ompas jännä seurata susi keskusteluja. kun savossa on susista riesaa vain kaavilla ja kainuussa suomus salmella, oulun läänissä vuolijoella. jännä että niistä ympäristö kunnista ei kuulu mitään ? aika pakoitellen on ongelma sudet kasaantuneet, onko nyt kysymys näiden kuntien herkkä nahkaisuudesta vai kaadetaanko muissa kunnissa sudet salaa ? en ole susien puolesta enkä vastaan, mielestäni susi kuuluu suomen luontoon mutta tietysti ihmisten turvallisuus menee susien edelle.
outoja susia.
6
1021
Vastaukset
- erälläkävijä
vain että vuolijoki kuuluu myös kainuuseen.eikä niistä susista täälä vuolijoella ole aenakaan vielä mittään haettaa ollunna.mutta kieltämättä myös meissä metästäjissä on liipasinherkkiä yksilöitä jotka haluavat poistaa suet ja sillä siisti.miun puolesta saavat kuleslella metissä vappaasti kunhan eivät pihhaan tule.
- kaavinta
susista, yrittäjistä, kunnalispolitiikasta, mökkiläisistä,sosiaalimenoista,lentolehtisistä....
Kaavi tunnetaan Pohjois-Savon ongelmakuntana. - ipana-10
en asu sielläpäin joten en tiedä tarkalleen mikä mihinkin kuuluu mutta asian ydinhän onkin tuo susi asia.
Samaa olen itsekkin ihmetellyt.
Susi on kyllä reviiri eläin mutta ei kai se niin tarkkaan pysy reviirillään kun mitä "susipulliainen" on esittänyt ,että siirretään porohoitoalueen raja koillismaalle koska sudet eivät viihdy Kuusamossa.
Poroja Kuusamossa on enemmän kuin Suomussalmella ja ssiis helppoa saalista enemmän.
Liekkö kuusamolaiset keksineet sellaisen hajusteen joka karkoittaa sudet muualle ja kateuksissan eivät ole antaneet reseptiä kui johinkin kuntiin.
Olen myös samaa mieltä kanssasi susi kuuluu Suomen luontoon,joka haluaa susia on myös valmis maksamaa niiden haitoista.
Pitää asettaa petoeläin vero josta korvataan täysmääräisenä aihetuneet petovahingot, porotaloudelle, kotieläimille, lemmikeille,kunnille kohonneeina koulukyytimaksuna.- kiväärinruuti
Ja eipä ole susista haittaa ollut.
- taas täällä
kiväärinruuti kirjoitti:
Ja eipä ole susista haittaa ollut.
on nuita jonninjoutavia mahtailijoita.muuten ihan kiva palsta keskustella.missä sinäkin olet suen päässyt näkemään saati sitten ampumaan?nämä on taas näitä savolaisten juttuja.vai että kivväärin ruuti.mitähän vielä.....anna kun arvaan....sama tuttu savolaisten loru:näet suden joka päivä ja se käy säännöllisesti pihassasi ja öisin kun nukut heräät suen ulvontaan???mahoton tauti tuo luulosairaus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 582996
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!131027- 891008
- 49886
- 84854
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35781- 96764
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27660Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap86635- 48595