Marokon tulli

janeE

Suunnitelmissa on matkustaa Marokkoon ensi syksynä ystäviä tapaamaan, tarkoituksena on siis ottaa pelkät lennot, koska majoitus on omasta takaa. Päänvaivaa ovat nyt aiheuttaneet mahdolliset tullimuodollisuudet.

Minulla on säännöllinen lääkitys, ja luin Marokon ulkoministeriön sivuilta, että omaankin käyttöön tulevat lääkkeet täytynee käydä näyttämässä tullissa ja antaa jonkinlainen valaehtoinen todistus, jos oikein ymmärsin. Lisäksi mukana tulee olla, tottakai, lääkärin todistus tai resepti. Onko kenelläkään kokemuksia siitä, miten tämä käytännössä on sujunut?

Lääkkeet (tablettimuodossa) ajattelin kuljettaa käsimatkatavaroissa siltä varalta, että matkalaukku matkustaa muualle kuin minä. :)

4

1099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terveiset Agadirista.Olen kaynyt taalla lukemattomia kertoja,ja koskaan ei tulli ole kysynyt tai penkonut laakkeita. Minulla on verenpainelaakatys.Tulli on varsin huomaamaton Al Massiran kentalla. Siella on vihrea ja punainen kaista. Kukaan ei ole koskaan kysynyt mistaan laakkeista.Laakkeet on syyta panna aina kasimatkatavaroihin.Tulevaisuudesta ei kukaan tieda, mutta ainakaan talla hetkella tulli on meko huomaamaton. Pois lahtiessa kysytaan onko mukana dirhameita, koska niita ei saa tuoda eika vieda maasta.Talloin saatetaan katsoa kasimatkatavaroihin.

      • janeE

        Kiitos vastauksesta Kalevi! Lennän itse Casablancaan, mutta siellä lienee sama käytäntö.


      • kokemuksella
        janeE kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta Kalevi! Lennän itse Casablancaan, mutta siellä lienee sama käytäntö.

        Hei

        Itse olen lentänyt monesti Casablancaan,samoin Agadiiriin. tulli muodollisuus on lähes samanlainen, harvoin tullaavat turisteja. Olemme myös menneet monesti autolla Marokkoon, meillä on aina lääkkeitä mukana, särkylääkettä ym, koska vietämme pitempiä aikoja Marokossa. Koskaan tulli ei ole sanonut mitään lääkkeistä.
        Kun lennät Casablancaan kannattaa, laittaa kaikki tärkeät asiat käsimatkatavaroihin, yleensä matkalaukut tulevat päivän parin viiveellä. Hyvää matkaa sinulle, ja kaikille jotka olette menossa Marokkoon.


    • Nimetön

      olin lasten kanssa juuri siellä ja laukussa oli "varmuuden vuoksi" lääkettä jos jonkin laista. Oli ruumassa ja käsimatkatavaroissa eikä kukaan kysellyt mitään...ja oli siis useita pakkauksia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2675
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2012
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1124
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      70
      988
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      910
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      276
      798
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      714
    Aihe