MOI. 
no toi otsikko ei kyllä täysin pitä paikkaansa, koska itsekkin olen ammattikoulussa. 
mutta asiaan: ammattikoulussa oppii ihan hyvin jos on kiinnostunut omasta alastaan. en kuitenkaan ymmärrä, miksi ammattikoulu kestää kolme vuotta (yleensä) koska itse olen huomannut, että tunneilla, missä ei ole teoriaa, eli tehdään jonkinlaista työtä, niin stutaan vaan neljästä tunnista vähintään tunti. sitten koulusta pääsee pois yleensä ainakin puoltatuntia aikaisemmin=/  tavallaanhan se on kiva päästä kotiin ajoissa, mutta mietin vaan että mitä helvetin järkee siinäkin on?  mieluummin olisin joka päivä 8-16 koulussa,ja kävisen amiksen johonkin kahteen vuoteen ja ehkä lyhyempäänkin aikaan, kun olisin koulussa vajaita päiviä, tai tekemättä mitään.
vituttaa myös se että kun siellä yrittää jotain tehdä, niin opettajaa ei näy mailla halmeilla, sillon tulee mieleen että mitä helvettiä sielä  vaan istuu kun kukaan ei auta jos ei osaa? 
olen vaan tullu siihen tulokseen että amis on paska paikka. itse olin vuoden lukiossa, ja kun amikseen meni niin ei jaksais enää pieniäkään läksyjä tehdä, kun ajattelee että ei sillä ole väliä tekeekö niitä vai ei. kun opettajatkin on niin  välinpitämättömiä. ja meilläkin utnnit alkaa poikkeuksetta ainakin 10 minuuttia myöhässä AINA.
OLIS KIVA JOS JOKU JAKSAIS KOMMENTOIDA
AMMATTIKOULU ON SYVÄLTÄ
20
5792
Vastaukset
- puuseppänenTuo oli kuin suoraan meidän koulusta kirjoitettua! Olen täysin samaa mieltä kanssasi ajankäytöstä ammattikoulussa. Samat asiat pystyisi oppimaan monia kertoja nopemmin jos ne vain opetettaisiin järkevällä aikataululla. Kävisin itsekin mieluummin kouluni esim. kahdessa vuodessa, ja opiskelisin tuon ajan täysipainoisemmin. Monesti aika kuluu koulussa istuskeluun, opettajan odotteluun tai välituntien ja tupakkataukojen viettämiseen. Valehtelematta voisin sanoa, että kolmannes koulussa viettämästäni ajasta kuluu johonkin "turhaan" joka ei edistä opintoja, eikä tämä ole omaa laiskuuttani. Tuollainen ilmapiiri ei saa aikaan kuin opiskelumotivaation katoamista. Ja sitten on kuitenkin läsnäolopakko. Vaikkei koulussa mitään tehtäisikään, siellä täytyy olla paikalla. Olen käynyt tätä ennen lukion, eikä siellä tosiaankaan vietetty aikaa istumalla! 
- tirppa++Olen kanssa amiksessa. Viimeinen vuosi menossa. Olen aivan samaa mieltä, että olisin ihan hyvin voinut käydä tämän koulun kahdessa vuodessa. Emme tee työtunneilla mitään uutta mitä emme jo osaisi ja suurin osa ajasta me vain lusmuilemme. 
 Olin yläasteella tunnollinen oppilas ja tein aina läksyt mutta olen laiskistunut amiksessa. Se ei ole kivaa, sillä jos menen ammattikorkeeseen niin siellä pitää tehdä läksyt. Läksyt ovat sellaisia, ettei niitä viitsi edes miettiä kun ne ovat niin itsestään selviä asioita. Tämän lisäksi olen unohtanut kaikki hyödylliset asiat mitä osasin yläasteella. En muista matikasta, enkusta, ruotsista jne. kaikkia asioita,koska opiskelemme vain helppoja juttuja =(- amkssa opiskelevatuo kirjoitus tuntuu aika hyvin sopivan myös ammattikorkeakouluun kokemukseni mukaan. labratunneilla on itsestään selviä kysymyksiä ja jotain pöydän pyyhkimistä harjoitellaan kaikki vuorollaan kun joku on ensin sen näyttänyt. lopuksi vielä joku ryhmä näyttä sen koko luokalle uudelleen. lusmuilua, tunneilla asiat diipadaapaa pääasiassa (muutamin poikkeuksin). lukio tuntui sentään tehokkaalta tähän KORKEAKOULUUN verrattuna. hehe... saa nähä vaihtuuko ala nopeastikin. 
 
- niin se onYleisen jatko-opintokelpoisuuden hankkimiseen vaaditaan vähintään kolmen vuoden ammatillinen perustutkinto. Amiksessa siis tehdään töitä puolet ja lorvaillaan puolet. 
- opettajilleHei, opettajille voi aina sanoa jos jokin mättää ja mielestäni tuo on sellainen asia mistä pitää sanoa. Keskustelkaa koko luokan kanssa ja esittäkää yhteinen mielipide. Meillä ainakin kuittaillaan opettajille myöhästymisistä, niinhän hekin tekee oppilaille. Kuittaileminen on hyvä tahoista, emme siis v***uile. - JEPHniin no voi kuittailla opettajille kyllä, mutta meillä se ei ainkaan mitään auta. esimerkki, joka kävi tänään: mentiin kouluun kello kahdeksan, työsaliin mentiin vartin yli. opettaja tuli poikalle puolen aikaan. no sitten kun opettaja vihdoin saapui, hän sanoi että "mun pitää käydä asioilla. tässä on teille tälläsiä pulmallisia tehtäviä tehkää näitä, mulla menee joku tunti siä" no otettiin tehtävät ja tehtiin niitä joku puoltoista tuntia, tai puolentoista tunnin jälkeen opettaja tuli takaisin. (ne tehtävät oli sellasta paskaa, mistä ei opppinu mitään, joten sekin oli turhaa) ja sano että no nyt voitais pitää 20 min kahvitauko että jatketaan sit kymmeneltä, no opettaja tulee takas siinä 20 yli kymmenen (eli tauko oli 40 min) sanoin sitten opettajalle että oot 20 miun myöhässä. opettaja siihen vaan että anteeks, saanko mä anteeks? 
 sitten taas odoteltiin 30minuuttia kunnes se anto meille tehtäviä, koska menin itse ruinaamaa että voitkos nyt keksiä meille jotain hommaa? sitten tehtiin puoltuntia töitä, kunnes mentiin jo syömään ja tänään poikkeuksellisesti päästiin jo kotiin.
 ja ist sama lyhyesti=)
 oltiin koulussa noin 4h ja hommia tehtiin 30min.
 no toi on hyvä idea jutella siitä luokan kanssa, että ei tehä koskaan mitään ja sit mennä opetajille sanoon siitä, mutta meidän luokalla se ei toimi koska ei ketään kiinnosta se että me ei tehdä mitään=/
- JEPHjoo no opettajille voi sanoa että oot muuten myöhässä, mutta meillä lähes poikkeuksetta JOKAINEN opettaja on myöhässä, ja se on jo iahn normaalias siellä, joten ei ne siitä välitä koska se tunti alkaa. nii en sitten keksi että mihin siitä pitäis valittaa, kun opettajia ei näytä kiinnostavan?? 
- linja?JEPH kirjoitti:joo no opettajille voi sanoa että oot muuten myöhässä, mutta meillä lähes poikkeuksetta JOKAINEN opettaja on myöhässä, ja se on jo iahn normaalias siellä, joten ei ne siitä välitä koska se tunti alkaa. nii en sitten keksi että mihin siitä pitäis valittaa, kun opettajia ei näytä kiinnostavan?? millä linjalla opiskelet? 
- selittelyäJEPH kirjoitti:niin no voi kuittailla opettajille kyllä, mutta meillä se ei ainkaan mitään auta. esimerkki, joka kävi tänään: mentiin kouluun kello kahdeksan, työsaliin mentiin vartin yli. opettaja tuli poikalle puolen aikaan. no sitten kun opettaja vihdoin saapui, hän sanoi että "mun pitää käydä asioilla. tässä on teille tälläsiä pulmallisia tehtäviä tehkää näitä, mulla menee joku tunti siä" no otettiin tehtävät ja tehtiin niitä joku puoltoista tuntia, tai puolentoista tunnin jälkeen opettaja tuli takaisin. (ne tehtävät oli sellasta paskaa, mistä ei opppinu mitään, joten sekin oli turhaa) ja sano että no nyt voitais pitää 20 min kahvitauko että jatketaan sit kymmeneltä, no opettaja tulee takas siinä 20 yli kymmenen (eli tauko oli 40 min) sanoin sitten opettajalle että oot 20 miun myöhässä. opettaja siihen vaan että anteeks, saanko mä anteeks? 
 sitten taas odoteltiin 30minuuttia kunnes se anto meille tehtäviä, koska menin itse ruinaamaa että voitkos nyt keksiä meille jotain hommaa? sitten tehtiin puoltuntia töitä, kunnes mentiin jo syömään ja tänään poikkeuksellisesti päästiin jo kotiin.
 ja ist sama lyhyesti=)
 oltiin koulussa noin 4h ja hommia tehtiin 30min.
 no toi on hyvä idea jutella siitä luokan kanssa, että ei tehä koskaan mitään ja sit mennä opetajille sanoon siitä, mutta meidän luokalla se ei toimi koska ei ketään kiinnosta se että me ei tehdä mitään=/Tehtävistä mun mielestä oppii aina. Tietty jos aattelee et v***u mitä p****a, niin eihän sillon opi mitään. Ja joskun on hyvä vaan kerrata jo opetettuja asioita. 
 Opettajillakin on asioita hoidettavinaan. Joskus niitten kanssa kestää. Ilmeisesti sinun ei ole tarvinnut käydä esim. virastoissa, niissä menee joskus hyvinkin yksinkertaisen asian hoitamisessa uskomattomasti aikaa.
 Oma-aloitteisuudesta saa plussaa. Ei koulussa tarvitse odottaa valmiita tehtäviä opettajalta. Kun keksii itselle jotain hommaa, opettajat antavat jossain vaiheessa vaativampiakin töitä kun katsoo että toihan kykenee tekemään.
 Jos ketään muuta ei luokallasi kiinnosta, niin keksi sinä miten systeemiä voi parantaa. Tiedän se on vaikeaa, mutta joskus niitä ideoita pukkaa.
- JEPHlinja? kirjoitti:millä linjalla opiskelet? rakennusalalla opiskelen. 
- Anonyymiselittelyä kirjoitti:Tehtävistä mun mielestä oppii aina. Tietty jos aattelee et v***u mitä p****a, niin eihän sillon opi mitään. Ja joskun on hyvä vaan kerrata jo opetettuja asioita. 
 Opettajillakin on asioita hoidettavinaan. Joskus niitten kanssa kestää. Ilmeisesti sinun ei ole tarvinnut käydä esim. virastoissa, niissä menee joskus hyvinkin yksinkertaisen asian hoitamisessa uskomattomasti aikaa.
 Oma-aloitteisuudesta saa plussaa. Ei koulussa tarvitse odottaa valmiita tehtäviä opettajalta. Kun keksii itselle jotain hommaa, opettajat antavat jossain vaiheessa vaativampiakin töitä kun katsoo että toihan kykenee tekemään.
 Jos ketään muuta ei luokallasi kiinnosta, niin keksi sinä miten systeemiä voi parantaa. Tiedän se on vaikeaa, mutta joskus niitä ideoita pukkaa.Siis ei helvetti, millainen tekosyitä ja selityksiä keksivä lammas oikein olet. 
 Tosissasi täällä väität, että joistain 2+2=4 tasoisista tehtävistä oppii mitään, ja jos tuollaisia tehtäviä pitää turhana paskana, niin on muka oma syy, että niistä ei opi mitään. Puolustat opettajien epäammattimaisuutta, josta saisi välittömästi potkut missä tahansa oikeassa työpaikassa, joka ei ole siis mikään julkisesti rahoitettu suojatyöpaikka. Opiskelijan pitäisi mielestäsi vielä itse keksiä itselleen tehtäviä, vaikka se on nimen omaan koulun tehtävä antaa niitä oikeita tehtäviä ja opettaa.
 
- yo-amismeillä yo-puolella koulutus kesti 2v, mutta kyllä tuon olisi voinut suorittaa vuodessa tai puolessatoista. 
 paljon joutavaa hömpänpömppää. ja opettajat pitivät meitä ihan lapsina. en oikein pitänyt koko laitoksesta.
- JEPHjos nyt aika moni kuitenkin on samaa mieltä kanssani, niin yrittäkääpäs keksiä keino millä koko hommaan saisi jotain jäkeä?? 
 itse en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, tai kelle valittaa??
 ja fakta on se että jos yksin lähtee tappeleen kaikkia opettajia vastaan nii ei siitä oikein mitään tule. en kuitenkaan sano etteikö se voisi onnistua, mutta jos kuk aan ei ole kanssani samaa mieltä, niin heti ensimmäisen lauseen jälkeen kaikki dissaa jo. joten siitä on hieman hankala jatkaa, viemällä eteenpäin asiaa.
 johonkin olisi silti kiva laittaa joku kirjeen tapainen tai joku, mutta mihin??
- kavereiden kanssaettä kyllä vuodessa oppisi tarpeeksi, kun jätettäisiin kaikki turha, kuten liikunta, ruåtsi 90% pois ei ammatillisia aineita. 
 olet ihan oikeassa!- gfGSWGRAKSALLA minäkin olen 
- JEPHgfGSWG kirjoitti:RAKSALLA minäkin olen no oli kiva tietää että missä apikkakunnalla olet? 
 
- ihmemiasmenin ammattikouluun vaikka en kiinnostunut mistään alasta, mutta opin toisella vuodella kiinnostumaan siitä mitä olin opiskellut ja kolmannella vuodella numerot nous kattoon.. 
 luokan henki myös nous kummasti eikä ekan vuoden jälkeen hirveesti oltu myöhässä. mielestäni kolmessa vuodessa ei edes kerkeä oppimaan kaikkea mitä pitäis..pitäisi turhat lukuaineet ottaa pois.- ninninEU määrää, että pitää olla kolme vuotta. Ennen tais olla moni ala 2v, vaan ei nykyään... Mitähän ideaa sitten siinäkin on. 
 Meilläki välillä koulua kaks tuntia päivässä, mutta minkäs ne opettajat asialle mitään mahtaa.
 
- AnonyymiAmis on päivähoitopaikka eikä siellä mitään opita ja lähtökohtaisesti ne opetkin ovat suojatyöpaikoissa helppoa rahaa tekemässä eikä moniakaan kiinnosta paskaakaan koko touhu. - AnonyymiOppisopimus työ,olisi tehokkaampi ja parempi tapa 
 oppia ammatti kun kokonaan koulun penkillä istuminen.
 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset738114
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti905737
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut443882
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu923652
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät443645
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi603594
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään263236
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133060
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k572859
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral972833