siskoni varasi kaksi hiirtä (uroksia) eläinkaupasta,olisi ottanut yhden mutta siellä myydään pojat vain pareittain.ja joka sivulla lukee että pojat eivät tule toimeen keskenään enään aikuisena. sitten kun siskoni sanoi tämän niin kauppias sanoi vaan että kyllä täällä aina toimeen tulleet. syntyneet ovat viime kuussa.tai oikeastaan tammikuun viim.päivä,ovatko jo liian vanhoja.kirjastosta ei löydy mitään uusia ja hyviä hiiri kirjoja joten voisiko joku kertoa niiden luonteesta,ja kaikesta muusta,vaikka olemme selvää ottaneet.ovatko samantapaisia kuin rotat?niitä ollut on..
hiiren hankinta
5
462
Vastaukset
- AlbinoRaven
Mistä eläinkaupasta oikein siskosi niitä poikia ostaa?
Se liike on kyllä kaikkea muuta kuin hiiri-tietäjä liike.
Kun hiiret saatte kotiin niin pistäkää ihmeessä eri häkkeihin/terraarioihin/duniin ne, koska jossain vaiheessa kuitenkin niitä reviiritappeluita ilmenee.
Mihin ne olisivat liian vanhoja, en ymmärtänyt tätä? Itse sain poikahiireni kaksikuukautisina.
Uroshiiret ovat yleensä naarashiiriä uteliaampia ja vaativat enemmän huomiota kuin naaraat, jotka puolestaan ovat niitä lauma eläjiä. Ei oikeastaan voi sanoa minkä luonteisia hiiret ovat, toiset pitävät käsittelystä enemmän kuin toiset, toiset saattavat purra kun niihin kosketaan ja toiset ei ole siitä moksiskaan. Toiset ovat äänekkäämpiä kuin toiset yms.
Kehotan käymään osoitteessa http://hiiret.fi sieltä löytyy jos jonkinnäköistä hyödyllistä tietoa kun oikein tonkii. :)
Rotista minulla ei ole minkäänlaista kokemusta, joten en voi mennä sanomaan.Hiiristä tuossa saitkin jo ihan mukavasti tietoa...
Itselläni on ollut hiiriä ja nyt löytyy sitten rottia. Kyllä nuo rotat vaatii huomiota paljon enemmän, kun hiiret. Häkki on huomattavasti suurempi ja sen putsaaminen vie enemmän aikaa. Rotat myös tarvii paljon enemmän virikkeitä ja vapaana olemista, koska ovat älykkäitä elukoita ja tylsistyvät, jos ei ole tekemistä.
- Liiiiiisa
Mulla on ollut jo kuusi hiirtä elämäni aikana. Alussa, pentuina hiiret on tosi arkoja, mutta kun viettää niiden kanssa aikaa ne tulee ihan kesyiksi. Ainakin mulla hiiristä on ollut paljon iloa. Ne on vikkeliä, nopeita.. En sitten tiedä mitä eroa rotilla ja hiirillä on luonteenpiirteissä koska rottia ei ole minulla ollut. Mutta varmasti kaksi poikahiirtä tulee viihtymään ihan hyvin, koska minullakin on ollut. Ja! hiiriä ei edes täälläpäin myydä yksikseen, koska ne ovat laumaeläimiä. Joten aina pitää välttämättä hankkia kaksi pentua, jos menee ostamaan.
- AlbinoRaven
"Ja! hiiriä ei edes täälläpäin myydä yksikseen, koska ne ovat laumaeläimiä. Joten aina pitää välttämättä hankkia kaksi pentua, jos menee ostamaan."
Tuota tuota, poikahiiret eivät ole laumaeläimiä vaan ne ovat erakoita joilla on oma reviiri. Sen takia niitä ei tulisi olla kuin yksi per terraario/duna/häkki. Kuten tuosaa aiemmassa viestissä kirjoitin, niin poikahiirille tulee ennemmin tai myöhemmin niitä reviiritappeluita jotka saattavat johtaa toisen osapuolen kuolemaan.
Naaraita sitä vastaan pitää ostaa aina vähintään kolme. - entinen hiiren omistaja
AlbinoRaven kirjoitti:
"Ja! hiiriä ei edes täälläpäin myydä yksikseen, koska ne ovat laumaeläimiä. Joten aina pitää välttämättä hankkia kaksi pentua, jos menee ostamaan."
Tuota tuota, poikahiiret eivät ole laumaeläimiä vaan ne ovat erakoita joilla on oma reviiri. Sen takia niitä ei tulisi olla kuin yksi per terraario/duna/häkki. Kuten tuosaa aiemmassa viestissä kirjoitin, niin poikahiirille tulee ennemmin tai myöhemmin niitä reviiritappeluita jotka saattavat johtaa toisen osapuolen kuolemaan.
Naaraita sitä vastaan pitää ostaa aina vähintään kolme.kun ostin 2 hiirtä (nekin oli uroksia) niin kaupan myyjä ei sanonut mitään että urokset saattavat alkaa tappelemaan. no kun kuitenkin vein ne kotiin niin parin päivän päästä toinen jo kuoli kun ne tappelivat. olen myös lukenut että on todella harvinaista jos 2 uros hiirtä elävät samassa häkissä tappelematta. ei kannata laittaa ainakaan samaan häkkiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778