Mitä tulossa? "Saantitodistuskirje"

Peloinen

Voinko käydä hakemassa jotakin, mistä en tiedä, mitä se on? Onko pakko?

Luulen, että siinä kirjeessä olisi haaste. Teenkö väärin, jos en mene kuittaamaan postilähetystä?

27

46931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanomaan

      että palautetaan lähettäjälle. Se ei maksa mitään ja hoituu kahdella sanalla sitä saapumisilmoitusta voit näyttää.
      Lähettäjäkin oppii lähettämään kirjeensä reilusti suoraan kotiin, oli se sitten mikä taho tahansa.

      • mennäpostiin

        "että palautetaan lähettäjälle. Se ei maksa mitään ja hoituu kahdella sanalla sitä saapumisilmoitusta voit näyttää.
        Lähettäjäkin oppii lähettämään kirjeensä reilusti suoraan kotiin, oli se sitten mikä taho tahansa."

        Miksi tuhlata omaa aikaansa käymällä postissa, kirje palautuu aikanaan lähettäjälle kun sitä ei postista noudeta!


      • kieltäytyä

        ottamasta vastaan...kyllä se kannattaa hakea jo mielenrauhan ja uteliaisuuden vuoksikin...itse en voisi olla noutamatta vaikka pelottaisi mitä sisältää...tuskin mitään tappavaa kuitenkaan.


    • välttämättä

      ole haaste...voi olla tiedoksianto jostakin...entäpä jos on tulossa rahaa/perintö?
      Nimittäin viime vuonna eräs henkilö totaalisesti yllättyi, kun kun tuli tiedoksianto ja siitä ilmeni että oli perinyt erään sukulaisen(tätinsä, johon ei ollut ollut juuri yhteyttä)..mukava yllätys. Tiedoksiannolla varmistetaan, että viesti/sanoma on tulut perille ja oikea vastaanottaja on sen saanut.

    • pakko

      ... mutta kannattaa hakea. jos kyseessä on haaste, ja et sitä itse postista nouda, voi pian olla haastemies kolkuttamassa ovella. itse ainakin mieluummin hakisin suosiolla.

      • Minäainakinjuoksutan

        "... mutta kannattaa hakea. jos kyseessä on haaste, ja et sitä itse postista nouda, voi pian olla haastemies kolkuttamassa ovella. itse ainakin mieluummin hakisin suosiolla."

        Miksi itse vaivautua hakemaan kun haastemies tuo kuluitta kotiovelle sovittuna aikana. Tehköön nekin töitä palkkansa eteen!


    • ei kannata hakea

      Minä hain kerran niin siellä oli tv-lupamaksu ja helvetin iso olikin, takautuvasti ja korotettuna..yleensä nuo saantodistuskirjeet ei tiedä vastaanottajalle hyvää.

      • tapauksessa

        oli asia mikä hyvänsä niin jotain kautta se tulee tiedoksi...en kyllä ymmärrä miksi kannattaa pakoilla väistämätöntä..??? Suotta stressiä...


    • lexander

      haastetta ei koskaan lähetetä ssantitodistuksella. Kotiin tulee tavallinen kirje, jossa pyydetään ottamaan yhteyttä käräjäoikeuden haastemieheen, joka sitten tavattaessa antaa haasteen tiedoksi.

      Saantitodistuksessa on lähetysnumero. Avaa www.posti.fi ja katso, mistä postikonttorista se on lähetetty. Siitä voi jo jotakin päätellä.

      • Seurannut.,

        Käy postissa kurkkaa kuka on lähettäjä mutta älä laita nimee mihinkään niin sillä selvii...

        Jos joku mistä et halua niin et tytkkää nimee siihen. pitäähän niillä olla lähettäjä siellä että tietävät ilmoittaa että oot noutanut...


      • ...
        Seurannut., kirjoitti:

        Käy postissa kurkkaa kuka on lähettäjä mutta älä laita nimee mihinkään niin sillä selvii...

        Jos joku mistä et halua niin et tytkkää nimee siihen. pitäähän niillä olla lähettäjä siellä että tietävät ilmoittaa että oot noutanut...

        Itse olen soittanut postiin ja kysynyt kuka on kirjeen lähettäjä. Jos ei kiinnosta hakea niin käsken lähettämään takaisin.


      • minä sain kirjatun kirjeen ja koska olin leikkauksen vuoksi ensin tietämätön ja sitten vielä kykenemätön hakemaan sitä postista, niin koatiin palattuani oli kirje viikon vastausajalla. Sain sen viimeisenä päivänä ja soitin.

        Kyseessä oli tieto avioeron kakkosvaiheen hakemuksesta. Vähän ihmettelin toimintaa, jos olisin ollut ulkomailla niin tieto ei perille olisi ajoissa tullut.


    • ihan sama

      haetko vai ett kirjeen, lähettäjällä on kuitti, että kirje on sinulle toimitettu, se siittä. Teet oman ratkaisusi, pakko ei ole hakea, mutta kirjatustakirjeestä jää todiste, elikä on mennyt osoiteeseen ja ei ole noudettu palautetaan lähettäjälle..
      Tavallinen postissa lähetetty kirje on vapaata riistaa, ei ole näyttöä..

    • saat lykättyä haasteen perille menoa, kun et ota sitä vastaan, mutta jossain vaiheessa se viedään poliisilaitokselle, joka toimittaa sen perille...lykkäämisestä ei siis suurta hyötyä ole

    • vaihtoehtoa

      Jos epäilet sen olevan haaste, sitä et voi kiertää sillä että jätät tuon kirjeen hakematta. Tuovat sen sinulle jossain vaiheessa kotiovelle.

      Myös naapurin kuulemisia lähetetään saantitodistuksella, eli jos tiedät että naapurimaanomistaja suunnittelee rakentamista, tuo kirje saattaa koskea sitä, eli naapurin kuulemista.

    • Tulee ja antaa

      Kuittauksesi vaan alle, näin se menee.Mutta älä ole tavoitettavissa,mene Timbuktuun vaikka.

    • KOVT

      ihan mikä vaan viranomaislähteeltä yleensä mm. käräjäoikeudelta vastaajalta vastauspyyntö tulevaan kirjalliseen oikeudenkäyntiin mm. velkomisasiat, riita, avioero, tuomion täytäntöönpanoilmoitus ehdotonvankeus, yhdyskuntapalvelu palvelusuunnitelma kutsu jne..

      Jos et hae, kyllä ne sitten sut "kuuluttaa" eli hakupäälle ja poliisi-setä sitten nappaa sut vaikka kadulta ja toimittaa sut asemalle ja antaa sulle sen saantitodistuksen, taikka jopa toimittaa sinut jonnekkin etelän lämpöön lukkojen taa :)!

    • SaRa

      Saantitodistukirje, tuo salaperäinen tuote, voi olla muutakin kuin haaste jne. Se voi sisältää vaikkapa tilaamasi uuden K-kortin, joka tuo Plussaa elämääsi!

      • mukku2

        lähettäjä on poliisilaitos. Voiko poliisilaitos lähettää haasteen?


      • lähettäjänä
        mukku2 kirjoitti:

        lähettäjä on poliisilaitos. Voiko poliisilaitos lähettää haasteen?

        asianajotoimisto. Saantitodistus on lähetetty vanhaan osoitteeseen, vaikka muutin yli puoli vuotta sitten. Ei hitto, kai se pitää käydä hakemassa.


      • Sitten käy näin
        lähettäjänä kirjoitti:

        asianajotoimisto. Saantitodistus on lähetetty vanhaan osoitteeseen, vaikka muutin yli puoli vuotta sitten. Ei hitto, kai se pitää käydä hakemassa.

        Mulle ainakin tulleet usein haasteet postiin, ja kun en hae, ne tuodaan, niin että otan vastaan henk.koht.


    • en hakis

      No minä en ainakaan hakisi.
      Jos joku lähettelee minulle kirjeitä "saantitodistuksia" vaatien, niin kyseessä ei voi olla kovin terve yksilö/taho. Jos se on jotain aiheellista, niin kyllä se ennen pitkää selviää muutenkin. Mutta tuollaisen voiman ja vallan osoitukseen en lähtisi mukaan, missä joku pääsee sanomaan "noh, ainakin se retale/paskapää/velallinen/muuten huono ihminen on minun kirjeeni saanut. minulla on siitä kirjallinen todiste!!"

      Saantitodistuksilla kirjeitä lähettelee ne, jotka ei kasvotusten tai oikeuden edessä muuten pärjäisi. Ei rehelliset ihmiset.

    • curiousman3

      minullekin tuli pohjois-pohjanmaan aluetoimistolta saantitodistuskirje.. mitä tämä tarkoittaa ?

    • pidättään tavattaess

      Ei kannata noutaa jos haaste tai tiedoksanto jostain, menee poliisille/pidätetään tavattaessa ! Näin minulle kävi eräänä lauantai päivänä, siinä sitten oltiin kopissa maanantaihin asti, kunnes haastemiehet töihin saapuivat !

    • Nimi Erkki

      Pitääkö tuo saantitodistuskirje maksaa itse tai laskutetaanko se minun tililtäni jossain vaiheessa, kun käyn sen postista hakemassa? Tuollainen saantitodistuskirje tupsahti luukusta ja siinä on erikseen kohdat Postiennakkomäärälle, tilinumerolle, pankkiviitteelle ja BIC:lle.

    • Testatori

      Saantitodistuksella lähetetään mm testamentin tiedoksianto.

      1. Kirjeellä ja pyydetään palauttamaan kuitattu tiedoksisaanti- ilmoitus.

      2. Testamentti voidaan tiedoksi saattaa kahden todistajan viemänä. Ei tarvitse kuitata, mutta todistajien lausunto riittää, olet saanut tiedoksi.

      2.Saantitodistuksella lusmuille / laiskoillet / katkerille / kiusantekijöille jotka eivät halua palauttaa iedoksisaanti- ilmoitusta.

      3. Haastemies voi käyttää saantitodistuskirjettä, mutta jos se palautuu takaisin lähtee haastemies henkilökohtaisesti ovikelloa rimpauttamaan.

      Rehelliset ihmiset vastaavat kirjeisiin jos vastausta pyydetään.

    • Anonyymi

      Saantitodistuksella varustettu kirje maksaa lähettäjälle jotain 16 euroa plus kirjeen postimaksu, eli hänellä on jokin hyvä syy, miksi haluaa todistuksen siitä, että olet kirjeen vastaanottanut. Joskus on kyse postiennakosta, eli joudut maksamaan dokumentin tai tuotteen hinnan, ennen kuin lähetys luovutetaan sinulle. Jos noita kohtia ei ole täytetty, kyse ei ole postiennakkokirjeestä.

      Kirjattua kirjettäkin voi seurata netissä. Jos haet sen, lähettäjä näkee sen, ja voi tulostaa itselleen tositteen. Hän tietää myös, jos et ole kirjettä noutanut. Luulen, että jos kirje on yksityishenkilöltä tai yritykseltä, kyseessä on yhteydenotto asiassa, jossa ehkä olet pakoillut vastuutasi tai olet muuten osoittautunut ei niin kovin luotettavaksi. Seurantakoodi on yksi harvoja postin hyviä palveluja. Älyttömästi ylihinnoiteltu sekin, tietysti, mutta sitä käytetään silloin tällöin, koska sille on tarvetta. Venkoilevien epärehellisten pakoilijoiden takia. Ja ihan vaan siksi, että asiat tulisi hoidettua virallisesti oikein ilman, että tarvitsisi vaivata haastemiestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe