airport minibus/ cedaz

kirska

Kysymykset varmaan vaan tyhmenee jonkun mielestä, mutta tuli mieleen onko noi kaksi eli airportminibus ja cedaz taksi sama asia vai täysin erijuttu? Mistä tämä airport bussi lähtee, joka vie namesti republikylle(?) josta vois kätevästi mennä pari väliä hotellille ratikalla.( siitä metro vaihtoehdosta sain jo hyvät ohjeet, mutta tämä tuntuis vähän suoremmalta, kun ei tarvi montaa kertaa vaihtaa.)Kiitos jos joku viitsisi opastaa, tältä palstalta on kyllä saanut paljon hyviä neuvoja...

8

1120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei yhteystietoja

      En osaa antaa noita yhteystietoja, koska aina on kuljettu ihan tavallisella hotellikuljetuksella. Varoittaisin kuitenkin menemästä erityisesti metroon ja ehkä myöskin ratikkaan matkakassan, sis. lentoliput, passit, luottokortit ja mahdollinen käteisvalutta kanssa.

      Ihan keskellä kirkasta päivää täysin selvin päin olevia turisteja putsataan tyylikkäästi ja tehokkaasti metrojen ja ratikoitten sisäänkäyntien yhteydessä. Jos oma huomio on matkatavaroissa, ei tarkkuus potentiaalisten taskuvarkaiden osalta ole parhaimmillaan.
      Oletan teidän olevan kokeneita matkailijoita, niin oltiin mekin, mutta vahinko pääsi taannoin käymään. Tosin tuolloin tärkeimmät, passit ja lentoliput olivat jo hotellin tallelokerossa, mutta kyllä elinikäisen opetuksen siitä sai. Ihan mukava summa käteistä lähti parempiin käsiin.

      Joka tapauksessa erinomaista matkaa yhteen Euroopan kauneimmista kaupungeista!

      • kirska

        Olen ajatellut että ehkä taksi voisi olla parempi vaihtoehto.... Pääsee kaikista parhaiten perille...


      • snaku3
        kirska kirjoitti:

        Olen ajatellut että ehkä taksi voisi olla parempi vaihtoehto.... Pääsee kaikista parhaiten perille...

        Olimme viime viikolla siellä ihanassa Prahassa ja kuljimme kentältä hotellille praque airport transfersin taksilla.Odotti meitä kentän aulassa nimikyltillä varustettuna. (meidän nimi).Ja paluu kentälle samalla kyydillä . Oli luotettava kyyti ja suht edullinen. Menopaluu 43e. Tilattiin se täältä netistä etukäteen .Ens kerralla tehdään varmasti samoin. Ei muuta kuin hyvää matkaa teille!!


      • prague
        snaku3 kirjoitti:

        Olimme viime viikolla siellä ihanassa Prahassa ja kuljimme kentältä hotellille praque airport transfersin taksilla.Odotti meitä kentän aulassa nimikyltillä varustettuna. (meidän nimi).Ja paluu kentälle samalla kyydillä . Oli luotettava kyyti ja suht edullinen. Menopaluu 43e. Tilattiin se täältä netistä etukäteen .Ens kerralla tehdään varmasti samoin. Ei muuta kuin hyvää matkaa teille!!

        Enpä ole ennen kuullut et prahan metroissa ryöstetään turisteja.
        Olen noin 13v ajan käynnyt 3-5 kertaa/vuosi prahassa ja käyttänyt metroa mielin määrin aamulla,päivällä jopa illalla, eikä koskaan ole tullut mitään ongelmia.

        Vaikea uskoa, mutta jos kerran näin on käynnyt niin tosi surkea juttu.

        Lentokenttä taksi on ihan jees, jos haluat maksaa. Kentältä lähtee myös bussi nro. 105 keskustaan.


      • maikkel nait
        prague kirjoitti:

        Enpä ole ennen kuullut et prahan metroissa ryöstetään turisteja.
        Olen noin 13v ajan käynnyt 3-5 kertaa/vuosi prahassa ja käyttänyt metroa mielin määrin aamulla,päivällä jopa illalla, eikä koskaan ole tullut mitään ongelmia.

        Vaikea uskoa, mutta jos kerran näin on käynnyt niin tosi surkea juttu.

        Lentokenttä taksi on ihan jees, jos haluat maksaa. Kentältä lähtee myös bussi nro. 105 keskustaan.

        Onko yhtä vaikea uskoa, kun metrossa on ihan paikallisella että englannin kielellä selkeät varoitukset: VARO TASKUVARKAITA. Tämä tieto viime keväältä.


      • kirska
        prague kirjoitti:

        Enpä ole ennen kuullut et prahan metroissa ryöstetään turisteja.
        Olen noin 13v ajan käynnyt 3-5 kertaa/vuosi prahassa ja käyttänyt metroa mielin määrin aamulla,päivällä jopa illalla, eikä koskaan ole tullut mitään ongelmia.

        Vaikea uskoa, mutta jos kerran näin on käynnyt niin tosi surkea juttu.

        Lentokenttä taksi on ihan jees, jos haluat maksaa. Kentältä lähtee myös bussi nro. 105 keskustaan.

        Mihinkä tämä bussi nro 105 vie? Meillä on hotellina ibis karlin prague, eli johonkin siihen olis tarkoitus päästä. Moneen kertaan ei viittis kulkuvälinettä vaihdella.
        Itse ajattelin sellaista vaihtoehtoa että mentäisiin 109 bussilla sinne metroasemalle dejvika (miten sitte kirjoitetaankin) ja siitä 8 ratikalla hotellille? kertokaa kommetti olisko järkevää?


      • xxxxxxxxxxxxxxzzzzzzzzzzzzz
        kirska kirjoitti:

        Mihinkä tämä bussi nro 105 vie? Meillä on hotellina ibis karlin prague, eli johonkin siihen olis tarkoitus päästä. Moneen kertaan ei viittis kulkuvälinettä vaihdella.
        Itse ajattelin sellaista vaihtoehtoa että mentäisiin 109 bussilla sinne metroasemalle dejvika (miten sitte kirjoitetaankin) ja siitä 8 ratikalla hotellille? kertokaa kommetti olisko järkevää?

        vaihtaa kulkuvälineetsä toiseen jos on ensimmäistä kertaa esim. Prahassa.

        Minibussi vie suoraan hotelliin ja on taksia halvempi.


      • tebis
        xxxxxxxxxxxxxxzzzzzzzzzzzzz kirjoitti:

        vaihtaa kulkuvälineetsä toiseen jos on ensimmäistä kertaa esim. Prahassa.

        Minibussi vie suoraan hotelliin ja on taksia halvempi.

        ei kai taksikaan kauheesti maksa? aiomme mennä ite taksilla...säästää aikaa ja vaivaa (tylsä raijata laukkuja...)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe