Olen menossa tekemään Foto Botnialle haastattelutyötä jonka tarkoitus on kiertää omakotitaloja tyyliin "ovelta ovelle" ja pyyttää haastattelu.
Lafka tekee asumishistoriasta kirjaa eli paksu teos johon kerätään kuva ja tiedot ym. kaikista tietyn alueen taloista. Kirja maksaa 300-500e ja sitä yritetään haastattelun yhteydessä myydä.
Pitäisi siis tehdä 7 haastattelua päivässä josta saa 40e. Jokaisen myydyn kirjan provisio on n 50e.
Työpäiviä 5 pv/vko ja kuulemma 12-21 työaika..
Työhaastattelussa näyttivät keskiansion ylittävän 3000e kuussa joten pisti vähän epäilyttämään.
Onko kellään siis kokemusta, tietoa tai mitän sanottavaa kyseisestä työstä? Antavatko ihmiset ylipäätänsä noita haastatteluja?? Itse tavoittelisin hommasta 1500-2000 eli onko mahdollisuuksia?
Foto Botnia -Myyntityö
11
4025
Vastaukset
- Myyyyjä
Hei
Olen ollut tekemässä kirjamyyntiä Aero-Kuvalla. Tuote on laadukkaampi ja menee paremmin kaupaksi.
Hankit varmasti vähintään sen 2000 eur.
Yritys 20 vuotta vanha ja tosi hyvä ilmapiiri.Suosittelen sinulle myös.Tässä heidän myyntipäällikön nimi ja numero Petri Salonen 0440740498.- hieno mainos
itsestäsi..
- hyvä työnantaja
hieno mainos kirjoitti:
itsestäsi..
Sitten on tämä tuurin firma. Parempi palkka kuin lohjalla ja laadukkaampi kirja.
- kurikkalainen
minulla on vanha kurikka-lehti, jossa aeron projektipäällikkö ilmoittaa tekevänsä kurikasta kotiseutukirjan. Lehden päiväys on vuodelta 2006, enkä ole nähnyt kirjaa missään. Tiedän myyjien käyneen meilläkin.
Tätä kirjoittaessa on vuosi 2008. Kilpailija, siis botnia-foto teki kirjan kymmenessä kuukaudessa ja se ilmestyi keväällä 2007.
Jos haette joskus töihin aerolle, niin kysykää minunkin puolestani, että saako niitä kurikan kirjoja jo. Vastaukset Kurikka-lehden konttoriin...
- felixxxx
olin myössä siellä haastattelussa(muistaakseni lammilla ja nais-ihminen haastatteli minua),lupasi todella hyvät tulot. omalla autolla joutuu ajamaan ja samalla maksamaan itse bensat,toki tässä on sitten jonkin näköinen vero etu omasta autosta sitä en tiedä.
mutta kun nainen sitten minulle ilmoitti että tervetuloa töihin ja olin saanut toisaalta työpaikan niin tämä kyseinen henkilö suuttui minulle ja arvosteli kovin sanoin minun päätöstäni. tämä jätti jotenkin epärehellisen/epätoivoisen kuvan yritykestä. - Aeron asiakas
Itse olen erässä firmassa myynyt ilmakuvia.
Siihen aikaan Aero-Kuva aloitti tuon kirjamyynnin.
Kirja on todella laadukas, ja vaikka maksaakin paljon, niin sen ymmärtää että palkkansa sen tekijätkin tarvitsee.
Aero-kuva on saanut vahvan jalansijan jo tähän mennessä, johtuen siitä että aloittivat niin paljon aikaisemmin. Foto-Botnia on enemmän keskittynyt ruotsinkielisille alueille, joten sillä kielellä saa niihin kuntiin / kaupunkeihin myytyä, jos niistä F-B vielä ole tehnyt teosta.
Riippuen asuinkunnastasi, mutta melkein vaan sanon että Aero-Kuvalla on paremmat mahdollisuudet ansaita paremmin.- Entinen Aeron myyjä
Itse olin Aero-kuvalla töissä ja sellaisella kutakuinkin 4-5 haastattelun päivätahdilla (kirjoja päivässä kaupaksi yleensä 1-2) tienasi noin paritonnia kuussa. Jos olisi tehnyt töitä vielä pidempää päivää, olisi helposti saanut reippaasti enemmän.
- yöfisu
Vaikka Aeron "asiakkaan" viesti vähän vanha onkin, niin siinä on niin huijaamisen maku, että täytyy oikaista. Botnia-Foto on toiminut huomattavasti kauemmin kirjakustannuspuolella kun Aero. Aero oli aikaisemmin ilmakuvia kauppaava yritys, joka kopioi mallin BF:ltä. Kirjoittaja ei ole joko perehtynyt asiaan ollenkaan tai yrittää vääristää asioita tahallaan. BF on tehnyt paljon muutakin aluetta kun ruotsinkielistä seutua. (Vai onko mm Pohjanmaa ja Keski-Suomi kirjoittajan mielestä täysin ruotsinkielistä aluetta. Outoa puhetta tai sitten ei taaskaan tiedetä mistä puhutaan.)
Näiltä palstoilta ei vastauksia asioihin löydy. Etsikää käsiinne molempien firmojen lopputulos ja verratkaa sisältöä. Mikä on kattavuus, millaista tekstiä sisältö on, kirjan kokoa, mitä hintaan sisältyy yms. Verratkaa ja miettikää ihan itse kumpaa lopputulosta on mukavampi tarjota asiakkaille. Sitä ei kauan tarvinne miettiä, kun on oikeasti mitä verrata ja ei ole joku agitaattori omiaan vieressä väittämässä.
Jokainenhan tekee päätöksensä itse, mutta väärää tietoa ei kannata levitellä.
- siellä
Mikset mene kilpailijalle töihin. Paljon parempi palkka, ei noin pitkiä päiviä ym.
- botnialle
on kokemusta eri pajoista. vaikka täällä kuinka provoillaan, niin totuus on, että kilpailijoilla tienaa n. 2000 kuussa, botnialla 2500-3500, projektista riippuen.
Kannattaa muistaa, että pohjapalkkana, kilpalijat maksaa muutaman hilun pr haastattelu, botnialla pohjapalkaa perustuu työhön. Ahkera haastattelija tienaa jo pelkästään pohjissa, vaikka ei myisi yhtään kirjaa, yli tonnin, ja hyvän myyjän ansioita nostaa bonus.
kuten kirjoitin, olen työskennellyt niin kilpailijalla, kuin botnialla, ja jostain syystä botnialla olo aika on pisin...
- Anonyymi
Tällä Botnia-Fotolla on ollut bisneksiä myös Ruotsissa ja SVT on uutisoinut tästä samasta firmasta 26.5.2006:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/facklig-kritik-mot-fotoforetag
"Nyt yritys saa kovaa kritiikkiä työmenetelmistään. Ammattiliiton mukaan työntekijät pakotetaan tekemään orjatyötä."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566339
- 501786
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 471051
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241019Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48941Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13919Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75875Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867