Ecuadori kuntoilumaana

eppelimies

Luin että Quiton lähistöllä on erinomaiset kuntoilumahdollisuudet? Voi mm, vaellella ja käydä kanootilla melomassa. Kuinka turvallista on yksin liikuskella Ecuadorissa?

http://www.kookas.fi/articles/read/3787

9

1515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Carl

      Hei!

      Kyllä Quitossa kuntoilla voi jos et asu aivan kaupungin sydämmessä. No tietysti sielläkin mutta
      hengittäminen ei ole aivan helppoa ilman saasteiden vuoksi. Me saimme siellä aivan pian päänsäryn ja oli pakko lähteä kauemmaksi keskustasta.

      Mitä minä tuosta kirjoituksesta en ymmärrä niin kanootilla melomista, Quiton lähellä ???

      Katsos ei Quiton lähellä ole niin jokia kuin ei myöskään järviä, kauemmaksi täytyy mennä.
      Tietysti Ecuadorista sitäkin löytyy mutta muutaman ajo tunnin päästä Quitosta.

      Vaan sen sijaan voithan harrastaa vuoristo kävelyjä tai kiipeilyjä ja niin edelleen, uima-altaitakin löytyy vaikka kuinka.

      Toi turvallisuus (???) riippuu hyvin paljon itsestä, missä liikkuu ja miltä näyttää ja mitä on mukana.
      Jos voit välttää turistin ulkonäköä niin tee se ja älä pidä mukanasi mitään arvokasta.
      Mä olen tallaillut siellä aivan yksin ja ei ole koskaan sattunut yhtään mitään tai on mutta vain positiivista. No ihmisethän ovat uteliaita niin siellä kuin täälläkin, usein kysytään mistä olet ja mitä sinä täällä teet.
      Minulla on se onni, että voin vastata olevani sukuloimassa ihan valehtelematta.

      Ok. eipä muuta kuin Un buen viaje.

      Chao!

      • matkasta jo...

        ...kymmenen vuotta, mutta en kyllä menisi sanomaan, että Quitossa on ilma saastunutta...
        Ettei vain olisi päänsärky johtunut ohuesta ilmasta; Quitohan on korkealla vuoristossa.


    • aloittaa rennosti

      sen vuoksi, että Quito on korkealla merenpinnasta; vuoristotauti iskee helposti vähintäänkin päänsärkynä ja väsymyksenä.

      En kiinnittänyt huomiota siihen, voiko Quitossa harrastaa melontaa, mutta eikös Esmeraldas -joki virtaa siinä jossakin lähellä... Eli miksikäs ei?

      Minusta Ecuador oli turvallinen paikka liikkua yksinkin valoisaan aikaan, kunhan ei pidä mitään "houkuttelevaa" liian näkyvillä (korut, kamera tms). Ja kuten Carl jo sanoikin, kannattaa yrittää näyttää mahdollisimman vähän turistilta. Espanjankielen taito on tietty aina eduksi.

      • Carl

        Hei!

        Kyllä, kyllä Quito on korkealla mutta mutta Quito
        on vuorien ympäröimä, tulivuorien kuten varmasti tiedätte. Siitä se johtuu noi ilman saasteet ja tietysti ettei kärryissä ole "katalysaattoria" onko se nyt niin Suomeksi. Ei siellä ollut ongelmia 20 sitten kun siellä kävin ensi kertaa mutta nyt on.
        Eikä se päänsärky mulla korkeudesta johtunut olin nimittäin siellä pitemmän ajan ja kuten hyvin tiedätte korkeuteen tottuu. Mä en käy siellä lomailemassa , käyn sukuloimassa niin, että siksi.

        Toinen juttu, ei Quiton lähellä ole jokia, se on ehdottomasti väärä tieto jos joku niin väittää olevan.
        Kauemmaksi täyty mennä, kuten jo aikaisemmin sanoin.

        Lopuksi Ecuador on ihana maa, kannattaa ehdottomasti käydä ja nauttia niin luonnosta kuin myös ihmisten ystävällisyydestä.
        Me menememme myöskin sinne kesällä, tarkempaa ajankohtaa ei vielä ole lyöty lukkoon.

        Sellaista .... ..

        Chao!

        Ps. En halunnut sanoa, että tulivuorista tulisi saasteita, tuhkaa kyllä joskus.


      • KRJ
        Carl kirjoitti:

        Hei!

        Kyllä, kyllä Quito on korkealla mutta mutta Quito
        on vuorien ympäröimä, tulivuorien kuten varmasti tiedätte. Siitä se johtuu noi ilman saasteet ja tietysti ettei kärryissä ole "katalysaattoria" onko se nyt niin Suomeksi. Ei siellä ollut ongelmia 20 sitten kun siellä kävin ensi kertaa mutta nyt on.
        Eikä se päänsärky mulla korkeudesta johtunut olin nimittäin siellä pitemmän ajan ja kuten hyvin tiedätte korkeuteen tottuu. Mä en käy siellä lomailemassa , käyn sukuloimassa niin, että siksi.

        Toinen juttu, ei Quiton lähellä ole jokia, se on ehdottomasti väärä tieto jos joku niin väittää olevan.
        Kauemmaksi täyty mennä, kuten jo aikaisemmin sanoin.

        Lopuksi Ecuador on ihana maa, kannattaa ehdottomasti käydä ja nauttia niin luonnosta kuin myös ihmisten ystävällisyydestä.
        Me menememme myöskin sinne kesällä, tarkempaa ajankohtaa ei vielä ole lyöty lukkoon.

        Sellaista .... ..

        Chao!

        Ps. En halunnut sanoa, että tulivuorista tulisi saasteita, tuhkaa kyllä joskus.

        Quiton läpi virtaa Machángara joki ja sen varteen itseasiassa ollaan rakennettu pientä "maleconia" Guayaquilin tyyliin, tosin on vielä kovin kaukana siitä. Toinen asia on pystyykö sitä kanootilla menemään mutta on se ainakin joki.
        Quiton saasteista, kun aamulla katsoo Quiton keskustaan niin se on saastepilven peittämä ja joku aamu kun kävin keskustassa bussilla ja istuin avoimen ikkunan vieressä niin vaatteet oli aivan mustassa noessa.


      • Carl
        KRJ kirjoitti:

        Quiton läpi virtaa Machángara joki ja sen varteen itseasiassa ollaan rakennettu pientä "maleconia" Guayaquilin tyyliin, tosin on vielä kovin kaukana siitä. Toinen asia on pystyykö sitä kanootilla menemään mutta on se ainakin joki.
        Quiton saasteista, kun aamulla katsoo Quiton keskustaan niin se on saastepilven peittämä ja joku aamu kun kävin keskustassa bussilla ja istuin avoimen ikkunan vieressä niin vaatteet oli aivan mustassa noessa.

        Hei!

        Kuules nyt "KRJ" ei sinun kirjoittelu tuosta joesta pidä paikkaansa. Kyllä sen niminen "joki" löytyy mutta noin 14 kilometrin päästä Quitosta.

        Sen lisäksi en suosittele siinä joessa mitään tekemään, sillä se on hyvin saastunut.

        Voitte itse lukea asiasta lisää jos kielitaito riittää (?):

        http://www.hoy.com.ec/NoticiaNue.asp?row_id=260987

        EHDOTTOMASTI QUITON LÄPI EI VIRTAA MINKÄÄN NIMISTÄ JOKEA. Voitte myös vilkaista Quiton karttaa :

        http://www.exploringecuador.com/maps/quito_city_map.htm?language=espanol


        Mulle Quito on aika tuttu kaupunki, katsos VAIMONI kun on sieltä niin siksi siellä tulee käytyä aika useasti. Nytkin menemme sinne ensi kesänä.

        Ok. tämä kaikki ihan ystävyydellä, muuten sinun viestisi piti paikkansa.

        Bueno, hasta luego.


      • KRJ
        Carl kirjoitti:

        Hei!

        Kuules nyt "KRJ" ei sinun kirjoittelu tuosta joesta pidä paikkaansa. Kyllä sen niminen "joki" löytyy mutta noin 14 kilometrin päästä Quitosta.

        Sen lisäksi en suosittele siinä joessa mitään tekemään, sillä se on hyvin saastunut.

        Voitte itse lukea asiasta lisää jos kielitaito riittää (?):

        http://www.hoy.com.ec/NoticiaNue.asp?row_id=260987

        EHDOTTOMASTI QUITON LÄPI EI VIRTAA MINKÄÄN NIMISTÄ JOKEA. Voitte myös vilkaista Quiton karttaa :

        http://www.exploringecuador.com/maps/quito_city_map.htm?language=espanol


        Mulle Quito on aika tuttu kaupunki, katsos VAIMONI kun on sieltä niin siksi siellä tulee käytyä aika useasti. Nytkin menemme sinne ensi kesänä.

        Ok. tämä kaikki ihan ystävyydellä, muuten sinun viestisi piti paikkansa.

        Bueno, hasta luego.

        Mua nyt jäi vielä hämäämään tämä joki asia ja tutkailin asiaa googlen sateliittikuvasta ja kyllä se pieni joki menee ainakin El Trebolin liikenneympyröiden vierestä, El Recreon kauppakeskuksen takaa ja siitä vielä pitkälle etelä-Quitoon, jos nyt sitä osaa enää Quitoksi lasket. Se kartta minkä laitoit Quitosta on vaan ihan keskustan alueelta.


      • Carl
        KRJ kirjoitti:

        Mua nyt jäi vielä hämäämään tämä joki asia ja tutkailin asiaa googlen sateliittikuvasta ja kyllä se pieni joki menee ainakin El Trebolin liikenneympyröiden vierestä, El Recreon kauppakeskuksen takaa ja siitä vielä pitkälle etelä-Quitoon, jos nyt sitä osaa enää Quitoksi lasket. Se kartta minkä laitoit Quitosta on vaan ihan keskustan alueelta.

        Terve taas!

        Kuules nyt ei siellä mitään jokea ole, en ole nähnyt itse eikä myöskään vaimoni joka on siellä syntynyt ja elänyt 33 vuotta.

        Pantasko piste jo tälle JOELLE ???

        Un buen dia .. ...

        Ciao!


      • Carl
        Carl kirjoitti:

        Terve taas!

        Kuules nyt ei siellä mitään jokea ole, en ole nähnyt itse eikä myöskään vaimoni joka on siellä syntynyt ja elänyt 33 vuotta.

        Pantasko piste jo tälle JOELLE ???

        Un buen dia .. ...

        Ciao!

        Terve uudestaan.

        Olet aivan oikeassa ja vedät pitemmän korren, juttelin aivan äsken sukulaismiehen kanssa joka asuu Quitossa ja hän sanoi sen joen sieltä löytyvän. Tosin ei siitä voi numeroa tehdä,niin pieni "puro" se on.

        Siksi kai ei ole tullut sitä koskaan nähtyä, eikä edes vaimoni sitä tietänyt siellä olevan.

        100 pistettä sulle.

        Hyvää kevättä Suomeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      348
      3091
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      113
      2292
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1660
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      74
      1193
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1087
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1013
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      42
      986
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      153
      983
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      858
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      806
    Aihe