Marokko matkailumaana

Yhdistystoiminta

Luin mielenkiintoisen artikkelin Marokosta ja nyt mietityttää että millainen se olisi matkailumaana? Luin että ainakin joku vuosi sitten se on ollut hieman levoton mutta miten on nykyään? Onko kuin kallis maa? Artikkeli kiinnostuneille:

http://www.kookas.fi/articles/read/3295

6

1009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jee

      ..mielenkiintoista tuossa artikkelissa on matkailun kannalta? Oletko kirjoittanut artikkelin itse tai oletko Kookas.fi:n työntekijä? Tässä keksimäni selitykset tuolle linkitykselle...

      Itse olen lähdössä Marokkoon matkalle ja minulle tuosta artikkelista ei ollut mitään hyötyä. Ei mitään uutta lukuisiin muihin Internetistä, mm. tältä palstaltakin löytyviin, artikkeleihin nähden.

      Paremmat tiedot Marokosta matkailumaana löytyy vaikkapa Aurinkomatkojen sivuilta.

    • Suomesta on Marokkoon tehty ryhmamatkoja ainakin Yli 20 vuotta. Tuona aikana maa on kehittynyt hurjaa vauhtia.Olen itse vieraillut tassa maassa lukemattomia kertoja, ja ainakaan naina aikoina taalla ei ole ollut mitaan poliittisia levottomuuksia.Turistille tama on halpa maa. Euron kurssi dirhamiin nahden on ollut hyva.Nykyisen kuninkaan Mohammed VI aikana maata on kehitetty paljon. Rakennustoiminta on varsin vilkasta. Taalla Agadirissakin rakennetaan uusia hotelleja. Samoin Marrakechissa, ja tietysti vilkkaalla toiminnalla on vaikutusta maan hintaan.Uusia asuinalueita on syntynyt tanne, ja vahitellen kai paastaan pikku hiljaa eroon myoskin slummialueista.Tietysti tassa maassa on runsaasti ongelmia, ja yksi polttavimmista on ilmeisesti melkoinen tyottomyys.Korkeakoulutetkin pyrkivat toihin ulkomaille mika on tietysti valitettava asia.Sosiaalihuolto on viela varsin kehittymatonta.Luku-ja kirjoitustaidottomuuskin on viela melkoisen suuri.Eihan Roomaakaan rakennettu paivassa.Nykyinen hallitsija on varsin moderni,ja hanella on varmasti taiteilemista entisen ja uuden valilla.

      • true

        Nykyään rakenettaan hurjaa vauhtia, uskomatonta ja marokko kehittyy huimaa vauhtia. Slummeja ei uskota enään olevan vuonna 2010. Kuningas mohammed VI on jakanut kansalle valtaa ja marokko tekee yhteistyötä mm. suomen kanssa naisten aseman parantamiseksi ja demokratisointumiseksi.
        Kalevi miten menee,minkäläinen sää?


      • jee75

        Tervehdys Kalevi! - Voitko laittaa sähköpostia osoitteeseen jee_at_karaoke_piste_fi - olisi hauska vaihtaa mietteitä maasta! Olen itse tyttöystävineni tulossa Agadiriin torstaiaamun koneella.


      • verrattuna moneen muuhun
        jee75 kirjoitti:

        Tervehdys Kalevi! - Voitko laittaa sähköpostia osoitteeseen jee_at_karaoke_piste_fi - olisi hauska vaihtaa mietteitä maasta! Olen itse tyttöystävineni tulossa Agadiriin torstaiaamun koneella.

        Niin siitä naisten asemasta. Asema on koko ajan vain paranemassa ja kun ottaa huomioon islamilaisen maailman Marokossa naisella on melko paljon vapauksia. Näin Agadirin kaduilla enemmän "normaalisti" pukeutuneita naisia kuin hunnnutettuja. Ja huomasin, että ylipäätänsäkin marokkolaiset pukeutuvat erittäin siististi (tarjoilijat paljon siistimmin kuin Suomessa) Satuinpa näkemään Agadirin keskustassa pari naispoliisiakin :) Kaupungilla tunsi olonsa tosi turvalliseksi kun niitä poliiseja ja liikenteenvalvojia oli aika paljon.


      • true kirjoitti:

        Nykyään rakenettaan hurjaa vauhtia, uskomatonta ja marokko kehittyy huimaa vauhtia. Slummeja ei uskota enään olevan vuonna 2010. Kuningas mohammed VI on jakanut kansalle valtaa ja marokko tekee yhteistyötä mm. suomen kanssa naisten aseman parantamiseksi ja demokratisointumiseksi.
        Kalevi miten menee,minkäläinen sää?

        Kiitos kysymasta menee oikein mukavasti. Saa on ihan ok eli tulin viime torstaina ja aurinkoa on ollut joka paiva. Lampotila 21 23 paikkeilla.Uuden kuninkaan aikana kuningaskunta on kehittynyt, ja tuo rakennustoiminta on tosi vilkasta. Kuningas ja Lalla Saelma(vaimo ) saivat tyttaren. Tassa maassa nainen ei voi koskaan olla hallitsijana. Onneksi kuningasperheella on jo poika Hassan.Taalla pidennetaan rantabulevardia ja valmistuessaan pituus on noin viisi kilometria.Kun kuningas on osoittanut mielenkiinoa tahan asiaan ja osoittanut rahat, niin silloin tyo tapahtuu ripeaan tahtiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2399
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      173
      1529
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1095
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1089
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      875
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    Aihe