Tiskikone pesee huonosti

John123

Mikä ihme voisi astianpesukoneessa olla vikana kun astiat jäävät likaisiksi pesun jälkeen? Kone on pesty sisältä käsin ja sitruunahappoakin on käytetty kolmesti mutta ei auta. Käsin pesussa olen poistanut koneesta kaikki suuttimet ja poistovesisihdit ja pessyt ne.

Lika on kosteana semmoista hiekan ja rasvan sekoitusta, tai siis ei siinä mitään hiekanjyviä tunnu mutta näyttää hiekalta. Rasvamaisuudella tarkoitan että pesun jälkeen tuo lika on märkää ja vaikuttaa rasvalta kun sitä sormin kokeilee.

Semmoinen vaan tuli mieleen että koneessa on joku ihmeeellinen vähän nyrkkiä pienempi muovilaatikko tulovesiletkussa, osaako kukaan sanoa mikä se voisi olla ja olisiko sillä yhteyttä huonoon pesutulokseen?

Voiko poistoletkussa olla vikaa, esim. voiko se olla väärin asennettu? Meillä se menee koneesta ensin lattiatasoon jossa se tekee pienen kierroksen lattiaa pitkin (ehkä n. 10 cm matkalta kun se letku on niin pitkä) jonka jälkeen se menee keittiön tiskialtaan viemäriin.

7

4624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jujuu

      koneessa tiivisteiden väli kerää hirmusesti kakkaa.. se helpotti meillä. toinen oli vaihtaa pesuaine nestemäiseksi.

    • jeki

      Voisi olla vaikka takaiskuventtiili eli härveli joka estää lika vettä pääsemästä takaisin putkistoon.On muuten pakollinen kerrostaloissa.
      Kokeile nestemäistä pesuainetta tai Suolan lisäämistä koneeseen jos vesi on "KOVAA" niin silloin tarvitaan suoloja.

    • super water

      on todennäköisesti letkurikkosuoja,eli jos tulovesiletku esim katkeaa se katkaisee veden tulon,voihan se olla epäkuntoinen ja osittain estää riittävän vedensaannin koneeseen oireet viittaa veden vähyyteen.

    • meilläkin

      kaikki pestiin ja putsattiin, takuu 2 v just menny umpeen. Vaihdettiin hanan käyttövesi lämpimään veteen. Pesee ja puhdistaa. Ei kuivaa. Kait syy jossain lämpötermostaatissa. Mietitään kannattako hommata huoltoa paikalle vai odotellaanko kuivaamista,...

    • alkoi jäädä

      astioihin hiekkainen tuntu ja sameus. Lopulta syykin löytyi. Huuhteluainetta meni liikaa koneeseen. Kun säädimme sen minimiin, niin johan astiat tulivat kirkkaiksi.

    • John123

      Kiitos vastauksista, teimme nyt seuraavat muutokset:

      1) pesuainetabletit -> nestemäinen pesuaine
      2) astioiden käsihuuhtelu ennen pesua
      3) veden poistoletkun yläosan nostaminen lavuaarin vedenpinnan tasolle

      Mielestäni muutos on jo nähtävissä, nyt kolme koneellista pesty muutosten jälkeen ja joka kerta näyttävät astiat paremmilta (viime koneellisessa oli enää pari vähän likaista astiaa kun viikko sitten sai käytännössä jättää yli puolet takaisin koneeseen)

    • Puuhapate

      Etsin netistä vinkkejä tähän ongelmaan, mutta lopulta ratkaisin vian itse: tiskikoneen yläkorin suihkuun vedenkierto oli heikko ja syynä tiivisteen totaalinen mureneminen. Eli korin vesisuihkuun vettä johtavan liittimen pyöreä tiiviste huoltokorjaamosta 7€:lla ja taas pesee! ( Tuo tiiviste näkyy koneen sisäseinässä takana, mitä vasten yläkori työnnetään paikoilleen ennen kuin koneen luukkua saa edes kiinni, semmoinen pyöreä muovinen mutteri ja sen sisällä pitäisi olla kumitiiviste ehjänä.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe