Cobra liike

Tietääkö kukaan

Onko kukaan muu lukenut kyseisestä liikkeestä ja mitä mieltä olette siitä? Minusta hyvin mielenkiintoista että varsinkin skandinaavisuudesta ollaan otettu vaikutteita, vaikuttaa meihin suomalaisiin. Käykääpä lukemassa aiheesta:

http://www.kookas.fi/articles/read/6157

2

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • artwanker

Tuosta oli yksi luku Helena Sederholmin Intellektuaalista terrorismia kirjassa, muualla en ole törmännyt. Netistä en löytänyt pikaisella selaamisella mitään kovin järkevää aiheesta, tuollaiset olisi:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cobra_group_(art)
      http://www.huntfor.com/arthistory/C20th/cobra.htm

Mielestäni liike oli melko kiinnostava, paikoitellen radikaalien ja ehkä aikaansa edellä olleiden ajatustensa ansiosta.

Se minua hieman ihmetyttää noissa nettiartikkeleissa, että niissä kaikissa nettiartikkeleissa on unohtunut mainita se mikä Cobra oli, siis vallankumouksellinen marxilainen taiteilijaryhmä. Mielestäni kyseistä ryhmää ei voida ymmärtää huomioimatta tätä kontekstia.

Muutenkin tuo linkittämäsi juttu oli hieman erikoisesti kirjoitettu, liikaa sanahelinää ja liian vähän asiaa. Niin, ja mikä on skandinaavinen antiikki?

Sinänsä hienoa että joku jaksaa kirjoittaa taiteesta nettiin, mutta tuolta sivulta en löytänyt lainkaan mainintaa siitä kuka jutun on kirjoittanut. Myöskään minkäänlaista kommentointimahdollisuutta ei ollut.

• silmäneula

Googlen englanninkieliseen hakemistoon hakusanalla Cobra-movement. Eiköhän sen kymmenistä viitteistä löydy niin sinulle kuin muillekin riittävästi infoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      149
      5119
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      82
      2724
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      85
      1727
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1196
    5. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      48
      934
    6. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      902
    7. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      883
    8. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      883
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      75
      862
    10. Mitä tarkoitat

”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”
      Ikävä
      23
      808
    Aihe