Kääntöympyrä wc:ssä

pkpk

Oletteko joutuneet talopakettitaloissanne muuttamaan ja suunnittelemaan wc:n niin suureksi, että se 1300mm:n ympyrä, eli pyörätuoli mahtuu pyörähtään?

Ainakin vanhemmissa, netissäkin olevissa, malleissa on wc:t niin pieniä, ettei se sinne mahdu seiniä siirtämättä.

7

1466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lakia

kuultukaan, tosin ovet pitää olla 90 tai 100 kuten saunaankin.

Eihän noin isoja vessoja ole ellei laita pyttyä saunan pesuhuoneeseen, sehän täyttäisi vaatimukset.

• on pitkälti...

...kuntakohtaisesta määräysten tulkinnasta, osa vaatii sen invaympyrän ja osa ei. Oven leveyden suhteen taitaa olla laajempi yksiselitteisyys. Suunnitelmissa nämä pitää olla huomioituna mutta tuskin niitä kukaan mittanauhalla tulee tarkastamaan.

• ...............

Eli pesutiloihin ja yhteen vessaan pitää päästä. Käytännössä itse törmään aika harvoin siihen, että kodeissa on tarpeeksi tilava vessa, mutta erilaisilla apuvälineillä sinne pöntölle saa avustettua, jos vaan tarpeeksi lähelle saa pyörätuolin.

• että meidän

kunnassa joku kunnan rakennusviranomainen oli moista vaatinut ja kun tutkittiin ja tutkittiin, olivat todenneet, että moinen vaatimus on toimistorakentamisessa ei yksityiskodeissa.

• rakennusvalvonnoissa...

...on eroja. Pikkukunnista saattaa löytyä jotain todella ihmeellisiä tulkintoja mutta ovat joustavia päätöksissään, osaltaan vaikuttaa kunnan tarve saada uusia asukkaita. Suuremmissa kaupungeissa harvoin tulee eteen mitään mullistavaa mutta ovat hyvin tarkkana suunnitelmien kanssa eikä joustavuudesta voi puhua.

Eräässä Uudenmaan pikkukunnassa kieltäytyivät antamaan jäljennöstä lupakuvista jotka ovat sinänsä julkisia asiakirjoja, mielenkiintoinen tulkinta tämäkin.

• itse kopio
        rakennusvalvonnoissa... kirjoitti:

...on eroja. Pikkukunnista saattaa löytyä jotain todella ihmeellisiä tulkintoja mutta ovat joustavia päätöksissään, osaltaan vaikuttaa kunnan tarve saada uusia asukkaita. Suuremmissa kaupungeissa harvoin tulee eteen mitään mullistavaa mutta ovat hyvin tarkkana suunnitelmien kanssa eikä joustavuudesta voi puhua.

Eräässä Uudenmaan pikkukunnassa kieltäytyivät antamaan jäljennöstä lupakuvista jotka ovat sinänsä julkisia asiakirjoja, mielenkiintoinen tulkinta tämäkin.

vaikka digikameralla, kunnassa kopiopaperi voi olla juuri loppunut.

• taloa

suunnitellaan perheelle.
      Lähtökohtana jukka talon sointu 183-L2.
      Talon toinen pääty levennetään samaan leveyteen takkahuoneen-keittiö seinälinjan leveyteen eli talon makuuhuone pääty levenee ja samalla taloon lyödään toista metriä pituutta, näin saadaan makuuhuoneisiin lisäneliöitä oikein kunnolla. tulee 8m2 kylpyhuone/wc yhdistelmä siis erillinen saunan pesuhuoneen lisäksi, eiköhän kääntöympyrät riitä ;)
      Takkahuone alkuperäsessä 17m2, pienennetään sitä niin saadaan saunaan ja pesuhuoneeseen lisäneliöitä.
      Jos mietit uuden talon rakentamista, pistä tietosi tänne niin saat minulta yhteystiedot eräälle rakennussuunnittelija/piirtäjälle joka käyttää itse pyörätuolia.
      Pitkästä tavarasta aletaan tekemään, suunnittelijalta löytyi vaan pohja jukan talosta, josta pienillä viilauksilla juuri tähän tarkoitukseen sopiva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2473
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      755
    Aihe