Mitä muistat 70-luvusta ;)

niisku-myy46

Nuoriso kuuntelee uudelleenlämmittyjä 70-luvun biisejä.. Siis. KÄÄKS!

Kuka muistaa Alice Cooperin, Gary Glitterin, Danny shown, jossa Vicky Rostikin aloitteli uraansa... puhumattakaan Osmondsin veljeksistä, Donny ym... Että pisti polvet veteläksi hänkin.

Bay City Rollersin kiltit pojat, The Sweetin makeat pitkätukat...

Äh, jo yli kolmekymmentä vuotta... *nielaisee* MUTTA me ei olla, siltikään, ikäloppuja... kohtakaan :D

133

8654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en voi........

..unohtaa ikinä.Näin livenä-75 brysselissä.
      Samaten Sweetin Wig Wam Pam..
      Puhumattakaan .."tahdon olla sulle hellä"

• niisku-myy46

aikaslailla uutta. Huh. Telkussakin :)

Ja The Sweet, glumps. Muistan, miten mummo-vainajani katsoi minua vallan paheksuen, kun pistin radion täysille ja annoin Sweetin rytistä ja paukkua ihan kunnolla :)

• Nallukka....
        niisku-myy46 kirjoitti:

aikaslailla uutta. Huh. Telkussakin :)

Ja The Sweet, glumps. Muistan, miten mummo-vainajani katsoi minua vallan paheksuen, kun pistin radion täysille ja annoin Sweetin rytistä ja paukkua ihan kunnolla :)

Liippaa ohi aloituksesi,mutta tulipahan mieleen.

Monesti oon ihmetellyt,kun silloin vanhemmat ihmiset eivät puhuneet mistään muusta,kuin sodasta.
        Tänä päivänä sen ymmärtää.Olihan siitä sama aika,kuin mitä nyt muistellessamme 70 lukua.

Sweet jyräs meilläkin ja isolla.
        Meillä oli siihen aikaan nähden huippu stereot ja koko kylän nuoriso kuuntelemassa..about..15 junnua.

• oree
        Nallukka.... kirjoitti:

Liippaa ohi aloituksesi,mutta tulipahan mieleen.

Monesti oon ihmetellyt,kun silloin vanhemmat ihmiset eivät puhuneet mistään muusta,kuin sodasta.
        Tänä päivänä sen ymmärtää.Olihan siitä sama aika,kuin mitä nyt muistellessamme 70 lukua.

Sweet jyräs meilläkin ja isolla.
        Meillä oli siihen aikaan nähden huippu stereot ja koko kylän nuoriso kuuntelemassa..about..15 junnua.

oli vielä viattomuuden aikaa!

• siitä olla jo niin kauan, kolkytveeeeee...:))
      70-luvulta on kyllä paljonkin tosi hyviä kappaleita, mutta en kyllä oikein tykkää niiden uusio versioista..:(

Ei tässä kyllä ikäloppuja voida olla millään...tai no..sitten jos on vietänyt tosi rankkaa elämää, silleen peet/olalla, niin kai siitä jäljet jää..;)))

• niisku-myy46

kyllä lievästi "runtelee" entisiä. Mutta; Alkuperäiset kestää - jää eloon, ei kopiot :D

• tomppa2006

...edellä mainittujen lisäksi: Black Sabbathin, Suzi Quatron, Led Zeppelinin, Deep Purplen ja Uriah Heepin.

Me olemme keski-ikäisiä, emme ikäloppuja, niisku.

Kiitos mukavasta palautteesta tuolla toisaalla.
      *isähahmo hymyilee*

• niisku-myy ejk

Juu. Susi oli kova. Muistatteko ne nahkahaalarit... napaan asti auki. SIIS, siihen aikaan se oli aika KAMALAA :)

Sitä mietin, mitä me katottiin telkkarista silloin... Ai niin, Onnen päivät ja Fonzie... Se MR Cool... :)

• tomppa2006
        niisku-myy ejk kirjoitti:

Juu. Susi oli kova. Muistatteko ne nahkahaalarit... napaan asti auki. SIIS, siihen aikaan se oli aika KAMALAA :)

Sitä mietin, mitä me katottiin telkkarista silloin... Ai niin, Onnen päivät ja Fonzie... Se MR Cool... :)

...naisihmiset katsoivat Peyton Placea ja Naapurilähiötä. Itse seurasin Batmania...

Suzin kokovartalokuva nahkahaalarissa oli seinällä roikkumassa ja siinä sangyssä sitten run...Runoiltiin!

• niisku-myy46
        tomppa2006 kirjoitti:

...naisihmiset katsoivat Peyton Placea ja Naapurilähiötä. Itse seurasin Batmania...

Suzin kokovartalokuva nahkahaalarissa oli seinällä roikkumassa ja siinä sangyssä sitten run...Runoiltiin!

Musiikin voima on ihmeellinen :D

• niisku-myy46
        tomppa2006 kirjoitti:

että nahkaan verhotun naisvartalon - sinun tapauksessasi ;)

• tomppa2006
        niisku-myy46 kirjoitti:

että nahkaan verhotun naisvartalon - sinun tapauksessasi ;)

...minut sai runoilemaan.

Muistatko sinä vielä sellaisen hepun kuin Paul Oxley? Olin kerran eräissä kotibileissä, missä kyseinen engelsmanni oli myös, oli lähellä ettei saanut brittipoika nokkaan, ei tietenkään minulta...

Paul Oxley Unit oli se bändi, taidettiin mennä jo lähempänä 80-lukua?

• niisku-myy46
        tomppa2006 kirjoitti:

...minut sai runoilemaan.

Muistatko sinä vielä sellaisen hepun kuin Paul Oxley? Olin kerran eräissä kotibileissä, missä kyseinen engelsmanni oli myös, oli lähellä ettei saanut brittipoika nokkaan, ei tietenkään minulta...

Paul Oxley Unit oli se bändi, taidettiin mennä jo lähempänä 80-lukua?

on hänestäkin.

• hra_wes

ei siinä riitä KÄÄKS eikä kaksi... uudelleenlämmittää nyt vanhoja hyviä biisejä YÖKS! sehän on pyhäinhäväistys.
      Allekirjoittaneella on tässä muutaman viimevuoden aikana käynyt hassusti ja olen löytänyt uudelleen tuon nuoruusajan musiikin eli höyrähtänyt aivan totaalisesti. MP3 musaa on ladattu itunesista ja muista mestoista CD-tolkulla. Noihin mainitsemiisi lisään vielä Black Sabbath, Deep Purple ja ehkä vähän oudompaa kamaa eli Pink Floyd.
      Tota musaa kuunnellassa tulee mieleen teinidiskot jossa jorattiin todenteolla ja purkkapoppi soi :D
      Kauhea nostalgia iskenyt... apuvaaa :D

Isoksi olen kasvanut mutta aikuiseksi en koskaan?

• niisku-myy46

mamma tykkää ja myös nuoriso tykkää - eli siis meillä on yhteisiä mielenkiinnon aiheita :D

• hra_wes
        niisku-myy46 kirjoitti:

mamma tykkää ja myös nuoriso tykkää - eli siis meillä on yhteisiä mielenkiinnon aiheita :D

on mukuloitten kanssa paljon yhteistä musiikin suhteen mutta ei niinkään sitä "vanhaa" vaan ennemminkin tuota uudenpaa melodista POP/ROCK kamaa. Joskus kun olemme istuneet iltaa ja olen laittanut omaa mielimusiikkia soimaan niin mukulat huuli pyöreenä ihmettelee että mitäs tää on ? Jotain esihistoriallista renkutusta :O
        Toki täytyy myöntää että kyllä niistä vanhoistakin jokunen biisi löytyy josta mukulatkin pitää :D

Vanhuus ei tule yksin...

• adalmiina-1

että vappuna oli niin lämmin,että sai polvisukat jalkaan.AINA!! Ikinä ei tullut räntää:( Myöhemmin kuunneltiin Smokie'sia. Ja käytiin katsomassa Hurriganesia:))

• mirham

juu polvisukat oli kova sana silloin ja nilkkasukat kun ilmat lämpeni...hypättiin tvistiä kuninauhalla ja pyöritettiin narua..oli ne aikoja..vaan The Beatles oli se paras silloin ja doors,vaan olihan suomalaisissakin isoja hittejä,joskus tuntuu että silloin tehtiin 60-70 luvulla sitä parasta musaa...vai kultaako aika muistot...

• kotimainen *
        mirham kirjoitti:

juu polvisukat oli kova sana silloin ja nilkkasukat kun ilmat lämpeni...hypättiin tvistiä kuninauhalla ja pyöritettiin narua..oli ne aikoja..vaan The Beatles oli se paras silloin ja doors,vaan olihan suomalaisissakin isoja hittejä,joskus tuntuu että silloin tehtiin 60-70 luvulla sitä parasta musaa...vai kultaako aika muistot...

70 ja 80 hittikokoelma levy, R-A-K-A-S, kulta kultasein... muistuu mieleen Hyvinkäällä käynyt Sariolan tivoli ja yks söpö poika joka oli siellä silloin aina töissä. :)

tässä muutama biisi 70 luvun kotimaisista
        -syksyn sävel
        -näinkö aina mielle täällä käy (oli lempparini)
        -Lapponia
        -Mombasa, jota lauletaan karaokessakin
        -Anne ja Jacques, lehdessä pussas, siinä luki scmak. ;D

• Loistava.polku

Led Zeppelin, Genesis, Who, ISP.....

Kunnon hippimusaa.

Istuttiin joen rannalla kukkaisfiiliksissä (hmm...), juotiin viiniä, soitettiin kitaraa ja huilua.

Jaaa-ai guruuuuu-uuuu deeee-va..........

• hra_wes

sentään joku muukin joka muistaa Pink Floydin musiikin :) Olen jossain välissä kuunnellut porukan vanhempaa tuotantoa sekä sitten uudempaa mutta jotenkin tuo 70 luvun alussa julkaistu Dark Side of the Moon on jäänyt mieleen. Mikä on sun bestis tolta poppoolta ?

Eikös se ollut samoja aikoja kun alkosta sai "omppupomppu" huimajuomaa jota sitten isommat kävi hakemassa kun oma ikä ei ihan riittänyt :)

• Loistava.polku
        hra_wes kirjoitti:

sentään joku muukin joka muistaa Pink Floydin musiikin :) Olen jossain välissä kuunnellut porukan vanhempaa tuotantoa sekä sitten uudempaa mutta jotenkin tuo 70 luvun alussa julkaistu Dark Side of the Moon on jäänyt mieleen. Mikä on sun bestis tolta poppoolta ?

Eikös se ollut samoja aikoja kun alkosta sai "omppupomppu" huimajuomaa jota sitten isommat kävi hakemassa kun oma ikä ei ihan riittänyt :)

Dark side on tietty klassikko, mutta suurimman vaikutuksen silloin ilmestyessään taisi tehdä Atom Heart Mother, varsinkin se nimibiisi.

Joo muistan kun omppu tuli Alkoihin, maksoi 4,10 markkaa pullo. Libikkaa myös kului.... Liebfraumilch, yäk, karseen makuista!

>;D

• hra_wes
        Loistava.polku kirjoitti:

Dark side on tietty klassikko, mutta suurimman vaikutuksen silloin ilmestyessään taisi tehdä Atom Heart Mother, varsinkin se nimibiisi.

Joo muistan kun omppu tuli Alkoihin, maksoi 4,10 markkaa pullo. Libikkaa myös kului.... Liebfraumilch, yäk, karseen makuista!

>;D

hyviä juomia oli siihen aikaan myös joku Nordforsin äklönmakea "viini" ja Väkevä/Mieto Karjala :)Kesät kuluivat opetella "aikuisten tapoja" :D

Eipä toi hassumpi ole, nimittäin se nimikkobiisi :) Jotenkin se porukan alkupään tuotanto ei iske mutta esim Another Brick in the Wall on ihan kuunneltava. Mutta eikös nämä ole hiukan makuasioita joista kannattaa aina kiistellä :)

Brain Damage

• Loistava.polku
        hra_wes kirjoitti:

hyviä juomia oli siihen aikaan myös joku Nordforsin äklönmakea "viini" ja Väkevä/Mieto Karjala :)Kesät kuluivat opetella "aikuisten tapoja" :D

Eipä toi hassumpi ole, nimittäin se nimikkobiisi :) Jotenkin se porukan alkupään tuotanto ei iske mutta esim Another Brick in the Wall on ihan kuunneltava. Mutta eikös nämä ole hiukan makuasioita joista kannattaa aina kiistellä :)

Brain Damage

Herrajumala se nimi tuo vieläkin äklötyksen.... Nordforsin Pöytäviini 5,60/plo. Apua.

Onpas nuo hinnat jääneet hyvin mieleen... Keskiolut baarissa maksoi 1,24 ja colttiaski tasan kaks markkaa.

Musiikkiasiat kai on aina makuasioita.... Tuo Wall-sarja eiks se ole vähän uudempaa tuotantoa? Vai en mä muista.

• hra_wes

Herrajumala se nimi tuo vieläkin äklötyksen.... Nordforsin Pöytäviini 5,60/plo. Apua.

Onpas nuo hinnat jääneet hyvin mieleen... Keskiolut baarissa maksoi 1,24 ja colttiaski tasan kaks markkaa.

Musiikkiasiat kai on aina makuasioita.... Tuo Wall-sarja eiks se ole vähän uudempaa tuotantoa? Vai en mä muista.

on hinnat jääneet mieleen, olet kyllä kauhhia muistihirmu :)

Juu toi Wall juttu ilmestyi vissiin 70 luvun lopussa. Samoihin aikoihin alkoi punk krääsä tunkemaan musiikin joukkoon :( Mulla on melko laaja musiikkimaku mutta punk on jäänyt sen ulkopuolelle :)

• Riituli-täti
        hra_wes kirjoitti:

Brain Damage

haetuttiin myös vanhemmilla, kerran hakija katos rahoineen päivineen. :(

• hra_wes
        Riituli-täti kirjoitti:

haetuttiin myös vanhemmilla, kerran hakija katos rahoineen päivineen. :(

ihmettä sitä oikein juotiin teini-ikiäsinä :D Jos nyt oikein muistelee niin ei kai silloin sillä maulla ollut niin väliä vaan se että hinta/alkoholimäärä oli oikeassa suhteessa :) Nyt näin vanhemmiten sitä on "vähän" rauhoittunut ja noi makua-asiat kiinnosta enemmän kuin rantalepikossa makaaminen sammuneena :D

Paha homma jos meni rahat eikä saanut huimajuomaa eli joku veti välistä välistä :( Silloin ei sitä rahaa kasvanut puissa ja tommoinen menetys on kyllä varmaan kirpaissut ja kovaa :(

Oppia ikä kaikki mutta kaikki ei opi ikinä...

• Riituli-täti
        hra_wes kirjoitti:

ihmettä sitä oikein juotiin teini-ikiäsinä :D Jos nyt oikein muistelee niin ei kai silloin sillä maulla ollut niin väliä vaan se että hinta/alkoholimäärä oli oikeassa suhteessa :) Nyt näin vanhemmiten sitä on "vähän" rauhoittunut ja noi makua-asiat kiinnosta enemmän kuin rantalepikossa makaaminen sammuneena :D

Paha homma jos meni rahat eikä saanut huimajuomaa eli joku veti välistä välistä :( Silloin ei sitä rahaa kasvanut puissa ja tommoinen menetys on kyllä varmaan kirpaissut ja kovaa :(

Oppia ikä kaikki mutta kaikki ei opi ikinä...

riitti just viinipulloon ja tupakka-askiin, mulla oli silloin jotain 10-25mk viikkoraha, joka nousi sitten iän myötä.
        Cambinoa, Carilloa, kahvilikööriä, omppupomppua, en noita enää silleen muista. Keskaria haettiin itse sellasesta kaupasta, missä ei oltu niin nuukia iän puolesta ja aika iäkkäiltä oltiin näyttävinämme paksuissa risilssin tai filmstarin maskaroissa ja huulikiilloissamme. Minultakin alettiin maalla kysymään papereita vasta kun täytin 18v. ihmettelin mikä minut niin nuorensi, mutta ilmeisesti raskaasta makeupista luopuminen. ;D

• oree

>;D

henkilön, joka on huomannut Atom heart motherin. Siinähän on koko ihmiskunnan historia.

• MalluTäti

Mä olin BCR-fani kasi luokalla!!!Voi taivas ;)
      Sen verran itsevarmuutta oli, että housujen lahkeissa piti olla skottikangasta ja huivi kaulassa. Olin ainut joka kehtasi niin tehdä, pienessä koulussa kun oltiin. Ysiluokalta yks inhottava tyyppi haukkui mua lesboksi(!!), kun olin siihen huiviin kangaspaloista "kirjoittanut" nimen Les!!!Tää Leshän (Leslie) oli bändin söpö solisti...
      No,mä en piitannut tyypin huudoista, vaan haukuin häntä sitten hintiksi :)))

• Leenukka66

tää tyttö muistaa myös Bay City Rollersit. :-)
        Piti olla niin skottiraitaa penaalissa ja housunlahkeissa ja kaikissa mahdollisissa paikoissa. Onneksi äiti oli niin "valveutunut" että vei tyttärensä Helsinkiin, muistan että silloisessa Pukevan tavaratalossa oli jotain asiaan kuuluvaa showta yms. Mun suosikkeja olivat Ian ja Derek. Les jäi mulle vieraammaksi, ei kaikkee voi muistaa kun olin aika kakara siihen aikaan.

• Riituli-täti

aah, mäkin olin kiintynyt siihen musiikkiin. :)
        Tosin en muista mitään ruudullista juuri siksi käyttäneeni, mutta suosikista otetut julisteet bändistä kyl koristivat huonettani. :))
        Ja södet oli pojut. ;)

• Riituli-täti
        Leenukka66 kirjoitti:

tää tyttö muistaa myös Bay City Rollersit. :-)
        Piti olla niin skottiraitaa penaalissa ja housunlahkeissa ja kaikissa mahdollisissa paikoissa. Onneksi äiti oli niin "valveutunut" että vei tyttärensä Helsinkiin, muistan että silloisessa Pukevan tavaratalossa oli jotain asiaan kuuluvaa showta yms. Mun suosikkeja olivat Ian ja Derek. Les jäi mulle vieraammaksi, ei kaikkee voi muistaa kun olin aika kakara siihen aikaan.

niin Derek se tais olla minunkin suosikkini. :)

Tupakkaa veettiin vaikka mitä merkkiä, milloin oli muodissa Malboro, milloin minkäkin värisenä ja punainen colt. Muut merkit teki just katoamistempun aivoistani. ;D

• Riituli-täti
        Riituli-täti kirjoitti:

niin Derek se tais olla minunkin suosikkini. :)

Tupakkaa veettiin vaikka mitä merkkiä, milloin oli muodissa Malboro, milloin minkäkin värisenä ja punainen colt. Muut merkit teki just katoamistempun aivoistani. ;D

Armiro oli myös yks suosikkini.

• niisku-myy46

Minä en päässyt ihan sille asteelle, että olisin skottiruutua tälläillyt, mutta silti: OLI ne kyllä ihania... huh

• niisku-myy46

kuinka paitapuseroissa oli ylisuuret kaulukset ja ne vedettiin sitten villapaidan päälle. Kalvosimet käännettiin samoin hihansuun päälle.

Entäs Retu-kengät ja Hait-kumpparit? Mini-fogue-hiuksissa? Suosikki-lehti... huh.

Eikä tullut musiikki cd:ltä. Kyllä sitä vainen C-kasetille musaa nauhoteltiin Nuorten Sävellahjasta.

Kukas tyttäristä muistaa ekat MENKAT. Oli kuukautissiteet vallan toista kuin nykyään. Voi järkytys. Taisin ekat sitoa vielä johonkin vyöhön kiinni. Oliko ne jotain Perfektoja tai sinnepäin. Kamalan paksuja ainakin...

• MalluTäti

Minä muistan ekat menkat!Olin 12 vuotias ja en tykännyt yhtään, kun NE alkoi!!!Itselleni ei onneksi käynyt niin kurjasti,kuin yhdelle tytölle ylä-asteella. Reppanalla alkoi NE ja takamus oli ihan veressä..hyi saakeli...yritti raukka vessapaperilla epätoivoisesti pyyhkiä takamustaan!

• niisku-myy46
        MalluTäti kirjoitti:

Minä muistan ekat menkat!Olin 12 vuotias ja en tykännyt yhtään, kun NE alkoi!!!Itselleni ei onneksi käynyt niin kurjasti,kuin yhdelle tytölle ylä-asteella. Reppanalla alkoi NE ja takamus oli ihan veressä..hyi saakeli...yritti raukka vessapaperilla epätoivoisesti pyyhkiä takamustaan!

pitää huilipäivää koulusta. Tuhrasit vain koulun vessassa näiden kivikautisten siteidesi kanssa... Jotka vuotivat kuin seula reunoilta.

• en muista moittimista

ja käytinkin ob-tä enimmäkseen, ekat kuukautiset alkoivat 13 vuotiaana ja muistan kuinka säikähdin niitä. Minulle ei vissiin oltu puhuttu niistä sitä ennen mitään ja koulun terveysoppitunnilla on ilmeisesti ollut parempaa tekemistä kuin kuunteleminen, sillä ne tulivat minulle aivan yllättäin.
        Muistan ekat rintaliivitkin, ne oli sellaset venyvät stretchit, kukalliset vielä.

• ja olin niiden
        en muista moittimista kirjoitti:

ja käytinkin ob-tä enimmäkseen, ekat kuukautiset alkoivat 13 vuotiaana ja muistan kuinka säikähdin niitä. Minulle ei vissiin oltu puhuttu niistä sitä ennen mitään ja koulun terveysoppitunnilla on ilmeisesti ollut parempaa tekemistä kuin kuunteleminen, sillä ne tulivat minulle aivan yllättäin.
        Muistan ekat rintaliivitkin, ne oli sellaset venyvät stretchit, kukalliset vielä.

alkaessa onneksi kotona omassa vessassamme ja äitikin oli kotona ja tuli katsomaan mitä minä siellä vessassa aloin kiljumaan ja selitti sitten mitä ne oli. Kauheen nolo olin.

• Riituli-täti

muistan isäni ystävällä tai isälläni olleen autossa sellaisen nauhurin, johon tuli aivan älyttömän paksu ja iso kasetti, itsellä kotona oli tavallinen kasettinauhuri jo.

• niisku-myy ejk

Datsun 100 A ja isot rillit :))

Olikos julman leveät lahkeetkin muotia 70-luvulla? Naapurin tyttö joutui sitomaan omansa ensin pyykkipojalla suppuun ja sitten vasta pystyi ajamaan pyörällä linkkupysäkiltä kotiin :)

• Riituli-täti

lahkeet mielettömän leveät ja kotona ommeltiin kavennukset vielä kapeammiksi reisien kohdalta, siinä lankaa ja vitt* kulu liian ahtaissa farkuissa, oli sammarit helppo ommella, mutta ne rispaantu aina ja aina piti olla korjaamassa ratkenneita reisisaumoja. ;D
        Niin ja ne lahkeet jäi aina fillarin ketjujen väliin, voi sitä itkua kun meni housut rikki.

• HiljaR

... ABBAn porukka pilli housuineen ja levee lahkeineen:))) Iiik, kun vielä laulattaa

*hyräilee money, money, money...*

• niisku-myy46

kampaus? Muistako ;)

• HiljaR
        niisku-myy46 kirjoitti:

kampaus? Muistako ;)

ja ne korkee korkoset saappaat... Waude... :)))

• jartsev

Se oli mun eka-auto ja sillä sitä sitten huristeltiin tapahtumasta toiseen. Amerikkalaiset käviät kuussa, sitä töllättiin.

• Loistava.polku

...oli mun poikaystävällä.

>;)

Nykyisin sillä ei taida ajella muut kuin Harry Potter.

• niisku-myy46

...oli mun poikaystävällä.

>;)

Nykyisin sillä ei taida ajella muut kuin Harry Potter.

oli Anglia.

Rättisitikat tuli keskikouluaikaan...

• autoteollisuuden

nousu ajoittuu juuri 70-luvulle. Eipä monessakaan tämän kokoisessa maassa ajeltu kotimaisilla menopeleillä... harmi että sain kortin vasta 80-luvulla ;) Mut 70-lukuset vaunut rulettaa vieläkin :)

- pultti-Otto

• ... paljon kaikenlaista tulee mieleen:

Seurustelu ja kihlaus - sen purku uuden suhteen vuoksi, ylioppilaskirjoitukset, muutto pois lapsuudenkodista, vanhempien asumusero, kiertely ympäri Suomea työtehtävissä...

Alkuvuosina heviä isolla H:lla, tupakkaa, uhmaa/riitelyä ja raskasta meikkiä - loppuvuosina ulkomaista discomusiikkia, matkustelua ja naisellista olemusta :)

Kaikkein vähiten kaipaan niitä norsun korvan kokoisia paidankauluksia;DDD
      Hevistä en luovu koskaan...

• Se,miten meikäläinen

..menetti poikuutensa Fiat 600 takapenkillä.

• olla......

työntö nosto ja ravistus.
        Ja onnellinen monta viikkoa.

• Mieleen

Minullekin yksi nuorukainen jonka takapenkillä...

• demi.moore

olin kova BCR fani :) leikittiin kavereiden kanssa bändiä ja huoneeni seinät oli tapetoitu julisteilla...

• ..muisti välillä

• ..muisti välillä kirjoitti:

En muista BCR:ää.
        Mutta eka levyni ja vieläkin tallessa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Creedence_Clearwater_Revival

Eka levy oli Pendulum! Kuulin kouluvuoden loppupäivinä Jyväskylän Ainolan tanssipaikalla varmaan ekoja kertoja sitä. Latasin itsekin Ainolan kaiuttimista Travelinn´ bändin, mikä on edelleen kovimpia rock-tallennuksia ever. Ja kumma kyllä, Pendulum on mielestäni edelleen CCR:n paras albumi - "Have you ever seen the rain" about maailman paras biisi. Olihan ne edellisetkin albumit kovia, tulivat vain hankittua jälkeenpäin, kun pääsin kyytiin vasta Pendulumin aikaan. John Fogerty muuten kertoo, että Pendulumin aikaan CCR oli tavallaan jo hajoamassa. Have you ever... kertoo juuri tuosta masennuksesta: "Oletko nähnyt satavan aurinkoisena päivänä". Sen jälkeen ilmestyi vissiin enää "Mardi Gras", joka oli jo ilman Tom Fogertya.

• Muistoja tulvii mieleen...
      Huoneen seinät oli suosikin julisteilla tapetoituna..
      Donny Osmond ja Poppy love....sitä hoilattiin kyyneleet silmissä;)
      Uriah Heep oli sitä oikeaa musiikkia ja on muuten vieläkin;)JulyMorning,GomeAvayMelinda,EasyLiving...
      Sweet, SusiQ,Slade....
      Hurriganes ja GetOn tietysti..
      Omppuviini on ollut suosittua juomaa näköjään silloin ,nyt en suuhuni laittaisi ;)

• niisku-myy ejk

Just niin...Sitä se oli.

• blackwomans

Paitsi,ostin mun ekan mp,n kun mä täytin 18v,vitsit siitä on aikaa:)

sleepparit oli kova sana,samoin hurriganes:)

Eka känni otettiin omppoviinalla..voi yäk:))
      Paras jude oli,mun bestis kysy ,millä tät omppopomppoo voi lantrata:))

Liftailtiin ympäri suomea,kääks:))

Oltiin nuoria ja nättejä,enää ei olla kun nättejä,muistoja niitä on meillä jokaisella:)

• hyvinkin..;))) Silloin oli tosiaan kivaa aikaa, hormonit hyrräs ja maailma oli avoin...Toisaalta tilanne on yhtä hyvä tänäänkin..;)))

• blackwomans
        SavonSeppä kirjoitti:

hyvinkin..;))) Silloin oli tosiaan kivaa aikaa, hormonit hyrräs ja maailma oli avoin...Toisaalta tilanne on yhtä hyvä tänäänkin..;)))

Eiks ne hormoonit ala hyrrää aina keväällä?

Nuoruus ja hurjuus se on elettyä elämää,
        Nyt vaan vartutaan kun alkaa lumet sulaa ja päästään baanalle:)))

Nätti kun nätti;)))

• blackwomans kirjoitti:

Eiks ne hormoonit ala hyrrää aina keväällä?

Nuoruus ja hurjuus se on elettyä elämää,
        Nyt vaan vartutaan kun alkaa lumet sulaa ja päästään baanalle:)))

Nätti kun nätti;)))

on tosiaan jo alullaan, tästä kun hieman lämpenee niin kelit paranee. Kyllä hormonit kiertää jo tosi hyvin...;))

• blackwomans
        SavonSeppä kirjoitti:

on tosiaan jo alullaan, tästä kun hieman lämpenee niin kelit paranee. Kyllä hormonit kiertää jo tosi hyvin...;))

Ojan pientareilla ja mehiläiset heräilee:))

Ai sä käytät anabolisia steroideja?

Nooh varo ettet jää napekseen:)))

• Mysteriet

Isosiskoni (terveisiä jos luet) kiskoi vaseliinia apuna käyttäen(!) farkkuja jalkoihinsa - että niitten piti olla kireet ;D

Simmarit, sammarit, kummarit ja pipo...

Nuorten sävellahaja...

Mysterietin "aika" tuli myöhemmin - 80-luvulla, mutta en kerro, jos tenavat lukevat... ;D

• Heh, joo, farkut seisoi pesun jälkeen itsestään ja vetoketju vedettiin kiinni selällään maaten, henkeä pidätellen;)
        Kylla stresh-housut on nyt niin mukavat;)

• blackwomans
        Annelinda kirjoitti:

Heh, joo, farkut seisoi pesun jälkeen itsestään ja vetoketju vedettiin kiinni selällään maaten, henkeä pidätellen;)

oli vähän kankeeta nousta lattialta ylös:)

Farkutkin pienenettiin entistä pienemmiksi,hyvä et niillä pääs kävelee:))

Hapsunahkatakki päälle ja menox:)

• Mysteriet
        Annelinda kirjoitti:

Heh, joo, farkut seisoi pesun jälkeen itsestään ja vetoketju vedettiin kiinni selällään maaten, henkeä pidätellen;)

Jotenkin tähän tapaan;
        Miten mahtaa lonkkaluiden käydä, kun tuommoisia housuja käyttää, ettei vaan tulisi synnyttämisen kanssa ongelmia myöhemmin...
        Verikään kunnolla kierrä jaloissa - reuman siitä saa!!

Eiköpä vaan ne lonkkaluut levinneet sitten ajallaan ;D

• Riituli-täti
        Annelinda kirjoitti:

pestä usein, että pysyivät kireinä.

• niisku-myy46
        Mysteriet kirjoitti:

Jotenkin tähän tapaan;
        Miten mahtaa lonkkaluiden käydä, kun tuommoisia housuja käyttää, ettei vaan tulisi synnyttämisen kanssa ongelmia myöhemmin...
        Verikään kunnolla kierrä jaloissa - reuman siitä saa!!

Eiköpä vaan ne lonkkaluut levinneet sitten ajallaan ;D

tarpeen tullen :D

Minä muistan pesseeni jollain ihme myrkyllä farkkujani. Olisko ollut kloriittia tai jotain?!!
        Ne oli pakko saada kuluneiksi - uudet farkut...Lahkeen suuthan piti repiä hajalle, eihän niitä muuten voinu laittaa jalkaan.

• Riituli-täti

Vicky Rostin biisejä lauleskeltiin kiikussa jo alle 14v, sen jälkeen tuli kuvioihin pojat, pillurallit, huulikiilto ja Teddy and the Tigers, Bamboo vai Mamboo??. :)

• Riituli-täti

ne liehuvat suorat housut, napa näkyi, farkkuihin ja farkkutakkeihin kirjailtiin kukkasia ja smilejä. Korkea pohjaiset korkokengät. 1978 sain 13 vuotiaana ensimmäisen karmean permikseni, hyi että oli kiharaa.

• niisku-myy46

Siitä jäi traumoja. Joku mummo veivasi sen, pienessä kampaamossa. Kampaus tehtiin paplareilla, kuivatettiin ison kuvun alla ja sitten eikun linjuriautolla kotiin.

Että hävetti!

• ...ngg

Rubettes'ia

Laa-laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
      Sugar baby love, sugar baby love
      I didn't make to make you blue
      Sugar baby love, sugar baby love
      I didn't mean to hurt you.

Biisi, jonka Markku Aro pilasi Omalla Kultasel-
      laan...

Ei.. Ei.. Ei..

Kyllä se on edelleen Jimi Hendrix ja muut takana
      -Purple, CCR, Uriah Heep, Hurriganes ja Botnen
      bileet jne...

"Can't salute ya, can't find the flag" -Furnier...

• wautsi ; )

Rubettes....ah.Fanitin ihan tosissani. Mulla oli punainen blazer ja sellainen valkoinen löysä "lätsä" millaisia ne pojat käyttivät usein.
        Kukaan kaveri ei niistä välittänyt,mutta sehän ei mun intoani laimentanut :)

( Sitten alkoi Hurriganes-vaihe , joka jatkuu edelleen. )

• (.)Y(.)

Vinyylinä löytyy vieläkin,
        samoin Baccara, Boney M
        ym. sen aikaisia suosikkejani.. :))

• F-i-a

mietitääs vähä..hmm...no,70-luvulla ainakin täytin 18v,pääsin kapakkaan...menetin neitsyyteni...kuuntelin just tuota musiikkia jonka jo mainitsit..ja sitten Baccara ja Boney M:))

• jeejeee,.

Haa... Kylä Ramstein ja Cool Daddy rulaa...

Miks muistella vanhoja asioita? Ironiaa?

=DW=

• niisku-myy ejk

Missä lienee hän ;) Entäs Charlien enkelit - ne alkuperäiset?

Lännen miehet High Chapparalista, Kuuden miljoonan dollarin mies, Cannon...

Nostalgiaa...

• kuka muistaa?

mä olin ihan hullaantunut Kurt Russeliin siinä sarjassa! Tim Matheson ja Kurt Russel esittivät veljeksiä jotka oli erotettu lapsena ja aikuis iässä tapasivat toisensa villissä lännessä. (googletin ton lopun, mut muistin länkkäriks) :)
        Ah, että se oli ihana. :)
        Entäs Seriffi Mcgloud?

• Buteo.lagopus

..jalassa kuljettiin parhaan kaverin kanssa kun Glitter faneja oltiin.
      Voi että kun olisi tajunnut nekin hopeanväriset kopottimet säilyttää.

Olen täs lueskellut näitä muisteloita ja samat muistan itekkin!
      Musiikin,tv-sarjat,muodin....
      Vaikka 80-luku tavallaan sitä "kulta-aikaa" olikin.

Onkos täällä kukaan vielä maininnut sheriffi Mc Cloudia?Eikös sekin tetsoni päässä jahdannut kans roistoja?

Mulla kuulkaa olis hauskoja muistoja mutta en jaksa niitä tänne näpytellä,eikä ne niin ylihauskoja toisten mielestä oo...
      On kamaliakin muistoja,voisin olla toisenlainen ihminen ilman niitä kokemuksia.
      Mutta katkera en ole,enää.

• pitkään tallessa

mun kiiltävä hopeinen leveä vyö ja saattaa se olla tuolla vieläkin kaapin pohjalla, mutta niitä hopeisia saapikkaita kaipaan minäkin, mihin lie joutuivat aikojen saatossa? Se muistan että korkolappuja tarvittiin usein uusia, koska niissä oli niin pikkiriikkiset ne korot. Mut eiks ne olleet muotia 80-luvun alussa muistaakseni?? :)

• jane.london

aikaa se oli:)

Alun puolella oltiin ihan kakaroita vielä..
      Leikittiin Barbeilla ja sitä rataa.

Omppupomput ja nutkut tuli kokeiltua,kotibileitä porukalla ja niitä ihania telttaretkiä...

Musiikkia kuunneltiin mm.Hurriganesia,Boney ämmää,David Bowieta,Queeniä sekä radiosta kaikki hittibiisit..

Sitten ne limudiskot ja diskomusiikki,tanssi ja kohokohtana tänä aikana Saturday night fever ja Bee Gees..

Teini-iässä vaatepuolella aluksi James- pillit,jotka alkoivat levetä ensin V-leikkauksella polvesta,sitten U-leikkaus ja sitten vaan levenit ja levenivät..lantiomallisia olivat juu:)Oli lyhyttä ja pitkää takkia karvoilla ja ilman,kernia ja villaa heh..
      Jaloissa Hai-saappaat,pehmikset,korkeapohjaiset korkokengät,nahkavarrelliset mustat jazzarit tai tennarit...valkoiset

Tyylilaji yhtä laajaskaalainen kuin nykyäänkin.

Sitten se täysikäisyys ja uudet kuviot:)

• ei sitten unohdeta

sitä kampaa, jonka varren piti näkyä takataskusta! Niitä oli monen eriväristä oltava minullakin, se oli niin muotii, niin muotii että. ;D

• jane.london
        ei sitten unohdeta kirjoitti:

sitä kampaa, jonka varren piti näkyä takataskusta! Niitä oli monen eriväristä oltava minullakin, se oli niin muotii, niin muotii että. ;D

Kyllä se kampa oli,en vaan muista väriä.
        Mulla sekoittuu "Linnanmäen voittokampa" ja sitten sellainen vaaleanpunainen hiusten raidoituskampa sellaisena yhtenä sekamelskamuistona...;D

• niitä kampoja
        jane.london kirjoitti:

Kyllä se kampa oli,en vaan muista väriä.
        Mulla sekoittuu "Linnanmäen voittokampa" ja sitten sellainen vaaleanpunainen hiusten raidoituskampa sellaisena yhtenä sekamelskamuistona...;D

vaikka minkä värisinä. ;D Punainen oli lempiväri, mutta myös sininen ja vihreä, keltaisenkin omistin. ;D

• jane.london
        niitä kampoja kirjoitti:

vaikka minkä värisinä. ;D Punainen oli lempiväri, mutta myös sininen ja vihreä, keltaisenkin omistin. ;D

oli kuitenkin.
        Ei kait värillä väliä?

• tuffe

kuuntelin Janis Joplinia, Jimi Hendrixiä, Uriah Heepiä ja Black Sabbath.. ja the Hollies, "He ain't heavy, he's my brother", iihana. Vai olikohan nuo jo 60-luvulla?

Toinen sisko hurahti Abbaan. Isä kuunteli Moody Bluesia, Diana Rossia ja Simon & Garfunkelia. Ite olin Donny Pussmond-fani. Äiti parka.. hän olisi tykännyt enemmän suomalaisista kansanlauluista.

• ja vähän minunkin oli Tom Jones!

Kerrankin olimme kontallamme television edessä, mikki sojossa nauhoittamassa kasettimankalle Tomin showta, kun isä tuli kotiin ja paiskasi oven kiinni perässään...nauhoitukselle tuli mukaan "ole hiljaa" karjaisu kahden neidon suusta;DDD

Eino Grön oli toinen ihana - nykyinen anoppinikin tykkää hänestä kovasti ;DD

• tuffe
        Minea44 kirjoitti:

ja vähän minunkin oli Tom Jones!

Kerrankin olimme kontallamme television edessä, mikki sojossa nauhoittamassa kasettimankalle Tomin showta, kun isä tuli kotiin ja paiskasi oven kiinni perässään...nauhoitukselle tuli mukaan "ole hiljaa" karjaisu kahden neidon suusta;DDD

Eino Grön oli toinen ihana - nykyinen anoppinikin tykkää hänestä kovasti ;DD

Varmaan hauskaa kuunnella jälkeenpäin tuollaiset äänitykset :)))

Paul Anka oli muuten mun eka rakkaus, sen jo unohdin.. taisin pussata rikki levykannen. Rakkaus loppui lyhyeen, jätin kuin nallin kallioon kun kuulin että hän oli mua muutama sentti lyhyempi. Eihän sellainen sovi ;) se oli isompi paha kuin se, että hän oli jo naimisissa, asui ulkomailla, tai että olin pahasti ala-ikäinen ;))

• tapauksessa en
        tuffe kirjoitti:

Varmaan hauskaa kuunnella jälkeenpäin tuollaiset äänitykset :)))

Paul Anka oli muuten mun eka rakkaus, sen jo unohdin.. taisin pussata rikki levykannen. Rakkaus loppui lyhyeen, jätin kuin nallin kallioon kun kuulin että hän oli mua muutama sentti lyhyempi. Eihän sellainen sovi ;) se oli isompi paha kuin se, että hän oli jo naimisissa, asui ulkomailla, tai että olin pahasti ala-ikäinen ;))

olisi silloin seurustellut ikäiseni kanssa, enkä nuoremman suin surminkaan, kyllä sen kamun piti olla ainakin 2 vuotta mua vanhempi. ;D eikä lyhyempi tietenkään, käytin korkokenkiä, joita enää harvemmin käytän.

• migu

Vuonna -73, 7 vuotiaana sain itselleni ensimmäisen Hurriganes- albumin syntymäpäivälahjaksi. Hot Wheels oli vinyylin nimi. Kun sain levyn soittimeen, oli se heti menoa.
      Paljon on erittäin hyviä kappaleita ja bändejä 70-luvulta, mutta kyllä Ganes teki aikanaan lähtemättömän vaikutuksen.

Tässä nostalgiaa ja energiaa;

http://www.youtube.com/watch?v=eTeoL7B9HpQ

=)

• tuffe

Hurriganet kun pääsin ekaan discoon, pojat vaan pyysi niitä, soitti ilmakitaraa tanssilattialla eivätkä antaneet soittaa hitaita ollenkaan ;)) peeveli kun harmitti..

• migu
        tuffe kirjoitti:

Hurriganet kun pääsin ekaan discoon, pojat vaan pyysi niitä, soitti ilmakitaraa tanssilattialla eivätkä antaneet soittaa hitaita ollenkaan ;)) peeveli kun harmitti..

asialle pitää tehdä jotain..vai eivät hitaita soittaneet!

Tuutko mun kanssa slovariin? :)) Olis tarjolla aikakauteen sopivaa musaa..

Niin että saisko luvan? :)) (vai mennäänkö ilman lupaa..)

http://www.youtube.com/watch?v=2EKN5AAFw7w

=)

• tuffe
        migu kirjoitti:

asialle pitää tehdä jotain..vai eivät hitaita soittaneet!

Tuutko mun kanssa slovariin? :)) Olis tarjolla aikakauteen sopivaa musaa..

Niin että saisko luvan? :)) (vai mennäänkö ilman lupaa..)

http://www.youtube.com/watch?v=2EKN5AAFw7w

=)

Ilman muuta saat luvan.. sulla on kymmenen vuoden kestolupa :)))

Kyllä kannatti odottaa.. eeh, muutama vuosi ;))

Ihana ääni tuolla typsyllä.. ja mukava olkapää sulla :)))

Kiitos :))

• migu
        tuffe kirjoitti:

Ilman muuta saat luvan.. sulla on kymmenen vuoden kestolupa :)))

Kyllä kannatti odottaa.. eeh, muutama vuosi ;))

Ihana ääni tuolla typsyllä.. ja mukava olkapää sulla :)))

Kiitos :))

Nyt olen otettu...kymmenen vuoden kestolupa. :)))
        Aikasemmin saanut ainoastaan niitä perinteisiä kolmen minuutin lupia ja kahden sekunnin pakkeja. ;)

Kiitos sulle..kyllähän näitä sun kanssa menis useampikin :)))

*tsaipadaipa tsupaduupa clouse to you..tsaip..*

=)

• tuffe
        migu kirjoitti:

Nyt olen otettu...kymmenen vuoden kestolupa. :)))
        Aikasemmin saanut ainoastaan niitä perinteisiä kolmen minuutin lupia ja kahden sekunnin pakkeja. ;)

Kiitos sulle..kyllähän näitä sun kanssa menis useampikin :)))

*tsaipadaipa tsupaduupa clouse to you..tsaip..*

=)

Kai siellä tanssilattialla pitää ensin kokeilla kuinka eka sujuu, ennen kuin antaa jatkolupa :))

Nyt tuli taas ikävää mun tyynyä.. hyvää yötä migu :) Kiitos tanssista :))

• migu
        tuffe kirjoitti:

Kai siellä tanssilattialla pitää ensin kokeilla kuinka eka sujuu, ennen kuin antaa jatkolupa :))

Nyt tuli taas ikävää mun tyynyä.. hyvää yötä migu :) Kiitos tanssista :))

Ilo on mun puolella. :))

Nuku hyvin, tuffe. =)

• Boney.M,

Remu Aaltonen, Kisse Häkkinen jorasivat lavoilla JA LUJAA: )
      Televiosta katseltiin Mona Karitaa?

• Laahustava

Tyrannosaurus Rex myöhemmin pelkkkä T.Rex

Marc Bolanin ääni oli jotain ihan erillaista mitä oli siihenmenessä kuullut.
      Sekä korkeat pohjat ja korot kengissä vai oliko se myöhemmin

• john fani

The crease; John Travolta ja Olivia newton-john

• nuorisoelokuva

mitä niihin aikoihin nähtiin. :)

Tässä olis Baccara mix: http://www.youtube.com/watch?v=-EMRTElS_og
        tuli vanhat hyvät ajat mieleen.
        Mut kannattaa katsoa sieltä se Baccara venus 1977, voi vitsi mitä tanssia se sillon on ollutkaan, verrattuna nykyisiin nais artististeihin. :D

• jane.london

tänäkin päivänä...Näyttelijänä hyvä,erikoinen ja karismaattinen.
        Crease tuli uusintana joskus syksyllä,harmi en nähnyt,kuulin vaan muutaman biisin töissä.
        Kyllä vaan pistää vipinää edelleen mieleen ja jalkoihin,vaikka vuosikymmeniä kulunut...

• baccara
        nuorisoelokuva kirjoitti:

mitä niihin aikoihin nähtiin. :)

Tässä olis Baccara mix: http://www.youtube.com/watch?v=-EMRTElS_og
        tuli vanhat hyvät ajat mieleen.
        Mut kannattaa katsoa sieltä se Baccara venus 1977, voi vitsi mitä tanssia se sillon on ollutkaan, verrattuna nykyisiin nais artististeihin. :D

on upeeta!
        Eikä sovi unohtaa Abbaa! : )

• john fani
        jane.london kirjoitti:

tänäkin päivänä...Näyttelijänä hyvä,erikoinen ja karismaattinen.
        Crease tuli uusintana joskus syksyllä,harmi en nähnyt,kuulin vaan muutaman biisin töissä.
        Kyllä vaan pistää vipinää edelleen mieleen ja jalkoihin,vaikka vuosikymmeniä kulunut...

tähden lento, aivan upeita suorituksia filmistä toiseen. : )

• jane.london
        john fani kirjoitti:

tähden lento, aivan upeita suorituksia filmistä toiseen. : )

näin on

• Vaikka teittekin hienon ja todella tunteita ja heinoja muistoja nostattavan artisti listan, älkää silti unohtako tätä...
      Me pojat koulussa kuunneltiin Alice Cooperia ja tytöt vastapainoksi Bay City Rollersia...=)))

Ja nimenomaan tämä oli meidän poikien suosikki... miksiköhän...=))))

http://www.youtube.com/watch?v=J6SMUpM_mZo

• tulee mullekin mieleen ekojen joukossa. School´s Outin rinnalla monet nykyiset hevipiipertäjät on lähinnä söpöjä!

• Mover kirjoitti:

tulee mullekin mieleen ekojen joukossa. School´s Outin rinnalla monet nykyiset hevipiipertäjät on lähinnä söpöjä!

Todella mukavaa välillä muistella menneitä ja kuunnella kunnon musaa...=))))

• KASEVA -yhtye oli kova sana :) ja BCR, vaatteet oli lähes kaikki jollain tapaa scottiruutuisia ja osa kavereista oli kateellisia(äiti ompeli ne), suosikkeja oli IAN ja DEREK,hih... sitten kuunneltiin kaverin kuona kelanauhurilta Hurriganesia...
      ekan koiran hankin jäätelörahallani 1972, maksoi markan! Ja sesse eli 12 vuotta...
      Marie Myriam voitti euroviisut "Lintu ja lapsi" (suomennettuna) 1977, Armi Aavikko samana vuonna miss suomeksi, Riitta Väisänen missinä vuotta aiemmin ;)... koko kylän nuoriso iltaisin kokoontui pelikentälle milloin lentopalloa pelaamaan,milloin oli sitten pimeepiiloo...
      kiertävä elokuvan näyttäjä vieraili kyläkoululla ja elokuvina oli mm.punainen merirosvo...
      kotona oli anglia, sen rekkarinkin muistan vielä :D
      eka kesätyöpaikka 1976 lapsenlikkana pohjanmaalla ja ensi käynti Keskisellä, joka oli vanha navetta (nykyinen Suomen suurin Kyläkauppa!!)

• telkkari oli 2 kanavainen ja musta-valkea :D ja elokuvia tuli päivällä Musta ori, Lassie, Pieni talo preerialla...
        tv-peli oli sellanen mustavalkea ja kahden pelattava "pingis" ja lauantaisin isä toi kaupalta puppernikkeliä ja omenaporetta

• silloisen

puhelinnumeronne? Minä muistan, suuntanumeroa en nyt kerro, mutta numero oli 14646, helppo muistaa. Ehkäpä joku silloinen ystäväni lukee tämän ja muistaa myös, ja tunnistaa minut? ;D

• kauan ollut
        mamma-66 kirjoitti:

telkkari oli 2 kanavainen ja musta-valkea :D ja elokuvia tuli päivällä Musta ori, Lassie, Pieni talo preerialla...
        tv-peli oli sellanen mustavalkea ja kahden pelattava "pingis" ja lauantaisin isä toi kaupalta puppernikkeliä ja omenaporetta

suomi24'n jäsen, 7 vuotta? ja vain 763 kirjoitettua viestiä. Olin utelias. ;D

• silloisen kirjoitti:

puhelinnumeronne? Minä muistan, suuntanumeroa en nyt kerro, mutta numero oli 14646, helppo muistaa. Ehkäpä joku silloinen ystäväni lukee tämän ja muistaa myös, ja tunnistaa minut? ;D

puhelinnumeron ja koko naapuruston sen aikaiset numerot ja vielä koulukavereiden syntymäajatkin :D -erään koulukaverin näin huoltsikalla 30 vuoden tauon jälkeen noin kuukausi sitten ja menin jututtamaan :)) saatte vaan uskoa että olipa hauska tapaaminen, ihmetteli että mistä tunsin ja muistin kaiken :D)

• niisku-myy46

oli niin IHKU...samoin kuin Alwari Tuohitorvi...

Suosikki piti ostaa joka kuukausi. Kerätä julisteita ja nauhottaa mankalla yökaudet musiikkia.

Voi sitä aikaa, juuh...

• (.)Y(.)

Avattua äänijänteensä niin,
        miulla menee tv tai radio,
        välittömästi mykäks.. ;))

• mä suutelin
        (.)Y(.) kirjoitti:

Avattua äänijänteensä niin,
        miulla menee tv tai radio,
        välittömästi mykäks.. ;))

Alatalon kanssa sen keikkabussissa Kuortin kisahallin pihalla joskus vuonna 1980, veljeni haki minut äkäisenä sieltä pois. ;D
        Ei ollut kummonen suutelija, liian vetistä. ;D

• Fazerin "Toivelauluvihkoja"? Mulla oli puolen metrin pino...

• "Toivelauluvihkoja"? Mulla oli metrin pino...

• (.)Y(.)
        mä suutelin kirjoitti:

Alatalon kanssa sen keikkabussissa Kuortin kisahallin pihalla joskus vuonna 1980, veljeni haki minut äkäisenä sieltä pois. ;D
        Ei ollut kummonen suutelija, liian vetistä. ;D

Miehen ääni pilaantuu kurkussa
        ja kaiken kukkuraks,
        ei osaa ees suudella.. ;)) :DD

Mie saan välittömästi näppylöitä,
        kun aattelenkin sen laulavan.. :DDD
        **iho kananlihalla ja niskakarvat pystyssä**

Inhokkini numero.. Uno.. ;))

• jane.london

taisin eksyä joskus nuorena kaverini kanssa "Korpirokki"tapahtumaan ja jollen väärin muista Rubettes oli paikalla,samoin Alatalo..maalaispoikana tuolloin.
        Jos joku muu muistaa(ei ammuu;))oliko toi totta?
        Joka tapauksessa tää ulkomaalaisbändin esitys oli ala-arvoinen!
        Kappaletta oli laulettu jo puoliväliin saakka ennenkuin sen edes tunnisti:D

• abba***

eikä parempaa ole tullut,
      ja Abbaa kuuntelen edelleen. : )

• sen ettei

silloin ikinä ollut krapulaa. *potee karmeeta krapulaa*

• kukaan sitä muotia että saappaanvarret oli käännetty kaksikerroin??

• gamlas

Joo, muistan - sekä juuri nuo hai sappaat ja kammat takataskussa. Ja silmälasipäinen kun olin - ja olen, niin ISOT rillit.

Iltatähti ja Iltatähden tunnarina oli Focus yhtyeen Hocus Pocus - toimii vieläkin hyvin.

Olin isäni kävelevä kaukosäädin, kun hän halusi katsoa kahdesta kanavasta sitä toista. Ja kun taloon tuli uusi väri tv hipaisunäppäimillä!! Wau, ennenkuulumatonta.

Kioskilta haettiin Suosikki, Intro tai Help Jopolla fillaroiden ja merkkarit maksoi muistaakseni 10 penniä ja nallekarkit pennin.

• xs2jammu

Hurriganes on rock´n roll. Fiilaten ja höyläten, Hectorock, Hullujussi, ajetaan tandemilla kyllähän näitä riittää.

70-luku oli oma aikansa ja nyt eletään jo uutta vuosituhatta ja tätä aikaa. En mä ainakaan kauheasti kaipaa sitä finninaama aikaa vaikkei siinä mitään pahaa ollutkaan ja hyviä muistoja löytyy, mutta niin niitä löytyy -60, -80 ja -90 luvultakin.

60-luvulta on jäänyt mieleen Fiskarsin urheilukentän joka viikkoiset yleisurheilu jutut kesäisin. Siellä pelattiin käspalloakin ruoholla kesäisin. Oli turnauksia ja joukkueita Tanskastakin.

70-luvulla mentiin oppikouluun Karjaalle ja muutettiin kirkonkylään. Sosiaalinen elämä kukoisti.

80-luvulla kuntoiltiin pitkänmatkan juoksuilla ja perustettiin perhettä sekä elettiin nousukautta.

90-luvulla kasvatettiin pieniä lapsia ja elettiin turvallista perhe-elämää.

2000-luvulla varrotaan että kersat lentää turvallisesti pesästä ja odotetaan jo eläkettä. Tuntuu että töitö on tehty ikuisesti ja eikö tää maailma tule koskaan valmiiksi :-)

Kohta baanat on sulia ja kahdeksas kesä prätkällä alkaa taas ja fillarilla pääsee vetään pitkiä lenkkejä.

Kaiholla voi muistella menneitä, mutta sinne ei parane jämähtää. Mä elän ainakin elämäni parasta aikaa ja olen parhaimmassa kunnossa mitä tässä iässä voi olla ;-)

• Mafia

kannettavan oranssin natikan. Muusiikkina Janis Joplin, Greem, Bob Dylan, Uriah Heep, Deep Purple, King Crimson..etc.

Tiukat ekat Lee Heapstersit, kiilakorko sandaalit, numero gollarit, tuoksu Fii for too, Kuusrock, Ruisrock ja Stokiksen kesä -76.

Joten aika paljon näkö-, kuulo-, haju- ja tuntoaistimuksia.

• laredo

saako sitä nytkyä vielä lare

• Kaksleukanen

ja slipoveria oli ainakin liikenteessä. Itse en viettänyt mitään ns. nuorisoelämää, eikä varsinaisesti kiinnostanutkaan. Lapsena oli useimmiten kivaa. Kuunneltiin lähinnä sitä, mitä vanhempien kaseteilta automatkoilla kuului. Nytkin on pyörinyt mielessä jokin kipale, jossa sanotaan, että

"Kun isä näki sinut niin,
        mä jouduin kotiarestiin,
        mut pakeninkin levariin
        silloin, kauan sitten..."

• ...
        Kaksleukanen kirjoitti:

ja slipoveria oli ainakin liikenteessä. Itse en viettänyt mitään ns. nuorisoelämää, eikä varsinaisesti kiinnostanutkaan. Lapsena oli useimmiten kivaa. Kuunneltiin lähinnä sitä, mitä vanhempien kaseteilta automatkoilla kuului. Nytkin on pyörinyt mielessä jokin kipale, jossa sanotaan, että

"Kun isä näki sinut niin,
        mä jouduin kotiarestiin,
        mut pakeninkin levariin
        silloin, kauan sitten..."

sai aluksi markan, sitten kolme ja lopuksi se ehti kivuta vielä vitoseen. Ihmettelin suuresti koulukaveria, jolle satanenkin oli hupaa.

• 7v silloin

El Bimbo on vain mies.
      Mä kuintenkin oon aina ajatellut, että se on norsu.

• myyntimies>

.. sellasia käyntikortteja oli jaossa. Muistaakseni pidin kortin itselläni, vaikka siinä luki, että kortteja on vähän, palauta, jos et meinaa antaa.. tai jotain sellaista.

Hurriganes, se ainoa ja oikea, get on.

• olppa

En juuri mitään

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      203
      5789
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1671
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1507
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      69
      1048
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      78
      899
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      877
    7. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      847
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      808
    9. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      779
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      76
      761
    Aihe