PowerBook ja WLAN

YvesMac

Aloittelijana kyselisin seuraavaa. Omistan applen PowerBook G4 koneen, jossa on AirPort Extreme sisäänrakennettuna. Haluaisin yhdistää koneen kahvilassa WLAN verkkoon, jotta pääsisin nettiin. Kuinka yhdistäminen tapahtuu. Kiitos avusta jo etukäteen!

9

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu kahvilasta, mutta kyllä OS X hyvin tehokkaasti noita haistelee. Yläpalkissa oikealla pitäisi näkyä äänensäädön vasemmalla puolella Airportin säädin/kenttämittari, sitä painamalla tulee pudotusvalikko selvällä suomella. Jotta se näkyisi, sun pitänee ensin käynnistää Internet-yhteys -ohjelma, siis ainakin jos sitä ei näy. Tarkempia tietoja Finder/Ohjeet>Airport. Huomaa että sana Airport tarkoittaa tässä samaa kuin WLAN, eli etsimällä WLAN-hakusanalla et löydä Mac-ohjeista mitään mutta Airport-sanalla löydät kaiken tarvittavan.:)

      En ole koskaan ollut Apple-läppärieni kaa nettikahviloissa, mutta hotelleissa on pelittänyt hienosti.

    • jason-blue

      Järjestelmäasetukset
      -> Verkko
      -> Näytä: Airport
      rasti ruutuun: Näytä Airportin tila valikkorivillä.

      ----- -----

      Nyt näet valikkorivillä Airport-kuvakkeen.
      Napasauta sitä ja valitse valikosta "Käynnistä Airport".
      Napsauta uudestaan ja näet kaikki langattomat verkot.

      coconutWiFi tekee hommasta kätsympää:
      http://coconut-flavour.com/coconutwifi/

      • YvesMac

        Nyt löytyy verkko ja, kun olen yhdistänyt siihen ja signaali on ok mutta kun koitan mennä safarilla nettiin, valittaa safari että yhteyttä verkkoon ei ole. Eli kuitenkaan en pääse mihinkään nettiin tms. Mikähän tässä on vikana ja mistä ongelmaa alkaisi etsimään?.


      • Jasu 50v

        Meinasin huomenna mennä ostamaan tuon tukiaseman.Meillä on telewellin modeemi,jossa 4 paikkaa mihin piuhat tumpataan.
        Millainen sen aseman tulisi olla minkä ostan?
        Onko tietoa hinnasta?


      • Jasu 50v kirjoitti:

        Meinasin huomenna mennä ostamaan tuon tukiaseman.Meillä on telewellin modeemi,jossa 4 paikkaa mihin piuhat tumpataan.
        Millainen sen aseman tulisi olla minkä ostan?
        Onko tietoa hinnasta?

        kaikki langattomat tukiasemat käy. Mulla on kaksi Applen Airport Expressiä (kahdessa "kodissa"), ja ne ainakin pelaa loistavasti. Noin yleensä hinnat alkaa muutamasta kympistä, AE näkyy maksavan Apple Storessa 99 € (mikä ei ihan riitä ilmaiseen toimitukseen, minimi on 122 €).

        Suosittelen kolmannen kerran että alat katsella myös Hopeista Omenaa, siellä on tästäkin asiasta paljon juttua.;)


      • 1stMacFinn
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        kaikki langattomat tukiasemat käy. Mulla on kaksi Applen Airport Expressiä (kahdessa "kodissa"), ja ne ainakin pelaa loistavasti. Noin yleensä hinnat alkaa muutamasta kympistä, AE näkyy maksavan Apple Storessa 99 € (mikä ei ihan riitä ilmaiseen toimitukseen, minimi on 122 €).

        Suosittelen kolmannen kerran että alat katsella myös Hopeista Omenaa, siellä on tästäkin asiasta paljon juttua.;)

        Airport Expressin kohdalla lukee, että Free shipping vaikka hinta onkin se 99 €.

        Mulla on itsellä ja suvulla noita monta. Hyvä värkki.

        Ja tuohon, ettei netti toimi vaikka langattomaan verkkoon onkin liittynyt, siihen kannattaa kysyä neuvoa sen verkon ylläpitäjältä. Jotkut vaativat jotain kirjautumista tai muuta ennenkuin toimivat.


      • 1stMacFinn
        1stMacFinn kirjoitti:

        Airport Expressin kohdalla lukee, että Free shipping vaikka hinta onkin se 99 €.

        Mulla on itsellä ja suvulla noita monta. Hyvä värkki.

        Ja tuohon, ettei netti toimi vaikka langattomaan verkkoon onkin liittynyt, siihen kannattaa kysyä neuvoa sen verkon ylläpitäjältä. Jotkut vaativat jotain kirjautumista tai muuta ennenkuin toimivat.

        Vielä yksi suositus, älä osta D-Linkin langatonta tukiasemaa. Niistä saa lukea ongelmapostauksia jo ihan tarpeeksi.


      • jasu 50v
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        kaikki langattomat tukiasemat käy. Mulla on kaksi Applen Airport Expressiä (kahdessa "kodissa"), ja ne ainakin pelaa loistavasti. Noin yleensä hinnat alkaa muutamasta kympistä, AE näkyy maksavan Apple Storessa 99 € (mikä ei ihan riitä ilmaiseen toimitukseen, minimi on 122 €).

        Suosittelen kolmannen kerran että alat katsella myös Hopeista Omenaa, siellä on tästäkin asiasta paljon juttua.;)

        Älä nyt Repe pillastu.
        olen kyllä tutkaillut myös hopeaomppua,mutta siellä tuntuu liikkuvan sellasset nörtimmät yksilöt kun mä.Tällassille tavan tallaahille on helpompi kysellä täällä.


      • jasu 50v kirjoitti:

        Älä nyt Repe pillastu.
        olen kyllä tutkaillut myös hopeaomppua,mutta siellä tuntuu liikkuvan sellasset nörtimmät yksilöt kun mä.Tällassille tavan tallaahille on helpompi kysellä täällä.

        Mac-nörttiä? Ei ole koko Suomessa niin monta, kyllä Hompussa käy kaikenlaiset tallaajat.

        Minä en pillastu, mutta me kolme tai neljä suomi24-vastaajaa ei oikein ehditä pärjäämään sille kymmenkertaiselle määrälle joka olis Hompussa tarjolla.

        Katos vaikka ketju Tyhmät kysymykset (Ongelmia Ompun kanssa?), ei ole ne kysyjät nörttiä kovin läheltä nähneetkään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe