Nii olen ostamassa kuormainta ja olen vertaillut eri merkkejä.Koko on pienempään traktoriin soveltuva vaikka se tuleekin kärryyn kiinni.. Mielellään ottasin vastaa kommentteja eri merkkisistä kuormaimista niiden hyvistä ja huonoista puolista.. Ja tietysti mikä kukahin laittas jos kuormaimen ostas...
Minkä Kuormaimen
9
10994
Vastaukset
- laaja-alainen
tuo sinun kysymyksesi, mihin käyttöön kuormain tulee on ensimmäinen lähtökohta ja mitä se saa maksaa....
- ajelen
kotitarve harrastuksiin ostin taannoin uuden patruuna merkkisen kuormaajan kokoa 860 ja hyd.esiohjauksella varustettuna.
hyvin on toiminut ja ei mitään valittamista .
muistelisin että olisi ollut 80 tuhatta mk silloin ja euroista ei tiedetty vielä silloin.
on ollut sekä että perävaunussa ja nostolaitteissa ja helppo rasvata ja varaosia saatavilla jos jokin rikkuu et ei oo muumioaikainen kone ..- patullakin
on pärjätty ja paljon on nosteltu
- samaa mieltä.
patullakin kirjoitti:
on pärjätty ja paljon on nosteltu
Vielä kun patussa puomi menee sillai linkkuun päällekkäin niin siitä on vain monesti ollut hyötyä.
- Juxu
Minulle kelpaa vain paras: Kronos.
- löytyypi
täältä, tosin hiukka lyhyellä puomilla 5,3m, 8 t vaunulla
- osto mielessä
Juu kovasti vertailuja on eroista ja farmi.patu.kronos ja hakki on mistä valinnan teen..
Patu on luotettava mutta nosto voimaltaan muita heikonpi ja puomistosta puuttuu laajakulma nivel.
Kronos on sillä että siihen sais ainoana joka mainostaa nii kaivuvarustuksen lisävarusteena..
Farmissa ja Hakki on tehoikkaimpia ja farmissa on neljä kääntö sylinteriä ja molemmissa on laajakulma nivel..
Ja ottaako nosturin teleskooppi tukijaloilla vai taittuvilla jaloilla... pinolla teleskooppi mutta taittuvilla sais kerätessä leveämmän tuen..- Juxu
Itselläni on Kronoksen 355, ulottuvuus siis vain 5,5 m. Kärryn aisanohjauksella korjaan sitä ehkä metrin verran. Nosturissa on neljän sylinterin hammastankokääntö ja mielettömän voimakas pääpuomin nostosylinteri. Tukijalkoina on Patun jalat; niiden sylinterit olen hankkinut 10mm vahvemmalla sylinterivarrella kuin alkuperäiset, mutta ovat osoittautuneet silti heikoiksi. 3 vuotena olenkin ajellut ilman tukijalkoja ja onnistuu hyvin niinkin! Jo muutama pölkky pohjalla riittää vakaamaan kärryn..
- tasavertaisia
Kaikki nuo em kuormaimet lienevät tasavertaisia. Kokemusta on Hakki 3467:stä hydraulisella esiohjauksella ja hyvin on toiminut, olen tosin kuormannut sillä vasta n.1000 kiintoa. Ulottuvuutta on eikä vaadi traktorin hydrauliikalta paljoa. Sukulaisella on pari pykälää järeämpi, olisko 4170 ja on kuormannut varmaan 10-kertaisen määrän ilman isompia ongelmia. Joystickitkin on nyt modifioitu ja Polartechilta Vantaalta saa halvalla varaosia ja uusiakin. 3467 ei ole enää tuotannossa ja ainoa miinus on heikohko kääntövoima kun vastamäkeen täyttä kourallista nosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760