MeriCD / Veneily-CD

LonelyBird

Ne perinteelliset MeriCD:t on muutettu Veneily-CD:ksi. Millainen ero on näissä tuotteissa?
Löytyisikö asiallisia vastauksia?

13

8474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henry Morgan

      Uudet vaativat uuden tehokkaan koneen toimiakseen ja kartta-aineistoa ei voi käyttää muissa ohjelmistoissa.

      • kovaa, sanoi

        kansalliseen rotuvähemmistöön kuuluva poika, ja pyörtyi uudestaan. Harmi, että nuo ohjelmisto- ja aineistotuottajat haluavat kynsin hampain pitää kiinni tekijänoikeuksistaan.


      • Ostajat
        kovaa, sanoi kirjoitti:

        kansalliseen rotuvähemmistöön kuuluva poika, ja pyörtyi uudestaan. Harmi, että nuo ohjelmisto- ja aineistotuottajat haluavat kynsin hampain pitää kiinni tekijänoikeuksistaan.

        Ostajakin pitää kiinni omista oikeuksistaan ja jättää ostamatta ostajan etujen vastaiset tuotteet.

        Näinhän ne markkinat toimii.


      • Ostajat2
        kovaa, sanoi kirjoitti:

        kansalliseen rotuvähemmistöön kuuluva poika, ja pyörtyi uudestaan. Harmi, että nuo ohjelmisto- ja aineistotuottajat haluavat kynsin hampain pitää kiinni tekijänoikeuksistaan.

        Ostajakin pitää kiinni omista oikeuksistaan ja jättää ostamatta ostajan etujen vastaiset tuotteet.

        Näinhän ne markkinat toimii.


      • on maailman palkka
        kovaa, sanoi kirjoitti:

        kansalliseen rotuvähemmistöön kuuluva poika, ja pyörtyi uudestaan. Harmi, että nuo ohjelmisto- ja aineistotuottajat haluavat kynsin hampain pitää kiinni tekijänoikeuksistaan.

        Valtio, eli merenkulkulaitos valmistutti ja myi halvalla tuotetta, jonka sisällön (copyright merenkulkulaitos) lähes kuka tahansa sai kopioitua mihin tahansa. Ja monet veneilijät ilmoittivat tyytymättömyytensä tähän palveluun syystä tai toisesta. Nyt kun hallitusherrat ovat päättäneet, ettei valtion tule olla palvelujen tuottaja sellaisella alueella, missä yksityiset yritykset voivat tuottaa saman palvelun, niin nyt sitä vasta ollaankin tyytymättömiä ja kiukutellaan. Teki niin tai näin, kohen ei ole koskaan.


    • ero ainakin on

      Että MeriCD oli merenkulkulaitoksen tuote ainakin jossain määrin. Merenkulkulaitos vastasi kartta-aineiston sisällöstä kuin omastaan. Navigointi-apuvälineet olivat CD:n valmistajan.
      Veneily-CD on nyt valmistajansa tuote kokonaan. Toki merenkulkulaitos on myynyt sen kartta-aineiston näihinkin, mutta on aivan valmistajan asia, miten he ovat aineistoa muokanneet ja ovatko muistaneet tilata viimeisimmän aineiston. Kyllähän kotimainen asiansa tunteva kartanvalmistaja tästä huolen pitää, kysymys on vain periaatteellinen. Mutta silti eroa pitää kysyä nimenomaan Veneily-CD:n valmistajalta.

      • karttakeskukselta

        Olen antanut palautetta karttakeskukselle, josko he möisivät pelkkää kartta-aineistoa jota voisi käyttää esim. SeaClear II:ssa. Myöväthän he aineistoa(ENC) Uuteen-Loistoonkin niin miksei tätä. Tuotteena Veneily_CD on epäonnistunut verrattuna SCII:een. Eivät vaan ole viitsineet vastata mitään.


      • mahdottomia asioita
        karttakeskukselta kirjoitti:

        Olen antanut palautetta karttakeskukselle, josko he möisivät pelkkää kartta-aineistoa jota voisi käyttää esim. SeaClear II:ssa. Myöväthän he aineistoa(ENC) Uuteen-Loistoonkin niin miksei tätä. Tuotteena Veneily_CD on epäonnistunut verrattuna SCII:een. Eivät vaan ole viitsineet vastata mitään.

        a) Veikkaisin, että karttakeskus on ostanut kartta-aineistot Merenkulkulaitokselta sellaisin lisenssiehdoin, että aineistoa saa käyttää Karttakeskuksen omassa Veneily-CD tuotteessa. He eivät ehkä saa myydä aineistoa irrallisena pelkkänä kartta-aineistona.
        b) Karttakeskuksella ei ole mitään tekemistä ENC-aineistojen ja Uuden Loiston valmistajan kanssa. Uuden Loiston valmistaja ostaa aineiston suoraan valmistajalta, eli merenkulkulaitokselta.

        Jos teillä bittinikkareilla on niin suuri hinku asennella kartta-aineistoja erilaisiin ohjelmiin, niin miksi ette kysy ostaaksenne suoraan merenkulkulaitokselta. Kaikki on myynnissä, tavara on hinnoiteltu, kaupantekkoon!


      • myy ainestoa
        mahdottomia asioita kirjoitti:

        a) Veikkaisin, että karttakeskus on ostanut kartta-aineistot Merenkulkulaitokselta sellaisin lisenssiehdoin, että aineistoa saa käyttää Karttakeskuksen omassa Veneily-CD tuotteessa. He eivät ehkä saa myydä aineistoa irrallisena pelkkänä kartta-aineistona.
        b) Karttakeskuksella ei ole mitään tekemistä ENC-aineistojen ja Uuden Loiston valmistajan kanssa. Uuden Loiston valmistaja ostaa aineiston suoraan valmistajalta, eli merenkulkulaitokselta.

        Jos teillä bittinikkareilla on niin suuri hinku asennella kartta-aineistoja erilaisiin ohjelmiin, niin miksi ette kysy ostaaksenne suoraan merenkulkulaitokselta. Kaikki on myynnissä, tavara on hinnoiteltu, kaupantekkoon!

        Karttakeskus myy aineistoa Uuteen Loistoon. Tää on ihme foorumi kun joka asiaan pitää väittää vastaan vaikkei tiedä asiasta mitään.


    • näkyyjosnäkyy

      Meri-cd on tehty windows 95-aikaan, eikä oikein istu uusiin koneisiin. Ottaa vastaan ainoastaan sarjaporttidataa, joka USB-koneessa on epäluotettavaa. Joka kerta konetta käynnistettäessä pitää määritellä portteja uudestaan. Tilttaa silloin tällöin, kun on kriittinen paikka. Vene-CD ehkä uudempaa tekoa, mutta ei peitä eikä tule koskaan peittämään koko merialuetta.
      Halvalla saa vain ...

      • koneessas

        Toimii monella ihan OK XP:ssä.


      • vanhempi.

        Meri-cd ei ole tehty windows 95 -aikaan vaan windows 3.1 -aikaan. On graafisesti 3.1:seen sopiva, mutta toimii kyllä ihan hyvin XP:ssäkin. Sarjaporttidata ei USB-koneessakaan ole mitenkään epäluotettavaa. Ainakaan minun koneessani USB-liitin ei mitenkään häiritse sarjaportin toimintaa. Miksi häiritsisi?

        Itse käytän meri-cd:n karttoja käyttöliittymältään paremmassa SeaClear II -ohjelmassa, joka on ilmainen. Halvalla saa vain halpaa, ilmaiseksi helvetin hyvää!


      • vanhempi. kirjoitti:

        Meri-cd ei ole tehty windows 95 -aikaan vaan windows 3.1 -aikaan. On graafisesti 3.1:seen sopiva, mutta toimii kyllä ihan hyvin XP:ssäkin. Sarjaporttidata ei USB-koneessakaan ole mitenkään epäluotettavaa. Ainakaan minun koneessani USB-liitin ei mitenkään häiritse sarjaportin toimintaa. Miksi häiritsisi?

        Itse käytän meri-cd:n karttoja käyttöliittymältään paremmassa SeaClear II -ohjelmassa, joka on ilmainen. Halvalla saa vain halpaa, ilmaiseksi helvetin hyvää!

        Asiallisille kiitos vastauksistanne!
        Olen käyttänyt MeriCD:t sekä 95:n aikana että XP:ssä. Milloinkaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia asetuksien kanssa. Nykyään käytän niinkuin vanhempi SeaClear II ja olen siihen tyytyväinen. AIS antaa paljon lisäarvoa järjestelmään.
        Jos ymmärsin oikein yllä mainituista vastauksista on kuitenkin niin että veneily-CD:n kartoilla ei voida enään päivittä SCII:n kartat veneily_CD:n vastaavilla!?
        Mistä tulevaisuudessa tuoreita karttoja SCII:een?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe