useampi chinchilla?

Ninnu

minulla on muutaman vuoden ikäinen chinchilla uros. se on aina elänyt yksin. voiko sille hankkia kaveria vaikka se on jo aikuinen? hyväksyvätkö chillat toisia jos ne eivät ole pienestä asti olleet yhdessä?

7

982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Evie

      Voit laittaa naaras chinchillan uroksesi seuraksi. Toista urosta en lähtisi suosittelemaan sillä eivät malko varmasti hyväksyisi toisiaan. Uros chilla olisi parempi kastroida koska jatkuva kantavana oleminen rasittaa naarasta liikaa. Tykkäävät todella paljon kyllä seurasta. Itselläni kaksi chinsu veljestä :)

    • Chincu

      Kyllä mun mielestä chinculla pitäisi olla jo pitkän eliniän takia ehdottomasti kaveri... Pieni tyttöystävä (ja ehkä myös vähän isompikin) on varmasti tervetullut kaveri pojallesi pienen alkukankeuden jälkeen, toinen poikachincilla onkin sitten vähän haastavampi juttu... Mutta enpä uskoisi senkään olevan mahdoton ajatus, kunhan uusi tulokas on vaan vaavi=) Totuttamisen on hyvä tapahtua puolueettomalla maaperällä, ei siis esim. samassa häkissä ja karu faktahan on se että vanhempi chincu ottaa nuoremmalta luulot pois... Karvatupoista ja pienestä nahistelusta ei siis heti kannata menettää toivoaan, hiljaa hyvä tulee=) Itselläni on kaksi eri aikaan otettua tyttö chincua, jotka verisenkin (toinen puri toista tassusta kaltereiden välistä häkkien ollessa liian vierekkäin...)alun jälkeen ovat nykyisin toistensa parhaat kaverit joiden en kyllä usko hyväksyvän koskaan kolmatta chincua tiimiinsä?

      • Henna

        Kyllä uskoisin että uros chinchillat tulevat toimeen siinä missä naaraatkin, mikäli talossasi ei ole naaraschinchilloja. Minulla ovat kaikki urokset tulleet aina toimeen toistensa kanssa ja aikuisina olen ne totuttanut toisiinsa. Totutus alkaa siitä, että laitat chinchillojen häkit ainakin viikoksi vierekkäin ja lopulta päästät ne puolueettomalla maalla juoksentelemaan yhdessä vapaana. Neuvoksi olen myös saanut suihkauttaa pienen määrän hajustetta chinchillan turkkiin, niin että chinchillan oma haju katoaa ja toinen chinchilla ei siis tiedä onko kaveri tyttö vai poika. Ja kun haju turkista häviää, ovat chinchillat jo kavereita ja sukupuolella ei siinä vaiheessa sitten enää ole väliä.

        Toki voit tyttöchinchillankin ostaa, mutta silloin tosiaan uros täytyy kastroida. Ja minäkin suosittelen että hankit chillalle kaverin, oli se sitten kumpaa sukupuolta tahansa.


    • Henna

      Kyllä uskoisin että uros chinchillat tulevat toimeen siinä missä naaraatkin, mikäli talossasi ei ole naaraschinchilloja. Minulla ovat kaikki urokset tulleet aina toimeen toistensa kanssa ja aikuisina olen ne totuttanut toisiinsa. Totutus alkaa siitä, että laitat chinchillojen häkit ainakin viikoksi vierekkäin ja lopulta päästät ne puolueettomalla maalla juoksentelemaan yhdessä vapaana. Neuvoksi olen myös saanut suihkauttaa pienen määrän hajustetta chinchillan turkkiin, niin että chinchillan oma haju katoaa ja toinen chinchilla ei siis tiedä onko kaveri tyttö vai poika. Ja kun haju turkista häviää, ovat chinchillat jo kavereita ja sukupuolella ei siinä vaiheessa sitten enää ole väliä.

      Toki voit tyttöchinchillankin ostaa, mutta silloin tosiaan uros täytyy kastroida. Ja minäkin suosittelen että hankit chillalle kaverin, oli se sitten kumpaa sukupuolta tahansa.

    • Henna

      Monta kertaa yritin lähettää viestiä, mutta ei suostunut. Kirjoitan siis nyt pikaisesti pääpointtini viestistä.

      Eli itselläni ainakin ovat tulleet toimeen kaksi vanhaa uroschillaa. Itse olen tällä uroschinchilla kannalla, koska urosten kastroiminen on aina riskialtista. Urokset kannattaa totuttaa toisiinsa laittamalla niiden häkit viikoksi vierekkäin ja päästää ne lopulta jaloittelemaan puolueettomalle maalle. Chillojen päälle kannattaa hieman tuiskauttaa hajuvettä (ei tietenkään suoraan turkkiin, vaan ilmaan niin että se satelee siitä chillan turkkiin) niin että niiden oma haju peittyisi. Näin uroschillat eivät haista toista osapuolta urokseksi ja hyväksyy sen paremmin, ja kun haju poistuu niin pojat ovat jo kavereita ja sukupuolella ei ole enää väliä.

      Toki tytönkin voi ottaa, mutta silloin tosiaan pitää uros leikata.

    • Ninnu

      joo, olisihan se kiva saada poikachillalleni kaveri, olen vaan kuullut eri tietoja joka suunnalta niin en oikein tiedä mitä tehdä. Muutekin on vaikeaa tietää kaikkia oikeita faktoja chilloista, koska tiedot eri kirjoissa tms ovat aivan erilaisia. Mutta, jos yrittäisin ottaa kaverin pikku karvaturrilleni.. Seurustelen sen kanssa tosi paljon, mutta kumminkin käy sääliksi kun se saa olla ilman lajitoveria!

    • Mitätekisin

      Tietääkö kukaan voiko taas n. puolen vuoden ikäiselle naaraalle (joka on aiemmin ollut kahdestaan samassa häkissä saman ikäisen veljensä kanssa) hankkia pentu uroksen kaveriksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe