Ystäväni on ottamassa itselleen sakemannia ja nyt tulikin ilmi aika ikävällä tavalla, että kennel on ollut muutamaan otteeseen kauppalehden protestilistalla? Joten neuvokaa miten toimia ja tehdä- kannattaako miettiä toista kennel:iöä? Vai onko tuo asia sellainen että kannattaa jättää omaan arvoonsa?
Kiitos vastauksestanne:)
Luottotietohäiriöinen
20
3791
Vastaukset
- Riva
protestointi on vakava maksuhäiriö.Ja koska kenneli on sen saanut niin se on elinkeinoharjoittaja ja kuuluu kaupparekisteriin joten sen voi pistää konkurssiin.
En ainakaan maksaisi varausrahaa ja maksaisin pennun vasta kun saan rekkarit käteen ja tietty pennun. - tää on
hyvä provo...
Suomessa, kun ei montaa kenneliä oo jotka mainostaa kauppalehdessä :)- Riva
että on joitakin kenneliä jotka periaattessa voi protestoida.Eli kuuluu kaupparekisteriin ja saa mainoksen kauppalehteen.
- tarkoitinkin
Riva kirjoitti:
että on joitakin kenneliä jotka periaattessa voi protestoida.Eli kuuluu kaupparekisteriin ja saa mainoksen kauppalehteen.
sitä, että ei ole vaikea kenenkään arvailla kenneleitä josta on kyse, kun niitä on niin vähän.
- justiinsa
valitettavasti! Olen kertonut asiasta ystävälleni ja hän ei näillänäkymin ole enää ottamassa koiraa ko. kennelistä.
Kiitos asiallisista vastauksista! - jompaan
justiinsa kirjoitti:
valitettavasti! Olen kertonut asiasta ystävälleni ja hän ei näillänäkymin ole enää ottamassa koiraa ko. kennelistä.
Kiitos asiallisista vastauksista!kumpaan,koiraan tai ostajaan.luottotieto on yksi tärkeiten vaalittavia ominaisuuksia saksanpaimenkoirassa,ja jos se on kunnosssa pennuista tulee paljon parempia!Ja korvaushan se on tälläisen ostjan mielessä ekana,hyvä se on se joka määrää koiran hankinnassa!Jeesus mitä järjenjuoksua!!
- oli maininta luottotiedoista
jompaan kirjoitti:
kumpaan,koiraan tai ostajaan.luottotieto on yksi tärkeiten vaalittavia ominaisuuksia saksanpaimenkoirassa,ja jos se on kunnosssa pennuista tulee paljon parempia!Ja korvaushan se on tälläisen ostjan mielessä ekana,hyvä se on se joka määrää koiran hankinnassa!Jeesus mitä järjenjuoksua!!
en vaan muista mikä oli "luottotietolinjaisten" maksuhäiriön periytymis todenäköisyys prosenteissa.
Muistaisiko joku?
Onko Kauppalehdestä tullut koiraharrastus lehti? Uusi nimihän sitten voisi olla Saksanpaimenkauppalehti. - malliin
oli maininta luottotiedoista kirjoitti:
en vaan muista mikä oli "luottotietolinjaisten" maksuhäiriön periytymis todenäköisyys prosenteissa.
Muistaisiko joku?
Onko Kauppalehdestä tullut koiraharrastus lehti? Uusi nimihän sitten voisi olla Saksanpaimenkauppalehti....!
- tosikaan
ono näitäkin sitten olemassa?
Ostan akvaarioin - tämä kertoo
Että kyseinen kennel on ainakin yrittänyt tehdä rehellistä kauppaa ja maksaa verot sun muut, mitä moni muu kennel ei tee.
Ja on sitten syystä tai toisesta ajautunut maksuvaikeuksiin, nuo alvit sun muut kun ei ole ihan kauhean pieniä jos niitä makselee, että silleen.
Eli minusta tuo maksuhäiriömerkintä ei kerro yhtään mitään mistään.- Riva
maksuhäiriöt kertoo sen ,että niitä asioita ei ole hoidettu hyvin.Minä en ainakaan luottaisi raha asioissa kasvattajaan jolla on häiriömerkintöjä.Koska niitä ei ihan tyhjästä tule.Harmittava juttu kylläkin jos joku on näin pitkälle päästänyt asiat.Mutta kaikesta selviää rahalla.Raha maailmaa pyörittää....
- .aska
Riva kirjoitti:
maksuhäiriöt kertoo sen ,että niitä asioita ei ole hoidettu hyvin.Minä en ainakaan luottaisi raha asioissa kasvattajaan jolla on häiriömerkintöjä.Koska niitä ei ihan tyhjästä tule.Harmittava juttu kylläkin jos joku on näin pitkälle päästänyt asiat.Mutta kaikesta selviää rahalla.Raha maailmaa pyörittää....
onkohan kyseessä monien rotujen kasvattaja vai schäfer kasvattaja?
- m-li
Riva kirjoitti:
Olen eri mieltä Rivan kanssa. Läheltä olen katsonut, kuinka sinne pohjalle mennään ja siellä pysytään, vaikka tarkoitusperät olisivat kuinka hyvät tahansa. Itse en pitäisi minään kriteerinä maksuhäiriömerkintää kennelin valinnassa, kuten en tee ystävienkään kohdalla.
Oikeassa olet siinä, ettei niitä ihan tyhjästä tule, mutta mm. verovirasto sekä monet rahoitusyhtiöt ovat harvinaisen ja surullisen kuuluisia siitä, miten äkkiä saatava tratataan ja siten julkisesti protestoidaan. - moneytalks shit
m-li kirjoitti:
Olen eri mieltä Rivan kanssa. Läheltä olen katsonut, kuinka sinne pohjalle mennään ja siellä pysytään, vaikka tarkoitusperät olisivat kuinka hyvät tahansa. Itse en pitäisi minään kriteerinä maksuhäiriömerkintää kennelin valinnassa, kuten en tee ystävienkään kohdalla.
Oikeassa olet siinä, ettei niitä ihan tyhjästä tule, mutta mm. verovirasto sekä monet rahoitusyhtiöt ovat harvinaisen ja surullisen kuuluisia siitä, miten äkkiä saatava tratataan ja siten julkisesti protestoidaan......menneet kasvattajalta koirien vuoksi,itselläni ne meni -90-luvun myötä,niinkuin niin monella muullakin.Olenko konkurssiini yksin syyllinen ja takasinko väärille ihmisille,mutta ei se minun kasvattamiseeni vaikuta,astutusmaksut maksan käteisellä ja pennut myyn terveystakuulla,enkä tingi uros valinnoista rahan takia.Mikäli ei rahat riitä valintaan pentue jää tekemättä.Vielä ei ole tarvinnut korvata mitään,mutta kai ne on neuvottelu kysymyksiä,jos niihin joudutaan.
Raha ei takaa hyvää jalostusta,eikä sen puute ole merkki huonosta jalostuksesta. - -----
moneytalks shit kirjoitti:
.....menneet kasvattajalta koirien vuoksi,itselläni ne meni -90-luvun myötä,niinkuin niin monella muullakin.Olenko konkurssiini yksin syyllinen ja takasinko väärille ihmisille,mutta ei se minun kasvattamiseeni vaikuta,astutusmaksut maksan käteisellä ja pennut myyn terveystakuulla,enkä tingi uros valinnoista rahan takia.Mikäli ei rahat riitä valintaan pentue jää tekemättä.Vielä ei ole tarvinnut korvata mitään,mutta kai ne on neuvottelu kysymyksiä,jos niihin joudutaan.
Raha ei takaa hyvää jalostusta,eikä sen puute ole merkki huonosta jalostuksesta.jos tulee tilanne, että koira ei ole terve ja kasvattajalla on korvausvastuu, niin luottotietohäiriö ei tekisi minua kovinkaan luottavaiseksi rahojeni takaisin saannista.
- Kasvattaja
Kannattaa vakavasti harkita ottaako koiran kennelistä, jossa ei ole raha-asioita hoidettu kunnolla.
Ongelmia ei tule, jos koira on täysin terve, mutta jos esim. urokselta jää vaikka toinen kives laskeutumatta, niin korvauksen saaminen onkin sitten kyseenalaista. alvista puhusin sen verta et ihmettelen miks ei kasvattajat oo enempi alv vero velvolliskiks siirtynny. Koska ei siitä varmaa alveja tuu maksettavaks. Sehän perustuu siihen et jos ostat jotain elinkeinoon liittyvää saat ne alvit vähentää. Ja varmaa aika paljon saa ruokaa koirille ostaa ja aina niis alvit. Ja kaikkee muuta.
- m-li
Kyllä se alvi jää pienimuotoisessa kasvatustoiminnassa maksun puolelle. Myydyn eläimen (koiran) alv = 22 %. Suurin kulu kertyy ruoasta, jonka alv on 17 %. Lisäksi kasvattajalle kaikki ruoka ei ole vähennyskelpoista, vaan oman käytön osuus pitää tulouttaa (esim. pennutettavan nartun ruoka on vähennyskelpoista pentueen tuloista, mutta talouden muiden koirien, joista ei tuloja kerry, ei olekaan. Sama periaate pätee myös kaikkiin muihin kuluihin: menot on voitava kohdistaa suoraan tuloihin). Sellainen kasvattaja, joka harrastaa koiriensa kanssa taasen varmasti jää miinukselle (näyttelyreissut, harrastusvermeet yms.)
niitten tekeminenhän on vaan ittestä kiinni sinne saa laitettuu kaikkee mahollista ja mahotonta. En tarkottannu et pelkästä ruuasta vaan saa. Esim vaikka osan autosta saa laitettuu siihen. Se vaan omaa tyhmyyttä, jos ei alveja keksi.
- m-li
olen kirjanpitäjä ammatiltani ja minulla on asiakkaana kaksi alv-velvollista kenneliä, joten väitän tietäväni mistä puhun. Jos niitä alveja alkaa sinne keksimään, tulee pian verottaja ovelle kolkuttelemaan verotarkastusta tekemään. Eli kyllä niiden kulukuittien pitää olla suoraan siihen elinkeinotoimintaan liittyviä. Suoranaista tyhmyyttä on alkaa keksimään niitä maitokaupan laskuja sinne omaan kirjanpitoon ja sen jälkeen maksaa raskaimman mukaaan verovilpistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1226352Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604052Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503345Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4852871Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2781868Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341546- 871426
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1721369Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141323