Haluaisin ostaa kaksi kääpiökania, jotka olisivat poikasia ja tyttöjä. Mistä niitä voisi ostaa? En haluisi ostaa mistään, eläinkaupoista kun minua vähän epäilyttää ne.
Kasvattajilta(ko)? Mistä saan tietoa eri kasvattajista? Oon ihan tietämätön kanien hankinnasta. Siis siitä, että mistä niitä voisi hankkia. :) Kiitos avustanne, jos viitsitte vaivautua auttamaan meikäläistä.
Mistä hankkia kanit ?!
8
365
Vastaukset
- lintzi
http://www.kaniyhdistys.com/
tuolla on lista kanikasvattajista ja siellä on myös "myydään kaneja" -osasto.- lintzi
niin eli tuolla on myytäviä
http://www.foorumi.info/sky/viewforum.php?f=6&sid=79d60a6f38fdf42444801455f9f8ceb4 - ...
lintzi kirjoitti:
niin eli tuolla on myytäviä
http://www.foorumi.info/sky/viewforum.php?f=6&sid=79d60a6f38fdf42444801455f9f8ceb4kiva käyttää toisten nimimerkkiä!
- suski87
Puput.netistä löytyy myös oma osionsa myytäville kaneille. Sielä ilmoittelevat kasvattajien ohella muutkin kaniharrastajat, joilta saattaa ihan yhtä hyvin löytyä terveitä ja käsiteltyjä poikasia terveestä suvusta. Monissa paikoissa on myynnissä myös hieman vanhempia kaneja (esim. 1-3 -vuotiaita) ja niistäkin saa monesti aivan ihania lemmikeitä. Meillä kolmesta kanista kaksi on tullut vuoden vanhana tai yli ja päätös aikuisen kanin hankinnasta ei ole kyllä kaduttanut (tällöin esim. luonteesta saa paremmin tietoa, aikuiskoko on täysin varma...).
Jos eläinkaupasta hankkii, silloin kannattaisi tosiaan olla tarkkana siitä, mistä liike kaninsa hankkii (ettei tukusta), onko ne vieroitettu oikean ikäisinä, ovatko ne varmasti ilmoitettua sukupuolta (eivät aina ole), onko niitä ja niiden emoa ruokittu oikein jne. Liikkeiden tasossa kun on paljon eroja ja vaikka niitä hyviäkin löytyy, niin liian paljon myös niitä joissa eläimistä ei ole tarvittavaa tietoa ja/tai kiinnostusta niiden oloja kohtaan vaikka niitä myyntiin otetaankin.- olla hyviä
itse ostin oman kanini eläinkaupasta, josta näkee että he ovat oikeasti kiinnostuneita eläimistä. välillä tulee sellaisiakin liikkeitä eteen, jossa esim. eläimet ovat pienissä häkeissä, eivätkä varmasti pääse ulos välillä. myös jos kanille on annettu vihanneksia (niitä pitäisi kyllä näkyä häkissä) ne eivät ole menneet ihan pilalle eli ne on melko tuoreita.
omalla kanillani oli iso häkki jossa oli, siellä oli paljon purua (papanoita ei edes näkynyt eli siistinä pidetty), heinää, vettä, vihanneksia ja ruokaa oli. - ja yhellä kanilla
olla hyviä kirjoitti:
itse ostin oman kanini eläinkaupasta, josta näkee että he ovat oikeasti kiinnostuneita eläimistä. välillä tulee sellaisiakin liikkeitä eteen, jossa esim. eläimet ovat pienissä häkeissä, eivätkä varmasti pääse ulos välillä. myös jos kanille on annettu vihanneksia (niitä pitäisi kyllä näkyä häkissä) ne eivät ole menneet ihan pilalle eli ne on melko tuoreita.
omalla kanillani oli iso häkki jossa oli, siellä oli paljon purua (papanoita ei edes näkynyt eli siistinä pidetty), heinää, vettä, vihanneksia ja ruokaa oli.oli ihan kosteat silmät. Silmien alla oli jtn märkää. Kani ressu. :
- kanipöö
ja yhellä kanilla kirjoitti:
oli ihan kosteat silmät. Silmien alla oli jtn märkää. Kani ressu. :
Viimeisenä eläinkaupasta.
Kasvattajalta saa terveempiä ja halvempia kaneja, joiden menneisyys tiedetään. Eläinkaupan kaneista ei aina tiedä, ja kanit saattavat joutua oleilemaan ahtaassa eläinkaupassa pitkäänkin.
Lisäksi kasvattajat yleensä huolehtivat että kanit pääsevät varmasti hyviin koteihin. - Hermanni75
kanipöö kirjoitti:
Viimeisenä eläinkaupasta.
Kasvattajalta saa terveempiä ja halvempia kaneja, joiden menneisyys tiedetään. Eläinkaupan kaneista ei aina tiedä, ja kanit saattavat joutua oleilemaan ahtaassa eläinkaupassa pitkäänkin.
Lisäksi kasvattajat yleensä huolehtivat että kanit pääsevät varmasti hyviin koteihin.Eläinsuojeluyhdistyksistä kannattaa kysellä myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517143Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?424932HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002768- 1482072
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321627- 181588
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki261567Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981544Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101313mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111303