Miila- sopiiko tytön nimeksi?

MOMMYY

Olemme ihastuneet Miila-nimeen, ja haluaisimme kovasti antaa sen lapsemme nimeksi. Ristiäispäivä on vkl:na, ja pahoin pelkäämme että käy niinkuin esikoispojankin kohdalla; tarkoitus oli antaa harvinaisempi ja erikoinen nimi, mutta viime tingassa jänistettiin ja nimeksi tuli suht. normaali suomalainen nimi. Pelättiin kai että lasta tullaan kiusaamaan nimensä takia ja kaikkea...

Kuinka te muut vanhemmat "uskallatte" antaa erikoisia nimiä? Kysyttekö tutuilta/ystäviltä/sukulaisilta mielipidettä vai päätättekö vain suinpäin nimen ja viisveisaatte muiden kommenteista?

Meillä on tällä hetkellä kaksi vaihtoehtoa:Miila Emilie ja tavallisempi Milja Emilia. Milja Emilia on vain hätäratkaisu; emme pidä siitä lähellekään niin paljon kuin Miila Emiliestä.

En nyt pyydä mielipidettä siitä, kumpi on kauniimpi, mutta haluamme tietää mitä mieltä ihmiset ylipäätään ovat Miilasta. Herättäkö se ei-niin-mukavia ei-henk. koht. mielikuvia?

Jos täältä saamme rohkaisua antaa tuon erikoisemman version tyttären nimeksi, emme välttämättä jänistä niin helposti lopuksi.

Ps: Esikoispoika on nimeltään Eeti.

10

2738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Miila on oikein hyvä nimi;
      se kuulosta suomalaiselle,
      se on helppo lausua ja kirjottaa.

      Ei se ole yhtään liian erikoinen.

      Sen sijaan toiseksi nimeksi laittaisin jonkun muun kuin Emilien tai Emilian ihan vaan sen vuoksi,
      että nuo nimet ovat liian samanlaisia sekä Miilan että Miljan kanssa.
      Itse asiassa luulen, että Milja nimi on muunnos Emilia-nimestä.

      Miila sopii oikein hyvin Eetin sisarelle :)

    • sinihelmikki

      lyhentymä nimestä Emilia tai Ludmila. Samoin ovat Mila, Milja, Mili, Milla, Miili, Milia, Milma. Myös Miljaana on käytössä- Miten olisi Miila/Mila Marleena/Marjukka/Annele/Annukka/Marilla? Tulisi tytölle kaksi nimipäivää.

    • '''

      Älkää nyt vaan menkö jänistämään tämän nimen kanssa. Miila on aivan ihana nimi. Mielipiteeni saattaa tietysti johtua siitä, että tiedän parikin Miila-tyttöstä. Kumpaakaan ei ole KOSKAAN kiusattu nimestään.

      Milja Emilia on todella tavallisen tympeä nimi. Ei sitä!

    • kukkakimppu

      muistuttaa nimiä Milla ja Mila sekä Milja ja Milka. Sen tunnistaa tytön nimeksi, ja se on mielestäni oikein sievä. Itse ehkä kuitenkin kirjoittaisin sen yhdellä i:llä.
      Emilien lisäksi muita e:llä alkavia 2. nimiä:

      Elina
      Erika
      Eveliina
      Ellinoora
      Elisabet
      Elviira
      Eugenia

    • ................

      antaisin lapselle nimeksi sen miilan..

      minulla on kaksi poikaa, joista vanhempi sai siihen aikaan erikoisen nimen, nyt tosin useita saman nimisiä tulee vastaan ja nimipäivänkin sai 3 vuotiaana.

      nuoremmalla on sellainen nimi, että on väestörekisteristä löytyy alle 80 saman nimistä. enkä epäröinyt lainkaan antaa nimeä mistä pidin. kellekään ei kerrottu etukäteen tmv. aluksi melkein kaikki olivat, että onpas erikoinen nimi. nyt kun ovat nimeen tottuneet siinä ei ole enää mitään kummallista...

      itse tykkään, ettei olisi luokalla kovin montaa kaimaa ja toinen peruste olis se, ettei nimestä sais väännettyä mitään "haukkumanimeä"..
      pojilla on nimet, joista ei ole edes lempparia keksiny, vaan kulkevat aina omilla nimillä.
      toki hellittelynimiä on :-)

    • Annas

      Aivan ihana nimi tuo Miila Emilie. Oletteko harkinnut Milaa? Myos Mila Emilie olis ihana! Mulle ei tuu muuten yhtaan mitaan mielikuvia Miilasta ja Eetikin on mukava nimi, vahan vaihtelua yleisesta Veetista.=) Alkaa ehdottomasti antako Milja Emiliaa nimeksi kun haluatte antaa Miilan!! Se on teidan paatoksenne! Lapsia kiusataan kuitenkin enemman luonteen ja personallisuuden takia kuin nimen. Eika Miilassa sita paitsi ole mitaan miksi kiusattaisi! Joten pysykaa vain paatoksessanne!

    • Nimi

      Miila on kaunis jahyvä nimi! Antakaa pois vaan :)

    • Anonyymi

      Hyvä nimi. mun on miila

    • Anonyymi

      Miilaa pidetään lyhennelmänä nimistä Camilla, Ludmila ja Emilia.
      Eli kyseessä on sama nimi.

      Siksi toiseksi nimeksi valitsisin jonkin muun kuin Emilie. Suomessa käyttäisin kyllä muotoa Emilia.

      Miila Madlena
      Miila Ellen
      Miila Eleni
      Miila Eliana

    • Anonyymi

      Minun nimi on Miila ja voin sanoa, että ei ole koulussa ikinä kiusattu mitenkään. Nimeni kuitenkin aina luetaan väärin mutta siihen tottuu. Miila on upea nimi ja rakastan sitä, vaikka ei edes ole virallista nimipäivää. Miila nimi on ihana!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe