Indonesian luonto

viherkeskisormi

Olen intohimoinen luontomatkaaja ja nyt kun olen tutustunut eri maihin niin Indonesia vaikuttaisi luontomatkaajan unelmapaikalta. Miten siellä järjestetään retkiä ja kuinka turvallinen paikka se nykyään on. Tämän mielenkiintoisen artikkelin mukaan siellä on paljon krokotiilifarmeja, noi taidan kyllä jättää väliin.

http://www.kookas.fi/articles/read/3849

18

2585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Indonesiassa on todellakin kaunis luonto ja aivan mahtava ilmasto, sijaitseehan se päiväntasaajalla. Matkaa suunnitellessa kannattaa huomioida sadekausi. Maa on mielestäni yhtä turvallinen kuin mikä muu maa tahansa, mutta sen sijainnin takia luonnon katastrofeja sattuu tiuhaan. Liikenne on kaupungeissa melko kaootiinen ja laivaonnettomuuksia sattuu huonon kaluston vuoksi. Maa on eurooppalaisille erittäin edullinen ja pitkät välimatkat voi lentää. Uskonto ja tavat on toki huomioitava maassa kuin maassa.
      Vietimme kuukauden Indonesiassa viime keväänä. Ajan jaoimme Sumatran ja Jaavan kesken, aika ei kerta kaikkiaan riittänyt enempään, joten paljon jäi näkemättä. Tarjolla olisi ollut vaikka mitä vuoristopatikoinnista viidakkovaelluksiin. Tutustuimme kaupunkeihin, pikkukyliin, kraaterijärviin ja paratiisirantoihin.
      Ota yhteyttä jos haluat lukea reissupäiväkirjani ja katsoa valokuviani.
      [email protected]

      • trallalalalalaaa

        Indonesia sijaitsee päiväntasaajan eteläpuolella, ei päiväntasaajalla!

        Luonnonkatastrofi on yhdyssana.

        Indonesia on turvallinen maa, jollei luonnonkatastrofeja lukuunoteta.


      • trallallalllaaa
        trallalalalalaaa kirjoitti:

        Indonesia sijaitsee päiväntasaajan eteläpuolella, ei päiväntasaajalla!

        Luonnonkatastrofi on yhdyssana.

        Indonesia on turvallinen maa, jollei luonnonkatastrofeja lukuunoteta.

        Mitäs jos katsoisit uudestaan karttapalloasi... Kyllä tuosta Indonesiasta taitaa osa sijaita päiväntasaajan pohjoispuolellakin!


      • trallalalalalaaa kirjoitti:

        Indonesia sijaitsee päiväntasaajan eteläpuolella, ei päiväntasaajalla!

        Luonnonkatastrofi on yhdyssana.

        Indonesia on turvallinen maa, jollei luonnonkatastrofeja lukuunoteta.

        Kyllähän tuota Indonesiaa riittää päiväntasaajan molemmille puolille, varsinkin kun saaria on yli 18.000. Mekin ylitimme päiväntasaajan kuukauden aikana moneen kertaan; lensimme Jakartaan päiväntasaajan eteläpuolelle, sieltä päiväntasaajan pohjoispuolelle Medaniin, sieltä bussilla Lake Toban kautta lähelle päiväntasaajaa Bukittinggiin, Lake Maninjaulle ja Padangiin, josta lensimme takaisin Jaavalle.
        Jälkeemme jätimme sekä maanjäristyksen (Yogyakarta/Bantul) pari päivää sen jälkeen kun olimme poistuneet Yogyakartasta, että heinäkuisen tsunamin Pangandaranissa. Nythän uutiset kertovat Sumatran maanjäristyksestä, jossa kymmeniä ihmisiä sai surmansa Padangin läheisyydessä.


      • joku vaan
        reissaaja56 kirjoitti:

        Kyllähän tuota Indonesiaa riittää päiväntasaajan molemmille puolille, varsinkin kun saaria on yli 18.000. Mekin ylitimme päiväntasaajan kuukauden aikana moneen kertaan; lensimme Jakartaan päiväntasaajan eteläpuolelle, sieltä päiväntasaajan pohjoispuolelle Medaniin, sieltä bussilla Lake Toban kautta lähelle päiväntasaajaa Bukittinggiin, Lake Maninjaulle ja Padangiin, josta lensimme takaisin Jaavalle.
        Jälkeemme jätimme sekä maanjäristyksen (Yogyakarta/Bantul) pari päivää sen jälkeen kun olimme poistuneet Yogyakartasta, että heinäkuisen tsunamin Pangandaranissa. Nythän uutiset kertovat Sumatran maanjäristyksestä, jossa kymmeniä ihmisiä sai surmansa Padangin läheisyydessä.

        missä kannattaa vaihtaa balilla rahaa?ottavatko mieluummin dollareita vai euroja?


      • Ex-ope
        trallalalalalaaa kirjoitti:

        Indonesia sijaitsee päiväntasaajan eteläpuolella, ei päiväntasaajalla!

        Luonnonkatastrofi on yhdyssana.

        Indonesia on turvallinen maa, jollei luonnonkatastrofeja lukuunoteta.

        Nämä vastaukset jotka huomaavat kielioppivihreet ovat koko netin suola, kiitos.


      • hyvä ihminen
        trallalalalalaaa kirjoitti:

        Indonesia sijaitsee päiväntasaajan eteläpuolella, ei päiväntasaajalla!

        Luonnonkatastrofi on yhdyssana.

        Indonesia on turvallinen maa, jollei luonnonkatastrofeja lukuunoteta.

        ottamaan lukua, jos sinulla ei ole parempaa tekemistä kuin saivartelu.


      • vaihda rahaa
        joku vaan kirjoitti:

        missä kannattaa vaihtaa balilla rahaa?ottavatko mieluummin dollareita vai euroja?

        missään, vaan nosta paikallista rahaa ATM:sta; niitä löytyy kaikkialta. Luottokorttihan kuulunee ilman muuta matkavarusteisiisi.


      • matkustit bussilla
        reissaaja56 kirjoitti:

        Kyllähän tuota Indonesiaa riittää päiväntasaajan molemmille puolille, varsinkin kun saaria on yli 18.000. Mekin ylitimme päiväntasaajan kuukauden aikana moneen kertaan; lensimme Jakartaan päiväntasaajan eteläpuolelle, sieltä päiväntasaajan pohjoispuolelle Medaniin, sieltä bussilla Lake Toban kautta lähelle päiväntasaajaa Bukittinggiin, Lake Maninjaulle ja Padangiin, josta lensimme takaisin Jaavalle.
        Jälkeemme jätimme sekä maanjäristyksen (Yogyakarta/Bantul) pari päivää sen jälkeen kun olimme poistuneet Yogyakartasta, että heinäkuisen tsunamin Pangandaranissa. Nythän uutiset kertovat Sumatran maanjäristyksestä, jossa kymmeniä ihmisiä sai surmansa Padangin läheisyydessä.

        Medanista Lake Toban suuntaan? Tuliko käytyä Samosir-saarella?


      • K.Alias
        reissaaja56 kirjoitti:

        Kyllähän tuota Indonesiaa riittää päiväntasaajan molemmille puolille, varsinkin kun saaria on yli 18.000. Mekin ylitimme päiväntasaajan kuukauden aikana moneen kertaan; lensimme Jakartaan päiväntasaajan eteläpuolelle, sieltä päiväntasaajan pohjoispuolelle Medaniin, sieltä bussilla Lake Toban kautta lähelle päiväntasaajaa Bukittinggiin, Lake Maninjaulle ja Padangiin, josta lensimme takaisin Jaavalle.
        Jälkeemme jätimme sekä maanjäristyksen (Yogyakarta/Bantul) pari päivää sen jälkeen kun olimme poistuneet Yogyakartasta, että heinäkuisen tsunamin Pangandaranissa. Nythän uutiset kertovat Sumatran maanjäristyksestä, jossa kymmeniä ihmisiä sai surmansa Padangin läheisyydessä.

        Indonesian saarten lukumäärästä on olemassa monenlaista tietoa. Olen havainnut mainintoja noin 13.000 ja yli 18.000 ja jotakin siltä väliltä. Tarkkaa lukua ei näytä tietävän kukaan; vaan minäpä sen nyt tiedän. "Tuorism Indonesian" mukaan niitä on 17.508, tarkalleen. No, eipähän tuolla tiedolla taida muuta merkitystä olla kuin se, että aika monta niitä on. Kun vasta seitsemällä on tullut käytyä, niin kohteita vielä riittää..


      • automaatista??
        hyvä ihminen kirjoitti:

        ottamaan lukua, jos sinulla ei ole parempaa tekemistä kuin saivartelu.

        Itselläni on Visa ja automaatista nostaminen maailmalla maksaa pari euroa pari prosenttia nostosummasta. Normaalisti siis noin viisi euroa kerta. Jos tätä parin kuukaudenkin reissulla tekee muutamia kertoja viikossa, kertyy siitä nopealla laskutoimituksella 70 euroa!

        Minä otan euroja satasen seteleinä mukaan ja vaihdan tarpeen tullen luotettavassa ja hyväkurssisessa paikassa. Eurot säilyy turvassa hotellin safety boxissa.

        Kukin tavallaan! Mutta dollareiksi US tai AUS on turha vaihtaa (huonot kurssit).


      • palvelut
        automaatista?? kirjoitti:

        Itselläni on Visa ja automaatista nostaminen maailmalla maksaa pari euroa pari prosenttia nostosummasta. Normaalisti siis noin viisi euroa kerta. Jos tätä parin kuukaudenkin reissulla tekee muutamia kertoja viikossa, kertyy siitä nopealla laskutoimituksella 70 euroa!

        Minä otan euroja satasen seteleinä mukaan ja vaihdan tarpeen tullen luotettavassa ja hyväkurssisessa paikassa. Eurot säilyy turvassa hotellin safety boxissa.

        Kukin tavallaan! Mutta dollareiksi US tai AUS on turha vaihtaa (huonot kurssit).

        maksavat. Noin sataa euroa vastaava summa luottokortilla nostettuna maksaa viisi euroa. Ei matkashekkienkään käyttäminen ilmaista ole. On hullun rohkeata ottaa käteistä mukaan parin kuukauden tarve jo matkalle lähtiessä; ne jos hukkaa niin mistään ei korvausta tule. Tiedän, että käteisen euron vaihtokurssi on Indonesiassa huono. Turvallisin ja lopulta, kaikki kustannukset huomioiden, käteisen nostaminen automaatista on sittenkin ehkä se taloudellisin vaihtoehto.


      • matkustit bussilla kirjoitti:

        Medanista Lake Toban suuntaan? Tuliko käytyä Samosir-saarella?

        Olimme Indonesiassa 5.5.-6.6.2006. Heti kun saavuimme Jakartaan, ostimme lennot Sumatralle. Vietimme yhden kosteankuuman yön Medanissa ja jatkoimme seuraavana päivänä Parapatiin, josta laivalla Samosir-saarelle. Majoituimme Tuk Tukille, kuten useimmat turistit tekevät. Vietimme Samosirilla muutaman päivän, patikoiden Tomokille ja Ambaritaan. Parapatista jatkoimme bussilla (16 tuntia!) Bukittinggiin.


      • automaatista?? kirjoitti:

        Itselläni on Visa ja automaatista nostaminen maailmalla maksaa pari euroa pari prosenttia nostosummasta. Normaalisti siis noin viisi euroa kerta. Jos tätä parin kuukaudenkin reissulla tekee muutamia kertoja viikossa, kertyy siitä nopealla laskutoimituksella 70 euroa!

        Minä otan euroja satasen seteleinä mukaan ja vaihdan tarpeen tullen luotettavassa ja hyväkurssisessa paikassa. Eurot säilyy turvassa hotellin safety boxissa.

        Kukin tavallaan! Mutta dollareiksi US tai AUS on turha vaihtaa (huonot kurssit).

        Me emme juuri Visaa vinguttaneet. Ensinnäkin se ei kelvannut joidenkin kaupunkien automaateille, ja pikkukylissä ei edes ollut automaatteja. Meillä oli mukana euroja ja Australian dollareita, joita pankeissa vaihtamalla sai parhaat kurssit. Tosin aussidollaritkaan eivät joka paikkaan kelvanneet. Mitään safety boxeja ei ollut käytettävissä, koska useimmiten majoituimme ns. homestay-majoituksiin. Ainoa hotelli jota joiduimme (pakosta) käyttämään oli ensimmäisen yön majoitus Medanissa.


      • mmä
        automaatista?? kirjoitti:

        Itselläni on Visa ja automaatista nostaminen maailmalla maksaa pari euroa pari prosenttia nostosummasta. Normaalisti siis noin viisi euroa kerta. Jos tätä parin kuukaudenkin reissulla tekee muutamia kertoja viikossa, kertyy siitä nopealla laskutoimituksella 70 euroa!

        Minä otan euroja satasen seteleinä mukaan ja vaihdan tarpeen tullen luotettavassa ja hyväkurssisessa paikassa. Eurot säilyy turvassa hotellin safety boxissa.

        Kukin tavallaan! Mutta dollareiksi US tai AUS on turha vaihtaa (huonot kurssit).

        Olen oleskellut/matkustellut Indonesiassa useira kuukausia, pariin eri otteeseen. Itse totesin kätevimmäksi juuri automaattinostot. En edes omista luottokorttia, vain visa electronin. Se kyllä toimi kaikkialla, mistä pankkiautomaatti löytyi, ellei ollut tilapäinen tietokatko tms. Sitten kerralla sopiva tukku rahaa, ylimääräiset rahavyössä tai muissa jemmoissa. Halvempaa ja HUOMATTAVASTI kätevämpää kuin rahanvaihto ja varsinkin matkashekit (jotka tietenkin on turvallisia, mutta kovin kömpelöitä eikä kovin edullisia).

        Mutta eri ihmisille (ja erilaisille matkoille) sopii erilaiset konstit.


      • mmä
        Ex-ope kirjoitti:

        Nämä vastaukset jotka huomaavat kielioppivihreet ovat koko netin suola, kiitos.

        Toivottavasti kommenttisi on vitsi. Muuten ei voi muuta sanoa, kuin että onneksi et ollut minun opettajani. Minusta netissä (ja elämässä yleensä) säälittävintä on se, kun moni ei osaa sanoa itse asiaan mitään, mutta on kauhea tarve nälviä muita ihmisiä muotoseikoista.


    • mmä

      Indonesiassa todella on upea ja monimuotoinen luonto, ja kaikenlaisia luonnonihmeitä. Suosittelen lämpimästi! Itse en ole ollut paljon järjestetyillä retkillä, moniin paikkoihin pääsee ja löytää ilmankin. Toisissa (esim. Rinjanin kiipeäminen Lombokilla, viidakkovaellukset jne) opas taas jos ei ihan välttämätön, niin ehdottomasti viisas valinta.

      Indonesia on valtava maa, joten mitä ikinä haluatkaan tehdä ja nähdä, valitse joku alue tai pari aluetta. Tai sitten VALTAVASTI aikaa. Itse olen eniten reissannut Sumatralla ja Mentawaissa, mutta myös Jaavalla, Balilla, Lombokilla ja Nusa Tenggarassa. Esim Komodo ja Rinca ovat jännittäviä luontomatkakohteita valtavine varaaneineen, ja Floresilla Kelimutun eriväriset kraaterijärvet ovat unohtumaton kokemus. Luonnonpuistoja ja upeaa nähtävää riittää joka saarella runsaasti, jopa ylikansoitetulla Jaavalla on laajoja alueita, jossa voi tuntea siirtyneensä kymmeniä tuhansia vuosia ajassa taaksepäin, esim. Bromon kraaterilaakso.

      Indonesia on mielestäni kohtuullisen turvallinen maa, mutta riskejä on tietenkin myös. Väkivaltaisuuksia, ryöstöjä jne on turha pelätä (mutta omaisuudestaan on syytä pitää huolta, niinkuin missä vaan. Tosin minulta ei ole koskaan varastettu Indonesiassa mitään, vaikka olen jättänyt esim rinkkani laivan kannelle ja käynyt satamassa ostamassa ruokaa, ja muutenkin ollut aika "huoleton").

      Luonto voi olla arvaamaton aktiivisella vulkaanisella vyöhykkeellä mannerlaattojen yhtymäkohdassa. Itse olen ollut lievissä järistyksissä, mutta selvinnyt säikähdyksellä. Liikenne on aika suuri riski Indonesiassa, onnettomuuksia sattuu aika paljon, koska kulkuneuvot ja tiet ovat usein huonokuntoisia eikä turvamääräyksiä ja liikennesääntöjä välttämättä noudateta.

      Toisaalta kotiin on moni kuollut... Eli järki käteen, ja pelko pois! :) Ja matkaan!

      • otan käteistä aina mukaan

        Koskaan, ei ikinä ole kukaan varastanut minulta mitään, enkä myöskään ole itse rahojani hukannut. Oleskelen maassa yleensa kuukauden tai kaksi kerrallaan ja kannan euroja mukanani. Tai siis säilytän ne safetyboxissa. Vaihdan tarpeen tullen satasen kerrallaan. Edullista ja tehokasta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe