Muita nukketuunareita?

LetsPimpBarbie

Olen jo pitkän aikaa harrastanut nukkieni tuunausta. Aloitin muksuna siitä että vedin naamasta maalit kynsilakanpoistoaineella pois ja uutta maalia tilalle. Ekat sähläykset olivat aika hiuksia nostattavan näköisiä mutta kyllä se taito siitä hiljalleen kehittyy.. :)

Myöhemmin ompelin niille vaatteita (yleensä suoraan päälle) ja liimailin uusia raajoja jos niitä ei voinut muutoin vaihtaa. Paras nukkeni oli varmaankin halvasta Mattelin nukesta tehty kaunotar, violetin tukan kiharsin ja piirsin uudet kasvot. Vaihdoin toisen käden (julmasti vaan liimalla tyhjään kuoppaan) koukkukädeksi, joten toinen käsi oli suora ja liikkuva, toinen jämähtänyt ainiaaksi samaan asentoon kannattelemaan hienoa huivia. :)

Olen alusta saakka tehnyt nuket suoraan hyllyyn. Niitä ei ole tarkoitettu leikittäväksi, jolloin vaatteiden tai osien kestävyydestä ei aiheudu ylimääräistä päänvaivaa..

Olen käyttänyt varmasti juuri liimaa eniten tuunauksiini, sillä olen tehnyt paljon myös teemanukkeja. Esim. jakoavain-Barbieni vartalon läpi tulee uusi kiiltävä pieni jakoavain, muutoin vartalo oli maalattu metallin sävyllä. Tukka oli ruuveista ja nauloista. Se oli kuulemma aika creepy..

Nykyisin tuunaan myös tukan. Istutan joko hiuskuitua tai lankoja päähän uudeksi tukaksi.
Aloittelijoille sopii villalangat, helppo sitoa solmuun ja vetää pään sisään.
Voit myös ostaa partureista, erikoiskaupoista tai tilata netistä irtokuitua, mutta sen kiinnitys onkin jo vähän kinkkisempi juttu. Siimaakin voi käyttää, niitä löytyy värillisiäkin, ja ne voi sulattaa yhdeksi klöntiksi vja vetää taas nuken pään sisään.

Mitä ovat hauskimmat materiaalit joista olette tehneet esim. vaatteita? Itse olen liimannut nukkieni päälle vaikka mitä. Kerran tein postimerkki-Barbien, jonka vartaloon liimasin postareita ihonmyötäiseksi asuksi. :D

Muut tuunarit, kertokaa vähän millaisia nukkeja olette tehnyt. Multa alkaa kerrassaan jo ideat loppumaan, olen niin paljon niitä tehnyt.. Ja menevät muuten hyvin kaupaksi jos sen on hyvin tehnyt. :)

4

1619

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pompuri

Onko kenelläkään tietoa mistä saisi barbie nukelle ompelukaavoja?

• s

kirjastossa on sellanen kirja missä peruskaavat joita voi muunnella mielensä mukaan.

• teeeee

Onko kenelläkään tietoa mistä saisi barbie nuken vaatteille ompelukaavoja?

• Barbieharrastaja

Huutonetissä on aika usein myynnissä Simplicity-sarjan vaatekaava-pakkauksia Barbielle. Englanninkielisiä käsittääkseni. Sitten Huutonetissä myydään erilaisia käsityö-lehtiä, joissa on aika usein Barbie-vaatekaavoja. Kannattaa siis laittaa sinne hakusanaksi "Barbie vaatekaavat" tms. Kirjastosta löytyy ainakin yksi kirja, jossa on vaatekaavoja Barbielle ja muille nukeille. Harmi kun en nyt muista kirjan nimeä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      34
      4011
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1533
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      1476
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1237
    5. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      130
      1011
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      81
      1004
    7. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      254
      978
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      949
    9. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      943
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      785
    Aihe