Italian lempeästä ja tuoksuvasta kevättuulesta*

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

En kyllä ole kauhean seurallinen noin ihan itsestään, se on täytynyt oppia työtä tekiessä. Joidenkin ihmisten kanssa se vain on helpompaa kuin muiden, kyllä tunteet valitettavasti ovat koko ajan mukana. Onneksi olen aikaa myöten oppinut myös hiukan ammatillisemman asenteen, joten päivän aikana eteen tulleet asiat eivät enää valvota yöllä kuin joskus harvoin. Onneksi elämässä on paljon muutakin kuin työ!

Luin tuosta ylempää, että olet sairas. Onneksi toin sinulle tuliaisena ison halauksen verran lämmintä kevätaurinkoa :-))

*halaa ja puhaltaa korvan víeressä muiston Italian lempeästä ja tuoksuvasta kevättuulesta*

...ilopilleri, päivieni lämpö, unieni salaperäinen haave. Kevättuuli on sitä mitä tarvitsen, se tuo lämpimän tuulahduksen riutuneeseen kehooni.

Kiitos, italiantaitoinen fudisystäväni. Tarvitsin piristystä...

Olen minäkin joskus nuorempana valvonut öitäni tekemättömien ja vaikeiden töiden takia. Silloin en vielä ollut niin hyvä mitä nyt. Jos ihminen hallitsee työnsä, ei tarvitse viettää unettomia öitä murehtien...

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...ilopilleri, päivieni lämpö, unieni salaperäinen haave. Kevättuuli on sitä mitä tarvitsen, se tuo lämpimän tuulahduksen riutuneeseen kehooni.

Kiitos, italiantaitoinen fudisystäväni. Tarvitsin piristystä...

Olen minäkin joskus nuorempana valvonut öitäni tekemättömien ja vaikeiden töiden takia. Silloin en vielä ollut niin hyvä mitä nyt. Jos ihminen hallitsee työnsä, ei tarvitse viettää unettomia öitä murehtien...

tulla tänne pohjoiseenkin niin pian kuin vain ehtii :-)) Leveän hymyn sait aikaan näytön tällä puolen - ja etkä varmaan arvannut, että tässä samalla katselen Fiorentinan peliä siinä toivossa, että Luca Toni tekisi monta maalia ja hymyilisi leveästi kameran edessä ;-)) Kevät tulee, kevät...

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

tulla tänne pohjoiseenkin niin pian kuin vain ehtii :-)) Leveän hymyn sait aikaan näytön tällä puolen - ja etkä varmaan arvannut, että tässä samalla katselen Fiorentinan peliä siinä toivossa, että Luca Toni tekisi monta maalia ja hymyilisi leveästi kameran edessä ;-)) Kevät tulee, kevät...

...ottelua Torinoa vastaan. Vaihdoin Sampdoria-Lazio matsiin.

Kevät tulee. Varasin vielä lomamatkan Kreikkaan, pääsen nauttimaan vielä hiukan aikaisemmin kukkaloistosta ja huumaavista tuoksuista...

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...ottelua Torinoa vastaan. Vaihdoin Sampdoria-Lazio matsiin.

Kevät tulee. Varasin vielä lomamatkan Kreikkaan, pääsen nauttimaan vielä hiukan aikaisemmin kukkaloistosta ja huumaavista tuoksuista...

Tämä on nyt toinen kevääni Suomessa moneen vuoteen. Sisäinen kalenterini ei oikein ole vielä tottunut siihen, että maaliskuu on täyttä talvea. Kyllä tulee haikea olo, kun katsoo ulos pimeyteen... kevät on niin lähellä ja kuitenkin niin kaukana. Kaipaan myös Englannin nummien aurinkoisten päivien kevättä... tai oikeastaan jopa sitä vesisadettakin :-))

Tuothan minulle Kreikasta oliivipuun oksan...tai ainakin häivähdyksen meren tuoksua!

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

Tämä on nyt toinen kevääni Suomessa moneen vuoteen. Sisäinen kalenterini ei oikein ole vielä tottunut siihen, että maaliskuu on täyttä talvea. Kyllä tulee haikea olo, kun katsoo ulos pimeyteen... kevät on niin lähellä ja kuitenkin niin kaukana. Kaipaan myös Englannin nummien aurinkoisten päivien kevättä... tai oikeastaan jopa sitä vesisadettakin :-))

Tuothan minulle Kreikasta oliivipuun oksan...tai ainakin häivähdyksen meren tuoksua!

...minä sinulle oliivipuun oksan, voin tuoda lisäksi pinjan ja sypressin oksia. Kauniita puita, niin erilaisia kuin nämä meidän pohjoismaiset...

Minä sain sen kevätflunssan, olen nyt toipilaana yksin kotona...

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...minä sinulle oliivipuun oksan, voin tuoda lisäksi pinjan ja sypressin oksia. Kauniita puita, niin erilaisia kuin nämä meidän pohjoismaiset...

Minä sain sen kevätflunssan, olen nyt toipilaana yksin kotona...

...rakastan auringon hellimän pinjametsän kirpeää tuoksua :-))Kevät antaa tänään pieniä vihjeitä tulostaan - ihanaa! Sua on varmaan yks sun toinen nainen täällä jo ehtinyt hoivaileen ;-)), joten jatkan ihan noilla eilisillä eväillä...

*halaus ja etelän auringon viekoittelevaa lämpöä iloisen hymyni välityksellä*

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

...rakastan auringon hellimän pinjametsän kirpeää tuoksua :-))Kevät antaa tänään pieniä vihjeitä tulostaan - ihanaa! Sua on varmaan yks sun toinen nainen täällä jo ehtinyt hoivaileen ;-)), joten jatkan ihan noilla eilisillä eväillä...

*halaus ja etelän auringon viekoittelevaa lämpöä iloisen hymyni välityksellä*

viekoittelevaa lämpöä, kiitos Milana. Iloinen hymysi piristää sairastelevan tomppa-rukan päivää. Mikään ei voi korvata hoivaavaa naista, se on taito sydämessäsi...

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

viekoittelevaa lämpöä, kiitos Milana. Iloinen hymysi piristää sairastelevan tomppa-rukan päivää. Mikään ei voi korvata hoivaavaa naista, se on taito sydämessäsi...

...yritetään olla vaatimattomia ja hoitaa työmme hyvin ;-)) Oikeasti minulla on taito, mutta ei sydämessäni vaan käsissäni, pelkällä kosketuksellani rauhoittaa ja lohduttaa hädässä olevaa ihmistä. Jos laittaisin käteni ihan lähelle rintaasi, saattaisit tuntea lämmintä pistelyä, vaikka en sinua edes koskettaisi... No, en paljon ominaisuuksiani mainosta, kun nykylääketiede ei niistä piittaa. Käytän taitojani vain silloin, kun toinen ihminen kärsii ja itse olen riittävän virkeä.

*hymyilee itsekseen: punatukkainen ja muutenkin kummallinen...ei enkeli vaan noita*

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

...yritetään olla vaatimattomia ja hoitaa työmme hyvin ;-)) Oikeasti minulla on taito, mutta ei sydämessäni vaan käsissäni, pelkällä kosketuksellani rauhoittaa ja lohduttaa hädässä olevaa ihmistä. Jos laittaisin käteni ihan lähelle rintaasi, saattaisit tuntea lämmintä pistelyä, vaikka en sinua edes koskettaisi... No, en paljon ominaisuuksiani mainosta, kun nykylääketiede ei niistä piittaa. Käytän taitojani vain silloin, kun toinen ihminen kärsii ja itse olen riittävän virkeä.

*hymyilee itsekseen: punatukkainen ja muutenkin kummallinen...ei enkeli vaan noita*

...noita. Tämä oli kyllä pommi heti herättyä. Lähes viattomalta kuullostanut, reipas, keski-ikäinen, punatukkainen nainen.

Haluaisin kokea tunteen, minkä pystyt saamaan parantavalla kädelläsi. Todella mielenkiintoista...

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...noita. Tämä oli kyllä pommi heti herättyä. Lähes viattomalta kuullostanut, reipas, keski-ikäinen, punatukkainen nainen.

Haluaisin kokea tunteen, minkä pystyt saamaan parantavalla kädelläsi. Todella mielenkiintoista...

...tuntuu ensin kihelmöintinä iholla ja sen jälkeen lämmöltä, joka leviää laajalti ja on syvempää kuin pelkästään ihon pinnalla. Ilmeisesti juuri tuohon lämpöön liittyy kipua lieventävä tekijä, koska lihakset rentoutuvat. Eräs englantilainen nainen sanoi, että se tuntuu siltä kuin enkeli kietoisi siipensä ympärillesi...Nuo sanat minä muistan ikuisesti. Minä tunnen sen vain kuumotuksena käsissäni ja suurena väsymyksenä jälkeenpäin.

Itseäni en pysty hoitamaan enkä läheskään kaikkia vaan ihmisessä täytyy olla jotakin, joka vetoaa minuun. En osaa etukäteen sanoa, tapahtuuko kosketuksessani jotakin vai ei... Muita omituisuuksia en itsessäni ole havainnut :-))

*yrittää ajatuksen voimalla siirtää lämmintä oloa Tompan paidan alle*

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

...tuntuu ensin kihelmöintinä iholla ja sen jälkeen lämmöltä, joka leviää laajalti ja on syvempää kuin pelkästään ihon pinnalla. Ilmeisesti juuri tuohon lämpöön liittyy kipua lieventävä tekijä, koska lihakset rentoutuvat. Eräs englantilainen nainen sanoi, että se tuntuu siltä kuin enkeli kietoisi siipensä ympärillesi...Nuo sanat minä muistan ikuisesti. Minä tunnen sen vain kuumotuksena käsissäni ja suurena väsymyksenä jälkeenpäin.

Itseäni en pysty hoitamaan enkä läheskään kaikkia vaan ihmisessä täytyy olla jotakin, joka vetoaa minuun. En osaa etukäteen sanoa, tapahtuuko kosketuksessani jotakin vai ei... Muita omituisuuksia en itsessäni ole havainnut :-))

*yrittää ajatuksen voimalla siirtää lämmintä oloa Tompan paidan alle*

...paljon tälläisistä parantavista käsistä ja isäni kävi aikoinaan erään tälläisen ihmisen luona ja sai apua omiin vaivoihinsa. Uskon teoreettisen lääketieteen yläpuolella olevan myös tälläisiä, harvinaisen kyvyn saaneita muita parantavia enkeleitä...

En vielä saanut sitä parantavaa vaikutusta, lämmön tunnen kyllä jo nyt. Voisitko antaa minulle vielä hieman lisää sitä parantavaa...?

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...paljon tälläisistä parantavista käsistä ja isäni kävi aikoinaan erään tälläisen ihmisen luona ja sai apua omiin vaivoihinsa. Uskon teoreettisen lääketieteen yläpuolella olevan myös tälläisiä, harvinaisen kyvyn saaneita muita parantavia enkeleitä...

En vielä saanut sitä parantavaa vaikutusta, lämmön tunnen kyllä jo nyt. Voisitko antaa minulle vielä hieman lisää sitä parantavaa...?

Mä en oikein hallitse näitä kaukoparannushommia, mutta sinua tietysti haluan auttaa :-)) Käsieni voima ei sinne asti yllä kuin lämmön verran, joten halaanpa sua sitten taas oikein kunnolla ja vuodatan elämäniloa sykkivää energiaani riutuneeseen kehoosi juuri riittävän määrän... No, hetken päästä pitäisi alkaa vaikuttaa siellä päässä - toivottavasti en antanut sinulle yliannostusta :-))

* halaa ja hymyilee auringonloiste silmissään*

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

Mä en oikein hallitse näitä kaukoparannushommia, mutta sinua tietysti haluan auttaa :-)) Käsieni voima ei sinne asti yllä kuin lämmön verran, joten halaanpa sua sitten taas oikein kunnolla ja vuodatan elämäniloa sykkivää energiaani riutuneeseen kehoosi juuri riittävän määrän... No, hetken päästä pitäisi alkaa vaikuttaa siellä päässä - toivottavasti en antanut sinulle yliannostusta :-))

* halaa ja hymyilee auringonloiste silmissään*

...ihana nainen. Sairaalle lähimmäiselle suot voimahalauksen, kiitos!

Heikko ja riutunut kehoni tunsi suuren lämpöaallon lävistävän koko kropan.

Tunnen itseni vahvaksi, en voimakkaaksi, mutta vahvaksi. Siis todella löytyi vaikutusta!

*kuumeen sumentamissa silmissä löytyy jo pieni ilon pilkahdus*

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...ihana nainen. Sairaalle lähimmäiselle suot voimahalauksen, kiitos!

Heikko ja riutunut kehoni tunsi suuren lämpöaallon lävistävän koko kropan.

Tunnen itseni vahvaksi, en voimakkaaksi, mutta vahvaksi. Siis todella löytyi vaikutusta!

*kuumeen sumentamissa silmissä löytyy jo pieni ilon pilkahdus*

...täytyykin alkaa harjoittelemaan kaukoparannusta oikein kunnolla, vaikka sinulla ja minulla on kyllä ollut niin toimiva yhteys jo kauan, joten olisi ollut yllätys, jos mitään et olisi tuntenut :-)) Toivottavasti halaukseni lämpö on säilynyt sinussa :-))

*lentosuukko bittiavaruuteen*

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

...täytyykin alkaa harjoittelemaan kaukoparannusta oikein kunnolla, vaikka sinulla ja minulla on kyllä ollut niin toimiva yhteys jo kauan, joten olisi ollut yllätys, jos mitään et olisi tuntenut :-)) Toivottavasti halaukseni lämpö on säilynyt sinussa :-))

*lentosuukko bittiavaruuteen*

...kiinni ja painan sen huulilleni, koska tiedän sen olleen tarkoitettu minulle.

*mun puhheesta eii ssaa oikekkeesdi midään selvää, kun on nedä ihan dukossa*

• HiljaR

...suussa sulavainen kaakkelspaana onkin seuraava leivonta kohde...

Sitä odotellessa... sulla on taatelikakkua siellä rinnuspielis:)))

Antoisaa tätä päivää

*siivouksen jatkaja huhuilee*

• tomppa2006

...kakkua rinnuspielissä. Täytyy olla varovainen näissä virtuaalivierailusssa, voi tulla helposti sanomista...?

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...kakkua rinnuspielissä. Täytyy olla varovainen näissä virtuaalivierailusssa, voi tulla helposti sanomista...?

...Pidän mielessä.
        Kiitos tästä kahvituokiosta.
        Nyt suuntaa ulos hapelle..

*Kiittää ja niiaa*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...Pidän mielessä.
        Kiitos tästä kahvituokiosta.
        Nyt suuntaa ulos hapelle..

*Kiittää ja niiaa*

...olet varmaan jo liikkeellä energisenä uuden työviikon haasteiden edessä.

Minä olen sängynpohjalla sairaana...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...olet varmaan jo liikkeellä energisenä uuden työviikon haasteiden edessä.

Minä olen sängynpohjalla sairaana...

...aamupäivää, tai onhan se jo päivä:)
        Juu virkeänä käyty fysioterapeutilla hommailemassa hiukan parannusta/opastusta:)))

No, voihan sinua:((( Et sitten päässytkään eroon vielä taudistasi. Lepäilehän sinä siellä kaikessa rauhassa, niin me hoidamme hommat täällä töissä:))

Pidätkö valkosipulista?

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...aamupäivää, tai onhan se jo päivä:)
        Juu virkeänä käyty fysioterapeutilla hommailemassa hiukan parannusta/opastusta:)))

No, voihan sinua:((( Et sitten päässytkään eroon vielä taudistasi. Lepäilehän sinä siellä kaikessa rauhassa, niin me hoidamme hommat täällä töissä:))

Pidätkö valkosipulista?

...eroon taudista, vaikka eilen niin toivoinkin. Olisin mennyt mieluummin terveenä töihin, kuin täällä sairaana voivottelemaan.

Ei missään nimessä mitään valkosipulihoitoja, ei ei. Minun kurkkuni on muuten niin kipeä, että tämä kirjoittaminen sopii puhumista paremmin.

Ei vaan tahdo pystyä pitkään istumaan tässä tuolilla, lepäilin äsken kaksi tuntia ja nyt lähden lääkäriin hakemaan sen sairaslomatodistuksen...

Toivottavasti kuulen sinusta vielä...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...eroon taudista, vaikka eilen niin toivoinkin. Olisin mennyt mieluummin terveenä töihin, kuin täällä sairaana voivottelemaan.

Ei missään nimessä mitään valkosipulihoitoja, ei ei. Minun kurkkuni on muuten niin kipeä, että tämä kirjoittaminen sopii puhumista paremmin.

Ei vaan tahdo pystyä pitkään istumaan tässä tuolilla, lepäilin äsken kaksi tuntia ja nyt lähden lääkäriin hakemaan sen sairaslomatodistuksen...

Toivottavasti kuulen sinusta vielä...

....minä täältä mänösin... Vastailen kun kerkeilen:))))))
        Elä sie voivottele, pahemmaksi vaan menee...:))

Valkosipulit pistät nenääsi ja tuoksuttelet niitä reippaan puoleisesti :))))) Aukaisee tukkoisenkin kolon:)))
        Kurkun kurlaat haalealla suolavedellä -suosittelen yrittää...ja vastaväitteitä en kuuntele. Itse olen saanut kurkkukivun pois kurlaamalla, aina kun se minulla on ollut... Vuonna yksi ja kaksi... Siis harvoin:)))
        Niin ja yksi asia myös villahuivin käärit kurkun ympärille yöksi ja päiväksi tai villasukkakin, ellei sitten haise.... Yäk...

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

....minä täältä mänösin... Vastailen kun kerkeilen:))))))
        Elä sie voivottele, pahemmaksi vaan menee...:))

Valkosipulit pistät nenääsi ja tuoksuttelet niitä reippaan puoleisesti :))))) Aukaisee tukkoisenkin kolon:)))
        Kurkun kurlaat haalealla suolavedellä -suosittelen yrittää...ja vastaväitteitä en kuuntele. Itse olen saanut kurkkukivun pois kurlaamalla, aina kun se minulla on ollut... Vuonna yksi ja kaksi... Siis harvoin:)))
        Niin ja yksi asia myös villahuivin käärit kurkun ympärille yöksi ja päiväksi tai villasukkakin, ellei sitten haise.... Yäk...

...hyviä neuvoja. Aion ottaa niistä vaarin. Lääkäri sanoi vielä yhden hyvän kikan. Pitää kuulemma kurlutella yskänlääkettä siellä kurkussa ennen nielemistä...?

3 päivää tuli sairauslomaa heti kättelyssä!

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...hyviä neuvoja. Aion ottaa niistä vaarin. Lääkäri sanoi vielä yhden hyvän kikan. Pitää kuulemma kurlutella yskänlääkettä siellä kurkussa ennen nielemistä...?

3 päivää tuli sairauslomaa heti kättelyssä!

...vanha kikka kolmonen:))))

Lämpimien vällyjen alle vain ja hissun kissun siellä majailet:)))

*töitä välillä tekeepi*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...vanha kikka kolmonen:))))

Lämpimien vällyjen alle vain ja hissun kissun siellä majailet:)))

*töitä välillä tekeepi*

...sinulle. Minä hipsin tästä vällyjen alle, ensin 400:n Burana naamaan...

*toisaalta ihanaa, kun ihan luvalla saa lepäillä keskellä päivää*

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...sinulle. Minä hipsin tästä vällyjen alle, ensin 400:n Burana naamaan...

*toisaalta ihanaa, kun ihan luvalla saa lepäillä keskellä päivää*

... näköjään kipeä oletkin, nyt ollaan jo iltäpäivässä...
        Paree onkin sinun sinne vällyjen alle männä... Kuulumisiin ja paranemisiin...:)))))

*hiukan vielä ähertää työissä*

Iloisia ajatuksia... niinhän se Peter Pankin sanoi, kun Leena, Jukka ja Mikko halusi lentää:)))))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

... näköjään kipeä oletkin, nyt ollaan jo iltäpäivässä...
        Paree onkin sinun sinne vällyjen alle männä... Kuulumisiin ja paranemisiin...:)))))

*hiukan vielä ähertää työissä*

Iloisia ajatuksia... niinhän se Peter Pankin sanoi, kun Leena, Jukka ja Mikko halusi lentää:)))))

...on ihan mukava heppu, tuli tutuksi lapsen myötä. Olen seurannut hänen seikkailujaan.

Lepäsin pari tuntia, ihan virkeä olo on nyt taas vähän aikaa. Nyt pääsee jo toivottamaan:

Hyvää iltaa...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...on ihan mukava heppu, tuli tutuksi lapsen myötä. Olen seurannut hänen seikkailujaan.

Lepäsin pari tuntia, ihan virkeä olo on nyt taas vähän aikaa. Nyt pääsee jo toivottamaan:

Hyvää iltaa...

... ihan rauhassa siä olla vaan. :)))
        Juu kotiin päästy ja aloittaa tämän toisen työn tänäpänä...

*Hyvää iltaa, niiaa syvään*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

... ihan rauhassa siä olla vaan. :)))
        Juu kotiin päästy ja aloittaa tämän toisen työn tänäpänä...

*Hyvää iltaa, niiaa syvään*

...niiaaminen on erittäin kaunista ja naisellista. Alkoi tuossa vähän syke nousta, kun yritin selittää eräälle, että netin käyttö työaikana on täysin hyväksyttävää...

Nyt pulssi taas tasaantuu ja olen melko levollinen.

*lähtee hakemaan lisää punaista marjamehua*

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...niiaaminen on erittäin kaunista ja naisellista. Alkoi tuossa vähän syke nousta, kun yritin selittää eräälle, että netin käyttö työaikana on täysin hyväksyttävää...

..on monia kuin meitä ihmisiä on olemassa... Ei tuommoisesta mitättömästä asiasta kannattaisi tuossa tilassa pulssia kohentaa...

Niiaaminen kuuluu naisellisuuteen. Ihanaa nähdä, kun itsenäisyys juhlissa naiset niiaavat presidentillemme :))))

Ja tuttavan halauksen olen oppinut vasta tässä kypsässä iässä...

*jatkaa tiede ohjelman katselua...Hmm mielenkiintoista*

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...on meidän neidin aika männä meseen, joten hiljaisuus alkaa minulla tästä ajasta lähtien...
        Ja aikainen herätys huomenna. Jos ei muuten, niin saanen sanoa: Kiitos mukavasta juttu tuokiosta ja koetahan levätä ja kokeile, ihan oikeesti, kokeile konstini. :))))
        Hyvät yöt ja kirput syököön kaiket yöt:))))

*nyt poistuu taka-alalle*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

..on monia kuin meitä ihmisiä on olemassa... Ei tuommoisesta mitättömästä asiasta kannattaisi tuossa tilassa pulssia kohentaa...

Niiaaminen kuuluu naisellisuuteen. Ihanaa nähdä, kun itsenäisyys juhlissa naiset niiaavat presidentillemme :))))

Ja tuttavan halauksen olen oppinut vasta tässä kypsässä iässä...

*jatkaa tiede ohjelman katselua...Hmm mielenkiintoista*

...minä halasin omaa siskoani ensimmäisen kerran vasta muutamia vuosia sitten. Näköjään siitä on nyt tullut mukava tapa, halaamme nykyään aina kun tapaamme...

On se mukavaa, että sentään jotain hyviä vanhoja tapoja säilyy, niiaaminen on erittäin naisellisen kaunista.

Itse katselen tässä sivusilmällä jalkapalloa. Sevilla-Barcelona.

*myöhemmin illalla tulee James Bond, meinaan katsoa sen*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...on meidän neidin aika männä meseen, joten hiljaisuus alkaa minulla tästä ajasta lähtien...
        Ja aikainen herätys huomenna. Jos ei muuten, niin saanen sanoa: Kiitos mukavasta juttu tuokiosta ja koetahan levätä ja kokeile, ihan oikeesti, kokeile konstini. :))))
        Hyvät yöt ja kirput syököön kaiket yöt:))))

*nyt poistuu taka-alalle*

...see you later...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...minä halasin omaa siskoani ensimmäisen kerran vasta muutamia vuosia sitten. Näköjään siitä on nyt tullut mukava tapa, halaamme nykyään aina kun tapaamme...

On se mukavaa, että sentään jotain hyviä vanhoja tapoja säilyy, niiaaminen on erittäin naisellisen kaunista.

Itse katselen tässä sivusilmällä jalkapalloa. Sevilla-Barcelona.

*myöhemmin illalla tulee James Bond, meinaan katsoa sen*

...sarjaa... eikös englannista tulekaan nyt mitään?
        Itse olen joskus, joskus nuorena pelannut:))))) Jos sitä nyt pelaamiseksi voi luonnehtia. Maalivahdin räpylöitäkin yritin, mutta tuo heittäytyminen ei oikein luonnistunut minulta:)))) Olin aina rähmälläni:))))

Hetken aikaa yritän tässä katsastella, mutta huominen aamu 4.30 ei oikein anna katsella mitään erikoista :)))

Aivan, kuin myös meillä halataan. Veljiäni halailen kun nähdään - vaan harvoin se on.

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...sarjaa... eikös englannista tulekaan nyt mitään?
        Itse olen joskus, joskus nuorena pelannut:))))) Jos sitä nyt pelaamiseksi voi luonnehtia. Maalivahdin räpylöitäkin yritin, mutta tuo heittäytyminen ei oikein luonnistunut minulta:)))) Olin aina rähmälläni:))))

Hetken aikaa yritän tässä katsastella, mutta huominen aamu 4.30 ei oikein anna katsella mitään erikoista :)))

Aivan, kuin myös meillä halataan. Veljiäni halailen kun nähdään - vaan harvoin se on.

...onkos aamuaskareet tehty ja päivän työn täydessä käynnissä.

Heräsin itse äsken. Pöpperöinen olotila jatkuu, pää on täynnä räkää...

• keskiyonkehraaja

Vaikka välillä teenkin ylitöitä en TODELLAKAAN katso vieväni keneltäkään työpaikkaa...
      Olen tyytyväinen siihen että omalla alallani on yhä töitä...

• tomppa2006

...en tarkoittanut sitä otettavan aivan noin kirjaimellisesti.

Mutta eikö ylitöiden tekeminen ole merkki siitä, että töitä on enemmän kuin tekijöitä?

• jane.london

se aika mikä työhön on mitoitettu,pitäisi saada tehdyksi normaalin työajan puitteissa.
      Työantajan vika,jos se ei hoidu siinä ajassa.Syynä voisi olla, että väkeä on liian vähän tai sitten työnantaja ottaa vastaan auliisti nämä korvaamattomat.Kaitpa nämä kaksi ryhmää sitten palvelevat toinen toistaan,mutta!
      Työyhteisössä,jossa vain joku tekee ylitöitä ja suostuu ihan mihin vaan syö muiden työntekijöiden etuoikeuksilta pohjaa,joille ei edes tarvitsisi selittämistä.

• ja kun työnantajat eivät välttämättä itse edes tiedä mitä työntekijöiltään vaativat, niin siinä sitä sitten ollaan -pulassa, pahassa pulassa-
        minä olen taas siitä onnellisessa(?) asemassa että koeaikana työsuhteeni purettiin ta;n taholta ja nyt olen huomannut että "hei mulla on muutakin elämää!" Ja aloitin kylläkin jo iltaduunin toisessa paikkaa,mutta se että tein tyhmä todellakin liian paljon töitä ja näin sen sitten kuittasivat antamalla kenkää...

• tomppa2006

...mieltä. Normaali työajan pitäisi riittää työn tekemiseen. Jos työpaiviä täytyy jatkaa ylitöinä joka toinen päivä, porukkaa on liian vähän.

Vuosikausia on tapeltu 8 tunnin työpäivän perään, ja nyt vapaaehtoisesti suostutaan pidentämään työpäivää...

• tomppa2006
        mamma-66 kirjoitti:

ja kun työnantajat eivät välttämättä itse edes tiedä mitä työntekijöiltään vaativat, niin siinä sitä sitten ollaan -pulassa, pahassa pulassa-
        minä olen taas siitä onnellisessa(?) asemassa että koeaikana työsuhteeni purettiin ta;n taholta ja nyt olen huomannut että "hei mulla on muutakin elämää!" Ja aloitin kylläkin jo iltaduunin toisessa paikkaa,mutta se että tein tyhmä todellakin liian paljon töitä ja näin sen sitten kuittasivat antamalla kenkää...

...tuo on mitä kirjoitat, työnantajat eivät välttämättä edes tiedä mitä työntekijöitään vaativat. Annetaan vaan jokin duuni ja ilmoitetaan, että tee se loppuun.

Siinä sitten kärvistelet pitkää päivää työpaikalla ja pomo kysyy: onko valmista jo? Se on myös suomalaisuutta, että hyvin harvoin jätetään otettua työtä kesken...

• tomppa2006 kirjoitti:

...tuo on mitä kirjoitat, työnantajat eivät välttämättä edes tiedä mitä työntekijöitään vaativat. Annetaan vaan jokin duuni ja ilmoitetaan, että tee se loppuun.

Siinä sitten kärvistelet pitkää päivää työpaikalla ja pomo kysyy: onko valmista jo? Se on myös suomalaisuutta, että hyvin harvoin jätetään otettua työtä kesken...

kun se työmäärä ja ne työajat oli ihan sovitut niin nyt sitten loppupeleissä se olikin liian kallista! Kyllä jos olisin tehnyt talkootyönä ja vähän pintaraapaisuna niin olisin ehkä vieläkin siellä?? Mutta kun tehdään niin tehdään tunnollisesti ja loppuun asti... nyt onkin sitten kiva nähdä saiskohan sen tilin jo tällä viikolla...?

• tomppa2006
        mamma-66 kirjoitti:

kun se työmäärä ja ne työajat oli ihan sovitut niin nyt sitten loppupeleissä se olikin liian kallista! Kyllä jos olisin tehnyt talkootyönä ja vähän pintaraapaisuna niin olisin ehkä vieläkin siellä?? Mutta kun tehdään niin tehdään tunnollisesti ja loppuun asti... nyt onkin sitten kiva nähdä saiskohan sen tilin jo tällä viikolla...?

...niistä korvauksista aikoinani taistellut. Aluksi luvataan, vaikka mitä, jotta saadaan homma käyntiin. Valmiiksi tehdyn työn jälkeen aletaan tarkistaa, mitäs tästä oikein maksetaan...prkl!

• tomppa2006 kirjoitti:

...niistä korvauksista aikoinani taistellut. Aluksi luvataan, vaikka mitä, jotta saadaan homma käyntiin. Valmiiksi tehdyn työn jälkeen aletaan tarkistaa, mitäs tästä oikein maksetaan...prkl!

selkeet työlistat eikä niistä ole mitään muuta kiistaa mutta palkkaa ei ole maksettu niiden mukaan vaan "hattutemppuna" jotakin... enkä ole edes ainoa, sen verran ehdin olla kuitenkin että kuuluu lomakorvauskin ja siinähän sitten pyörittelevät hattujaan että kuinkas näin pääsikään käymään (en ollut tukityöläinen)

• tomppa2006
        mamma-66 kirjoitti:

selkeet työlistat eikä niistä ole mitään muuta kiistaa mutta palkkaa ei ole maksettu niiden mukaan vaan "hattutemppuna" jotakin... enkä ole edes ainoa, sen verran ehdin olla kuitenkin että kuuluu lomakorvauskin ja siinähän sitten pyörittelevät hattujaan että kuinkas näin pääsikään käymään (en ollut tukityöläinen)

...paha olo, kun yrität tehdä parhaasi ja sitten, jotkut nihilistit alkavat kiistellä, mitä siitä pitäisi maksaa...

• tomppa2006 kirjoitti:

...paha olo, kun yrität tehdä parhaasi ja sitten, jotkut nihilistit alkavat kiistellä, mitä siitä pitäisi maksaa...

laitoin lähinnä nauruksi ;) sillä olin varmaan ainoa joka puolusti paikkaa sen ulkopuolella ja se että vedonlyöntiäkin asiasta harrastivat niin niille se on "jättipotti" kun minä olin se eka ulkona... -ikinä ei saisi olla liian lojaali??

• tomppa2006
        mamma-66 kirjoitti:

laitoin lähinnä nauruksi ;) sillä olin varmaan ainoa joka puolusti paikkaa sen ulkopuolella ja se että vedonlyöntiäkin asiasta harrastivat niin niille se on "jättipotti" kun minä olin se eka ulkona... -ikinä ei saisi olla liian lojaali??

...muistaa, että me olemme pelinappuloita työnantajan suuressa pelissä. Meitä liikutellaan tarpeen mukaan, joskus joutuu jopa pois pelistä...

Lojaalisuus ja yhtiön arvojen kunnioittaminen ovat ainoastaan korusanoja, joilla yritetään nostaa yhtiön tuottavuutta...

• Hilipati**

Yksi asia, mikä ihmetyttää palstakäyttäytymisessä on se, miten työaikaa käytetään palstalla kirjoitteluun? Itse käytän palstakirjoitteluun nettiä vain kotona ja vapaa-ajalla. Kyllä minunkin duunisssa näitä netissä istujia on, työmoraalista tuskin voi silloin puhua. Aina löytyy vastavuoroisesti niitä, jotka tekevät sitten ehkä sitä "kovaa työtä", koska hommat eivät muuten suju.

• tomppa2006

...hiihin ihmisiin, jotka kirjoittavat työajalla. En näe siinä mitään tuomittavaa tai huonontavaa tekijää. Aivan hyvin voi olla hyvä työntekijä ja silti poiketa heittämään tänne jonkun viestin.

Itselläni ei tämän viestin kirjoittamiseen mene kahta minuuttia pidempään. Se ei laske minun työmoraaliani, ei sitten pätkääkään...

• Hilipati**
        tomppa2006 kirjoitti:

...hiihin ihmisiin, jotka kirjoittavat työajalla. En näe siinä mitään tuomittavaa tai huonontavaa tekijää. Aivan hyvin voi olla hyvä työntekijä ja silti poiketa heittämään tänne jonkun viestin.

Itselläni ei tämän viestin kirjoittamiseen mene kahta minuuttia pidempään. Se ei laske minun työmoraaliani, ei sitten pätkääkään...

..ettei se vaikuta keskittymiseesi millään tavoin? Ja jos ajattelet noin, niin silloinhan voisimme varustaa lapsoset koulutiellekin läppärin kanssa, eihän se haittaa, jos parit pelit muutamassa minuutissa pelaa koulutyön lomassa :))) Kun välillä katselen työpaikkani "minuutti-istujia" tuntitokullakin netin ääressä chatissa, palstoilla jne, niin kyllä minusta siinä jos missä on kysymys työmoraalista.

• tomppa2006
        Hilipati** kirjoitti:

..ettei se vaikuta keskittymiseesi millään tavoin? Ja jos ajattelet noin, niin silloinhan voisimme varustaa lapsoset koulutiellekin läppärin kanssa, eihän se haittaa, jos parit pelit muutamassa minuutissa pelaa koulutyön lomassa :))) Kun välillä katselen työpaikkani "minuutti-istujia" tuntitokullakin netin ääressä chatissa, palstoilla jne, niin kyllä minusta siinä jos missä on kysymys työmoraalista.

...nimenomaan juuri sitä! Hyvä työntekijä on kyllä oppinut tekemään työnsä, ei hänen tarvitse kokoaikaa keskittyä tekemisiinsä. Hän vain tekee työtään. Samoin kuin tämä keskustelu ei vaadi mitään intensiivistä ponnistusta ihmiseltä.

Sitä paitsi kaikki työpäivän mittaan vietetyt taukotuokiot auttavat keskittymään varsinaiseen työhön. Väitätkö sinä tekeväsi 8 tuntia töitä yhteenmittaan täydellä keskittymisellä?

• Hilipati**
        tomppa2006 kirjoitti:

...nimenomaan juuri sitä! Hyvä työntekijä on kyllä oppinut tekemään työnsä, ei hänen tarvitse kokoaikaa keskittyä tekemisiinsä. Hän vain tekee työtään. Samoin kuin tämä keskustelu ei vaadi mitään intensiivistä ponnistusta ihmiseltä.

Sitä paitsi kaikki työpäivän mittaan vietetyt taukotuokiot auttavat keskittymään varsinaiseen työhön. Väitätkö sinä tekeväsi 8 tuntia töitä yhteenmittaan täydellä keskittymisellä?

väitän, että hyvä työntekijä on sen verran vastuullinen omasta työstään, ettei työaikaa sotke vapaa-aikaan. Ei kukaan kait täydellisesti voi 8 tuntia keskittyä, taso vaihtelee päivän mittaan. Mielipiteeni on edelleenkin, että hyvään työmoraaliin ei kuulu vieläkään netissä työaikaan kirjoittelu. opetatko sinä lapsillesi, että se on ok? Minun taukoni kuluvat hyvin kahvitauoilla ja ruokatauoilla.Missähän sinulla muuten tulee esiin intensiivinen ponnistus, kun ei työssäkään sitä tule? -)))

• tomppa2006
        Hilipati** kirjoitti:

väitän, että hyvä työntekijä on sen verran vastuullinen omasta työstään, ettei työaikaa sotke vapaa-aikaan. Ei kukaan kait täydellisesti voi 8 tuntia keskittyä, taso vaihtelee päivän mittaan. Mielipiteeni on edelleenkin, että hyvään työmoraaliin ei kuulu vieläkään netissä työaikaan kirjoittelu. opetatko sinä lapsillesi, että se on ok? Minun taukoni kuluvat hyvin kahvitauoilla ja ruokatauoilla.Missähän sinulla muuten tulee esiin intensiivinen ponnistus, kun ei työssäkään sitä tule? -)))

...työskentelyni tulee näkyviin aivoja ja tietoja vaativien ongelmatilanteiden ratkaisemisessa. Olen erittäin monipuolinen ja ammattitaitoinen.

Sotket hienoja sanoja kuten vastuullisuus ja työmoraali tähän keskusteluun. Nettikirjoittelu ei niitä millään tavalla laske. Myönnän olevan työtehtäviä, joita tehtäessä ei varmasti voi tänne kirjoitella. Ehkä sinun työsi on juuri sellaista.

Minun isäni ja äitini eivät ole minulle opettaneet mitä työpaikalla saa tehdä ja mitä ei. Tuskin sinunkaan tarvitsee sitä omille lapsillesi kertoa?

Olen nähnyt nosturinkuljettajanaisten kutovan sukkaa korkeuksissa ylhäällä hytissään. He olivat miehiä parempia kuljettajia, koska pysyivät aina työpaikallaan. Opetatko sinä lapsillesi, että sukan kutominen on ok?

• Hilipati**
        tomppa2006 kirjoitti:

...työskentelyni tulee näkyviin aivoja ja tietoja vaativien ongelmatilanteiden ratkaisemisessa. Olen erittäin monipuolinen ja ammattitaitoinen.

Sotket hienoja sanoja kuten vastuullisuus ja työmoraali tähän keskusteluun. Nettikirjoittelu ei niitä millään tavalla laske. Myönnän olevan työtehtäviä, joita tehtäessä ei varmasti voi tänne kirjoitella. Ehkä sinun työsi on juuri sellaista.

Minun isäni ja äitini eivät ole minulle opettaneet mitä työpaikalla saa tehdä ja mitä ei. Tuskin sinunkaan tarvitsee sitä omille lapsillesi kertoa?

Olen nähnyt nosturinkuljettajanaisten kutovan sukkaa korkeuksissa ylhäällä hytissään. He olivat miehiä parempia kuljettajia, koska pysyivät aina työpaikallaan. Opetatko sinä lapsillesi, että sukan kutominen on ok?

..työmoraali ja vastuu kuuluvat työelämään hyvinkin vahvasti. Opetan lapsilleni nimenomaan sitä, että työaikana pysyttäydytään työtehtävissä, vapaa-aika on harrastuksia ja mm. netissäkirjoittelua varten. He itse päättävät sitten loppujen lopuksi, millaisia työntekijöitä heistä tulee. Itse käytän monta kertaa taukoni siihen, että pääsen vähäksi aikaa raittiiseen ilmaan tai voin kahvikupposen kanssa perehtyä vaikka päivän lehteen. Jos en itse neulo sukkaa työajalla, miksi siihen lapsiani opettaisin?

Varmasti olet monipuolinen ja ammattitaitoinen, mutta ilmeisesti myös rutinoitunut. Itse en rutinoitumista omassa työssäni kestäisi, sitten vaihtaisin uraa. Työn haasteellisuus ja erilaiset päivät luovat työssä viihtymistä minulle.

• tomppa2006
        Hilipati** kirjoitti:

..työmoraali ja vastuu kuuluvat työelämään hyvinkin vahvasti. Opetan lapsilleni nimenomaan sitä, että työaikana pysyttäydytään työtehtävissä, vapaa-aika on harrastuksia ja mm. netissäkirjoittelua varten. He itse päättävät sitten loppujen lopuksi, millaisia työntekijöitä heistä tulee. Itse käytän monta kertaa taukoni siihen, että pääsen vähäksi aikaa raittiiseen ilmaan tai voin kahvikupposen kanssa perehtyä vaikka päivän lehteen. Jos en itse neulo sukkaa työajalla, miksi siihen lapsiani opettaisin?

Varmasti olet monipuolinen ja ammattitaitoinen, mutta ilmeisesti myös rutinoitunut. Itse en rutinoitumista omassa työssäni kestäisi, sitten vaihtaisin uraa. Työn haasteellisuus ja erilaiset päivät luovat työssä viihtymistä minulle.

...ymmärrän näkemyksesi työmoraalin löystymisestä, koska omalla työpaikallani oli esim. lehtien ja kirjojen lukeminen kielletty 20 vuotta sitten. Nyt työpaikalle on tuotu keskusradiot ja osaan työpisteistä jopa televisiot lisäämään työviihtyvyyttä. Ajat muuttuvat...luultavasti 10 vuoden päästä kaikilla työpaikoilla nettikeskustelut ovat täysin hyväksyttävää arkipäivää.

Olen rutinoitunut, myönnän sen. Hyvänä asiana siinä on, ettei työssä tarvitse jatkuvasti muuttua tai opetella uusia asioita. Panostan enemmän siviilipuolelle...

• Mysteriet

Mä taidan olla sitten oikea työmyyrä (mitäköhän sekin oikein tarkoittaa, loppujen lopuksi...), minulla on kaksi työpaikkaa... ja ihan säännöllisessä käytössäkin vielä ;D

No, se on kylläkin enempi olosuhteiden pakkoa, kuin sitä että olisin yhteiskunnassa arvostettu ominaisuuksistani tehdä työtä...

On kyllä silti sanottava, että viihdyn töissäni - ovat molemmat hieman sellaisia elämäntapa-ammatteja ;D

Jostain luin, että olet kipeenä...
      *lähettää villasukat, mustaa viinimarjamehua ja laulaa*

Karhunpoika sairastaa
      häntä hellikäämme
      lääkkehillä hoidellaan
      Nalle-ystäväämme...

Parane pian ♥

• tomppa2006

...kiitos ihanasta karhurunosta. Tälläisen vanhan mörököllin sydäntä piristää kummasti, tuntuu ihan kuin minusta sairaasta ja tällä hetkellä yksinäisestä joku vielä välittää...nyyh.

*herkistyneenä pyyhkii kyyneleen silmänurkastaan*

Ei ollut tarkoitus mitenkään yleistää tuolla aloituksella, että kaikki jotka tekevät pitkää päivää, ovat lusmuja ja varsinaista työntekoa vieroksuvia.

Uskon sinun kahden työpaikan uurastamisen olevan täyttä työtä. Yleensä jo se, että ottaa toisen työpaikan todistaa juuri sitä!

Usein vaan suomalaiset venyttävät sitä varsinaista työtään, suoraansanottuna asuvat työpaikallaan?

• Mysteriet
        tomppa2006 kirjoitti:

...kiitos ihanasta karhurunosta. Tälläisen vanhan mörököllin sydäntä piristää kummasti, tuntuu ihan kuin minusta sairaasta ja tällä hetkellä yksinäisestä joku vielä välittää...nyyh.

*herkistyneenä pyyhkii kyyneleen silmänurkastaan*

Ei ollut tarkoitus mitenkään yleistää tuolla aloituksella, että kaikki jotka tekevät pitkää päivää, ovat lusmuja ja varsinaista työntekoa vieroksuvia.

Uskon sinun kahden työpaikan uurastamisen olevan täyttä työtä. Yleensä jo se, että ottaa toisen työpaikan todistaa juuri sitä!

Usein vaan suomalaiset venyttävät sitä varsinaista työtään, suoraansanottuna asuvat työpaikallaan?

Tuon työpaikalla-asumis-ilmiön :(

Kuka mistäkin syystä - joskus voi olla kyse myös siitä, että työpaikka on ainoa paikka sosiaaliseen kanssakäymiseen...
        Se on surullista, mutta totta - jossain joku odottaa minuakin saapuvaksi kierrokselle, saadakseen sanoa "hyvää yötä" jollekin, elävälle, ihmiselle...

Et Sinä mikään mörökölli oo - vähän voi siltä tuntua vaan, kun on kipee ;D
        *paijaa pikkuisen*

• tomppa2006
        Mysteriet kirjoitti:

Tuon työpaikalla-asumis-ilmiön :(

Kuka mistäkin syystä - joskus voi olla kyse myös siitä, että työpaikka on ainoa paikka sosiaaliseen kanssakäymiseen...
        Se on surullista, mutta totta - jossain joku odottaa minuakin saapuvaksi kierrokselle, saadakseen sanoa "hyvää yötä" jollekin, elävälle, ihmiselle...

Et Sinä mikään mörökölli oo - vähän voi siltä tuntua vaan, kun on kipee ;D
        *paijaa pikkuisen*

...kun tuntuu mukavalle, kun vähän paijataan. Olen kuin kissa, kerjään suorastaan paijaamista ja hellimistä.Vointini on jo vähän parempi. En minä silti ihan terve ole, tuskimpa koskaan tulenkaan...

Tiedän näitä yksinäisiä ja syrjäänvetäytyneitä työnarkomaaneja. Kun elämässä ei ole enää mitään muuta, mennään ja asutaan työpaikalla. Siellä pakostakin tapaa ainakin asiallisia ihmisiä, jotka tavattaessa vaihtavat muutaman sanan. Näille ihmisille eläkkeelle siirtyminen tulee olemaan loppu kaikesta...?

• joten joku on jo saattanut mainita saman kuin minä nyt:

Jos kehität itsellesi sellaisen maineen, että olet aina käytettävissä paikkaamaan esim. jonkun toisen yllättävän sairaspäivän (oman vakityösi lisäksi), vaanii vaara ...

Sitten, kun kerran vuodessa kieltäydyt ja vielä esität hyvän syyn, ei sitä oikein ymmärretä, koska aina olet ollut niin varma nakki...
      Ei kirkastu kruunu..

• tomppa2006

...ollut puhetta tästä, mutta allekirjoitan mainitsemasi asian.

Tätä ylityöhalukkuutta löytyy hyvin monen kohdalla, aina käytettävissä. Kyllä "jantunen" jää överiin, varma nakki. Työnantajalle hyviä ihmisiä, ei tarvitse miettiä lisätyövoiman palkkaamisen tarvetta, kyllä jantuset tekee...

Maineen hankkittua on siitä vaikea päästä eroon. Mikäs jantuselle nyt on tullut. Ennen niin kelpo työntekijä selittelee nykyään kaiken maailman menojaan...heh!

• tuffe

että pitäisi vaan keskittyä omaan työhön, eikä kytätä mitä naapuri tekee :))) Jos nyt joku tarvii sen ylityörahan, siitä vaan.. työaikalainsäädäntö pitää kyllä huolen siitä, ettei ylitöitä rajattomasti voi tehdä.

Se ei välttämättä pidä paikkansa tuo, että ylityöt vie jonkun työpaikkaa. Jos palkkaa jonkun, pitäisi olla myös varma että sillä henkilöllä on töitä enemmän kuin vain sen noususuhdanteen ajan..

• tomppa2006

...ei näiden naapurien tekemistä tarvitse kytätä. He itse kyllä kertovat avoimesti, heti seuraavana aamuna, kuinka myöhään taas eilen meni. He kerjäävät huonolla menestyksellä sääliä ja huomiota. Miten voi sääliä ihmistä, joka itse vapaaehtoisesti on jäänyt tekemään yömyöhään töitä?

Toiseksi...työaikalainsäädäntö on pelkkää paperia. Olen itse ollut hakemassa alaiselleni lupaa ylittää ylityömaksimit. Se on vain pelkkä ilmoitus työnsuojelupiirin.

Kolmanneksi...yrityksistä ei koskaan työt lopu. Noususuhdanteen jälkeen uudemmat työntekijät siirrettäisin opetus/koulutus mielessä tekemään muita tehtäviä. Nyt ei palkata uusia työntekijöitä, koska vanhoissa piuruissa löytyy riittävästi ylityöhalukkuutta...

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...ei näiden naapurien tekemistä tarvitse kytätä. He itse kyllä kertovat avoimesti, heti seuraavana aamuna, kuinka myöhään taas eilen meni. He kerjäävät huonolla menestyksellä sääliä ja huomiota. Miten voi sääliä ihmistä, joka itse vapaaehtoisesti on jäänyt tekemään yömyöhään töitä?

Toiseksi...työaikalainsäädäntö on pelkkää paperia. Olen itse ollut hakemassa alaiselleni lupaa ylittää ylityömaksimit. Se on vain pelkkä ilmoitus työnsuojelupiirin.

Kolmanneksi...yrityksistä ei koskaan työt lopu. Noususuhdanteen jälkeen uudemmat työntekijät siirrettäisin opetus/koulutus mielessä tekemään muita tehtäviä. Nyt ei palkata uusia työntekijöitä, koska vanhoissa piuruissa löytyy riittävästi ylityöhalukkuutta...

kun sanoa heille että itse valitsevat :)

Saahan niitä ylityötunteja anoa lisää, muttei loputtomasti. Ja juuri siksi ettei tulisi tällaisia väärinkäyttöjä. En nimittäin usko että kauhean kauan myöntävät aina vaan lisää ylityötunteja jos niitä anotaan vuodesta toiseen.

Voihan yrityksiltäkin loppua rahat..

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

kun sanoa heille että itse valitsevat :)

Saahan niitä ylityötunteja anoa lisää, muttei loputtomasti. Ja juuri siksi ettei tulisi tällaisia väärinkäyttöjä. En nimittäin usko että kauhean kauan myöntävät aina vaan lisää ylityötunteja jos niitä anotaan vuodesta toiseen.

Voihan yrityksiltäkin loppua rahat..

...että itse valitsevat, niin vastaukseksi tulee: yrityksellä ei ole varaa palkata uusia työntekijöitä ja kohta loppuu yritykseltä rahat! Ihan tosissaan kuvittelevat heidän ylitöiden tekemisen olevan välttämätöntä.

Työsuojelupiirille on tärkeintä, että he saavat ilmoituksen ennenkuin ylityötuntiraja ylitetään. Olen anonut yli 10 vuotta peräkkäin, useammelle henkilölle. Sen vuoksi asia minua jurppiikin. Taas yksi kiertotie työnantajan eduksi.

• töissä tarpeen vaatiessa

Useat valittajat eivät pysty olemaan töissä tarvittaessa?
      Kuka määrää kenenkin tarpeen työnantajan tai työnottajan?
      Työnantajana palkkaan töihin kykenevän, joka myös on innostunut työstä!
      Kättelyssä "sairaus poissa" olot ovat väärin toisia työnhakijoita kohtaan.

• tomppa kulta

se firma menee,täys kyttyrää joku päivä ; /

• tomppa2006

...loppupäästä. Suomalaiset 40 ihmiset eivät ole sairauslomalla turhan takia. Aina on kyse työkyvyttömyydestä, myös krapulassa on kyse sairaudesta.

Työnantaja ei palkkaa töihin innostuneita, vaan sopivia henkilöitä. Pirteissä ja yli-innostuneissa on se vika, että työtehtävän opittuaan he hakeutuvat muihin töihin.

Uskon kaikkien pystyvän tekemään ylitöitä, kenelläkään ei ole sellaista fyysistä tai psyykkistä vaivaa, mikä estäisi ylitöiden tekemisen. Ylitöissä on kyse on vapaa-ajan myymisestä yhtiölle!

En ymmärtänyt sinun listassa toisena ollutta kysymystä?

• HiljaR

...enää aamu minulle ole sanotaanko vaikka aamupäivää:))) puol viis herännä:))) aamun virkku, illan virkku:))))
      Työpä hyvinkin on touhussa ja aamupuuro syötynnä...

Kokeilitko vippaskonsteja???

*hyvän huomenen toivotukset lähetellen täältä...minkä moiset... päätä itse* :)))))

• tomppa2006

...on kokeiltu valkosipulia lukuunottamatta. Poika sairasti tämän saman taudin viime viikolla. Häneltä meni 5 päivää tervehtymiseen. Viikonloppuna oli melkoinen yskintää meidän huushollissa, vuorotellen kröhittiin...

Oikein hyvät huomenet sinä minulle toivotit, sitä samaa vaan sinnekin.

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...on kokeiltu valkosipulia lukuunottamatta. Poika sairasti tämän saman taudin viime viikolla. Häneltä meni 5 päivää tervehtymiseen. Viikonloppuna oli melkoinen yskintää meidän huushollissa, vuorotellen kröhittiin...

Oikein hyvät huomenet sinä minulle toivotit, sitä samaa vaan sinnekin.

... pitää silmäni auki tikuil, kun tuli tuosta 3 lähtien valvottua ja kun unen sai - soi herätys:(

Jatkat vain hoitoasi edelleen... tupla sellaisena:))) niin kyllä paranet:))))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

... pitää silmäni auki tikuil, kun tuli tuosta 3 lähtien valvottua ja kun unen sai - soi herätys:(

Jatkat vain hoitoasi edelleen... tupla sellaisena:))) niin kyllä paranet:))))

...mielenkiintosi vireillä ja omalta osaltani auttaa työpäiväsi tuntien hidasta matelua...

Paljon juotavaa, se tuntuu olevan lääke tähän tautiin...?

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...mielenkiintosi vireillä ja omalta osaltani auttaa työpäiväsi tuntien hidasta matelua...

Paljon juotavaa, se tuntuu olevan lääke tähän tautiin...?

... viestitystä hän... hissunkissun täältä käsin... välissä numeroiden pariin poistuu:)))

*vaan iloisin mielin hymyilee*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

... viestitystä hän... hissunkissun täältä käsin... välissä numeroiden pariin poistuu:)))

*vaan iloisin mielin hymyilee*

...aamupalaa! Kolme kuppia kahvia ja yksi näkkileivän siivu. Ei maistu ruoka, ei sitten yhtään. En siitä ole silti yhtään huolissani, kunhan jotain edes pientä syö päivän mittaan, niin kyllä sitä pärjäilee...

Oma työni on myös hyvin pitkälti numeroiden kanssa painimista. Sopii matemaattiselle ihmisille, usein pelkkä vilkaisu kertoo paljon...?

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...aamupalaa! Kolme kuppia kahvia ja yksi näkkileivän siivu. Ei maistu ruoka, ei sitten yhtään. En siitä ole silti yhtään huolissani, kunhan jotain edes pientä syö päivän mittaan, niin kyllä sitä pärjäilee...

Oma työni on myös hyvin pitkälti numeroiden kanssa painimista. Sopii matemaattiselle ihmisille, usein pelkkä vilkaisu kertoo paljon...?

...ainaskin ole lämmintä kahvia juonut, mutt mun mahaan sattuu 3 kuppia... just ja just yksi muki menee:)))) (3kuppia)
        *hymyilee*

Mutta vilkaisut eivät meillä riitä. Pitää porautua syvimpiin syvyyksiin välillä... arkistoista plaraa jne...
        Kivaa tää on, ainaskin viä:)))

*haukottelee*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...ainaskin ole lämmintä kahvia juonut, mutt mun mahaan sattuu 3 kuppia... just ja just yksi muki menee:)))) (3kuppia)
        *hymyilee*

Mutta vilkaisut eivät meillä riitä. Pitää porautua syvimpiin syvyyksiin välillä... arkistoista plaraa jne...
        Kivaa tää on, ainaskin viä:)))

*haukottelee*

...mittauksen numerot osoittavat, eilen 38.4°C ja tänään 37.5°C, että taudin kohokohta on luultavasti saavutettu. Vielä ei kannata kuitenkaan riemuita...

Hei nainen, haukottelu seis!

*ottaa itsekin ryhdikkäämmän istuma-asennon, lähes sotilaallisen*

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...mittauksen numerot osoittavat, eilen 38.4°C ja tänään 37.5°C, että taudin kohokohta on luultavasti saavutettu. Vielä ei kannata kuitenkaan riemuita...

Hei nainen, haukottelu seis!

*ottaa itsekin ryhdikkäämmän istuma-asennon, lähes sotilaallisen*

..mun "housuihini" anteeksi sana... viime yö herätys klo 3.00 ja valvonut siitä lähtien:(((( Just kun sain unesta kii pirrrr... herätys *haukotus*

Viiren vuoden aikana olen ehkä kolme vuotta saanut nukkua jotenkin kuten mutta 2 vuotta ajasta valvonut yöni... Revi siitä sitten...:)))

*Haukotus edelleen...*

Hyvä ett on laskus kuumeen mitat... Se veis "pojasta" mehut jos pitkään olisi yli 38...

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

..mun "housuihini" anteeksi sana... viime yö herätys klo 3.00 ja valvonut siitä lähtien:(((( Just kun sain unesta kii pirrrr... herätys *haukotus*

Viiren vuoden aikana olen ehkä kolme vuotta saanut nukkua jotenkin kuten mutta 2 vuotta ajasta valvonut yöni... Revi siitä sitten...:)))

*Haukotus edelleen...*

Hyvä ett on laskus kuumeen mitat... Se veis "pojasta" mehut jos pitkään olisi yli 38...

...mielelläni.

*virnuilua*

Tiedän todella mitä valvominen on. Teen itse silloin tällöin klo 06:00 alkavaa työvuoroa ja niinä öinä herään joskus ennen neljää. Alitajunta tai joku ihmeellinen pelko, ettei kello soi. Minulla on varmuuden vuoksi kaksi herätyskelloakin soittamassa. En ole koskaan myöhästynyt töistä, mutta noissa varhaisissa herätyksissä on jotain ihmeellistä, koska en osaa nukkua loppuun saakka. Nämä työpäivät ovat sitten yhtä haukottelua...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...mielelläni.

*virnuilua*

Tiedän todella mitä valvominen on. Teen itse silloin tällöin klo 06:00 alkavaa työvuoroa ja niinä öinä herään joskus ennen neljää. Alitajunta tai joku ihmeellinen pelko, ettei kello soi. Minulla on varmuuden vuoksi kaksi herätyskelloakin soittamassa. En ole koskaan myöhästynyt töistä, mutta noissa varhaisissa herätyksissä on jotain ihmeellistä, koska en osaa nukkua loppuun saakka. Nämä työpäivät ovat sitten yhtä haukottelua...

...rankkoja ne nää ruokailut. Tekee mieli vajota jonnekkin pehmoiseen ja lämpimään :))))

*pyytää viltin alle... haukotellen* :)))

Meikäläisellä herätyskello ei ehdi pirahtaa kovinkaan usein... Sisäinen kello soi ennen sitä:))) Tänään oli poikkeus...

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...rankkoja ne nää ruokailut. Tekee mieli vajota jonnekkin pehmoiseen ja lämpimään :))))

*pyytää viltin alle... haukotellen* :)))

Meikäläisellä herätyskello ei ehdi pirahtaa kovinkaan usein... Sisäinen kello soi ennen sitä:))) Tänään oli poikkeus...

...ruokailu on kova paikka. Kuinka ihanaa on vapaapäivinä syödä iltapäivästä hyvin ja mennä sen jälkeen päivänokosille...

*tule vaan tänne vällyn alle, on täällä tilaa, ihan yksikseni täällä sairastelen*

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...ruokailu on kova paikka. Kuinka ihanaa on vapaapäivinä syödä iltapäivästä hyvin ja mennä sen jälkeen päivänokosille...

*tule vaan tänne vällyn alle, on täällä tilaa, ihan yksikseni täällä sairastelen*

...tulee ja käpertyy...
        Anteeksi, taisi kymät käteni osua...
        *ihanaan lämpöön vajoaa, ja... simahtaa*

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

... paljos kello on, perskutarallaa... työt kutsuu...
        *kiiruusti nousee ylös kädet lämpimänä ja tukka pörröllään* :))))
        En kai vaan kuorsannut?
        *Kiittää ja niiaa ja poistuu...*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

... paljos kello on, perskutarallaa... työt kutsuu...
        *kiiruusti nousee ylös kädet lämpimänä ja tukka pörröllään* :))))
        En kai vaan kuorsannut?
        *Kiittää ja niiaa ja poistuu...*

...juuri äsken ja meinasin patistaa sinua töidesi ääreen. Onneksi havaihduit itse. Olet oikein mukavaa päivänokosseuraa, aivan "hiljaista" ja äänetöntä...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...juuri äsken ja meinasin patistaa sinua töidesi ääreen. Onneksi havaihduit itse. Olet oikein mukavaa päivänokosseuraa, aivan "hiljaista" ja äänetöntä...

... kello tikitti varmaankin:)))

Kiitos kaunis:))
        *Patistaa itsensä näppäimen eteen*

Kohta onkin "kahffe" tauko, pääsee huilaa:))) Vadelmakiisseliä ja omena nam...

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

... kello tikitti varmaankin:)))

Kiitos kaunis:))
        *Patistaa itsensä näppäimen eteen*

Kohta onkin "kahffe" tauko, pääsee huilaa:))) Vadelmakiisseliä ja omena nam...

...että hyväsydäminen rouva muistaisi tuoda suklaata kaupasta. Tekisi niin pirusti mieli, itse en vaan jaksa pukea ja lähteä kaupasta hakemaan.

*hyvän näköinen pyjama minulla on, eikös vaan?*

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...että hyväsydäminen rouva muistaisi tuoda suklaata kaupasta. Tekisi niin pirusti mieli, itse en vaan jaksa pukea ja lähteä kaupasta hakemaan.

*hyvän näköinen pyjama minulla on, eikös vaan?*

... nami. Ai että kun on karkkiin nyt "himo" Pitikö sinun se taikasana sanoa :(((

*yrittää päästa karkista eroon* *virnistys*

Onmpas tosi södeet housut... missäs paita? Pölyyntymässä kaapissa?
        Ja noi "rintakarvat".... Öhöm...
        *kainosti kulmien alta katselee*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

... nami. Ai että kun on karkkiin nyt "himo" Pitikö sinun se taikasana sanoa :(((

*yrittää päästa karkista eroon* *virnistys*

Onmpas tosi södeet housut... missäs paita? Pölyyntymässä kaapissa?
        Ja noi "rintakarvat".... Öhöm...
        *kainosti kulmien alta katselee*

...taikasanat tai sitten tämä on telepatiaa. Rouva soitti ja kysyä, tarvitsenko jotain kaupasta. Wiener nougat suklaakonvehtirasia on nyt matkalla kotiin.

Vaaleana ihmisenä en ole aivan tyytyväinen rintakarvavarustukseeni, mutta jos kerrot sen menettelevän, olen hyvin otettu.

*hymyilee onnellisena*

• umpisolmu

Hyvä työntekijä.... Sitähän sitä toivoisi olevansa...

Työantajan kannalta olettaisin hyvän olevan ajankäytössään tehokkaan, joustavan, raittiin ja terveen....
      Pelkkä läsnäolo ei ole tehokkuutta.
      Vaan aina ei maleksijakaan ole tehoton, ajattelu kun ei päälle näy...useinkaan :)

Työilmapiirin kannalta hyvä työntekijä on kai myös sopeutuva, ei liian ahne työlle ja ottaa huomioon myös muut kamraatit.... avittaa, jos on aihetta ja tarvittaessa katsoo sopivasti läpi sormien....jos sattuu toiselle pieniä myöhästymisiä tai poistumisia ennen kuin virallinen työaika päättyy....

Ylityöt..... joskus on joustettava ja tehtävä pidempää päivää, joko rahalla tai ajalla.... jos tämä jakautuu tasaisesti porukan kesken, niin että itse saa valita tekeekö vai antaako toisten tehdä, niin sanomista ei pitäisi olla.
      Aivan eri asiasta puhutaan, jos töitä jatkuvasti ylettömästi.... silloin on jo puhuttava esimiesten kanssa, että lisää väkeä pitäisi saada...

Olen joskus vetänyt itseni aika tiukille, kun kuvittelin velvollisuuteni olevan työajan puitteissa selvitä kaikista mulle osoitetuista töistä.... Vaati muutaman itkun ja pienen sairauslomankin.... ja niin vaan työt mitoitettiin uudelleen... :) Nyt osaan ottaa jo huomattavasti rennommin.... Vietän kyllä paljon aikaa työpaikalla, melkein tunnin ylimääräistä päivittäin.... mutta en sitä ylityöksi merkitse ja pitelen sitten niin halutessani pidempiä ruokatunteja tai vaikkapa surffaan netissä... Nykyään kun viihdyn työmaalla :)))

• tomppa2006

...sinulle...terve, koska olen itse sairas! Sanotaan hyvää päivää umppari.

Joustavuus on tullut useissa tämän keskustelun kommenteissa esille. Korostaisin kuitenkin, että joustavuus ja yhteistyökyvykkyys eivät ole sitä, että aina tarvittaessa jää ylitöihin. Ylitöiden tasaisesti jakaminen porukan kesken on erittäin vaikeaa, aina löytyy valittajia, joiden mielestä jotain toista suositaan. Ihan totta, todellakin löytyy ihmisiä, jotka ovat halukkaita tekemään vielä enemmän ylitöitä.

Mielestäni masentuneisuus ja työuupumus ovat monasti itse aiheutettua. Jokaisella on oikeus kieltäytyä tarjotuista ylitöistä. Velvollisuus, tunnollisuus ja halu olla hyvä työntekijä, vaikka oman terveytensä kustannuksella, ajavat ihmisiä uskomattomiin suorituksiin. Burn out!

• umpisolmu
        tomppa2006 kirjoitti:

...sinulle...terve, koska olen itse sairas! Sanotaan hyvää päivää umppari.

Joustavuus on tullut useissa tämän keskustelun kommenteissa esille. Korostaisin kuitenkin, että joustavuus ja yhteistyökyvykkyys eivät ole sitä, että aina tarvittaessa jää ylitöihin. Ylitöiden tasaisesti jakaminen porukan kesken on erittäin vaikeaa, aina löytyy valittajia, joiden mielestä jotain toista suositaan. Ihan totta, todellakin löytyy ihmisiä, jotka ovat halukkaita tekemään vielä enemmän ylitöitä.

Mielestäni masentuneisuus ja työuupumus ovat monasti itse aiheutettua. Jokaisella on oikeus kieltäytyä tarjotuista ylitöistä. Velvollisuus, tunnollisuus ja halu olla hyvä työntekijä, vaikka oman terveytensä kustannuksella, ajavat ihmisiä uskomattomiin suorituksiin. Burn out!

..... aika monesta asiasta voi itse syyn päälleen ottaa....
        Tiedän ja tunnistan burn outin mahdollisuuden, enkä ole hyvä sitä vastaan kamppailemaan....
        Tunne siitä, että mulle asetetuista töistä on selviydyttävä on syvä ja koetan sitä kyllä edelleenkin noudattaa..... Jonkin verran olen oppinut ei-sanan käyttöä, mutta se aiheuttaa aina vaan huonoa oloa....

Totta, ettei yhteistyökyvykkyys ole ainaista ylitöiden tekemistä....yhteisvastuu on ja pitääkin olla työmaalla.... Ja tietenkin työmaakin on eräänlainen hiekkalaatikko, jossa lapioista kinataan.... ja jossain määrin tuota kinaa tarvitaankin.... jospa vain asiat sitten sanottaisiin suoraan, eikä omissa kuppikunnissa märehdittäis....

Olen kuitenkin onnellinen työstäni, jota teen vaihtelevalla innokkuudella....osaan erittäin hyvin myös lintsata :)

Paranemista!

• tomppa2006
        umpisolmu kirjoitti:

..... aika monesta asiasta voi itse syyn päälleen ottaa....
        Tiedän ja tunnistan burn outin mahdollisuuden, enkä ole hyvä sitä vastaan kamppailemaan....
        Tunne siitä, että mulle asetetuista töistä on selviydyttävä on syvä ja koetan sitä kyllä edelleenkin noudattaa..... Jonkin verran olen oppinut ei-sanan käyttöä, mutta se aiheuttaa aina vaan huonoa oloa....

Totta, ettei yhteistyökyvykkyys ole ainaista ylitöiden tekemistä....yhteisvastuu on ja pitääkin olla työmaalla.... Ja tietenkin työmaakin on eräänlainen hiekkalaatikko, jossa lapioista kinataan.... ja jossain määrin tuota kinaa tarvitaankin.... jospa vain asiat sitten sanottaisiin suoraan, eikä omissa kuppikunnissa märehdittäis....

Olen kuitenkin onnellinen työstäni, jota teen vaihtelevalla innokkuudella....osaan erittäin hyvin myös lintsata :)

Paranemista!

...sanomisen vaikeus, on ongelma johon myös esimiesten tulee kiinnittää huomiota. On helppo pyytää, kun tietää saavansa myöntävän vastauksen. Mutta joku kontrolli sentään olla pitää, kuinka paljon ihmisiä säälimättä käytetään hyväksi...

Lisääntyvä työpaikoilla vietetty aika haittaavat myös entisestään terveiden elämäntapojen noudattamista. Perhe-elämän ja ansiotyön yhteensovittaminen vaikeuttaa molempia, jos työaika vie liian paljon vapaa-ajasta.

*alkaa tulla jo paatoksellista paasaamista, olisiko merkki paranemisesta*

• HiljaR

..Miksi kiusit minua...;(( wiener nogaata...

*kuolaa autuaallisesti*

Onpa Teitil hyvin koulutettu rouva
      *hymyilee*

Ai, olikos se rintavarustus Teitil Matti ja Maija tyyliin... Minä ko luulin... Ups...
      *nähnyt harhaa*
      Ei, ei ihan vallan hyvin menettelee tää rinavarustus:))))
      *nauraa hykertää*

*hymyilee onnellisena*

• tomppa2006

...poika tuli koulusta kotiin ja sen paremmin kyselemättä valtasi tietsikan kahdeksi tunniksi. Ilmoitti vaan, että olen varmasti keskustellut täällä koko päivän. En voinut kieltää asiaa...

Suklaa oli oikein hyvää, ei ehkä kannata keskustella siitä sen enempää, ettei sinullekin iske himo ja teet jotain harkitsematonta. Söin koko rasian: 175g, vaimo otti yhden, poika ei tykkää...

*hymyilee suklaanruskeilla hampaillaan*

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...poika tuli koulusta kotiin ja sen paremmin kyselemättä valtasi tietsikan kahdeksi tunniksi. Ilmoitti vaan, että olen varmasti keskustellut täällä koko päivän. En voinut kieltää asiaa...

Suklaa oli oikein hyvää, ei ehkä kannata keskustella siitä sen enempää, ettei sinullekin iske himo ja teet jotain harkitsematonta. Söin koko rasian: 175g, vaimo otti yhden, poika ei tykkää...

*hymyilee suklaanruskeilla hampaillaan*

Mutta poistun nyt täältä... Olenhan ollut ylitöissä jo parisen tuntia... Työ vaati sen ja vaatisi varmasti edellenkin... Kerään tunteja fysioterapeutin käyntiä varten.

*Niiaa ja halaa päivän seurasta*
        Illan ajattelin olla pois koneelta, mutta katsotaan:)))))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

Mutta poistun nyt täältä... Olenhan ollut ylitöissä jo parisen tuntia... Työ vaati sen ja vaatisi varmasti edellenkin... Kerään tunteja fysioterapeutin käyntiä varten.

*Niiaa ja halaa päivän seurasta*
        Illan ajattelin olla pois koneelta, mutta katsotaan:)))))

...sanoi lääkäri. Mahdatko koko iltaa pysyä poissa hyvästä seurasta...

Ei ole sitten mikään suuri häpeä näissä keskusteluissa perua puheitaan. Jos luppo aikaa löytyy, olet aina kartuttamassa hyvän seuran joukkoa.

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...sanoi lääkäri. Mahdatko koko iltaa pysyä poissa hyvästä seurasta...

Ei ole sitten mikään suuri häpeä näissä keskusteluissa perua puheitaan. Jos luppo aikaa löytyy, olet aina kartuttamassa hyvän seuran joukkoa.

...että joudun hattuni syömään:)))
        Hyvää seuraa nyt hiukan kaipaamaan... Veri kiehuu:((( Pitää mennä viilentyy...

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...että joudun hattuni syömään:)))
        Hyvää seuraa nyt hiukan kaipaamaan... Veri kiehuu:((( Pitää mennä viilentyy...

...vaikka lupasit!

Varmaan tapahtunut jotain ikävää, kun veri kuohuu. Kerro toki murheesi?

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...vaikka lupasit!

Varmaan tapahtunut jotain ikävää, kun veri kuohuu. Kerro toki murheesi?

... jätetään nämä henk.kohtaiset kertomati näissä piireissä:)

Pitihän minun, kun en malttanut olla tulemati

*pieni hymykuoppa poskella*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

... jätetään nämä henk.kohtaiset kertomati näissä piireissä:)

Pitihän minun, kun en malttanut olla tulemati

*pieni hymykuoppa poskella*

...ei kannata ihan henk.kohtaisuuksiin mennä. Toivottavasti yön yli nukkuminen on parantanut tilannetta, joskus parantaa?

Vointini on melko hyvä, kehon lämpötila 37.3°C.

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...ei kannata ihan henk.kohtaisuuksiin mennä. Toivottavasti yön yli nukkuminen on parantanut tilannetta, joskus parantaa?

Vointini on melko hyvä, kehon lämpötila 37.3°C.

... Kiitos kysymästä... Olotila on laantunut. Veri ei kiehu:)))
        Mutta jotain puuttuu tästä päivästä:(

Hienoa sinua, nyt vaan rauhass tää viimeinen saikkupäivä, ellei lisää ole tulossa...
        Ja kuumaa juotavaa edelleen, ellei ihan korvista jo tule:)))
        *huomenta halaus, käsi ojossa:)))*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

... Kiitos kysymästä... Olotila on laantunut. Veri ei kiehu:)))
        Mutta jotain puuttuu tästä päivästä:(

Hienoa sinua, nyt vaan rauhass tää viimeinen saikkupäivä, ellei lisää ole tulossa...
        Ja kuumaa juotavaa edelleen, ellei ihan korvista jo tule:)))
        *huomenta halaus, käsi ojossa:)))*

...halaan sinua, enää vain vähän kuumeisena.

Minulla olisi muutenkin huomenna vapaapäivä töistä, joten ei tässä paniikkia ole. Toivon silti todella kuumeen lähtevän veke tämän päivän aikana.

Hyvää huomenta, uuteen päivään! Kyllä se tästä...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...halaan sinua, enää vain vähän kuumeisena.

Minulla olisi muutenkin huomenna vapaapäivä töistä, joten ei tässä paniikkia ole. Toivon silti todella kuumeen lähtevän veke tämän päivän aikana.

Hyvää huomenta, uuteen päivään! Kyllä se tästä...

...hienoa sinulle... "sairastella" vielä vapaa päivänä:))))

Nyt tiedän mikä tästä päivästä puuttuu... se eilinen suklaa kummitelee edelleen... Kauhea karkki himo ja Matti on kukkarossa, ettei voi ostaa ;(

*toivossa elävi*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...hienoa sinulle... "sairastella" vielä vapaa päivänä:))))

Nyt tiedän mikä tästä päivästä puuttuu... se eilinen suklaa kummitelee edelleen... Kauhea karkki himo ja Matti on kukkarossa, ettei voi ostaa ;(

*toivossa elävi*

...älä osta sitä suklaata, vaikka rahat jostain löytäisitkin.

Sen himon tyydyttämisen jälkeen tulee paha olo? Äklöttää! Älä ainakaan missään tapauksessa ahmi suuria määriä?

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...älä osta sitä suklaata, vaikka rahat jostain löytäisitkin.

Sen himon tyydyttämisen jälkeen tulee paha olo? Äklöttää! Älä ainakaan missään tapauksessa ahmi suuria määriä?

...kotona olisi rahaa...
        Ajattelinkin vain patukkaa ostaa... en levyä :))) Kuin eräät söi :=))

*hykertää iloisena*
        Empähän niitä kaloreita saanut:)))
        Ja yritän pitää näppini erossa. Vaan kun pikku-lauantai on...

*miettii ja tuumaa...*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...kotona olisi rahaa...
        Ajattelinkin vain patukkaa ostaa... en levyä :))) Kuin eräät söi :=))

*hykertää iloisena*
        Empähän niitä kaloreita saanut:)))
        Ja yritän pitää näppini erossa. Vaan kun pikku-lauantai on...

*miettii ja tuumaa...*

...ja tarkoin harkittu päätös vähentää huomattavasti makean syömistä. Jos suo tälläisen ilon itselleen silloin tällöin, ai kuinka hyvältä se maistuukaan.

*tänään minä en syö mitään makeaa, ei tee mieli*

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja tarkoin harkittu päätös vähentää huomattavasti makean syömistä. Jos suo tälläisen ilon itselleen silloin tällöin, ai kuinka hyvältä se maistuukaan.

*tänään minä en syö mitään makeaa, ei tee mieli*

...saimpas karkin...:))) marianne karkin... työkamun nimpparit tänään:))
        Hiukan sai makkeeta...

Paree olla sanomati, etten syö.... päivällä kummiskin:)))))

Auttaa painon pudotukseen... huomaan sen:)))

*iloisena tippuvista kiloista*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...saimpas karkin...:))) marianne karkin... työkamun nimpparit tänään:))
        Hiukan sai makkeeta...

Paree olla sanomati, etten syö.... päivällä kummiskin:)))))

Auttaa painon pudotukseen... huomaan sen:)))

*iloisena tippuvista kiloista*

...tuo vaaka! Kun on asettanut itselleen jonkin tavoitteen ja pääsee siihen, on saavuttanut päämäärän. Sitten kun paino (joskus harvoin) menee alle tavoitteen, voi sitä riemua, kun voi antaa itselleen hyvillä mielin oikein luvan kanssa oikeuden mässäillä ja herkutella...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...tuo vaaka! Kun on asettanut itselleen jonkin tavoitteen ja pääsee siihen, on saavuttanut päämäärän. Sitten kun paino (joskus harvoin) menee alle tavoitteen, voi sitä riemua, kun voi antaa itselleen hyvillä mielin oikein luvan kanssa oikeuden mässäillä ja herkutella...

...painoani säännöllisesti terkallani. Kun syssyyn mennessä ainaskin 10 kg pitää viä tiputtaa. Ja nyt tänään yxi tavoite on saavutettu:)))

En mässäile enkä herkuttele kyllä... tulee pian takasi:)

Mutta maistaa kyllä voin:)))))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...painoani säännöllisesti terkallani. Kun syssyyn mennessä ainaskin 10 kg pitää viä tiputtaa. Ja nyt tänään yxi tavoite on saavutettu:)))

En mässäile enkä herkuttele kyllä... tulee pian takasi:)

Mutta maistaa kyllä voin:)))))

...paljon on sinulla vielä tavoitetta. Tiedän kokemuksesta, että ei ole mitään mukavaa puuhaa. Vaatii tahdonvoimaa, sisua, päättäväisyyttä ja periksiantamattomuutta.

On se ihminen toisaalta hieman tyhmä, kun niitä kiloja itselleen hankkii. Seurailen omaa kissaani, jonka ruokakupissa on aina ruokaa. Monta kertaa päivän mittaan neiti käy syömässä pieniä annoksia ja menee sen jälkeen nukkumaan. Ei liiku paljoa, eikä liho.

• elämä ilman kiirettä

Työpaikalla pääsee yleensä sata kertaa vähemmällä työnteolla kuin kotona! Kotona odottaa huutavat lapset ja nalkuttava vaimo (siis miesten mielestä) ja remppaa piisaa aamusta iltaan ja vieläpä normaalit kotityötkin olisi tehtävä. Johan sitä on mukava viettää aikansa jossakin muualla, kun kuulee aina joskus vähän kehujakin. Nimittäin siitä työnteon määrästä. Näin ainakin meillä ex-ukon mielestä. Miettiä kannattaa, mihin satsaa.

• tomppa2006

...kirjoitit, suosittelisin miettimään perusasiaa: "Minkä vuoksi työssä käydään?"

Useimmiten työssäkäynnillä hankitaan itselle tai perheelle toimeentulo. Hyvin harvat ovat kutsumusammatissa tai tekevät työtä ilman korvausta. Vielä harvemmat sen vuoksi, että töissä kehutaan...?

Jos kotona täytyy nalkuttaa tai mielestäsi lapset huutavat, mietitkö ennen perheenperustamista mitä tulevaisuus voisi tuoda tullessaan?

• elämä on muutakin
        tomppa2006 kirjoitti:

...kirjoitit, suosittelisin miettimään perusasiaa: "Minkä vuoksi työssä käydään?"

Useimmiten työssäkäynnillä hankitaan itselle tai perheelle toimeentulo. Hyvin harvat ovat kutsumusammatissa tai tekevät työtä ilman korvausta. Vielä harvemmat sen vuoksi, että töissä kehutaan...?

Jos kotona täytyy nalkuttaa tai mielestäsi lapset huutavat, mietitkö ennen perheenperustamista mitä tulevaisuus voisi tuoda tullessaan?

... niitä miesten yleisesti esittämiä latteuksia kotielämästä. Ja varmasti käydään työssä elannon turvaamiseksi, ja huom! muuta ei tarvita! Aika perheelle on ensiarvoista, kaikki muu vasta sen jälkeen. Normaali työaika pitäisi silloin riittää, niukemmallakin toimeentulolla ihminen tulee toimeen, kun asettaa vain arvot kohdalleen.

• tomppa2006
        elämä on muutakin kirjoitti:

... niitä miesten yleisesti esittämiä latteuksia kotielämästä. Ja varmasti käydään työssä elannon turvaamiseksi, ja huom! muuta ei tarvita! Aika perheelle on ensiarvoista, kaikki muu vasta sen jälkeen. Normaali työaika pitäisi silloin riittää, niukemmallakin toimeentulolla ihminen tulee toimeen, kun asettaa vain arvot kohdalleen.

...en kyllä laittanut omaan vastaukseeni mitään latteuksia kotielämästä? Arvostan perhe-elämän erittäin korkealle oman elämäni asioiden arvoasteikossa

• elämä on muutakin
        tomppa2006 kirjoitti:

...en kyllä laittanut omaan vastaukseeni mitään latteuksia kotielämästä? Arvostan perhe-elämän erittäin korkealle oman elämäni asioiden arvoasteikossa

... tällä nyt sinua, vaan useimpia miehiä ja erityisesti omaa kokemustani niin koti-kuin työpaikka keskuteluissa käytynä. Hienoa, että arvostat perhettäsi. Ja kyllä valitettavasti nyky uranaisetkin tuntuvat asettavan työn perheen edelle eli en halua mitenkään mollata pelkästään miehiä. Enkä naisiakaan, vaan se on tätä nyky-yhteiskuntaa ja arvomaailman muuttumista.

• tomppa2006
        elämä on muutakin kirjoitti:

... tällä nyt sinua, vaan useimpia miehiä ja erityisesti omaa kokemustani niin koti-kuin työpaikka keskuteluissa käytynä. Hienoa, että arvostat perhettäsi. Ja kyllä valitettavasti nyky uranaisetkin tuntuvat asettavan työn perheen edelle eli en halua mitenkään mollata pelkästään miehiä. Enkä naisiakaan, vaan se on tätä nyky-yhteiskuntaa ja arvomaailman muuttumista.

...ja asian tarkentamisesta. Olen samaa mieltä yhteiskunnan ja arvomaailman muuttumisesta väärään suuntaan. Ansiotyön vaatimusten kasvaminen tulee entisestään lisäämään perhe-elämän ja työn ristiriitoja.

• Milana

Ja minä putosin tänne alas! Suukkoja lähettäessä ei koskaan voi olla varma, että mihin ne lopulta päätyvät. No, tällä kertaa osoite kieltämättä oli ihan oikea :-)) Vai räkäinen olet? Siihen en pikaisesti keksi mitään muuta hoitokeinoa, kuin että muistat välttää kaikkia maitotuotteita: ne saattavat lisätä limakalvojen turvotusta... Myös maitosuklaa ;-))

• tomppa2006

...hyvä neuvo hiukan jälkikäteen. Söin nimittäin koko rasiallisen wiener-nougatteja...

*avaa suun ammolleen ja tutkii peilin kautta*

Ei näissä limakalvoissa mitään turvotusta ole havaittavissa, hieman ruskeat vielä ovat.

Suklaa ainakin nosti veren sokeriarvoja, kun ei ole yhtään nälkä, eikä huvita syödä mitään. Piristi ainakin hetkeksi...

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...hyvä neuvo hiukan jälkikäteen. Söin nimittäin koko rasiallisen wiener-nougatteja...

*avaa suun ammolleen ja tutkii peilin kautta*

Ei näissä limakalvoissa mitään turvotusta ole havaittavissa, hieman ruskeat vielä ovat.

Suklaa ainakin nosti veren sokeriarvoja, kun ei ole yhtään nälkä, eikä huvita syödä mitään. Piristi ainakin hetkeksi...

Mä kyllä luulen, että sun ennemminkin kannattais sillä peilillä tutkia sun NENÄN limakalvoja ;-))
        Jos suklaa sua piristi, niin kannattihan se sitten syödä. Jos mä syön suklaata, se on joko tummaa suklaata tai sitten Fazerin Maya-suklaata... Ikävää, että kaapista löytyy nyt vaan salmiakkia :-(

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

Mä kyllä luulen, että sun ennemminkin kannattais sillä peilillä tutkia sun NENÄN limakalvoja ;-))
        Jos suklaa sua piristi, niin kannattihan se sitten syödä. Jos mä syön suklaata, se on joko tummaa suklaata tai sitten Fazerin Maya-suklaata... Ikävää, että kaapista löytyy nyt vaan salmiakkia :-(

...harmainta aavistustakaan, kun aletaan puhua jostain rauhasista tai yleensä lääketieteeseen liittyvistä asioista. Olen todella heikoilla niissä jutuissa. Lääkäri katseli kurkkuani ja jupisi jostain "peitteistä". Myönnän vilpittömästi, etten tiedä mitä hän tarkoitti...

Minä tykkään myös tummasta suklaasta.

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...harmainta aavistustakaan, kun aletaan puhua jostain rauhasista tai yleensä lääketieteeseen liittyvistä asioista. Olen todella heikoilla niissä jutuissa. Lääkäri katseli kurkkuani ja jupisi jostain "peitteistä". Myönnän vilpittömästi, etten tiedä mitä hän tarkoitti...

Minä tykkään myös tummasta suklaasta.

koetahan nyt vaan toipua sairaudestasi äläkä välitä pienistä lääketieteellisistä yksityiskohdista... Peitteet kannattaa tässä vaiheessa päivää vetää pään yli ;-)) Nyt alkoi You`ll never walk alone kaikua telkkarista eli toinen puoliaika alkaa. Toivon Liverpoolin voittoa :-))

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

koetahan nyt vaan toipua sairaudestasi äläkä välitä pienistä lääketieteellisistä yksityiskohdista... Peitteet kannattaa tässä vaiheessa päivää vetää pään yli ;-)) Nyt alkoi You`ll never walk alone kaikua telkkarista eli toinen puoliaika alkaa. Toivon Liverpoolin voittoa :-))

...Liverpool eilen, mutta silti meni jatkoon. En itse jaksanut katsoa ottelua. Englantilaisseuroista Liverpool on oma suosikkini...

Kyllä tässä toivutaan, vie näköjään vaan aikansa.

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...Liverpool eilen, mutta silti meni jatkoon. En itse jaksanut katsoa ottelua. Englantilaisseuroista Liverpool on oma suosikkini...

Kyllä tässä toivutaan, vie näköjään vaan aikansa.

kun Pool jatkaa. Vaikka ManUn kannattajana mä en tietenkään saisi tuollaisia kirjoitella ;-)) Poikkeuksellisen harmaa päivä sekä ulkona että pään sisällä - aika harvinaista minulle, mutta tänään ei vaan jaksaisi aloittaa töitä :-(

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

kun Pool jatkaa. Vaikka ManUn kannattajana mä en tietenkään saisi tuollaisia kirjoitella ;-)) Poikkeuksellisen harmaa päivä sekä ulkona että pään sisällä - aika harvinaista minulle, mutta tänään ei vaan jaksaisi aloittaa töitä :-(

...sumua ja harmaata. Aivan kuin Englannissa olisi...?

Kyllä se sinun päiväsi siitä käyntiin lähtee. Itse menen juuri kohta taas sänkyyn lepäilemään, ajattele minua, ei ole helppoa täälläkään. Yksin sängyssä.

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...sumua ja harmaata. Aivan kuin Englannissa olisi...?

Kyllä se sinun päiväsi siitä käyntiin lähtee. Itse menen juuri kohta taas sänkyyn lepäilemään, ajattele minua, ei ole helppoa täälläkään. Yksin sängyssä.

olisi vielä harmaampaa :-)) Kännykkään on nyt latautunut sen verran virtaa, että täytyy lähtee ajeleen pääkaupunkia kohti - melkein tyhjä akku olikin hyvä syy viivytellä lähtöä... Mene sinä lepäilemään. Minä ajattelen sinua. Sängyssäsi. Yksin. Eiköhän tämä päivä tästä valkene :-))

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

olisi vielä harmaampaa :-)) Kännykkään on nyt latautunut sen verran virtaa, että täytyy lähtee ajeleen pääkaupunkia kohti - melkein tyhjä akku olikin hyvä syy viivytellä lähtöä... Mene sinä lepäilemään. Minä ajattelen sinua. Sängyssäsi. Yksin. Eiköhän tämä päivä tästä valkene :-))

...nenä vuotaa niin paljon, ettei saa nukuttua. Kyllä se silti tästä lähtee...

Toivottavasti kuulen sinusta vielä tänään...?

*sairaan ihmisen huomionkipeää hourailua*

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...nenä vuotaa niin paljon, ettei saa nukuttua. Kyllä se silti tästä lähtee...

Toivottavasti kuulen sinusta vielä tänään...?

*sairaan ihmisen huomionkipeää hourailua*

Mut oli varattu töihin koko päiväksi, mutta pääsinkin lähtemään jo ihan hyvissä ajoin kotiin päin. Se olikin tämän päivän ainoa valopilkku: aamusta alkaen kaikki on ollut aikalailla puolitehoista :-( Toivottavasti sinun päiväsi on jo ollut edellisiä parempi :-) Ai joo, oli toinenkin valopilkku: kotia tullessa pihassa oli ihan oikea kaunis valkoinen jänis :-))

*tekee valintaa teen ja viinin välillä*

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

Mut oli varattu töihin koko päiväksi, mutta pääsinkin lähtemään jo ihan hyvissä ajoin kotiin päin. Se olikin tämän päivän ainoa valopilkku: aamusta alkaen kaikki on ollut aikalailla puolitehoista :-( Toivottavasti sinun päiväsi on jo ollut edellisiä parempi :-) Ai joo, oli toinenkin valopilkku: kotia tullessa pihassa oli ihan oikea kaunis valkoinen jänis :-))

*tekee valintaa teen ja viinin välillä*

...kellon ollessa 17:13 suosittelisin nauttiman kello viiden teetä englantilaisittain, erittäin hyvä traditio!

Meidän pihan poikki mennä viipelsi oikein hyvänkokoinen kettu, että luultavasti niitä jänöjä on tuolla meidänkin puskissa?

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...kellon ollessa 17:13 suosittelisin nauttiman kello viiden teetä englantilaisittain, erittäin hyvä traditio!

Meidän pihan poikki mennä viipelsi oikein hyvänkokoinen kettu, että luultavasti niitä jänöjä on tuolla meidänkin puskissa?

...mutta sentään hyvää teetä, vaikka onkin vain kannussa haudutettua pussiteetä :-)) Kaikki muut herkut sitten puuttuvatkin, joten täytyy tyytyä vain paahtoleipään :-)) Hyvä, että teidän kettu näyttää hyvinvoivalta, sillä täällä päin liikuskelee kapinen kettu, joka on meidänkin kissaa ahdistellut. Lisää Englanti-teemaa: ketunmetsästykseen suhtaudun kielteisesti, mutta sairaat yksilöt pitäisi kyllä lopettaa...en haluaisi menettää rakasta kissaani.

Kuinkas olet aikonut juhlistaa huomista naistenpäivää?

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

...mutta sentään hyvää teetä, vaikka onkin vain kannussa haudutettua pussiteetä :-)) Kaikki muut herkut sitten puuttuvatkin, joten täytyy tyytyä vain paahtoleipään :-)) Hyvä, että teidän kettu näyttää hyvinvoivalta, sillä täällä päin liikuskelee kapinen kettu, joka on meidänkin kissaa ahdistellut. Lisää Englanti-teemaa: ketunmetsästykseen suhtaudun kielteisesti, mutta sairaat yksilöt pitäisi kyllä lopettaa...en haluaisi menettää rakasta kissaani.

Kuinkas olet aikonut juhlistaa huomista naistenpäivää?

...myönnän rehellisesti, että en edes tiennyt huomenna olevan naisten päivän. Vointini on hieman parempi, jos aamulla ei ole kuumetta, lähden kukkakauppaan ja yllätän rouvan kunnon kukkapuskalla. Kymmenen punaista ruusua?

Minä en hyväksy minkään eläimen metsästystä, ei kettujen, ei hirvien, ei lintujen...Sairaat eläimet voi ampua pois kärsimästä ja levittämästä tauteja...

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...myönnän rehellisesti, että en edes tiennyt huomenna olevan naisten päivän. Vointini on hieman parempi, jos aamulla ei ole kuumetta, lähden kukkakauppaan ja yllätän rouvan kunnon kukkapuskalla. Kymmenen punaista ruusua?

Minä en hyväksy minkään eläimen metsästystä, ei kettujen, ei hirvien, ei lintujen...Sairaat eläimet voi ampua pois kärsimästä ja levittämästä tauteja...

Kannatti siis vihjaista asiasta: teet ainakin yhden naisen iloiseksi huomenna :-)) Ruusut on ihan hyvä valinta, mä ainakin tykkäisin...vaan taitaa jäädä multa saamatta...Pitää sitten vaan nauttia naisena olemisesta oikein kunnolla sen yhden ainoan päivän ajan kun se on jopa sallittua :-))

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

Kannatti siis vihjaista asiasta: teet ainakin yhden naisen iloiseksi huomenna :-)) Ruusut on ihan hyvä valinta, mä ainakin tykkäisin...vaan taitaa jäädä multa saamatta...Pitää sitten vaan nauttia naisena olemisesta oikein kunnolla sen yhden ainoan päivän ajan kun se on jopa sallittua :-))

...katson harvoin televisiota, lehdenkin luen aamulla niin unenpöpperössä, että koko asia olisi voinut mennä ohi. Tuolla yhdellä vietillä teit erään kanssasisaresi onnelliseksi. Tiedän hänen ilahtuvan muistamisesta...

Kiitos paljon, Milana!

PS. Huomenna sitten viiniä, tuli ruusuja tai ei.

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...katson harvoin televisiota, lehdenkin luen aamulla niin unenpöpperössä, että koko asia olisi voinut mennä ohi. Tuolla yhdellä vietillä teit erään kanssasisaresi onnelliseksi. Tiedän hänen ilahtuvan muistamisesta...

Kiitos paljon, Milana!

PS. Huomenna sitten viiniä, tuli ruusuja tai ei.

...muistit ne ruusut ;-)) Mä en ole sellaisia tänään saanut, joten täytyy tuossa illemmalla tyytyä viiniin :-)) Hyvää naistenpäivän jatkoa sinulle!

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

...muistit ne ruusut ;-)) Mä en ole sellaisia tänään saanut, joten täytyy tuossa illemmalla tyytyä viiniin :-)) Hyvää naistenpäivän jatkoa sinulle!

...asia hoidettu. Ostin vielä sellaisia oikein pitkiä, oli vähän vaikeuksia saada kukkamaljakko pysymään pystyssä...?

Rouva ilahtui silmin nähden, liikuttui jopa, voisi sanoa! Siis todella!

Hyvää naistenpäivää sinulle, Milana!

• HiljaR

.. ku mä oon jo 10kg viime keväästä tiputtanna:))) joten päättäväisyyttä riittää ja sitkeä sissi olen tai yritän olla:)))

Sittenhän neitonen (siis kissa) on terveenä, jos ei liho... Ja eiköhän eläimellä ole hiukan erinlainen aineenvaihduntakin.

*nauttii suklaa moussea*
      Nami:)))

• tomppa2006

...ja sisukas tunnut olevan. Toivotan onnea, uskon sinun pystyvän siihen!

Kissa voi hyvin. Saan siltä hieman lämpöä ja myötätuntoa, kun makailen sängyssä. Voin vilpittömästi sanoa rakastavani häntä.

Suklaa mousse on erittäin hyvää...minä tykkään.

*raahautuu keittiöön syömään palan leipää*

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja sisukas tunnut olevan. Toivotan onnea, uskon sinun pystyvän siihen!

Kissa voi hyvin. Saan siltä hieman lämpöä ja myötätuntoa, kun makailen sängyssä. Voin vilpittömästi sanoa rakastavani häntä.

Suklaa mousse on erittäin hyvää...minä tykkään.

*raahautuu keittiöön syömään palan leipää*

...Niin se pitääkin olla...

Oli kuules hyvää suklaa.... Nam... kaikki tuli syötyä ja nuoltua lautanen puhtaaksi:))))

*raahautuu tauolle*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...Niin se pitääkin olla...

Oli kuules hyvää suklaa.... Nam... kaikki tuli syötyä ja nuoltua lautanen puhtaaksi:))))

*raahautuu tauolle*

...täällä on minullakin menossa. On muuten tosi hyvä olemassa tälläinen nettikeskustelu. Olisin ollut taas tämänkin päivän yksin täällä kotona, vaikka en puhukaan kenenkään kanssa, niin ajatuksenvirta liikkuu täältä sinne, olen olemassa, minua kuullaan (kirjoitukseni näkyy)...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...täällä on minullakin menossa. On muuten tosi hyvä olemassa tälläinen nettikeskustelu. Olisin ollut taas tämänkin päivän yksin täällä kotona, vaikka en puhukaan kenenkään kanssa, niin ajatuksenvirta liikkuu täältä sinne, olen olemassa, minua kuullaan (kirjoitukseni näkyy)...

...keskusteluista olen huomannut itsessäni sen muutoksen, että olen ollut enemmän aktiivisempi puhe keskusteluissa kuin aikaisemmin:))) Saanut suunsa ammolleen auki:))))
        Jotain positiivista siis :))

Mitis, mitäs olist tehnyt, jos näitä yhteyksiä ei olisi ollut???
        nyhjöttänyt sängyssä ja voihkinut ja voivotellut omaa tilaasi, katsellut mitään sanomatonta ohjelmaa televisiosta, radiota kuunnellut korvatarkkana tai sitten keskustellut varjosi kanssa...:))))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...keskusteluista olen huomannut itsessäni sen muutoksen, että olen ollut enemmän aktiivisempi puhe keskusteluissa kuin aikaisemmin:))) Saanut suunsa ammolleen auki:))))
        Jotain positiivista siis :))

Mitis, mitäs olist tehnyt, jos näitä yhteyksiä ei olisi ollut???
        nyhjöttänyt sängyssä ja voihkinut ja voivotellut omaa tilaasi, katsellut mitään sanomatonta ohjelmaa televisiosta, radiota kuunnellut korvatarkkana tai sitten keskustellut varjosi kanssa...:))))

...saman ilmiön. Puhe ikäänkuin kulkee paremmin. Tulee heti lauseen alusta lähtien mietittyä, mitä yrittää sanomallaan kertoa. Kehittyy varmaan näiden kirjoitettujen lauseiden kautta? Ei viitsi kovin moneen kertaan kirjoittaa ja korjata...Kerralla lause kuntoon, sillä selvä. Siten vielä, että muutkin ymmärtää.

Televisiota en jaksa katsoa. Radiota ja mankkaria kuuntelen jonkin verran. Kaksi puhelua olen soittanut ja minulle on soitettu kolmasti. Aika köyhää kolmen päivän tapahtumat päiväsaikaan. Illalla löytyy kyllä talosta menoa...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...saman ilmiön. Puhe ikäänkuin kulkee paremmin. Tulee heti lauseen alusta lähtien mietittyä, mitä yrittää sanomallaan kertoa. Kehittyy varmaan näiden kirjoitettujen lauseiden kautta? Ei viitsi kovin moneen kertaan kirjoittaa ja korjata...Kerralla lause kuntoon, sillä selvä. Siten vielä, että muutkin ymmärtää.

Televisiota en jaksa katsoa. Radiota ja mankkaria kuuntelen jonkin verran. Kaksi puhelua olen soittanut ja minulle on soitettu kolmasti. Aika köyhää kolmen päivän tapahtumat päiväsaikaan. Illalla löytyy kyllä talosta menoa...

...olen vasta kuukauden ollut näillä palstoilla, niin mitenkähän on...:))) Kun menemme tästä puoli vuotta eteenpäin... Sana sieppokohan olen...

Vai on sinulla ollut köyhää:)))) Ja kuinka minä saatikka muut - olemme sinua viihdyttäneet:(((
        Kiitos vaan:))))

*suu supussa suhatelee*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...olen vasta kuukauden ollut näillä palstoilla, niin mitenkähän on...:))) Kun menemme tästä puoli vuotta eteenpäin... Sana sieppokohan olen...

Vai on sinulla ollut köyhää:)))) Ja kuinka minä saatikka muut - olemme sinua viihdyttäneet:(((
        Kiitos vaan:))))

*suu supussa suhatelee*

...täällä oleva seura on oikein värikästä ja rikasta. Ei missään tapauksessa köyhää...

Voi hyvinkin olla, että keskustelujen myötä sinusta kehittyy, vaikka millainen tarinaniskijä?

En itsekään ole ollut tällä keskustelupalstalla kuin reilut puoli vuotta vasta. Hyvin viihdyn...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...täällä oleva seura on oikein värikästä ja rikasta. Ei missään tapauksessa köyhää...

Voi hyvinkin olla, että keskustelujen myötä sinusta kehittyy, vaikka millainen tarinaniskijä?

En itsekään ole ollut tällä keskustelupalstalla kuin reilut puoli vuotta vasta. Hyvin viihdyn...

.. kun mainitsit köyhä sanan tuossa vähän aika sitten: "Aika köyhää kolmen päivän tapahtumat päiväsaikaan" niin tätä tarkoitin sanalla "köyhä"...sinun 3 päivää:))))

Nyt pukkaa aika loppumaan...bussikin meinaa jättää...vaan ehditään:)))

*pukee ulkovaatteita päälle*

Lämpimät kiitokset sinulle! Taas yksi päivä pulkassa! Ja viihdytty on :=D

*Tzemppaa poispäin*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

.. kun mainitsit köyhä sanan tuossa vähän aika sitten: "Aika köyhää kolmen päivän tapahtumat päiväsaikaan" niin tätä tarkoitin sanalla "köyhä"...sinun 3 päivää:))))

Nyt pukkaa aika loppumaan...bussikin meinaa jättää...vaan ehditään:)))

*pukee ulkovaatteita päälle*

Lämpimät kiitokset sinulle! Taas yksi päivä pulkassa! Ja viihdytty on :=D

*Tzemppaa poispäin*

....lähinnä se oli viite siihen, että ilman näitä keskusteluita olisi köyhää...

Sinulle lämmin kiitos halauksen kanssa.

*hymyilee vaikka ylähuuleen koskee*

• tomppa2006

...että minä en sinun viestiäsi poistanut.

Minuun kohdistuneen viestien poistamiskahakan jälkeen, joku kiusanhenki on ottanut tavakseen ilmoitella minun keskusteluissani vähänkin asiattomilta vaikuttavista viesteistä ylläpidolle. Saa näin kohdistettua minuun lisää poistamisepäilyjä?

Tämä viesti ei silti tarkoita sitä, että haluaisin keskustella kanssasi lisää henkilökemiasta.

• Baskis

se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, sanotaan. Etpä tietenkään halua, miksiköhän?

• tomppa2006
        Baskis kirjoitti:

se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, sanotaan. Etpä tietenkään halua, miksiköhän?

...meidän tajunnanvirtamme eivät kohtaa!

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      83
      2032
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1746
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      236
      746
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      9
      690
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      59
      647
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      593
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      546
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe