Mitä minä teen, ku pikku kissa on jatkuvasti kärvissä, siis juoksuaika? Siis se on todella ärsyttävää, kun se moruaa yöt (ettei saa nukuttua), ruokaakin se on ruvennut mouruamaan.. Ja sitten sen on pakko päästä pihalle keskellä yötä. Jos kukaan ei tule aukaisemaan ovea, pikku kissa hajottaa vaikkapa pari kukkapurkkia tms. Että varmasti jonkun on pakko käydä aukaisemassa ovi. Sitten se merkkaa joka paikan ja käyttäytyy muutenkin niin omituisesti että.. Tätä on jatkunut jo kohta 2 kuukautta... Muuten kissa on todella ihana ja täyttää kohta 1 vuoden.
Päätä särkee......
13
699
Vastaukset
- jussi
käyttää kissa eläinlääkärissä ja leikauttaa kissa koska juoksut loppuu sit ja esim.pissakaan ei haise enään niin pahalle kuin ennen sitä ja muutenkin kissasta tulee yleensä viellä kiltimpi ja rauhallisempi kuin ennen sitä.
- Mirri
En minä haluais, että siitä tulee laiska.. Eikö muka oo parempia konsteja, ettei tarttes narttukissaa leikata?
- Kurnaus
Mirri kirjoitti:
En minä haluais, että siitä tulee laiska.. Eikö muka oo parempia konsteja, ettei tarttes narttukissaa leikata?
Ei kissasta tule laiska, kun se leikataan.
- Ulla
Mirri kirjoitti:
Vielä kun kissasi on pihakissa (ymmärsinkö oikein) se todellakin kannattaa leikata, ettei tule ei toivottuja pentuja.
Meidän kissaa ei leikkaus lannistanut, yhtä reipas on kuin ennenkin! - Mirri
Ulla kirjoitti:
Vielä kun kissasi on pihakissa (ymmärsinkö oikein) se todellakin kannattaa leikata, ettei tule ei toivottuja pentuja.
Meidän kissaa ei leikkaus lannistanut, yhtä reipas on kuin ennenkin!Mun pikku kissa on pihakissa, mutta se on opetettu remmiin, eli sen on kiinni.. (eläinaktivisteille: naapureitten määräys) En todellakaan haluaisi leikata sitä, koska aikasemmin, mitä meillä on kissoja leikattu, niille on tullut vähän väliä pissatulehdus, eräskin kissa piti lopettaa tämän takia! :( Siihen ei auttaneet mitkään lääkkeetkään, vaikka mitä kokeiltiin. Sitten toinen kissani on leikkauksen jälkeen ollut aivan käsittämättömän laiska. Se nukkuu päivät pitkät, käy vain syömässä, käy tarpeilla ulkona ja heti takaisin nukkumaan.. Eikö tosiaankaan ole muita vaihtoehtoja, ku leikkaus??
- Speedy
Mirri kirjoitti:
eli jos et aio pentuja teettää, niin kissa kannattaa ehdottomasti leikkauttaa. Leikkaamaton narttu, jolla ei tehdä pentuja on alttiimpi kohtutulehduksille, munasarjakasvaimille yms. Turhat kiimat rasittavat ja stressaavat sekä kissaa että omistajaa (kuten olet jo huomannut) ja e-pillerit aiheuttavat kasvaimia.
Leikkauttaminen ei yleensä vaikuta kissan luonteeseen, ainoastaan tuo rauhattomuus paranee, mutta muuten se on sama otus kuin ennenkin.
Jos kissasi on kaiken lisäksi ulkokissa, niin leikkaus on paras vaihtoehto. Odota että tämä nykyinen kiima menee ohi ja varaa aika eläinlääkäriltä. - jussi
Mirri kirjoitti:
olemassa kissoillekin jotain hormooni lääkeitä,mutta ei ne oikein tehoo kunnolla siihen juoksuun.Eipä siitä nyt niin laiska tule mun vanhemmilla on kaksi kissaa narttu ja uros kumpikin leikattuja ja he ainakin leikkivät ja juoksevat samaan tahtiin kuin ennen leikkausta.
- katti
Käväses lukemassa 6 hyvää syytä kissan leikkaamiseen.
http://incatsuomi.fi/leikkaus.asp
Leikkaaminen ei vaikuta kissan varsinaiseen luonteeseen. Kissan laiskuus voi johtua siitä, että sillä ei ole tarpeeksi tekemistä (aktiviteetteja) eikä sen kanssa leikitä. Ravinnolla on myös oma merkityksensä.- Mirri
Musta kyllä se on mukavaa, ku pikku kissa jaksaa olla niin ylipirteä.. Se on aivan onnessaan, ku sitä leikittää. Se käy aina välissä juoksemassa "pitkin seiniä" (niinku äksönleffoissa), kun se on niin onnessaan.. :) Pakkohan se on leikata. Pillerithän tulisi niin kalliiksi.. siis pitemmän päälle.. Sillä on muuten omituinen tapa.. Aina, kun se näkee mua pitkästä aikaa (esim. viikkoon ei olla nähty), sen on pakko päästä syliin! Ja ei siinä vielä kaikki, se luttuuttaa mun korvaa, siis "syö" sitä, ei pure. Mistähän tämmönen voisi johtua?
- *Kissafani*
Mirri kirjoitti:
Musta kyllä se on mukavaa, ku pikku kissa jaksaa olla niin ylipirteä.. Se on aivan onnessaan, ku sitä leikittää. Se käy aina välissä juoksemassa "pitkin seiniä" (niinku äksönleffoissa), kun se on niin onnessaan.. :) Pakkohan se on leikata. Pillerithän tulisi niin kalliiksi.. siis pitemmän päälle.. Sillä on muuten omituinen tapa.. Aina, kun se näkee mua pitkästä aikaa (esim. viikkoon ei olla nähty), sen on pakko päästä syliin! Ja ei siinä vielä kaikki, se luttuuttaa mun korvaa, siis "syö" sitä, ei pure. Mistähän tämmönen voisi johtua?
Kissojen ns. e-pillerit ovat vain lyhytaikaiseen käyttöön - kuten tuossa "Speedy" jo mainitsikin, niin niiden pitkäaikainen käyttö saattaa aiheuttaa kasvaimia. Eli ne pillerit ovat erään pillerireseptin ("Megestrol") tekstin mukaan "lyhytaikaiseen kiiman siirtoon". Leikkaus - ehdottomasti, sitten on kaikki OK. T. *Kissafani*.
- Upi
Mirri kirjoitti:
... voi johtua siitä että sun kissa on vierotettu emästään liian nuorena.
Minulla oli kans nuori kolli kissa
joka "lutkutti" mun hiuksia aina vaan ihan
aikuiseksi asti ... ja se oli vierotettu liian aikaisin emästä.
Nyt mulla on seitsemän vuotias natu kissa joka on leikattu ja yksi vuotias vielä leikkaamaton kolli ja ne kyllä leikkii keskenään paljon eikä tää natu ole sen laiskempi kuin ennen leikkausta.
Ja kyllähän sinä tiedät että kissatkin on yksilöitä toiset on vilkkaampia kuin toiset se sun edellinen
kissa vaan on ollut muutenkin vähän laiskempaa sorttia.
- Unikko
Moi!
Aattelitko että se riittää leikkaamattomalla kissalla että se on narunpäässä ettei se ala ootta pentuja? En usko että oot koko aikaa vieressä vahtimassa ku kissa ulkoilee ja ulkona liikkuu paljon muitakin kissoja ja saattaa olla joukossa muutama leikkaamaton.. siitä kun laskee yks plus yks ni tulos on kissan pennut... Ja noi laiskuus jutut on ihan omaa syytä. Kyllä kissa pysyy virkeenä jos sen kaa leikkii :) Onnea kissan kanssa!!- Mirri
Moi!
En minä niin ole ajatellut, en tietenkään. Se pikku kissa on sen takia narun päässä, ku naapuri ei voi sietää kissoja. Kyllähän minä sitä toista kissaa leikittelen jne. Mutta veikkaisin, että se on sairas (aikasemmin se oli pirteä), koska se ainakin yskii/köhii ja räkä lentää. Ja sitten sillä on korvat kipeät. Tänään ollaan menossa eläinlääkärille, ainakin ihan varmuuden vuoksi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 253770
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5422762Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532290Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122261Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131799Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191540Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip531512- 971399
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621261Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951204