Mehtonen haluaa lisää hintaa

matkustaja ja rahti

Mehtonen haluaa korottaa matkustaja hintoja ja rahdin hintaa koko laiva alalla. Eli varustamot eivät osaa hänen mukaansa hinnoitella tuotteitaan oikein.

Lisäksi Turun liikenteen kehitystä katsotaan nyt uusiksi, eli onko paino piste matkustaja vai rahti puolella. Voimme varmasti sanoa pian hyvästit sekä m/s Silja Europalle että m/s Silja Festivalille ja mikäli rivien välistä voi lukea oikein niin Turn kohdalla saa heittää hyvästit koko Silja brändille.

41

2726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkustaja ilman rahtia

      Eikös liike-elämässä kaikki pyri mahdollisimman
      hyvään tulokseen, eli ottamaan tuotteistaan ja
      palveluistaan mahd. korkean hinnan.

      • Rahti ilman matkustajaa

        Myyjä pyrkii tyypillisesti maksimoimaan voittonsa, mikä ei välttämättä tarkoita hinnan maksimointia. Myyjä etsii optimipistettä hinnan ja rahdin/matkustajamäärän välillä. Mielestäni esimerkiksi Viking Linella merkittävä osa tuloista tulee oheismyynnistä, ei niinkään itse henkilölipuista. Toki niistäkin kertyy mukava potti kun matkustajia on paljon.

        Tallinkilla taas on maksimoitu vain matkalipun hinta, jolloin matkustajia tulee vähemmän käyttämään myös muita palveluita laivalla. Se taas tuntuu nostavan entisestään laivalla kalliita hintoja.

        Nyt Mehtonen puhuu vähän koko toimialan suulla, vaikka voisi olla syytä miettiä myös omia toimintojaan. Rahtipuolella tilanne on tietysti eri kuin henkilökuljetuksissa.


      • Sanoi myös
        Rahti ilman matkustajaa kirjoitti:

        Myyjä pyrkii tyypillisesti maksimoimaan voittonsa, mikä ei välttämättä tarkoita hinnan maksimointia. Myyjä etsii optimipistettä hinnan ja rahdin/matkustajamäärän välillä. Mielestäni esimerkiksi Viking Linella merkittävä osa tuloista tulee oheismyynnistä, ei niinkään itse henkilölipuista. Toki niistäkin kertyy mukava potti kun matkustajia on paljon.

        Tallinkilla taas on maksimoitu vain matkalipun hinta, jolloin matkustajia tulee vähemmän käyttämään myös muita palveluita laivalla. Se taas tuntuu nostavan entisestään laivalla kalliita hintoja.

        Nyt Mehtonen puhuu vähän koko toimialan suulla, vaikka voisi olla syytä miettiä myös omia toimintojaan. Rahtipuolella tilanne on tietysti eri kuin henkilökuljetuksissa.

        Että varustamoiden olisi saatava vähennettyä maahenkilöstöä ja ihme ja kumma myös johtoa. Tämän jälkeen heidän tulisi Mehtosen mukaan mennä merimies unionin puheille = saada laiva henkilöstön palkat ja muut näistä "johtuvat" kulut minimiin.
        Eli toisin sanoen Tallink Silja on sillä linjalla että loputkin matkustajat on ajettava pois heidän (ja mielellään muidenkin) laivoilta. Itse en ainakaan matkusta enään laivoilla jos palvelu (entisestään)huononee. Ei se ainakaan voi henkilöstön etuja huonontamalla ja henkilöstön määrää pienentämällä parantua. No jäähän heille vielä rahti.


    • Ville-Viikinki

      Tallink haluaa sitten Turun linjalla siirtyä lähinnä rahdin kuljettajaksi Seawind-konseptilla, eli risteilyliikenteen aika taitaa ruveta olemaan Turun osalta pikkuhiljaa ohitse. No, toisaalta-rahtikontit eivät ehkä niin helposti valita Tallinkin tunnetusti huonosta asiakaspalvelustakaan...

      • täsmentää

        millä tavalla tällä hetkellä Turun-linjan liikenne ja Tallinkin huono asiakaspalvelu liittyvät toisiinsa? Kuinka kauan jaksat jauhaa tuota paskaasi? Viking Line ei siitä parannu, että sinä mollaat Tallinkia täällä. Usko jo!


      • mintietääkaiken
        täsmentää kirjoitti:

        millä tavalla tällä hetkellä Turun-linjan liikenne ja Tallinkin huono asiakaspalvelu liittyvät toisiinsa? Kuinka kauan jaksat jauhaa tuota paskaasi? Viking Line ei siitä parannu, että sinä mollaat Tallinkia täällä. Usko jo!

        no seilaahan siellä kaks tallinki paattii, saattaa olla yhteyttä


      • Ville-Viikinki
        mintietääkaiken kirjoitti:

        no seilaahan siellä kaks tallinki paattii, saattaa olla yhteyttä

        jopa neljä vielä tällä hetkellä. Tuntuu olevan muuten joillakin vaikeaa tajuta, ettei mitään entistä Siljaa enää ole. Turha heruttaa enää millään Silja-laatubrändillä, se on Tallink-"laatua" nyt...


      • Deipyle
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        jopa neljä vielä tällä hetkellä. Tuntuu olevan muuten joillakin vaikeaa tajuta, ettei mitään entistä Siljaa enää ole. Turha heruttaa enää millään Silja-laatubrändillä, se on Tallink-"laatua" nyt...

        ainakin viime risteilyn hiihtolomalla teimme "entiseen"Silja-henkeen, laivana oli Silja Symphony, eikä siellä Tallinkia näkynyt missään muodossa.

        Selvimmin asian ehkä ymmärtää näillä ajantasalla olevilla As Tallink Grupp : Tallink Silja Oy:n sivuilla, jatkamalla siitä joko Tallinkin sivuille (laivat Tallink Galaxy, Tallink Superfast ja Tallink Vana Tallinn) tai Silja Linen sivuille (laivat Silja Serenade, Silja Symphony, Silja Europa ja Silja Festival). Nämä kaksi yhtiötä yhdessä on Tallink Silja Oy, eikö?

        Se mitä tulevaisuudessa tapahtuu, jää nähtäväksi, spekuloida toki aina voi. Mutta tuskin Vikingkään "hyväntekeväisyyttään" seilaa, vaan kiristää siellä missä voi, onhan näitä suomalaisfirmojen lähtöjä seurattu jo pitkän aikaa..


      • Will ya?
        Deipyle kirjoitti:

        ainakin viime risteilyn hiihtolomalla teimme "entiseen"Silja-henkeen, laivana oli Silja Symphony, eikä siellä Tallinkia näkynyt missään muodossa.

        Selvimmin asian ehkä ymmärtää näillä ajantasalla olevilla As Tallink Grupp : Tallink Silja Oy:n sivuilla, jatkamalla siitä joko Tallinkin sivuille (laivat Tallink Galaxy, Tallink Superfast ja Tallink Vana Tallinn) tai Silja Linen sivuille (laivat Silja Serenade, Silja Symphony, Silja Europa ja Silja Festival). Nämä kaksi yhtiötä yhdessä on Tallink Silja Oy, eikö?

        Se mitä tulevaisuudessa tapahtuu, jää nähtäväksi, spekuloida toki aina voi. Mutta tuskin Vikingkään "hyväntekeväisyyttään" seilaa, vaan kiristää siellä missä voi, onhan näitä suomalaisfirmojen lähtöjä seurattu jo pitkän aikaa..

        Iik! Just joo...ihanaa, suomalainen Silja!
        Johan tosta kaupasta on kohta vuosi, ja vieläki täällä noi metsäläiset paksukallot hehkuttaa jostain suomalaisesta Silja Linesta!


      • ihmeen
        Will ya? kirjoitti:

        Iik! Just joo...ihanaa, suomalainen Silja!
        Johan tosta kaupasta on kohta vuosi, ja vieläki täällä noi metsäläiset paksukallot hehkuttaa jostain suomalaisesta Silja Linesta!

        väliä sillä on kuka osakkeet omistaa? Siljan laivat seilaa vielä pitkään entiseen tapaan Tallinkin alusten rinnalla, ne kun ei ees kilpaile keskenään kun toinen risteilee Tallinnaan ja toinen Ruotsiin. Mutta vapise Viikkari, katotaan vaan koska alkaa halpatyövoima enemmän kiinnostamaan (eihän sitä voi loputtomiin ulkoistaakaan), alkaa suomalaisuus sielläki olla vaan pintakiiltoa!


      • Sekö riittää?
        ihmeen kirjoitti:

        väliä sillä on kuka osakkeet omistaa? Siljan laivat seilaa vielä pitkään entiseen tapaan Tallinkin alusten rinnalla, ne kun ei ees kilpaile keskenään kun toinen risteilee Tallinnaan ja toinen Ruotsiin. Mutta vapise Viikkari, katotaan vaan koska alkaa halpatyövoima enemmän kiinnostamaan (eihän sitä voi loputtomiin ulkoistaakaan), alkaa suomalaisuus sielläki olla vaan pintakiiltoa!

        "Mitä väliä sillä on, kuka osakkeet omistaa"?

        Kyllä sillä mielestäni on paljonkin väliä, mm. työpaikkojen katoaminen Suomesta. Käytännössähän melkein koko suomalainen merenkulku on jo myyty ulkomaille - viimeisenä menokkaana Finnlines italialaisille n. 51 % osake-enemmistöllä.

        Vaan eipähän taida tämä nuorempi ikäpolvi paljonkaan välittää? Pääasia, että "pääsee Siljalla bilettää...!" Ydinkysymys onkin, kuinka kauan?
        Todella naiivi ajattelutapa.


      • ,,,,,,,
        Sekö riittää? kirjoitti:

        "Mitä väliä sillä on, kuka osakkeet omistaa"?

        Kyllä sillä mielestäni on paljonkin väliä, mm. työpaikkojen katoaminen Suomesta. Käytännössähän melkein koko suomalainen merenkulku on jo myyty ulkomaille - viimeisenä menokkaana Finnlines italialaisille n. 51 % osake-enemmistöllä.

        Vaan eipähän taida tämä nuorempi ikäpolvi paljonkaan välittää? Pääasia, että "pääsee Siljalla bilettää...!" Ydinkysymys onkin, kuinka kauan?
        Todella naiivi ajattelutapa.

        katoaminen? Justhan esim. Perlos jätti jälkeensä työttömiä enemmän kuin Siljan laivoilla on henkilökuntaa, joten turha on Tallinkia yksin osoitella. Ja ainakin meidän reissuillamme on näkynyt paljon samaa henkilökuntaa, suomalaisia ja ruotsalaisia enimmäkseen (siis laivan ravintoloissa), ei mitään virolaisduunareita!


      • Melodisti
        ,,,,,,, kirjoitti:

        katoaminen? Justhan esim. Perlos jätti jälkeensä työttömiä enemmän kuin Siljan laivoilla on henkilökuntaa, joten turha on Tallinkia yksin osoitella. Ja ainakin meidän reissuillamme on näkynyt paljon samaa henkilökuntaa, suomalaisia ja ruotsalaisia enimmäkseen (siis laivan ravintoloissa), ei mitään virolaisduunareita!

        Ei se silja ole enää vuosiin ollut lähelläkänä suomalaista omistusta.


      • näitä täällä vaan
        Melodisti kirjoitti:

        Ei se silja ole enää vuosiin ollut lähelläkänä suomalaista omistusta.

        vituttaa kun Silja siirtyi virolaisille ja suomalainen Viking onkin nyt pienenpieni yhtiö Tallink Siljan rinnalla. Ei sillon huudeltu mitään kun SIljan omistus oli Usassa/Britanniassa. Suomalaisia vaan vituttaa kun nyt menee jo Virolaisillakin (eikä vain Ruotsalaisilla) paremmin kuin meillä. Eli kohta ei voi Suomalaiset paskahousut mennä tallinnaan katsomaan "köyhiä" virolaisia nenän varttapitkin.


      • kauaa pysy pystyssä
        näitä täällä vaan kirjoitti:

        vituttaa kun Silja siirtyi virolaisille ja suomalainen Viking onkin nyt pienenpieni yhtiö Tallink Siljan rinnalla. Ei sillon huudeltu mitään kun SIljan omistus oli Usassa/Britanniassa. Suomalaisia vaan vituttaa kun nyt menee jo Virolaisillakin (eikä vain Ruotsalaisilla) paremmin kuin meillä. Eli kohta ei voi Suomalaiset paskahousut mennä tallinnaan katsomaan "köyhiä" virolaisia nenän varttapitkin.

        Kyllä mua pännii uusissa omistajissa niiden "varustamopolitiikka". Hinnat tuplataan ja palvelun taso päästetään surkeaksi.

        Osakeyhtiön voiton maksimointi ei onnistu tuolla tavalla kuin 1-3 vuotta. Mistä ne sitten kiskoo rahaa, kun asiakkaat kaikkoavat??

        Joku raja ahneudellakin pitää olla. Tai no, tämä uusi omistajahan saa tehdä laivoillaan ihan mitä
        osakkeenomistajat päättävät.

        Perinteiseen pohjoismaiseen varustamotoimintaan kuului osana vastuu työntekijöiden hyvinvoinnista (sitä kautta tuli hyvää palvelua jne). Samoin omistajat olivat oikeasti ylpeitä yhtiöstään ja olivat sydämellä mukana.

        Ehkä pian olisi S-ryhmällä paikka siirtyä varustamotoimintaan. Uusi oikea suomalainen RISTEILIJÄ, missä kuunneltaisiin asiakastakin.


      • avoimin korvin
        kauaa pysy pystyssä kirjoitti:

        Kyllä mua pännii uusissa omistajissa niiden "varustamopolitiikka". Hinnat tuplataan ja palvelun taso päästetään surkeaksi.

        Osakeyhtiön voiton maksimointi ei onnistu tuolla tavalla kuin 1-3 vuotta. Mistä ne sitten kiskoo rahaa, kun asiakkaat kaikkoavat??

        Joku raja ahneudellakin pitää olla. Tai no, tämä uusi omistajahan saa tehdä laivoillaan ihan mitä
        osakkeenomistajat päättävät.

        Perinteiseen pohjoismaiseen varustamotoimintaan kuului osana vastuu työntekijöiden hyvinvoinnista (sitä kautta tuli hyvää palvelua jne). Samoin omistajat olivat oikeasti ylpeitä yhtiöstään ja olivat sydämellä mukana.

        Ehkä pian olisi S-ryhmällä paikka siirtyä varustamotoimintaan. Uusi oikea suomalainen RISTEILIJÄ, missä kuunneltaisiin asiakastakin.

        ....kuullut Tallinkin laivoilta matkustajien kadonneen. Sillä, mitä muutama Tallink-vihaaja täällä kirjoittaa, ei ole Tallinkin bisneksille mitään merkitystä. Koirat haukkuu, mutta karavaani vaan jatkaa kulkemistaan!


      • Ville-Viikinki
        avoimin korvin kirjoitti:

        ....kuullut Tallinkin laivoilta matkustajien kadonneen. Sillä, mitä muutama Tallink-vihaaja täällä kirjoittaa, ei ole Tallinkin bisneksille mitään merkitystä. Koirat haukkuu, mutta karavaani vaan jatkaa kulkemistaan!

        ihan niin. Jos vilkaisee Tallink Gruppin nettisivulta löytyvää pörssitiedoitetta, josta näkyy sekä viime, että tämän vuoden matkustajamäärät, niin ainakin tammikuun tilaston mukaan on matkustajamäärä Hki-Tal välillä pienentynyt selvästi vuodentakaiseen verrattuna. Ja uudesta suuremmasta laivasta huolimatta. Ja ainakaan minä en Tallinkia sinänsä vihaa, mutten voi olla toteamatta, että hinnan ja tarjotun tuotteen suhde Tallinkilla on aika heikko asiakkaan kannalta, ainakin Vikingiin verrattuna ja jopa suomalainen matkustaja alkanee sen pikkuhiljaa huomata ja Mehtonenkin on sen tainnut nyt tajuta, lausunnostaan päätellen.


      • tyrtyryr
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        jopa neljä vielä tällä hetkellä. Tuntuu olevan muuten joillakin vaikeaa tajuta, ettei mitään entistä Siljaa enää ole. Turha heruttaa enää millään Silja-laatubrändillä, se on Tallink-"laatua" nyt...

        "iso" mies jaksa jauhaa paskaa! Silja Linen laivat, henkilökunta tai palvelut eivät ole muuttuuneet millään tavalla, vaikka omistajaksi tuli Tallink!

        Olet helvetin lapsellinen jatkuvine mollausyrityksineen! Viking Linen alukset, henkilökunta tai palvelut eivät siitä parane, että sinä vakuuttelet täällä Siljan laadun olevan Tallink-laatua.

        Lopeta jo!


      • Nahkhiirmees
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        ihan niin. Jos vilkaisee Tallink Gruppin nettisivulta löytyvää pörssitiedoitetta, josta näkyy sekä viime, että tämän vuoden matkustajamäärät, niin ainakin tammikuun tilaston mukaan on matkustajamäärä Hki-Tal välillä pienentynyt selvästi vuodentakaiseen verrattuna. Ja uudesta suuremmasta laivasta huolimatta. Ja ainakaan minä en Tallinkia sinänsä vihaa, mutten voi olla toteamatta, että hinnan ja tarjotun tuotteen suhde Tallinkilla on aika heikko asiakkaan kannalta, ainakin Vikingiin verrattuna ja jopa suomalainen matkustaja alkanee sen pikkuhiljaa huomata ja Mehtonenkin on sen tainnut nyt tajuta, lausunnostaan päätellen.

        Mehtonenhan myi suuren määrän Tallink-osakkeitaan juuri ennen kurssilaskua. Miten se nyt menikään se juttu rotista ja uppoavasta laivasta...
        http://www.epl.ee/artikkel/373523


      • ois kiva tietää
        tyrtyryr kirjoitti:

        "iso" mies jaksa jauhaa paskaa! Silja Linen laivat, henkilökunta tai palvelut eivät ole muuttuuneet millään tavalla, vaikka omistajaksi tuli Tallink!

        Olet helvetin lapsellinen jatkuvine mollausyrityksineen! Viking Linen alukset, henkilökunta tai palvelut eivät siitä parane, että sinä vakuuttelet täällä Siljan laadun olevan Tallink-laatua.

        Lopeta jo!

        Jos nyt sitten pysytään todellisuudessa niin Tallinkin omistuksessa Siljan laivoilla pyydettävät hinnat ovat nousseet kohtuuttomasti, joissakin kohdin törkeästi.
        Pakko unohtaa noi risteilyt.

        Joku yrittää vetää välistä sikamaisen siivun, jos 10 x pidempi lentomatka maksaa paljon vähemmän kuin laivamatka.

        Tallinkin johto on nyt sekaisin, kun huomaavat miten kallista on ostaa uusia laivoja. Kaiken lisäksi eivät nyt tiedä, mikä laiva laitetaan millekin reitille. Todella "upeaa" suunnittelua. Just virolaista poikkoilua, missä tärkeintä on että joka paikassa lukee isolla TALLINK. Pikkupojat leikkii laivoilla. Ahvenanmaalla on hauskaa.

        Yksinkertaisempikin maakrapu tajuaa, että ei Tallink Star, Galaxy ja Superfast tarvitse rinnalleen enää 3 pikalaivaa. No nyt on se yksi myyty 8 miljoonalla eurolla, velkaa ei enää sitten olekaan kuin 892 miljoonaa.

        Tarvii varmaan kohta Tallinkin limuautomaateissa tölkin hinnaksi laittaa 5 euroa, niin johan talous kohenee.


      • Ville-Viikinki
        Nahkhiirmees kirjoitti:

        Mehtonenhan myi suuren määrän Tallink-osakkeitaan juuri ennen kurssilaskua. Miten se nyt menikään se juttu rotista ja uppoavasta laivasta...
        http://www.epl.ee/artikkel/373523

        Mehtoselta. Tämä näyttää pahasti siltä, että on johtajiltakin usko mennyt omaan yhtiöönsä. Eikä ihme, kun korkotaso Euroopassa ja samalla tietenkin myös Tallinkin mammuttimaisten lainojen korot nousee kohisten ja matkustajamäärät laskevat. -Ei hyvä Tallinkin kannalta...


      • ytrutytry
        ois kiva tietää kirjoitti:

        Jos nyt sitten pysytään todellisuudessa niin Tallinkin omistuksessa Siljan laivoilla pyydettävät hinnat ovat nousseet kohtuuttomasti, joissakin kohdin törkeästi.
        Pakko unohtaa noi risteilyt.

        Joku yrittää vetää välistä sikamaisen siivun, jos 10 x pidempi lentomatka maksaa paljon vähemmän kuin laivamatka.

        Tallinkin johto on nyt sekaisin, kun huomaavat miten kallista on ostaa uusia laivoja. Kaiken lisäksi eivät nyt tiedä, mikä laiva laitetaan millekin reitille. Todella "upeaa" suunnittelua. Just virolaista poikkoilua, missä tärkeintä on että joka paikassa lukee isolla TALLINK. Pikkupojat leikkii laivoilla. Ahvenanmaalla on hauskaa.

        Yksinkertaisempikin maakrapu tajuaa, että ei Tallink Star, Galaxy ja Superfast tarvitse rinnalleen enää 3 pikalaivaa. No nyt on se yksi myyty 8 miljoonalla eurolla, velkaa ei enää sitten olekaan kuin 892 miljoonaa.

        Tarvii varmaan kohta Tallinkin limuautomaateissa tölkin hinnaksi laittaa 5 euroa, niin johan talous kohenee.

        niitä esimerkkejä peliin, jos moista väität!



        Antaa tulla sitten vaan, jos kokemusta on. Minulla sitä on ja odotan mielenkiinnolla hintaesimerkkejäsi.

        Ennekuin alat keksimään juttujasi, muista, että jos omistajana olisi joku muu kuin Tallink, ei tätäkään keskustelua käytäisi.


      • kokonaiksuuksien tuntija
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        ihan niin. Jos vilkaisee Tallink Gruppin nettisivulta löytyvää pörssitiedoitetta, josta näkyy sekä viime, että tämän vuoden matkustajamäärät, niin ainakin tammikuun tilaston mukaan on matkustajamäärä Hki-Tal välillä pienentynyt selvästi vuodentakaiseen verrattuna. Ja uudesta suuremmasta laivasta huolimatta. Ja ainakaan minä en Tallinkia sinänsä vihaa, mutten voi olla toteamatta, että hinnan ja tarjotun tuotteen suhde Tallinkilla on aika heikko asiakkaan kannalta, ainakin Vikingiin verrattuna ja jopa suomalainen matkustaja alkanee sen pikkuhiljaa huomata ja Mehtonenkin on sen tainnut nyt tajuta, lausunnostaan päätellen.

        Viron matkailu on vähentynyt huippuvuosistaan. Se on vähentänyt asiakkaita kaikilla firmoilla.


      • mediakritiikki
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        ihan niin. Jos vilkaisee Tallink Gruppin nettisivulta löytyvää pörssitiedoitetta, josta näkyy sekä viime, että tämän vuoden matkustajamäärät, niin ainakin tammikuun tilaston mukaan on matkustajamäärä Hki-Tal välillä pienentynyt selvästi vuodentakaiseen verrattuna. Ja uudesta suuremmasta laivasta huolimatta. Ja ainakaan minä en Tallinkia sinänsä vihaa, mutten voi olla toteamatta, että hinnan ja tarjotun tuotteen suhde Tallinkilla on aika heikko asiakkaan kannalta, ainakin Vikingiin verrattuna ja jopa suomalainen matkustaja alkanee sen pikkuhiljaa huomata ja Mehtonenkin on sen tainnut nyt tajuta, lausunnostaan päätellen.

        Vilkaiskaapa, mille palstoille ja mistä aiheista tämä Ville-Viikinki on Suomi24:ssa kirjoittanut.

        He, he - ei mitään muuta kuin risteilypalstalle ja Tallinkia mollaavia kirjoituksia. Sellainen yhdenasianliike! Ei voi pitää oikein uskottavana ja asioita monelta kantilta katsovana tuollaisen tyypin kirjoituksia, jonka ainoa intressi on vain yhden yhtiön haukkuminen.

        Sietäisi senkin pojun hankkia oma elämä!


      • jos jokumuu omistaisi Siljan
        ytrutytry kirjoitti:

        niitä esimerkkejä peliin, jos moista väität!



        Antaa tulla sitten vaan, jos kokemusta on. Minulla sitä on ja odotan mielenkiinnolla hintaesimerkkejäsi.

        Ennekuin alat keksimään juttujasi, muista, että jos omistajana olisi joku muu kuin Tallink, ei tätäkään keskustelua käytäisi.

        Ei mitään kitinää olisi Siljan muka nouseista hinnoista. Ainoastaan risteilyjen hinnat on jonkin verran nousut, mutta kanta-asiakkaille hinnat ovat edullisia. Enkä nyt väitä että kaikki olisivat Siljan kanta-asiakkaita, mutta lähes jokaisella tuntuu olevan Siljan kanta kortti (siis niillä jotka näillä laivoilla käy.

        Mutta olennaista on se että Tallink Siljan johto haluaa korottaa hintoja entisestään vaikka laiva matkustus on kautta linjan vähentynyt huomattavasti huippu vuosista ja vähenee koko ajan.


      • Ville-Viikinki
        kokonaiksuuksien tuntija kirjoitti:

        Viron matkailu on vähentynyt huippuvuosistaan. Se on vähentänyt asiakkaita kaikilla firmoilla.

        matkustajamäärät Tallinnan reitillä ovat nousseet huomattavasti viime vuodesta(en nyt löydä tähän mistään tilastoa, mutta muistan kuulleeni, että n.25%)


      • Ville-Viikinki
        mediakritiikki kirjoitti:

        Vilkaiskaapa, mille palstoille ja mistä aiheista tämä Ville-Viikinki on Suomi24:ssa kirjoittanut.

        He, he - ei mitään muuta kuin risteilypalstalle ja Tallinkia mollaavia kirjoituksia. Sellainen yhdenasianliike! Ei voi pitää oikein uskottavana ja asioita monelta kantilta katsovana tuollaisen tyypin kirjoituksia, jonka ainoa intressi on vain yhden yhtiön haukkuminen.

        Sietäisi senkin pojun hankkia oma elämä!

        sinulle rakas ystävä. Huomaa kuitenkin, että olen kirjoittanut vain ihan yleisesti tunnettuja tosiasioita. Ja mitä Tallinkkiin tulee, näin hiljakkoin gallupin, jossa selvitettiin suomalaisten mielipiteitä tunnetuimmista yrityksistä ja tuotemerkeistä. Tallink oli tässä toiseksi huonomaineisin(Fortum muuten kaikkein huonoin), joten en mielipiteineni liene tässä ihan yksinäni.


      • nyt taas
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        matkustajamäärät Tallinnan reitillä ovat nousseet huomattavasti viime vuodesta(en nyt löydä tähän mistään tilastoa, mutta muistan kuulleeni, että n.25%)

        Oletko laivayhtiön puolelta joku maksettu kirjoittelija,muuten ei voi motiiveitasi ymmärtää.


      • tutustumas
        nyt taas kirjoitti:

        Oletko laivayhtiön puolelta joku maksettu kirjoittelija,muuten ei voi motiiveitasi ymmärtää.

        vikingin sivuil ja kyllä sieltä
        lehdistötiedotteista löytyi tieto
        tallinnan liikeenteen kasvu 19%,
        ettei tuo mikään tuulesta temmattu
        luku ole, käyppä vaikka itte tutustuus.


        (sivusta seuraavan lukijan kommentti)


      • tämä paremmin
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        matkustajamäärät Tallinnan reitillä ovat nousseet huomattavasti viime vuodesta(en nyt löydä tähän mistään tilastoa, mutta muistan kuulleeni, että n.25%)

        kertoo siitä minkälaista väkeä Vikingillä matkustaa, kuinkahan suuri osa heistä matkustaa Tallinnaan nähtävyyksiä katsomaan, tai valitsee laivan ylellisyyden/ala carte -ruuan/span vuoksi..


      • Raimohärkä
        mediakritiikki kirjoitti:

        Vilkaiskaapa, mille palstoille ja mistä aiheista tämä Ville-Viikinki on Suomi24:ssa kirjoittanut.

        He, he - ei mitään muuta kuin risteilypalstalle ja Tallinkia mollaavia kirjoituksia. Sellainen yhdenasianliike! Ei voi pitää oikein uskottavana ja asioita monelta kantilta katsovana tuollaisen tyypin kirjoituksia, jonka ainoa intressi on vain yhden yhtiön haukkuminen.

        Sietäisi senkin pojun hankkia oma elämä!

        Mutta kun tähän on syy! Ja se kaikki kiteytyy nätisti näihin muutamaan lauseeseen Tallinkin palautesivuilta:

        "Kiitos palautteesta! Huomasithan, että voit valita palautteesi aiheen. Kun teet näin, palautteesi menee nopeimmin oikeaan osoitteeseen.

        OnLine-palvelua ja www-sivuja koskevat palautteesi käsitellään arkipäivinä klo 8.00 - 18.00.
        Vastausaikamme on n. 48 h.
        Muina aikoina sinua palvellaan puhelimitse Siljan palvelunumeroissa.
        "

        Itse kirjoitin palautetta ja valitsin palautteen aiheen kuten pyydettyä, su 4.3. ja edelleen odotan vastausta. 48 tunnin vastausaika umpeutui noin 72 tuntia sitten...


      • Ville-Viikinki
        tämä paremmin kirjoitti:

        kertoo siitä minkälaista väkeä Vikingillä matkustaa, kuinkahan suuri osa heistä matkustaa Tallinnaan nähtävyyksiä katsomaan, tai valitsee laivan ylellisyyden/ala carte -ruuan/span vuoksi..

        löytyy hyvää ala carte ruokaa ja ylellisyyttä?? HAH HAA!!!


      • viestiin ei
        tämä paremmin kirjoitti:

        kertoo siitä minkälaista väkeä Vikingillä matkustaa, kuinkahan suuri osa heistä matkustaa Tallinnaan nähtävyyksiä katsomaan, tai valitsee laivan ylellisyyden/ala carte -ruuan/span vuoksi..

        suoraan voinut vastata;... Vastataan sitten tähän edelliseen ja siitä kiertäen. Tallink Siljalla matkustavia syytetään jatkuvasti hienostelusta, nirppanokkaisuudesta, jäykkkyydestä "Vikingillä on rennompaa seuraa".. Eikös me sitten sieltä haeta tasokkuutta, vai miksikö luulet/tte että aina vain Silja valitaan? Tämä uusi spa-kylpylä hoitoineen , sopii hyvin risteilyn tunnelmaan. Sieltä sitten Bon Vivantiin syömään, rauhalliseen tunnelmaan (tutuilta vietiin Viikkarilla lautaset alta heti kun viimeinen haarukallinen oli suussa, tungos oli niin kova), tai ehkä Lobsteriin, jos ei ole varattu pöytää.. Sen jälkeen rauhallista kävelyä promenadella, kenties kanta-asiakasdrinksut Portissa ja sieltä hiljalleen Just-baariin kuuntelemaan pianistia samalla kun mies pelaa toisella puolella rulettia tms...kunnes on aika siirtyä Atlantikseen katsomaan Keskiyön Showta; tämän kaiken voi tehdä lasten kanssa tai ilman, liikaa juoneita nuoria tai vanhempia harvoin näkee.


      • kaksi Vikingin palkattua
        Raimohärkä kirjoitti:

        Mutta kun tähän on syy! Ja se kaikki kiteytyy nätisti näihin muutamaan lauseeseen Tallinkin palautesivuilta:

        "Kiitos palautteesta! Huomasithan, että voit valita palautteesi aiheen. Kun teet näin, palautteesi menee nopeimmin oikeaan osoitteeseen.

        OnLine-palvelua ja www-sivuja koskevat palautteesi käsitellään arkipäivinä klo 8.00 - 18.00.
        Vastausaikamme on n. 48 h.
        Muina aikoina sinua palvellaan puhelimitse Siljan palvelunumeroissa.
        "

        Itse kirjoitin palautetta ja valitsin palautteen aiheen kuten pyydettyä, su 4.3. ja edelleen odotan vastausta. 48 tunnin vastausaika umpeutui noin 72 tuntia sitten...

        kirjoittajaa Ville - V ja Raimohärkä. Ennen kuin alkaa arvostelemaan Virolaista (TALINK) palvelua niin kannattaa tutustua maan kulttuuriin. Ja huomatkaa myös se että viron kieli kuulostaa töykeältä vaikka se ei tarkoittaisikaan olla sitä.

        Siljalla on edelleen Suomalais - Ruotsalainen väkitöissä niinkuin Vikingilläkin. Olen muuten tällä viikolla joutunut kaksi kertaa soittamaan Viikarille ja täytyy sanoa että oli elämäänsä kyllästyneen kuuloisia ja vihaisia naisia siellä. Tallink Siljan mies myyjä pelasti päiväni olemalla iloisen kuuloinen ja altis palvelemaan. Ja miksikö soittelin molempiin varasin Viikkarin matkan vanhemmileni ja itselleni ja serkulleni Siljan matkan (huomi minä olen 27 ja serkku 23- mekin osaamme arvostaa sitä että laivalla huomioidaan myös asiakas. Viikingillä meidän ikäisiin suhtaudutaan kuin rikollisiin vaikka olisimme laivan ainoat selvät ja asiallisesti käyttäytyvät).


      • Raimohärkä
        kaksi Vikingin palkattua kirjoitti:

        kirjoittajaa Ville - V ja Raimohärkä. Ennen kuin alkaa arvostelemaan Virolaista (TALINK) palvelua niin kannattaa tutustua maan kulttuuriin. Ja huomatkaa myös se että viron kieli kuulostaa töykeältä vaikka se ei tarkoittaisikaan olla sitä.

        Siljalla on edelleen Suomalais - Ruotsalainen väkitöissä niinkuin Vikingilläkin. Olen muuten tällä viikolla joutunut kaksi kertaa soittamaan Viikarille ja täytyy sanoa että oli elämäänsä kyllästyneen kuuloisia ja vihaisia naisia siellä. Tallink Siljan mies myyjä pelasti päiväni olemalla iloisen kuuloinen ja altis palvelemaan. Ja miksikö soittelin molempiin varasin Viikkarin matkan vanhemmileni ja itselleni ja serkulleni Siljan matkan (huomi minä olen 27 ja serkku 23- mekin osaamme arvostaa sitä että laivalla huomioidaan myös asiakas. Viikingillä meidän ikäisiin suhtaudutaan kuin rikollisiin vaikka olisimme laivan ainoat selvät ja asiallisesti käyttäytyvät).

        kommentteja, millä ei ole mitään annettavaa.


      • Siis, ootsä fjolla tosissas?
        ,,,,,,, kirjoitti:

        katoaminen? Justhan esim. Perlos jätti jälkeensä työttömiä enemmän kuin Siljan laivoilla on henkilökuntaa, joten turha on Tallinkia yksin osoitella. Ja ainakin meidän reissuillamme on näkynyt paljon samaa henkilökuntaa, suomalaisia ja ruotsalaisia enimmäkseen (siis laivan ravintoloissa), ei mitään virolaisduunareita!

        Dille, jos tällä palstalla puhutaan noin niinkuin yleisesti matkustamisesta ja varsinkin laivasellaisesta, niin Miten Perlos siihen liittyy?

        Ai niin.
        Sehän matkustaakin Kiinaan! Sorry, väärä palsta anyhow.


      • Jepsjoo
        mediakritiikki kirjoitti:

        Vilkaiskaapa, mille palstoille ja mistä aiheista tämä Ville-Viikinki on Suomi24:ssa kirjoittanut.

        He, he - ei mitään muuta kuin risteilypalstalle ja Tallinkia mollaavia kirjoituksia. Sellainen yhdenasianliike! Ei voi pitää oikein uskottavana ja asioita monelta kantilta katsovana tuollaisen tyypin kirjoituksia, jonka ainoa intressi on vain yhden yhtiön haukkuminen.

        Sietäisi senkin pojun hankkia oma elämä!

        Ihan turhaan te Ville-Viikinkiä mollaatte. Ei näytä olevan merimies, mutta harvinaisen perillä kuitenkin monista asioista...
        Samaa ei voi sanoa teistä, jota laivoilla sanotaan "karjalaumaksi".
        Ammuu-uu!

        Tosiasia on, että Silja on 90-luvulta paininut talousongelmien kanssa. Lukekaa vaikka nettisivut Yle 24.fi, ja laittakaa hakusanaksi Silja Line. Uutisia irtisanomisista, ulosliputuksista... siinä teille hienoutta!
        Mutta kuten Silja Serenaden pääluottamusmies aikanaan sanoi: Alalla pitäisi olla merenkulkua tuntevaa porukkaa, eikä näitä, joilla ei mitään kokemusta. Syydetään lippua ja lappua sinne ja tänne. Näin se jotenkin meni. Netistä löytyy sekin. Silja oli aikanaan "hyvävelifirma", jossa näille vanhoille mastodonteille löydettiin aina uusi virka. Palmgrenit ja muut hölttäleuat.
        Ja mites sit kävikään?

        Mäkin olin Siljalla kymmenen vuotta. Luojan kiitos, en enää. Mitä siellä olisi voinut laskea tulevaisuuden varaan...?

        Saahan täällä hienommat hienostella, mutta fakta on, että Silja on passé. Aika meni jo. Uuttakaan tonnistoa ei tuu Siljan nimen alle, joten kakaskyt vuotta näillä "Itämeren loistoristeilijöillä" rupee olemaan aika pitkä aika.
        jännitysmomentti aina on sen kantislehden kans, mitä paskaa ne nyt keksineet...
        Viimeks oli Tallinna, kuten matkamessuillakin. Siljatallinkki vaan kovin hehkutti sitä nyt - auttamattomasti myöhässä, noin 10 vuotta.

        Ettei vaan kävis ku Operalla...ihan nauratti sekin sekoilu - että luxusta! OK. Jos mummu Pihtiputaalta haluu niin uskoo. Wee, tosi vanha ruosteinen laiva se oli. Liimatut tapetit, jotka irvisteli reunoista, ja keulan kannet syöpyneet puhki Karibian ja Aasianilmaston suolaisesta meri-ilmasta. Mä yleensä ihmettelen, että se purkki pysy pinnalla? Vaan eipä ole kaupaksi käynyt vieläkään.
        Jösses, mulla olis paljon meheviä juttuja kerrottavana, mutta taidan jättää ne nyt....


      • ,,,,,,
        Siis, ootsä fjolla tosissas? kirjoitti:

        Dille, jos tällä palstalla puhutaan noin niinkuin yleisesti matkustamisesta ja varsinkin laivasellaisesta, niin Miten Perlos siihen liittyy?

        Ai niin.
        Sehän matkustaakin Kiinaan! Sorry, väärä palsta anyhow.

        noin niin kuin yleisesti ihan vaan esimerkkinä heitetty, tuo Perlos, tarkoituksena kommentoida ettei Tallink mitään mullistavaa tee jos väkeä vähentää.


    • Anonyymi

      On tuo köyhän elämä hankalaa. Hummailuunkaan ei rahat tahdo riittää.

    • Anonyymi

      Raha on laivojen voiteluainetta. Ihan sama, mistä tulee eli rahdista tai matkustajista. Pääasia, että tulee.

    • Anonyymi

      Rahaa ei koskaan tule liikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

      tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

      Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

      Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

      Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

      Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

      Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

      Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

      Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe