Tallink on kyllä syvältä

Raimohärkä

Olen tätä jo aiemminkin käynyt avautumassa. nimittäin Tallinkin sivuista. Ei helvetti! Olen tässä matkaa aamuksi varaamassa. Mutta näemmä opiskelija-alennus on poistunut Tallinkin tarjonnasta nyt kokonaan. Ainakaa sitä ei ole mahdollista valita matkaa varatessa. Ja "reitit ja hinnat" -kohdassa on taas "alennukset 1.4. alkaen" eikä tämän maaliskuun hinnoista halaistua sanaa! Kylläpä odotan, että se Nordic jet line taas pääsee liikkumaan ja tietenkin olemassa myös ihana TOIMIVA SUOMALAINEN ROSELLA. Ikävä kyllä nyt ei aikataulut anna periksi sitä käyttää:(

17

1437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raimohärkä

      Jouduin soittaa tuohon varausnroon (ja tulen varmasti tuon rahan vielä jostain takaisin ottamaan) kysyäkseni matkaa ja varatakseni matkan. Palvelija teki varasi minulle opiskelijapaikan, ja kehoitti maksamaan joko nettipankissa ja printtaamaan kuitin tuosta. Tai maksamaan aamulla tiskillä, myös palvelumaksun. lähde jää, lähde!

      • ja porot maksaa

        Joo, olen tuota samaa rahastusta seuraillut. Lähes jokaisessa matkan käänteessä on Tallink-Siljalla joku lisämaksu tai sitten maininta malliin "juomat ei kuulu hintaan". Ja kaiken lisäksi homma (esim. varaus puhelimitse) menee 50% varmuudella joltakin osin pyllylleen.

        Näitä uusia piilomaksuja ne kehittelevät jatkuvasti. Ihme on, jos ihmiset suostuvat menemään noille laivoille lypsettäviksi.

        Yhä korkeammille maksuille olisi ihan kiva joskus saada jotain vastinettakin. Nyt menee päinvastoin, laatu heikkenee.


      • Ville-Viikinki
        ja porot maksaa kirjoitti:

        Joo, olen tuota samaa rahastusta seuraillut. Lähes jokaisessa matkan käänteessä on Tallink-Siljalla joku lisämaksu tai sitten maininta malliin "juomat ei kuulu hintaan". Ja kaiken lisäksi homma (esim. varaus puhelimitse) menee 50% varmuudella joltakin osin pyllylleen.

        Näitä uusia piilomaksuja ne kehittelevät jatkuvasti. Ihme on, jos ihmiset suostuvat menemään noille laivoille lypsettäviksi.

        Yhä korkeammille maksuille olisi ihan kiva joskus saada jotain vastinettakin. Nyt menee päinvastoin, laatu heikkenee.

        kaikenlaiset lisämaksut ovat kyllä erittäin ärsyttäviä. Itse ainakin yleensä pistän risteilyllä senverran reilusti rahaa menemään, että luulisi, ettei sitten erikseen enää tarvitsisi, mitään p-leen palvelumaksuja maksaa.(enkä muuten ole kyllä maksanutkaan, ainakin toistaiseksi nettipalvelut ovat käsittääkseni maksuttomia jopa Tallinkilla, Vikingillä ainakin ovat)


      • hgfhfg
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        kaikenlaiset lisämaksut ovat kyllä erittäin ärsyttäviä. Itse ainakin yleensä pistän risteilyllä senverran reilusti rahaa menemään, että luulisi, ettei sitten erikseen enää tarvitsisi, mitään p-leen palvelumaksuja maksaa.(enkä muuten ole kyllä maksanutkaan, ainakin toistaiseksi nettipalvelut ovat käsittääkseni maksuttomia jopa Tallinkilla, Vikingillä ainakin ovat)

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=4500000000000436&posting=22000000024248601

        Niin, eikö ole ikävää, kun Viking Linekin otti käyttöön maksullisen puhelinpalvelun ja perii myös palvelumaksua?

        Eipä eroa tässä mitenkään Tallinkista tai Siljasta. Eikö ole ikävää myöntää tämäkin tosiasia?


      • mutta,,,,,,,mutta...
        hgfhfg kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=4500000000000436&posting=22000000024248601

        Niin, eikö ole ikävää, kun Viking Linekin otti käyttöön maksullisen puhelinpalvelun ja perii myös palvelumaksua?

        Eipä eroa tässä mitenkään Tallinkista tai Siljasta. Eikö ole ikävää myöntää tämäkin tosiasia?

        se on vain per alkava puhelu, ei minuuttihinta,
        kuten tallinksiljalla.
        JA JA JA vikingillä toimii myös asiakaspalvelu niin maissa kuin laivoilla.

        Eikö olisi kannattanut lukea juttu loppuun eikä ilakoida liian aikaisin...


      • Ville-Viikinki
        hgfhfg kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=4500000000000436&posting=22000000024248601

        Niin, eikö ole ikävää, kun Viking Linekin otti käyttöön maksullisen puhelinpalvelun ja perii myös palvelumaksua?

        Eipä eroa tässä mitenkään Tallinkista tai Siljasta. Eikö ole ikävää myöntää tämäkin tosiasia?

        harmillista, että Viikkarikin on lähtenyt tähän typerään palvelumaksujen keräämiseen. Mun mielestäni tällaisen palvelun kyllä pitäisi sisältyä matkan kokonaishinnoitteluun. Tämmöisestä rahan nyhtämisestä jää kyllä paskan maku suuhun. Ja jos muuttuu vielä sellaiseksi, ettei näitä lisämaksuja pysty välttämään, niin varmasti tulen sen jollakin tavalla takaisin ottamaan.


      • Deipyle
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        harmillista, että Viikkarikin on lähtenyt tähän typerään palvelumaksujen keräämiseen. Mun mielestäni tällaisen palvelun kyllä pitäisi sisältyä matkan kokonaishinnoitteluun. Tämmöisestä rahan nyhtämisestä jää kyllä paskan maku suuhun. Ja jos muuttuu vielä sellaiseksi, ettei näitä lisämaksuja pysty välttämään, niin varmasti tulen sen jollakin tavalla takaisin ottamaan.

        inhottava tunne tulee kun tuollaisen "epäselvän hinnoittelun" olen aina yhdistänyt ns. halvan tavaran firmoihin (Gigantti nyt tule ekana mieleen). No, toisaalta tulee harvemmin tehtyä ex tempore -matkoja, kun kokonaishinnan selvittämiseen kuluu aikaa, aikaa..

        Silja Symphonylla/tietysti ketjun muillakin olivat (kusipäät..) tuplanneet automaattilimujen hinnat, vuosi sitten 0,33l tölkki maksoi euron, nykyään kaksi!! Sen kun muuttaa markoiksi, korotus on..


      • Tepi.
        mutta,,,,,,,mutta... kirjoitti:

        se on vain per alkava puhelu, ei minuuttihinta,
        kuten tallinksiljalla.
        JA JA JA vikingillä toimii myös asiakaspalvelu niin maissa kuin laivoilla.

        Eikö olisi kannattanut lukea juttu loppuun eikä ilakoida liian aikaisin...

        Kyllä se Tallinksiljallakin on per puhelu, samoin kuin viikkarilla. Ja ex-siljan laivoilla palvelukin pelaa vielä...


    • Deipyle

      kun joudut näköjään olosuhteiden pakosta väkisin käyttämään Tallinkin laivoja:( Negatiivisella asenteella kaikki kyllä menee pieleen ja luulenpa että saamme lukea "Raimohärän" entistä kiukkuisempia kirjoituksia.

      Omalla kohdallamme kaikki on kyllä aina toiminut: nettivaraus (myös näillä uusilla sivuilla), puhelinpalvelu ja laivan infopisteen asiantunteva neuvonta tarvittaessa.

      • Raimohärkä

        kaikki ei tunnu toimivan niin kuin pitäisi tällä firmalla... Minun täytyi olla(niinkuin joka viikko) ennen kahtatoista Tallinnassa. Ja aamulla lähtien säästää ainakin ylimääräisen hotelliyön, jos ei muuta. Yritin sanoa, että mikäli luodaan tilanteita, että asiakas on "pakotettu" käyttämään nettiä, olisi hyvä, että pidettäisiin sen verran huolta, että on mitä käyttää. Kun ensin lisätään luukkuhintoihin korotuksia ja yritetään saada kaikki nettiin, on helvetin epäoikeudenmukaista, että asiasta pitää vielä ruveta soittelemaan maksullisiin numeroihin ja maksaa sama palvelumaksu tiskillä, eikö vaan? Viimeksi kun sivustoissa oli vikaa, yritin saada ostettua lipun tiskiltä ilman palvelumaksua, koska mielestäni se nyt vaan kuuluu saada ilman ylimääräisiä maksuja jos ei yhtiö pidä huolta että tuo vaihtoehto mitä ihmiset yritetään käyttämään on oikeasti toimiva vaihtoehto. Mielestäni tuo on hivenen asiakkaan aliarvioimista. Mutta "monopoliasemassa" voi tehdä aika pitkästi mitä huvittaa


      • ...........
        Raimohärkä kirjoitti:

        kaikki ei tunnu toimivan niin kuin pitäisi tällä firmalla... Minun täytyi olla(niinkuin joka viikko) ennen kahtatoista Tallinnassa. Ja aamulla lähtien säästää ainakin ylimääräisen hotelliyön, jos ei muuta. Yritin sanoa, että mikäli luodaan tilanteita, että asiakas on "pakotettu" käyttämään nettiä, olisi hyvä, että pidettäisiin sen verran huolta, että on mitä käyttää. Kun ensin lisätään luukkuhintoihin korotuksia ja yritetään saada kaikki nettiin, on helvetin epäoikeudenmukaista, että asiasta pitää vielä ruveta soittelemaan maksullisiin numeroihin ja maksaa sama palvelumaksu tiskillä, eikö vaan? Viimeksi kun sivustoissa oli vikaa, yritin saada ostettua lipun tiskiltä ilman palvelumaksua, koska mielestäni se nyt vaan kuuluu saada ilman ylimääräisiä maksuja jos ei yhtiö pidä huolta että tuo vaihtoehto mitä ihmiset yritetään käyttämään on oikeasti toimiva vaihtoehto. Mielestäni tuo on hivenen asiakkaan aliarvioimista. Mutta "monopoliasemassa" voi tehdä aika pitkästi mitä huvittaa

        Ihan sitä että et matkusta enään ollenkaan sinne Tallinnaan vaikka pakko olisi. Kun et kerran raaski maksaa sitä 1,64e tai 5e ylimääräistä.


      • pyydetään...
        ........... kirjoitti:

        Ihan sitä että et matkusta enään ollenkaan sinne Tallinnaan vaikka pakko olisi. Kun et kerran raaski maksaa sitä 1,64e tai 5e ylimääräistä.

        Nykyään asiakkaat suostuvat maksamaan törkeitäkin hintoja. Korotuksiin ei ragoida mitenkään.

        Siksi hintoja nostetaankin tätä vauhtia... ei siis ihme, että suomalaisten velkataakka kasvaa 10-15% vuodessa! Hyvä Raimo, että vielä joku vaatii rahoilleen vastinetta!


      • näiden korotajien on
        pyydetään... kirjoitti:

        Nykyään asiakkaat suostuvat maksamaan törkeitäkin hintoja. Korotuksiin ei ragoida mitenkään.

        Siksi hintoja nostetaankin tätä vauhtia... ei siis ihme, että suomalaisten velkataakka kasvaa 10-15% vuodessa! Hyvä Raimo, että vielä joku vaatii rahoilleen vastinetta!

        pakko nostaa hintoja kun muutkin niin tekevät; Tavaran toimittajat, polttoaineen toimittajat, jne... Jotta silleen, sitä en kyllä ymmärrä miksi (Tallink) Silja voi myydä tukholmasta helsinkiin risteilyt paljon halvemmalla kuin vastaavat täältä meidän suunnasta tukholmaan.

        Mutta olihan se odotettavissa että palvelu maksuja tulee myös laiva matkojen varaamisiin, onhan näin muissakin matkoja myyviä toimistoissa. Ja onhan se jo nähty pankki maailmassa että kaikilla mahdollisilla palvelumaksuilla yritetää asiakkaat ajaa nettiin ja näin voidaan potkia pihalle toimisto väkeä.


      • Raimohärkä
        ........... kirjoitti:

        Ihan sitä että et matkusta enään ollenkaan sinne Tallinnaan vaikka pakko olisi. Kun et kerran raaski maksaa sitä 1,64e tai 5e ylimääräistä.

        Mikäli liput olisivat tuon verran kalliimpia, joutuisin tietenkin sen mukisematta maksamaan, enkä sitä sen enempiä kyseenalaistaisi. Mutta koska se on maksu asioista mitä en tarvi enkä halua maksaa, vaan minut ikään kuin pakotetaan siihen, on se mielestäni todella väärin.


    • pp10

      Hinnasta en vielä valita, mutta palvelu on todella ala-arvoista!
      Monen suusta olen kuullut miten töykeitä ja palveluhaluttomia henkilökunta on Tallinkilla on ja saman kokenut myös itse. Myös meidän työpaikka alkoi käyttämään vain "punaisia laivoja"!

    • Anonyymi

      Nordic jet line oli pikapaateista mukavin ja paras!

    • Anonyymi

      Ei Eestissä ole karttaan piirretty, että Virossa on rasputto.
      Virolaisten geeneissä olisi ollut rasputto geeni.
      Mutta virolainen käyttäytyy kuin sellainen.
      Onko käytös opittua, hankittua tai todellakin Viron syviä perinteitä?

      Ja mitkä ovat syvät Viron perinne arvot?

      Virossa juopotellaan jos ei enemmän kuin Suomessa.
      Virossa myydään seksiä avoimemmin. Kauppa käy.
      Onko seksiturismi köyhien maiden yrittäjyyttä?
      Silloin Viroa on hyväksikäytetty.

      Onko Viro joka joskus on ollut CCCP ja osa isoa kakkua, onko sellainen pieni Viro kärsinyt eron myötä, koska ison maan mentaliteetti ihmisissä näkyy käytöksessä. Pieni virolainen käyttäytyy edelleen kuin CCCPssä isosti, vaikka on pieni alle 2 miljoonainen ihminen.
      Viro ymmärtäisi että ei ole iso kooltaan, mutta pieni, joka on aidompi virolainen luonteen piirre.
      Voiko sen kutsua rauhallisuudeksi, pelokkuudeksi, omaan napaansa katsomiseksi.
      Mutta ei, koska virolainen on oikea matkustaja hullu, joka jättää maansa muille.
      Ei sekään ole isänmaa ajattelulle edullinen toiminta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      162
      4113
    2. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2403
    3. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2131
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1292
    6. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1250
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

      Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1139
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1102
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

      Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      100
      908
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

      Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      830
    Aihe