Suden

Kaato.

Ymmärtääkseni valtiomme on hinnoitellut eläimet euroiksi, eli jos kaadan suden ja jään kiinni paljonko on sudestä määrätty korvaus summa?
Sakko siihen päälle on eri juttu.

15

1757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suunnileen

2000 euron luokkaa.vähän riippuu yksilöstä ja alueesta missä kaadettu.ja epäilijöille tiedoksi:puhun kokemuksesta

• w-t
      • alkp.

Eli jollain muulla perusteella tulee tuomio.

• Sain osuman

En tiedä vielä hinnasta ,mutta se selviää myöhemmin.Käräjät ovat maaliskuun lopulla.Olin tuossa tammikuun alkupuolella koirani kanssa lenkillä ja tuo susi tuli tuli yllättäin sieltä tien oikealta puolelta ja tuli suoraan koiraani kohti.Ammuin sitä 357:lla.Susi löytyi seuraavana päivänä n.3:n kilometrin päästä kuolleena.Nyt on käräjät ja kerron myöhemmin, mitä homma tuli maksamaan.

• oikeusvaltiossa.

Minun oikeustajuni mukaan sinun ei olisi pitänyt edes käräjille joutua, näinhän kukatahansa olisi tehnyt, pitäisi saada tehdä vapaassa läsimaisessa sivistysvaltiossa.

• buahhhh

kun sattui 357 olemaan mukana koiraa lenkittäessä...

Et kuitenkaan käsikranaattia heittänyt?

• tuota tulkitsisi
        buahhhh kirjoitti:

Muut nisäkkäät ja linnut

Muiden kuin 1 ja 2 §:ssä mainitun ja metsästyslain (615/1993) 5 §:ssä lueteltuihin riistaeläimiin tai rauhoittamattomiin eläimiin kuulumattoman nisäkkään ja linnun ohjeellinen arvo määräytyy sen luettelossa mainitun sukulaislajin korkeimman arvon perusteella. Arvosta tulee pyytää alueellisen ympäristökeskuksen lausunto.

jos ajattelisi vaikka naalia sukulaislajiksi, sen arvo on 7400 €. luettelosta ei oikein hyvää vertailukohtaa löytynyt.

• mulla vähän

samanlainen juttu, oli koiran kanssa lenkillä ja hirvi tuli mettästä suoraan koiraa kohti, ammuin sitä jatimatikilla ja löyty 2 päivää myöhemmin 3 metrin päästä kuolleena, käräjät olis huomenna.

• kertoimilla
        tuota tulkitsisi kirjoitti:

Muut nisäkkäät ja linnut

Muiden kuin 1 ja 2 §:ssä mainitun ja metsästyslain (615/1993) 5 §:ssä lueteltuihin riistaeläimiin tai rauhoittamattomiin eläimiin kuulumattoman nisäkkään ja linnun ohjeellinen arvo määräytyy sen luettelossa mainitun sukulaislajin korkeimman arvon perusteella. Arvosta tulee pyytää alueellisen ympäristökeskuksen lausunto.

jos ajattelisi vaikka naalia sukulaislajiksi, sen arvo on 7400 €. luettelosta ei oikein hyvää vertailukohtaa löytynyt.

Kunhan vielä kertoimet peliin: Montako sutta ja montakohan naalia lienee suomenmaassa?

• karjuva
        mulla vähän kirjoitti:

samanlainen juttu, oli koiran kanssa lenkillä ja hirvi tuli mettästä suoraan koiraa kohti, ammuin sitä jatimatikilla ja löyty 2 päivää myöhemmin 3 metrin päästä kuolleena, käräjät olis huomenna.

Karjasin vaan suven kuoliaaksi...
        Mahttaa linnareissu tulla.

• karjuva kirjoitti:

Karjasin vaan suven kuoliaaksi...
        Mahttaa linnareissu tulla.

Sattu kans, oli joukko paskanjauhajia, hutkin niitä sanansäilällä. Osa joutu Visalaan, loput Heikinharjun suletulle osastolle, eilen tuli palkinnoksi takinliepeeseen kultainen prenikka.

• lenkkeilen
        buahhhh kirjoitti:

itse myös jos olen koiran kanssa lenkillä niin kannan matkassa 308. sen verran monta koiraa on täältä viety.. kerran susi yritti minunkin koiraa mutta sillä kertaa riitti laukaus ilmaan.

• luonn0onsouli
        kerbiili62 kirjoitti:

Sattu kans, oli joukko paskanjauhajia, hutkin niitä sanansäilällä. Osa joutu Visalaan, loput Heikinharjun suletulle osastolle, eilen tuli palkinnoksi takinliepeeseen kultainen prenikka.

Karkasin visalasta ja päästin raviradalla hevoset luontoon.Nyt ne syö kerpiilin koiran.Seuraavaksi vapautan empun portsarin,se vasta vaarallinen on.

• ilmaan?
        lenkkeilen kirjoitti:

itse myös jos olen koiran kanssa lenkillä niin kannan matkassa 308. sen verran monta koiraa on täältä viety.. kerran susi yritti minunkin koiraa mutta sillä kertaa riitti laukaus ilmaan.

???

• luonn0onsouli kirjoitti:

Karkasin visalasta ja päästin raviradalla hevoset luontoon.Nyt ne syö kerpiilin koiran.Seuraavaksi vapautan empun portsarin,se vasta vaarallinen on.

Päivällä Someronkylällä, kattelin, että jumalaton hirvilauma juossu tietä pitkin. Lähemmin tarkisteltua jälkiä, huomasin niiden olleen kavion jättämiä, mutta tulihan tuohon selitys. Sitä Empun portsaria ele päästä sieltä suletulta, sen jälkeen ei mikään ole enää ennallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      139
      13243
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      85
      3685
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      128
      3000
    4. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1420
    5. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      37
      1393
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      155
      1356
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1294
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1224
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1081
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      205
      989
    Aihe