Et kumpi ois parempi?
AUTISA VAI MALOSSI?
19
9355
Vastaukset
- sherlock
Viilaamattomana oikeilla osilla enemmän tehoa saa irti Autisasta. Sitä ei vaan oikein mistään enää tahdo löytyä... Malossikin pätkii power :t sun muut halpapytyt ihan viilaamattomanakin.
Kanavien muokkauksen jälkeen kaikki on kiinni muokkaajasta... Ja kyllä se Malossikin sen verran kenkii esim. Arrowin tai malossin putkella ja 24mm kaasuttimella, että luulis riittävän vähäksi aikaa. :)- suzzukipv
mikä kaasari ois viilaamattoman malossin kanssa?
Entä vähä viilatun autisan?
en oikee ite osaa päättää ko 20mm tuntuu vähä liian pieneltä - sherlock
suzzukipv kirjoitti:
mikä kaasari ois viilaamattoman malossin kanssa?
Entä vähä viilatun autisan?
en oikee ite osaa päättää ko 20mm tuntuu vähä liian pieneltäToimii Malossi 20mm myös, mutta kaiken tehon saa irti viilaamattomalla Malossilla kaasarilla väliltä 22-24mm. Autisalle 24-26mm. Riippuu vähän kaasuttimestakin, kuinka isoa kannattaa lykätä, mutta ei se niin hirveän tarkkaa ole, jos osaat kaasuttimen säätää iskuun.
Karkeasti sanoen: pienellä kaasarilla saat enemmän alavääntöjä kuin isolla, mutta iso kaasari tuo yläkierroksille potkua.
Uudemman mallin pv:issä olisi ehkä syytä tarkistaa alakerran kunto ennen ns. kovemman luokan viripytyn asentamista. Vanhat, esim. vm. -82 pv:t on varustettu RM:n crossin alakerralla, joka kestää vaikka mitä kidutusta. Uudemmissa ei käsittääkseni ole enää RM:n alakertaa, vaan niissä on hieman heikommat osat. - .....
sherlock kirjoitti:
Toimii Malossi 20mm myös, mutta kaiken tehon saa irti viilaamattomalla Malossilla kaasarilla väliltä 22-24mm. Autisalle 24-26mm. Riippuu vähän kaasuttimestakin, kuinka isoa kannattaa lykätä, mutta ei se niin hirveän tarkkaa ole, jos osaat kaasuttimen säätää iskuun.
Karkeasti sanoen: pienellä kaasarilla saat enemmän alavääntöjä kuin isolla, mutta iso kaasari tuo yläkierroksille potkua.
Uudemman mallin pv:issä olisi ehkä syytä tarkistaa alakerran kunto ennen ns. kovemman luokan viripytyn asentamista. Vanhat, esim. vm. -82 pv:t on varustettu RM:n crossin alakerralla, joka kestää vaikka mitä kidutusta. Uudemmissa ei käsittääkseni ole enää RM:n alakertaa, vaan niissä on hieman heikommat osat."Vanhat, esim. vm. -82 pv:t on varustettu RM:n crossin alakerralla, joka kestää vaikka mitä kidutusta. Uudemmissa ei käsittääkseni ole enää RM:n alakertaa, vaan niissä on hieman heikommat osat."
PV oli koko mallin elinkaaren ajan varustettu PV:n alakerralla, joka oli Suomeen tuoduissa malleissa 4-vaihteinen. Eroa RM50:n alakertaan ei tosin tainnut olla mitään, ei uudemmissa eikä vanhemmissa, paitsi vaihteiden määrä ja uudempien PV:iden tuorevoitelu. RM80:n kanssa tuolla ei taas ole oikeastaan mitään tekemistä, jos samankaltaista ulkonäköä ei lasketa. - sherlock
..... kirjoitti:
"Vanhat, esim. vm. -82 pv:t on varustettu RM:n crossin alakerralla, joka kestää vaikka mitä kidutusta. Uudemmissa ei käsittääkseni ole enää RM:n alakertaa, vaan niissä on hieman heikommat osat."
PV oli koko mallin elinkaaren ajan varustettu PV:n alakerralla, joka oli Suomeen tuoduissa malleissa 4-vaihteinen. Eroa RM50:n alakertaan ei tosin tainnut olla mitään, ei uudemmissa eikä vanhemmissa, paitsi vaihteiden määrä ja uudempien PV:iden tuorevoitelu. RM80:n kanssa tuolla ei taas ole oikeastaan mitään tekemistä, jos samankaltaista ulkonäköä ei lasketa.RM 80:n kanssa ei olekaan mitään yhtäläisyyksiä, mutta RM 50cc:n kanssa niitä löytyy. RM:n crossihan tuo 50-kuutioinenkin on, vaikka pieni onkin...
Suomeen tuoduista otettiin yks vaihde pois vrt alkuperäiseen RM:ään. RM:hän on 5-vaihteinen. Tähän perustuukin se PV:n kuuluisa 5. vaihde.
Mun käsittääkseni kuitenkin muutaman vuoden tuonnin jälkeen PV:ihin ilmesty uudenmallin kone, joka oli hyvin lähellä entistä, mutta esim. kampiakseli oli hiukan heikompaa tekoa. Tämä on jonkinasteista mutua, joten sulla voi olla parempaa tietoa asiasta. En nyt jaksanut tämän takia alkaa dokumentteja alkaa etsimään. Uskon sua tässä asiassa. Kampiakseli tässä nyt on vaan vähän kysymysmerkkinä, muuten kone on pysynyt samana lukuuottamatta jossain vaiheessa kaasarin ja pytyn vaihtumista. Sytytyksestä en ole satavarma, voi olla että sekin vaihtui jossain välissä, kuten tuon vuosiluokan peleillä oli usein tapana. - ......
sherlock kirjoitti:
RM 80:n kanssa ei olekaan mitään yhtäläisyyksiä, mutta RM 50cc:n kanssa niitä löytyy. RM:n crossihan tuo 50-kuutioinenkin on, vaikka pieni onkin...
Suomeen tuoduista otettiin yks vaihde pois vrt alkuperäiseen RM:ään. RM:hän on 5-vaihteinen. Tähän perustuukin se PV:n kuuluisa 5. vaihde.
Mun käsittääkseni kuitenkin muutaman vuoden tuonnin jälkeen PV:ihin ilmesty uudenmallin kone, joka oli hyvin lähellä entistä, mutta esim. kampiakseli oli hiukan heikompaa tekoa. Tämä on jonkinasteista mutua, joten sulla voi olla parempaa tietoa asiasta. En nyt jaksanut tämän takia alkaa dokumentteja alkaa etsimään. Uskon sua tässä asiassa. Kampiakseli tässä nyt on vaan vähän kysymysmerkkinä, muuten kone on pysynyt samana lukuuottamatta jossain vaiheessa kaasarin ja pytyn vaihtumista. Sytytyksestä en ole satavarma, voi olla että sekin vaihtui jossain välissä, kuten tuon vuosiluokan peleillä oli usein tapana.Eipä minullakaan tuosta mitään faktaa ole, mutta kokemusta noista "jonkin verran". RM50:n valmistushan loppui jossakin vaiheessa 80-luvun alkupuolella, samoin samalla koneella olleen GT50:n, joten ei olisi mikään ihme jos kampiakseleista ei olisi enää tehty yhtä tukevia. Tiedä häntä, samat kiertokanget ja petarit sopivat kuitenkin kaikenikäisiin. Sytty tosiaan vaihtui kärjettömäksi, olisikohan ollut vuonna -83.
- anaaaaaaaaaaaaaaaaa
Power pätkii viilattuna mennen tullen viilatun molossin. Ja yleismallinhaistapaskatehoputkillahan ei kukaan tee mitään, tosimies vääntää 2x paremmat putket ite.
- dfsfgd
no se on kuule taas yks iha vitu lysti.iha sama ne on samalaisia.(melekee)
- ärrämmä
rm 50 moottorissa oli 4 kytkinlevyä eli erilainen kori ja kello.
Minullapas on aito rm 50 pytty ja kansi kotona.
2 pakoaukkoa pytyssä. - DraGma
Malossin "80cc" pytty on viilaamattomana ja muutenkin muokkaamattomana paljon parempi kuin vakiokuntoinen Autisa.
Autisaa tulee korottaa laittamalla pytyn ja koneen väliin aika tarkasti 2mm korkea korotus (esim. tiivisteitä tai alumiinilevy..) ja sylinterin yläpuolelta tulee myös sorvata tavaraa pois..
Myös viilaa tarvitaan melko reippaasti huuhteluiden puolella, jotta saadaan viimeisetkin mehut irti.
Malossi on taas raskas ja vakiokunnossa paljon tehokkaampi kuin Autisa.
Siis jos et tiedä hevon persettäkään viilaamisesta tai vastaavasta räpellyksestä, niin suosista vain Malossiostoksille siitä, hus :D - anaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
DraGma kirjoitti:
Malossin "80cc" pytty on viilaamattomana ja muutenkin muokkaamattomana paljon parempi kuin vakiokuntoinen Autisa.
Autisaa tulee korottaa laittamalla pytyn ja koneen väliin aika tarkasti 2mm korkea korotus (esim. tiivisteitä tai alumiinilevy..) ja sylinterin yläpuolelta tulee myös sorvata tavaraa pois..
Myös viilaa tarvitaan melko reippaasti huuhteluiden puolella, jotta saadaan viimeisetkin mehut irti.
Malossi on taas raskas ja vakiokunnossa paljon tehokkaampi kuin Autisa.
Siis jos et tiedä hevon persettäkään viilaamisesta tai vastaavasta räpellyksestä, niin suosista vain Malossiostoksille siitä, hus :Dtarkennuksena: Autisa tehokkain pytty oikein viilattuna vrt. oikein viilattu malossi, lusu tms.
- pv
ärrämmä kirjoitti:
rm 50 moottorissa oli 4 kytkinlevyä eli erilainen kori ja kello.
Minullapas on aito rm 50 pytty ja kansi kotona.
2 pakoaukkoa pytyssä.myyy pytty
- samurai69
anaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:
tarkennuksena: Autisa tehokkain pytty oikein viilattuna vrt. oikein viilattu malossi, lusu tms.
Malossi. ei mitää piusaa.
- tai gilera
osta derbi.
- 190cc manki
pitäis potkia.
- mamin kullannuput
mamin pikkupojilla liikaa vapautta kun saa keskenään leikkiä laittomilla pv viritysosilla.
kiinnostaisi tietää minkälaiset vanhemmat antaa kakaroidensa näitä näpräillä.
on varmaan k*si noussut äidillä ja isukilla korvien välissä jo niin pitkään että on unohtuneet lait ja säännöt kokonaan. Kultimussukkaa kun ei saa edes enää tukistaa.
sitten itketään kun nuppu makaa sairaalassa hermot p*skana ja letkut suussa.- Jaska.
"Malossin "80cc" pytty on viilaamattomana ja muutenkin muokkaamattomana paljon parempi kuin vakiokuntoinen Autisa.
Autisaa tulee korottaa laittamalla pytyn ja koneen väliin aika tarkasti 2mm korkea korotus (esim. tiivisteitä tai alumiinilevy..) ja sylinterin yläpuolelta tulee myös sorvata tavaraa pois..
Myös viilaa tarvitaan melko reippaasti huuhteluiden puolella, jotta saadaan viimeisetkin mehut irti.
Malossi on taas raskas ja vakiokunnossa paljon tehokkaampi kuin Autisa.
Siis jos et tiedä hevon persettäkään viilaamisesta tai vastaavasta räpellyksestä, niin suosista vain Malossiostoksille siitä, hus :D "
Missäs sinä kullannuppu niitä pyttyjä korottelet ja viilailet kun tietääkseni lain mukaan ainakaan yleisillä teillä ei luulisi kukaan asiansa osaava isä tai äiti sellaista sallivan?
Oletkohan näitä pappabetalar poikia joille annettiin liian iso tikkari jo 3 vuotiaana käteen ja nyt ollaan vielä alle 20 ja ollaan niin itsevaltiasta vaikka isi ruokkii ja äiti pesee pyykit?
Veikkaanpa että sinä ainakaan et tiedä mistään yhtään mitään. Olepa hyvä.
- pevetti
Autisa kiinni vittuku kulkee, malossi on lelu verrattuna Autisaan!
- Anonyymi
Autisa on vakiokuntoisena huomattavasti voimakkaampi verrattuna malossin kasikymppiin.
Kaasuttimeksi autisan vähän viilattuun voisit kokeilla 25-26mm
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod315909- 345413
- 293064
- 342454
- 412203
- 372118
- 152098
- 121701
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191687Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391676