Luottotietohäiriöinen

Kennel??

Ystäväni on ottamassa itselleen sakemannia ja nyt tulikin ilmi aika ikävällä tavalla, että kennel on ollut muutamaan otteeseen kauppalehden protestilistalla? Joten neuvokaa miten toimia ja tehdä- kannattaako miettiä toista kennel:iöä? Vai onko tuo asia sellainen että kannattaa jättää omaan arvoonsa?

Kiitos vastauksestanne:)

20

3774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riva

      protestointi on vakava maksuhäiriö.Ja koska kenneli on sen saanut niin se on elinkeinoharjoittaja ja kuuluu kaupparekisteriin joten sen voi pistää konkurssiin.
      En ainakaan maksaisi varausrahaa ja maksaisin pennun vasta kun saan rekkarit käteen ja tietty pennun.

    • tää on

      hyvä provo...

      Suomessa, kun ei montaa kenneliä oo jotka mainostaa kauppalehdessä :)

      • Riva

        että on joitakin kenneliä jotka periaattessa voi protestoida.Eli kuuluu kaupparekisteriin ja saa mainoksen kauppalehteen.


      • tarkoitinkin
        Riva kirjoitti:

        että on joitakin kenneliä jotka periaattessa voi protestoida.Eli kuuluu kaupparekisteriin ja saa mainoksen kauppalehteen.

        sitä, että ei ole vaikea kenenkään arvailla kenneleitä josta on kyse, kun niitä on niin vähän.


      • justiinsa

        valitettavasti! Olen kertonut asiasta ystävälleni ja hän ei näillänäkymin ole enää ottamassa koiraa ko. kennelistä.

        Kiitos asiallisista vastauksista!


      • jompaan
        justiinsa kirjoitti:

        valitettavasti! Olen kertonut asiasta ystävälleni ja hän ei näillänäkymin ole enää ottamassa koiraa ko. kennelistä.

        Kiitos asiallisista vastauksista!

        kumpaan,koiraan tai ostajaan.luottotieto on yksi tärkeiten vaalittavia ominaisuuksia saksanpaimenkoirassa,ja jos se on kunnosssa pennuista tulee paljon parempia!Ja korvaushan se on tälläisen ostjan mielessä ekana,hyvä se on se joka määrää koiran hankinnassa!Jeesus mitä järjenjuoksua!!


      • oli maininta luottotiedoista
        jompaan kirjoitti:

        kumpaan,koiraan tai ostajaan.luottotieto on yksi tärkeiten vaalittavia ominaisuuksia saksanpaimenkoirassa,ja jos se on kunnosssa pennuista tulee paljon parempia!Ja korvaushan se on tälläisen ostjan mielessä ekana,hyvä se on se joka määrää koiran hankinnassa!Jeesus mitä järjenjuoksua!!

        en vaan muista mikä oli "luottotietolinjaisten" maksuhäiriön periytymis todenäköisyys prosenteissa.

        Muistaisiko joku?

        Onko Kauppalehdestä tullut koiraharrastus lehti? Uusi nimihän sitten voisi olla Saksanpaimenkauppalehti.


      • malliin
        oli maininta luottotiedoista kirjoitti:

        en vaan muista mikä oli "luottotietolinjaisten" maksuhäiriön periytymis todenäköisyys prosenteissa.

        Muistaisiko joku?

        Onko Kauppalehdestä tullut koiraharrastus lehti? Uusi nimihän sitten voisi olla Saksanpaimenkauppalehti.

        ...!


    • tosikaan

      ono näitäkin sitten olemassa?
      Ostan akvaarioin

    • tämä kertoo

      Että kyseinen kennel on ainakin yrittänyt tehdä rehellistä kauppaa ja maksaa verot sun muut, mitä moni muu kennel ei tee.

      Ja on sitten syystä tai toisesta ajautunut maksuvaikeuksiin, nuo alvit sun muut kun ei ole ihan kauhean pieniä jos niitä makselee, että silleen.

      Eli minusta tuo maksuhäiriömerkintä ei kerro yhtään mitään mistään.

      • Riva

        maksuhäiriöt kertoo sen ,että niitä asioita ei ole hoidettu hyvin.Minä en ainakaan luottaisi raha asioissa kasvattajaan jolla on häiriömerkintöjä.Koska niitä ei ihan tyhjästä tule.Harmittava juttu kylläkin jos joku on näin pitkälle päästänyt asiat.Mutta kaikesta selviää rahalla.Raha maailmaa pyörittää....


      • .aska
        Riva kirjoitti:

        maksuhäiriöt kertoo sen ,että niitä asioita ei ole hoidettu hyvin.Minä en ainakaan luottaisi raha asioissa kasvattajaan jolla on häiriömerkintöjä.Koska niitä ei ihan tyhjästä tule.Harmittava juttu kylläkin jos joku on näin pitkälle päästänyt asiat.Mutta kaikesta selviää rahalla.Raha maailmaa pyörittää....

        onkohan kyseessä monien rotujen kasvattaja vai schäfer kasvattaja?


      • m-li
        Riva kirjoitti:

        maksuhäiriöt kertoo sen ,että niitä asioita ei ole hoidettu hyvin.Minä en ainakaan luottaisi raha asioissa kasvattajaan jolla on häiriömerkintöjä.Koska niitä ei ihan tyhjästä tule.Harmittava juttu kylläkin jos joku on näin pitkälle päästänyt asiat.Mutta kaikesta selviää rahalla.Raha maailmaa pyörittää....

        Olen eri mieltä Rivan kanssa. Läheltä olen katsonut, kuinka sinne pohjalle mennään ja siellä pysytään, vaikka tarkoitusperät olisivat kuinka hyvät tahansa. Itse en pitäisi minään kriteerinä maksuhäiriömerkintää kennelin valinnassa, kuten en tee ystävienkään kohdalla.

        Oikeassa olet siinä, ettei niitä ihan tyhjästä tule, mutta mm. verovirasto sekä monet rahoitusyhtiöt ovat harvinaisen ja surullisen kuuluisia siitä, miten äkkiä saatava tratataan ja siten julkisesti protestoidaan.


      • moneytalks shit
        m-li kirjoitti:

        Olen eri mieltä Rivan kanssa. Läheltä olen katsonut, kuinka sinne pohjalle mennään ja siellä pysytään, vaikka tarkoitusperät olisivat kuinka hyvät tahansa. Itse en pitäisi minään kriteerinä maksuhäiriömerkintää kennelin valinnassa, kuten en tee ystävienkään kohdalla.

        Oikeassa olet siinä, ettei niitä ihan tyhjästä tule, mutta mm. verovirasto sekä monet rahoitusyhtiöt ovat harvinaisen ja surullisen kuuluisia siitä, miten äkkiä saatava tratataan ja siten julkisesti protestoidaan.

        .....menneet kasvattajalta koirien vuoksi,itselläni ne meni -90-luvun myötä,niinkuin niin monella muullakin.Olenko konkurssiini yksin syyllinen ja takasinko väärille ihmisille,mutta ei se minun kasvattamiseeni vaikuta,astutusmaksut maksan käteisellä ja pennut myyn terveystakuulla,enkä tingi uros valinnoista rahan takia.Mikäli ei rahat riitä valintaan pentue jää tekemättä.Vielä ei ole tarvinnut korvata mitään,mutta kai ne on neuvottelu kysymyksiä,jos niihin joudutaan.

        Raha ei takaa hyvää jalostusta,eikä sen puute ole merkki huonosta jalostuksesta.


      • -----
        moneytalks shit kirjoitti:

        .....menneet kasvattajalta koirien vuoksi,itselläni ne meni -90-luvun myötä,niinkuin niin monella muullakin.Olenko konkurssiini yksin syyllinen ja takasinko väärille ihmisille,mutta ei se minun kasvattamiseeni vaikuta,astutusmaksut maksan käteisellä ja pennut myyn terveystakuulla,enkä tingi uros valinnoista rahan takia.Mikäli ei rahat riitä valintaan pentue jää tekemättä.Vielä ei ole tarvinnut korvata mitään,mutta kai ne on neuvottelu kysymyksiä,jos niihin joudutaan.

        Raha ei takaa hyvää jalostusta,eikä sen puute ole merkki huonosta jalostuksesta.

        jos tulee tilanne, että koira ei ole terve ja kasvattajalla on korvausvastuu, niin luottotietohäiriö ei tekisi minua kovinkaan luottavaiseksi rahojeni takaisin saannista.


    • Kasvattaja

      Kannattaa vakavasti harkita ottaako koiran kennelistä, jossa ei ole raha-asioita hoidettu kunnolla.

      Ongelmia ei tule, jos koira on täysin terve, mutta jos esim. urokselta jää vaikka toinen kives laskeutumatta, niin korvauksen saaminen onkin sitten kyseenalaista.

    • alvista puhusin sen verta et ihmettelen miks ei kasvattajat oo enempi alv vero velvolliskiks siirtynny. Koska ei siitä varmaa alveja tuu maksettavaks. Sehän perustuu siihen et jos ostat jotain elinkeinoon liittyvää saat ne alvit vähentää. Ja varmaa aika paljon saa ruokaa koirille ostaa ja aina niis alvit. Ja kaikkee muuta.

      • m-li

        Kyllä se alvi jää pienimuotoisessa kasvatustoiminnassa maksun puolelle. Myydyn eläimen (koiran) alv = 22 %. Suurin kulu kertyy ruoasta, jonka alv on 17 %. Lisäksi kasvattajalle kaikki ruoka ei ole vähennyskelpoista, vaan oman käytön osuus pitää tulouttaa (esim. pennutettavan nartun ruoka on vähennyskelpoista pentueen tuloista, mutta talouden muiden koirien, joista ei tuloja kerry, ei olekaan. Sama periaate pätee myös kaikkiin muihin kuluihin: menot on voitava kohdistaa suoraan tuloihin). Sellainen kasvattaja, joka harrastaa koiriensa kanssa taasen varmasti jää miinukselle (näyttelyreissut, harrastusvermeet yms.)


    • niitten tekeminenhän on vaan ittestä kiinni sinne saa laitettuu kaikkee mahollista ja mahotonta. En tarkottannu et pelkästä ruuasta vaan saa. Esim vaikka osan autosta saa laitettuu siihen. Se vaan omaa tyhmyyttä, jos ei alveja keksi.

      • m-li

        olen kirjanpitäjä ammatiltani ja minulla on asiakkaana kaksi alv-velvollista kenneliä, joten väitän tietäväni mistä puhun. Jos niitä alveja alkaa sinne keksimään, tulee pian verottaja ovelle kolkuttelemaan verotarkastusta tekemään. Eli kyllä niiden kulukuittien pitää olla suoraan siihen elinkeinotoimintaan liittyviä. Suoranaista tyhmyyttä on alkaa keksimään niitä maitokaupan laskuja sinne omaan kirjanpitoon ja sen jälkeen maksaa raskaimman mukaaan verovilpistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe