Hostellit

seikkailunhaluinen Hiawatha

Ollaan lähössä kesällä Ecuadoriin & kateltu vähän eri hostelli vaihtoehtoja. Onko kokemusta hostelleista Quitossa tai muualla Ecuadorissa? Mitä suosittelette, osataanko niissä yleensä englantia & onko ollut mitään ongelmia? Mitä paikkoja suosittelette muuten, missä kannattais käydä?

8

1283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Carl

      Hei!

      Tota noin, en halua missään nimessä olla negatiivinen ainoastaan realistinen ja siksi sanon seuraavaa. Valitettavasti EN VOI SUOSITELLA noin yleensäkään hostelleissa asumista siellä. Ensinnäkin, useimmiten ne sijaitsevat alueilla jossa on HYVIN vaarallista, köyhyys nimittäin ei ole mikään uusi asia siellä.
      Monelle elämä on yhtä taistelua ja joka päiväisen leivän saanti ei ole ollenkaan helpoa niin, että siitä johtuen ----- ---???

      Englantia siellä osataan hyvin vähän joskin tietysti aina on poikkeuksia jos teillä on tuuria niin löydätte henkilöitä jotka puhuvat Englantia. No tehän jo varmasti tiedätte, että kun Espanjan kieli on niin suuri niin siitä se johtuu ettei ole niin suurta kiinnostusta oppia Englantia.

      Parasta on varata kunnon HOTELLI hyvältä alueelta ja liikkua ryhmässä. Ymmärrän kyllä, että se maksaa mutta on paljon, paljon turvallisempaa. No hyvä, ehkä silloin ei ole ihan yhtä paljon seikkailua mutta tulee ainakin ehjänä kotiin.

      Ok. sanon tään kaikki siksi kun käyn siellä usein, on nääs vaimo Quitosta.
      En tietenkään ole mikään asiantuntia mutta jotain on tullut koettua ja nähtyä.

      Niin, että silleen ... ...

      Muuten oiken hyvää matkaa, Ecuador on ihana maa jos osaa olla varovainen, on paljon nähtää ja koettavaa sen takaan.

      Feliz viaje!

      Chao!

      • pärjää

        Pyörin kesällä 2005 kaksi viikkoa pääasiassa Quiton vanhassa kaupungissa, yövyin neljässä eri hostellissa eikä mitään sattunut. Pimeällä kyllä en liikkunut kuin taksilla ja kameraa en kaulassa kannellut. La Mariscalin puolella on lisäksi tosi paljon siviilipoliiseja turvaamassa turistien rahoja. Kannattaa tosin muistaa että dollari tai kaksi on siellä tosi köyhälle jo iso raha.


    • hyviä ja halpoja

      Hostelleja on tietysti joka lähtöön mutta Etelä-Amerikasta löytyy melkein kylästä kuin kylästä siisti ja edullinen majapaikka. Itse olen matkustellut paljonkin Etelä-Amerikassa useissa maissa enkä ole yömajasta paljonkaan yli 10 € maksanut. No kerran Buenos Airesissa jouduin majoittumaan yhdeksi yöksi hotelliin joka maksoi jotain peräti 50-60 euroa kun tulin kaupunkiin pahaan aikaan pääsiäisen alla.
      Quitossa mainitsen vaikka hostelin nimeltä Loro Verde eli vihreä papukaija Mariscalissa, joka ainakin viime vuonna veloitti huoneesta omalla kylppärillä 10 dollaria. Hinnat ovat yleensä sitä luokkaa, tai vähän alle. Kalliimpiakin toki löytyy. Mariscalissa on hotelleita tuossa hintaluokassa läjäpäin, ja puolet väestöstä gringoja.
      Itse olen siellä Etelä-Amerikassa maksanut yösijasta halvimmillaan n. 1 € Boliviassa. Siinä hintaluokassa kyseessä on jo kyllä vain sänky jaetussa huoneessa, mikä sekin käy tutussa (tai matkalla tutuksi tulleessa) porukassa. Jossain pikkukaupungeissa ja kylissä voi ihan hyvin löytää huoneen omalla kylpyhuoneella ja TV:llä 2-3 euron hinnalla, ainakin jos majoittuu vähän pitemmäksi aikaa. Vesi ei välttämättä ole kovin lämmintä, muttei haittaa ainakaan viidakossa.
      Kai teillä on joku Ecuadorin matkaopas jossa on lueteltu ja suositeltu läjäpäin majapaikkoja. Itse en oikein muista nimeltä...kun oikein pinnistän niin Lojassa Hotel Internacional...10 de agosto--kadulla, 6-7 dollaria...

      • Verde

        Se Loro Verde sijaitsee muistaakseni Calle Juan Rodriguez

        Otavalossa olen majaillut mm. hotel Riviera-Sucre, sieltä pitäisi huone kylppärillä ja TV:llä irrota alle 10 $, mutta rouva saattaa yrittää kyniä turistiparkaa.

        Cuencassa hostal Milan, presidente Cordova -kadulla, n. kympin ($) hintainen.

        En tiedä ovatko nämä nyt sitten erikoisen hyviä, en mitään vertailevaa tutkimusta ole tehnyt, ihan siistejä paikkoja.


    • käydä

      Baños, Mitad del Mundo, Quiton vanha kaupunki, Otavalo, Ambatossa Parque del Montalvo (iso puistoalue & Montalvon kotimuseo)... Jos haluaa biitsille, niin Esmeraldasiin.

    • Quitossa

      Kaksi vuotta sitten yövyin vanhassa kaupungissa paikassa nimeltä Hostel Oasis: kahden hengen huone yhdelle tv:llä ja kylppärillä aamiaisella 5 dollaria eli 4 euroa. Paikka on saman kadun varrella kuin Hostel Secret Garden, San Blasin aukion lähellä. Toinen halpa ja rauhallinen paikka oli Chicago Hostal, samoilla suduilla sekin, muistaakseni 6 tai 7 dollaria yö.

      • vielä vähän

        Niin, Chicago Hostalin isäntä puhuu englantia ja tietysti Secret Gardenissa puhutaan, sen isäntä Tom on aussi. Asiakkaat siinä paikassa on kaikki englannintaitoisia reppureissaajia ja se oli muuten ainut paikka Quitossa, jossa tapasin kaksi suomalaista, matkalla Galapagos-saarille. Muuten ei englantia yleensä ymmärretä, mutta parilla sanalla espanjaa (lukusanat ainakin) pärjää huoneen tilaamisessa.


      • jmx

        Joo, no just siellä en ole kieppunut, mutta köyhissä maissa ei tule ryöstetyksi, pelotella voi, mutta niin voi käyttää järkeäkin, Intiassa selviää keskellä yötä ulkona ja Bangokissa laitakaupungilla, köyhältähän sitä kyllä reppumatkailija näyttää, mutta silti, kyllä ryöstettävää olisi... Eikä ole ikinä mitään sattunut... Ihmiset on ihania! Ei se ole rahasta kiinni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe