rivitalo asujille

autotalli kysymys

Jos rivariin kuuluu autotalli, saako siellä ihka omassa tallissa sitte tehdä ihan mitä vaan? Vai millaisia sääntöjä ja rajotuksia niihin liittyy?

Tarkotan nyt lähinnä esim. auton ja moottoripyörän korjausta(hitsaus ja rälläköinti), pieniä rakennushommia jne.

10

5933

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auton säilytyspaikka

Ei sinne mitään pajaa saa tehdä, silloin se on liiketoimintaa ja autotalli ei ole sellaiseen tarkoitettu.
      Hitsaus ja rälläköinti voi olla kielletty jo paloturvallisuuden vuoksi.

• oman auton

tai motarin korjaaminen on liiketoimintaa? Missäs sitä korjaillaan jos ei omassa autotallissa?

• korjaamot
        oman auton kirjoitti:

tai motarin korjaaminen on liiketoimintaa? Missäs sitä korjaillaan jos ei omassa autotallissa?

erikseen. Ehkä tulpat voi vaihtaa, öljyt on jo siinä ja siinä ja hitsaus kielletyä.

• perustelet
        korjaamot kirjoitti:

erikseen. Ehkä tulpat voi vaihtaa, öljyt on jo siinä ja siinä ja hitsaus kielletyä.

sen ettei omaa autoa saa korjata autotallissaan jos osaa? Mitä tarkoitat että öljyjen vaihto on jo siinä ja siinä? Eihän öljyjen vaihto mikään iso taikka vaarallinen operaatio ole.

Taitaa olla pikemminkin niin että ne kateelliset naapurit on esteenä eikä se autotalli. Jotkut ei vain kestä sitä että toinen säästää pitkän pennin siinä kun korjaa vian itse eikä turhaan kuskaa autoa korjaamolle.

• joku

oikeasti asiasta jotain tietävä vastata ja kertoa että mitä rivitalon autotallissa saa tehdä ja mitä ei? Tuskin nyt sentään öljyjen vaihto on kiellettyä, vai?

• kölkpe

Asunto-osakeyhtiön järjestyssääntöihin lie laitettu tarkemmat ohjeistukset asiasta? Hitsaus on varmasti kiellettyä paloturvallisuuteen vedoten, mutta luulisi öljynvaihdon olevan aivan tavanomainen toimenpide. Luonnollisesti tekijä huolehtii öljyt ongelmajätelaitokselle eikä taloyhtiön roskikseen... Auton pesu parkkipaikalla on useissa yhtiöissä kielletty.

• sdgsdg

Tulityöt (hitsaaminen ja rälläköinti) ovat ehdottomasti kielletty Pitäisi jo omakin järki sen verran sanoa. Kai siellä saa muuten nikkaroida. Järjestyssäännöissä lienee asiasta kerrottu tarkemmin.

• Ja me saimme

sapiskaa siitä, että autotallimme oli varasto (rakennustarvikkeita, kun meillä oli remontti menossa). Sitä kun ei saa pitää varastona, kuulemma. Saimme 2 viikkoa aikaa korjata asia sillä huomautuksella. Joten olettaisin, että vielä vähemmän sinne saa korjauspajaa perustaa. Asia selviää soittamalla alueesi palotarkastajalle.

• tate....

Kyllä se pitkälti naapureista riippuu kuinka itkupillejä ne on.
      Jos osaa hommat, on sammuttimet yms. ja on varovainen niin mielestäni on turha valittaa. Lakipykälistä en osaa sanoa.

Itse olen yhdessä taloyhtiössä pihalla rälläköinyt, hitsillut yms. tehnyt.
      Toisessa taloyhtiössä, mummollani, pidin moottoripyöräni talvisäilytyksessä talllissa jossa oli ns. kanaverkkoseinät niin naapuri itki että pyörä haisee bensalle ja se tarttuu hänen auton sisustaan se haju. Parasta oli silloin että pyörässä ei ollut silloin edes bensatankkia eikä kaasareita kiinni.

Bensa yms. syttyville aineille on jotkin laissakin määrätyt määrät kuinka paljon saa olla.

• jonusepus

Kaupunkilaiset uusavuttomat kurkkivat verhojen välistä mieli myrtyneenä kun naapurin asentajapate hoitaa kalustonsa itse kuntoon eikä maksa siitä korjaamoille tai muille mahdollisille instansseille. Nykyään on hyvä esimerkki vuositteiset renkaiden vaihdot, ei nykyihminen enään osaa tehdä edes sitä, en tiedä onko tultu siihen että ollaan liian laiskoja, ei ole työkaluja vaiko ei kehdata? Jos mää olisin työnantaja en ottaisi tällaista velttopersettä ikinä töihin omaan firmaani.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3553
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2389
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2218
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1997
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1552
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1429
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1282
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1230
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1205
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1189
    Aihe