Pesintä!

Apua tarvitseva

Kuinka vanhana undulaatti naaras voi saada ensimmäiset pienokaisensa? :o
Haluaisin saada poikasia undulaatti pariskunnalleni. Koiras noin 1,5v naaras 3. Voinko tehdä niillä vielä poikaset..?
Kiitos jo etukäteen! :D

6

1331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Undulatus

      Undulaateilla minimi-ikä pesitykseen on se 1,5 vuotta. Hyvä jos naaras on enemmänkin.
      Sukukypsiä linnut ovat paljon aikaisemminkin, mutta poikasia niillä ei kannata harkitakaan ennen tuota yllä mainitsemaani ikää.
      Undulaateilla vielä seitsemänkin vanhalla linnulla pesintä on luonnollista, itse vetäisin rajan korkeintaan kymmeneen ikävuoteen, riippuu yksilöstä ja linnun kunnosta.
      Naaraita en itse pesitä enää seitsemän ikävuoden jälkeen.
      Lintusi ovat ihanteellisessa iässä.

      Tässä tietoa pesityksestä:

      Lajiesittely ja pesityksestä:

      http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=2&mode=flat&order=0&thold=0

      Munimisvaikeuksista:

      http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=28&mode=flat&order=0&thold=0

      Pesityksestä ja kasvattamisesta:

      http://finaviary.tripod.com/undunkasvatus.htm


      Pesityksestä:

      http://www.dunkeldunkel.com/undulaatti/keltainenpoikanen.jpg


      Keskustelupalsta pesityksestä:

      http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=5


      www.papukaijayhdistys.fi

      Sivuille kannattaa rekisteröityä (ilmaista).
      Pystyt keskustelemaan ja kyselemään asioita kokeneilta lintuharrastajilta.

      Toivottavasti oli apua... :)

      • Apua tarvitseva

        Kiitos paljon! :) Nyt voin sitten rauhassa pesittää tinttini, ilman että tarvitsee pelätä että ovat väärän ikäisiä! :) Kiitos kiitos kiitos! :D


      • -d-d-d-
        Apua tarvitseva kirjoitti:

        Kiitos paljon! :) Nyt voin sitten rauhassa pesittää tinttini, ilman että tarvitsee pelätä että ovat väärän ikäisiä! :) Kiitos kiitos kiitos! :D

        Olethan sitten valmis ottamaan myös vastuun vauvoista. Kierrossa olevia lintuja näkyy koko ajan liikaa. Ja teettämällä lisää poikasia olet osaltasi auttamassa liikatarjontaa.


      • Siiruli
        -d-d-d- kirjoitti:

        Olethan sitten valmis ottamaan myös vastuun vauvoista. Kierrossa olevia lintuja näkyy koko ajan liikaa. Ja teettämällä lisää poikasia olet osaltasi auttamassa liikatarjontaa.

        NIINPÄ! Aloittajan viestin perässä on heti kaksi undujen myynti-ilmoitusta. Onko tärkeempää nähdä ihania unduvauvoja vai ajatelle kokonaiskuvaa ja kaikkien undujen parasta?


      • Apua tarvitseva
        Siiruli kirjoitti:

        NIINPÄ! Aloittajan viestin perässä on heti kaksi undujen myynti-ilmoitusta. Onko tärkeempää nähdä ihania unduvauvoja vai ajatelle kokonaiskuvaa ja kaikkien undujen parasta?

        Olen kyllä erittäin tietoinen näistä kiertävistä undu ressukoista. Mutta tiedän mitä teen. Tuli pienokaisia kuinka paljon tahansa olen varautunut siihen että osa niistä tai kaikki jäävät minulle. Pystyn pitämään ne kaikki itselläni ja huolehtimaan niistä hyvin. :) Olen siis valmistautunut siihen että minulla on pian kahdeksan tai enemmänkin undulaattia hoidettavana. :)
        Kiitos kuitenkin mielipiteistänne. :)


      • Undulatus
        Apua tarvitseva kirjoitti:

        Olen kyllä erittäin tietoinen näistä kiertävistä undu ressukoista. Mutta tiedän mitä teen. Tuli pienokaisia kuinka paljon tahansa olen varautunut siihen että osa niistä tai kaikki jäävät minulle. Pystyn pitämään ne kaikki itselläni ja huolehtimaan niistä hyvin. :) Olen siis valmistautunut siihen että minulla on pian kahdeksan tai enemmänkin undulaattia hoidettavana. :)
        Kiitos kuitenkin mielipiteistänne. :)

        Lintuja pesitettäessä pitää tosiaankin varautua siihen, että joutuu itse pitämään osan tai jopa kaikki poikaset.
        Itsellänikin on aina pesitettäessä häkit ja muut valmiina, koskaan ei tiedä saavatko poikaset kodin vai eivät. Lisäksi olen vielä niin tarkka tulevien kotien suhteen, että kaikkia ostajia en edes kelpuuta... ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe