Kuinka vanhana undulaatti naaras voi saada ensimmäiset pienokaisensa? :o
Haluaisin saada poikasia undulaatti pariskunnalleni. Koiras noin 1,5v naaras 3. Voinko tehdä niillä vielä poikaset..?
Kiitos jo etukäteen! :D
Pesintä!
6
1331
Vastaukset
- Undulatus
Undulaateilla minimi-ikä pesitykseen on se 1,5 vuotta. Hyvä jos naaras on enemmänkin.
Sukukypsiä linnut ovat paljon aikaisemminkin, mutta poikasia niillä ei kannata harkitakaan ennen tuota yllä mainitsemaani ikää.
Undulaateilla vielä seitsemänkin vanhalla linnulla pesintä on luonnollista, itse vetäisin rajan korkeintaan kymmeneen ikävuoteen, riippuu yksilöstä ja linnun kunnosta.
Naaraita en itse pesitä enää seitsemän ikävuoden jälkeen.
Lintusi ovat ihanteellisessa iässä.
Tässä tietoa pesityksestä:
Lajiesittely ja pesityksestä:
http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=2&mode=flat&order=0&thold=0
Munimisvaikeuksista:
http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=28&mode=flat&order=0&thold=0
Pesityksestä ja kasvattamisesta:
http://finaviary.tripod.com/undunkasvatus.htm
Pesityksestä:
http://www.dunkeldunkel.com/undulaatti/keltainenpoikanen.jpg
Keskustelupalsta pesityksestä:
http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=5
www.papukaijayhdistys.fi
Sivuille kannattaa rekisteröityä (ilmaista).
Pystyt keskustelemaan ja kyselemään asioita kokeneilta lintuharrastajilta.
Toivottavasti oli apua... :)- Apua tarvitseva
Kiitos paljon! :) Nyt voin sitten rauhassa pesittää tinttini, ilman että tarvitsee pelätä että ovat väärän ikäisiä! :) Kiitos kiitos kiitos! :D
- -d-d-d-
Apua tarvitseva kirjoitti:
Kiitos paljon! :) Nyt voin sitten rauhassa pesittää tinttini, ilman että tarvitsee pelätä että ovat väärän ikäisiä! :) Kiitos kiitos kiitos! :D
Olethan sitten valmis ottamaan myös vastuun vauvoista. Kierrossa olevia lintuja näkyy koko ajan liikaa. Ja teettämällä lisää poikasia olet osaltasi auttamassa liikatarjontaa.
- Siiruli
-d-d-d- kirjoitti:
Olethan sitten valmis ottamaan myös vastuun vauvoista. Kierrossa olevia lintuja näkyy koko ajan liikaa. Ja teettämällä lisää poikasia olet osaltasi auttamassa liikatarjontaa.
NIINPÄ! Aloittajan viestin perässä on heti kaksi undujen myynti-ilmoitusta. Onko tärkeempää nähdä ihania unduvauvoja vai ajatelle kokonaiskuvaa ja kaikkien undujen parasta?
- Apua tarvitseva
Siiruli kirjoitti:
NIINPÄ! Aloittajan viestin perässä on heti kaksi undujen myynti-ilmoitusta. Onko tärkeempää nähdä ihania unduvauvoja vai ajatelle kokonaiskuvaa ja kaikkien undujen parasta?
Olen kyllä erittäin tietoinen näistä kiertävistä undu ressukoista. Mutta tiedän mitä teen. Tuli pienokaisia kuinka paljon tahansa olen varautunut siihen että osa niistä tai kaikki jäävät minulle. Pystyn pitämään ne kaikki itselläni ja huolehtimaan niistä hyvin. :) Olen siis valmistautunut siihen että minulla on pian kahdeksan tai enemmänkin undulaattia hoidettavana. :)
Kiitos kuitenkin mielipiteistänne. :) - Undulatus
Apua tarvitseva kirjoitti:
Olen kyllä erittäin tietoinen näistä kiertävistä undu ressukoista. Mutta tiedän mitä teen. Tuli pienokaisia kuinka paljon tahansa olen varautunut siihen että osa niistä tai kaikki jäävät minulle. Pystyn pitämään ne kaikki itselläni ja huolehtimaan niistä hyvin. :) Olen siis valmistautunut siihen että minulla on pian kahdeksan tai enemmänkin undulaattia hoidettavana. :)
Kiitos kuitenkin mielipiteistänne. :)Lintuja pesitettäessä pitää tosiaankin varautua siihen, että joutuu itse pitämään osan tai jopa kaikki poikaset.
Itsellänikin on aina pesitettäessä häkit ja muut valmiina, koskaan ei tiedä saavatko poikaset kodin vai eivät. Lisäksi olen vielä niin tarkka tulevien kotien suhteen, että kaikkia ostajia en edes kelpuuta... ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 73633
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483