Minipillereiden lopettaminen

Tietääkö kukaan, onko väliä syökö minipillerilaatan loppuun vai lopettaako kesken? Yhdistelmäpillereissähän olisi hyvä syödä laatta loppuun, ettei mene kierto sekaisin, mutta minulla ei ainakaan ole ollut menkkoja koko aikana, kun olen minejä syönyt, niin voiko tästä enää tämän enempää sekaisin mennä.. Kiitos vaan jo etukäteen, jos joku osaa auttaa!
5767
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Ite just lopettanu käytön ku eivät sopineet mulle, välivuotoja ja mielialanvaihteluja yms.
Voi lopettaa kesken laatan, lukee ohjeissa. Ite tein niin. Tuli vaan menkat aiemmin ku ennen.

Äänestä

Minä lopetin Cerazettet vajaa pari viikkoa sitten. Mietin nyt sitten, että koskakohan niitä kuukautisia voisi ruveta odottelemaan (jos en nyt sitten ole raskaaksi ennen sitä tullut). Kokemuksia?

Äänestä
  • Mulla alko menkat 3 päivää cerazetten lopetuksen jälkeen. Seuraava kierto oli sitten 32 päivää eli suht normaali. Lopetin siis viime toukokuussa ja viime kuukausina kierto on ollu tosi epäsäännöllinen, pisimmillään 54 päivää. Lopettamisen jälkeen (toinen kierto)olin tosi kipeä, varsinkin rinnat. Mutta se oli vaan elimistön totuttelua..

    Äänestä

  • lopetus kirjoitti:

    Mulla alko menkat 3 päivää cerazetten lopetuksen jälkeen. Seuraava kierto oli sitten 32 päivää eli suht normaali. Lopetin siis viime toukokuussa ja viime kuukausina kierto on ollu tosi epäsäännöllinen, pisimmillään 54 päivää. Lopettamisen jälkeen (toinen kierto)olin tosi kipeä, varsinkin rinnat. Mutta se oli vaan elimistön totuttelua..

    Mulla ei ollut myöskään moneen kuukauteen menkkoja Cerazeten aikana. Kuvittelin jättäessäni ne pois tuossa tammikuun lopulla, että menkat alkasivat pian mutta menikin kuusi viikkoa niiden alkuun. Hieman turhauttavaa aikaa :) Nyt ensimmäinen kunnon kierto toivottavasti käynnissä, viikon päästä pitäisi menkkojen alkaa.. Jos eivät ala niin toivottavasti johtuen siitä että olisin tullut raskaaksi :)

    Äänestä

Lopetin siis pillerit laatan loputtua. Viimeisen pillerin otin viime keskiviikkona ja nyt on maanantai. Tuskaisesti odotan menkkoja alkavaksi, että pääsisi kiertoa tarkkailemaan, vaikkei vielä lasta yritetäkään, vaan käytetään toistaiseksi kortsuja. Cerazetteä tuli syötyä reilu vuosi, jonka aikana oli yhdet menkat (silloin heti alussa) ja sitä ennen 12,5 vuotta yhdistelmäpillereitä, joiden kanssa menkat tuli aina säännöllisesti tasan neljän viikon välein. Toivottavasti menkat alkaa pian ja kiertokin siitä normalisoituu, ettei tarvi alkaa jo valmiiksi murehtimaan, että miten se raskautuminen sitten aikanaan onnistuu.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Cerazette kirjoitti:

Tietääkö kukaan, onko väliä syökö minipillerilaatan loppuun vai lopettaako kesken? Yhdistelmäpillereissähän olisi hyvä syödä laatta loppuun, ettei mene kierto sekaisin, mutta minulla ei ainakaan ole ollut menkkoja koko aikana, kun olen minejä syönyt, niin voiko tästä enää tämän enempää sekaisin mennä.. Kiitos vaan jo etukäteen, jos joku osaa auttaa!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu