Muita nukketuunareita?

LetsPimpBarbie

Olen jo pitkän aikaa harrastanut nukkieni tuunausta. Aloitin muksuna siitä että vedin naamasta maalit kynsilakanpoistoaineella pois ja uutta maalia tilalle. Ekat sähläykset olivat aika hiuksia nostattavan näköisiä mutta kyllä se taito siitä hiljalleen kehittyy.. :)

Myöhemmin ompelin niille vaatteita (yleensä suoraan päälle) ja liimailin uusia raajoja jos niitä ei voinut muutoin vaihtaa. Paras nukkeni oli varmaankin halvasta Mattelin nukesta tehty kaunotar, violetin tukan kiharsin ja piirsin uudet kasvot. Vaihdoin toisen käden (julmasti vaan liimalla tyhjään kuoppaan) koukkukädeksi, joten toinen käsi oli suora ja liikkuva, toinen jämähtänyt ainiaaksi samaan asentoon kannattelemaan hienoa huivia. :)

Olen alusta saakka tehnyt nuket suoraan hyllyyn. Niitä ei ole tarkoitettu leikittäväksi, jolloin vaatteiden tai osien kestävyydestä ei aiheudu ylimääräistä päänvaivaa..

Olen käyttänyt varmasti juuri liimaa eniten tuunauksiini, sillä olen tehnyt paljon myös teemanukkeja. Esim. jakoavain-Barbieni vartalon läpi tulee uusi kiiltävä pieni jakoavain, muutoin vartalo oli maalattu metallin sävyllä. Tukka oli ruuveista ja nauloista. Se oli kuulemma aika creepy..

Nykyisin tuunaan myös tukan. Istutan joko hiuskuitua tai lankoja päähän uudeksi tukaksi.
Aloittelijoille sopii villalangat, helppo sitoa solmuun ja vetää pään sisään.
Voit myös ostaa partureista, erikoiskaupoista tai tilata netistä irtokuitua, mutta sen kiinnitys onkin jo vähän kinkkisempi juttu. Siimaakin voi käyttää, niitä löytyy värillisiäkin, ja ne voi sulattaa yhdeksi klöntiksi vja vetää taas nuken pään sisään.

Mitä ovat hauskimmat materiaalit joista olette tehneet esim. vaatteita? Itse olen liimannut nukkieni päälle vaikka mitä. Kerran tein postimerkki-Barbien, jonka vartaloon liimasin postareita ihonmyötäiseksi asuksi. :D

Muut tuunarit, kertokaa vähän millaisia nukkeja olette tehnyt. Multa alkaa kerrassaan jo ideat loppumaan, olen niin paljon niitä tehnyt.. Ja menevät muuten hyvin kaupaksi jos sen on hyvin tehnyt. :)

4

1573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pompuri

      Onko kenelläkään tietoa mistä saisi barbie nukelle ompelukaavoja?

      • s

        kirjastossa on sellanen kirja missä peruskaavat joita voi muunnella mielensä mukaan.


    • teeeee

      Onko kenelläkään tietoa mistä saisi barbie nuken vaatteille ompelukaavoja?

      • Barbieharrastaja

        Huutonetissä on aika usein myynnissä Simplicity-sarjan vaatekaava-pakkauksia Barbielle. Englanninkielisiä käsittääkseni. Sitten Huutonetissä myydään erilaisia käsityö-lehtiä, joissa on aika usein Barbie-vaatekaavoja. Kannattaa siis laittaa sinne hakusanaksi "Barbie vaatekaavat" tms. Kirjastosta löytyy ainakin yksi kirja, jossa on vaatekaavoja Barbielle ja muille nukeille. Harmi kun en nyt muista kirjan nimeä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe