Onks kukaan värjänny tolla tummanvaaleita melkeen vaaleita hiuksiaan? Mulla on ollu raidat ja ne on nyt enemmän enää latvoissa ja ainaki varmaa 20 cm on omaa värii sellast tummanvaaleaa. Joten värjäisköhän toi mun hiukset millasiks? Tuliskohan niist raitakohist vaaleemmat ja muualt ei vaihtuis vai? Haluisin kuulla kokemuksii tosta jos oot käyttäny jne. Ja rasittuuks siitä hiukset ku siin ainaki sanotaa ettei rasittuis? Ja mulla on pitkät hiukset noin keskiselkään joten tarviinko kaks vai yhden purkin? Onks joku muu paremmin käyvä väri mun hiuksille? Kiitti jos vastaat!
Loreal Color Pulse cool blond
3
848
Vastaukset
- poitsu-91...
Ekanakin kannattaa kysyä kosmetiikka osastolta kun täällä ei hirveesti keskustella värjäyksistä vaan pimpistä ja pippelistä :) ;) :D
Toiseks toi väri on suoraväri/sävyte joka ei värjää pysyvästi eli kestää 7-10 pesua eikä vahingoita hiusta koska se ei tunkeudu hiussuomujen läpi ytimeen. Suoravärillä ei voi vaalentaa hiusta ja kestoväri vaalentaa VÄRJÄÄMÄTÖNTÄ hiusta 1-3 astetta.
Raidat jäävät tietenkin vaaleammaksi koska suoraväri ei peitä hiusta kunnolla MUTTA en usko että hiuksillesi ei tapahdu muuta kuin kirkastuvat. Kannattaa mennä kampaajalle joka osaa tehdä kunnon prosessin ja tässä tapauksessa joudutaan tekemään vaalennusta myös juurikasvuun jos ihan koko blondit haluat.
Sitten pieni väri-info kaikille:
Suoravärit(esim. Color pulse wella viva color,), (vaahto)sävytteet eivät värjää hiusta pysyvästi eikä niillä saa omaa väriä vaaleampaa hiusta. Nämä ovat tarkoitettu pikemmin värjätyn hiuksen kirkastamiseen ja hoitamiseen.
Shokkivärit:
Pinkki, sininen vihree jne.. ovat suoravärejä mutta niitä ei voi vaalentaa pois ja ne kuluvat itsestään pois. Pysyvät parhaiten vaalennetussa hiuksessa.
KEVYTVÄRI: (esim. Loreal Casting Creme gloss, Poly Color)
Sanotaan paketin kyljessä että kestää 24-32 pesua mutta todellisuudessa väriä jää hiukseen silti. Aineessa ei ole ammoniakkia ja se on hellävarainen. Kestää huonokuntoisessa hiuksessa pidempään kuin kestovärit. Ei tunkeudu niin syvälle hiukseen kuin kestoväri.
KESTOVÄRIT:
Värjäävät hiuksen pysyvästi, mutta haalistuu muutamien pesujen jälkeen. JÄTTÄÄ TYVIKASVUN Mustaksi värjättyä hiusta ei saa vaaleaksi kestovärillä. Kestovärillä värjättäessä jos hiuksessa on jo jokin muu väri niin täytyy poistaa vanha väri vaalennusaineella eli blondausaineella eli värinpoistolla. Kestovärin tulos riippuu nykyisestä väristä ja tulokseen vaikuttaa hiuksen kunto ja tummuus. Pysyy paremmin ns. terveessä hiuksessa.
VAALENNUS ELI VÄRINPOISTO
Värinpoistolla et saa oman hiuksesi väriä takaisin (sen saa vain kasvattamalla) lopputulos on melkein 99 % :sti oranssi/kellertävä.
Tämän päälle laitetaan yleensä jokin sävy.
Muistakaa että tämä ei ole väri! Niiden pakettien kyljessä on sellanen akka jolla on vetyblondit hiukset mutta tämä ei ole väri! Aine vaalentaa hiusta ja sävy riippuu entisestä väristä.
VÄRINPOISTO, BLONDAAMINEN, VAALENTAMINEN, tarkoittavat kaikki samaa asiaa!!!
Nämä aineet eivät värjää vaan ne poistavat väriä hiuksesta. Näitä aineita käytetään myös RAITOJEN tekemisessä ja RAITA-AINE on samaa kuin VÄRINPOISTO tai VAALENNUSAINE ja ne kaikki poistavat hiuksesta väriä kun halutaan selvästi vaaleampi tulos tai korostaa nykyistä väriä.
JOs haluatte vaalentaan hiusta rajusti niin älkää ostako blondia väriä sillä se ei ole sama kuin vaalentaminen. VAALEA HIUSVÄRI ON ERIASIA KUIN VAALENNUSAINE/VÄRINPOISTO/BLONDAUSAINE koska se EI vaalenna hiusta.
Tämä ohjeistus ei mitenkään liittynyt aloittajaan mutta jotkut eivät vain tajua mitä eroa on kestovärillä tai jollakin muulla värillä. Tarkoitus oli opastaa.- poitsu-91...
Kaikki väriaineet ovat hyvin myrkyllisiä ja vaarallisia kemikaaleja. Ne voivat aiheuttaa sokeutta osuessaan silmiin ja niitä ei saa putsattua pois vaatteista tai huonekaluista. Niidne kanssa on oltava todella varovainen eikä MISSÄÄN NIMESSÄ saa leikkiä! Ammoniakki on tappavan myrkyllinen ja vetyperoksidi vaalentaa kaiken! Olkaa siis varovaisia.
Hiusta ei saa värjätä kestoväreillä tai vaalennusaineilla liikaa. HIusten kunto ei ole uusiutuva joten ainoa tapa saada tervettä hiusta on uuden hiuksen kasvattaminen. Älkää siis hyvä lapsukaiset värjätkö miljoonaa kertaa kun pian on tukka tarhapöllönä ja osa hiuksista lattialla. Hiusten värjäys on vastuullista hommaa eikä se niin vaan mee että "huommenna värjään hiukset ekalla purnukalla joka sattuu nenän eteen. siksi on parempi että käytte kampaajalla tai että annatte aikuisen ihmisen tai kaverin värjätä hiuksesi koska itse on vaikea aloittaa prosesseja tekemään ja OHJEIDEN lukeminen (ne tulevat joka väripakkauksessa) on HYVIN TÄRKEÄÄ" Värjäys ei ole leikkia eikä ole yhtä helppoa kuin lastenleikki. - tsiii
Mut mist tiiät miten se vaikuttaa? Ootko kokeillu? Kyl mä tiiän et se ei värjää pysyvästi sikshän mä haluun sil värjätäki! Juu tää ei oo ehkä oo paras paikka mut halusin kysyy tota nuorilta enka joltaa harmaantuvilt mummoilt jotka on joskus saattanu käyttää sitä.. Ja hiukset kuuluu kuitenki kehoon :P En mä kampaajal haluu menna ku se on ihan sika kallista ja vahingoittaa hiuksii ku värjää kestoväril.. Taidan kuitenki kokeilla tota. Kyl ne ruskeet (oo joskus kokeillu) näkyi tosi hyvin ja niist tuli ihanat kiiltavat hiukset muutenki. Siis et ne ihan värjäs ei vaan kirkastanu tai mtn.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot243409Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe112818- 282504
- 421907
- 511749
- 141641
- 421525
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101458- 541404
Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta
Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule2631151