Macchu Picchun vaellus

seikkailunhaluinen Hiawatha

Onko kokemusta Macchu Picchun vaelluksesta, mitä matkan järjestäjää suosittelette? Entä hostellit Limassa ja Cuzcossa,onko kokemusta & mitä suosittelette (hinta-laatusuhde)? Niissä on kuulemma aika paljon eroja..

5

1871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudestaan sinne

Olin Peterpanin järjestämällä 17 pv:n reissulla. Helppoa, lähes kaikki kuului matkanhintaan. J oppaana tunsi paikat, mielestäin antoi upeesti enemmän kuin yksin liikkuen.
      Meillä oli pieni mutta yhteen sopiva ryhmä. Nähtiin paljon muutakin kuin vaellus, porukalla hiottiin suuntia. Mm La Paz, Titacaca ja paikallista elämän menoa, myös 1 yö perhemajoituksessa (oli hyvä). Hotellit oli hyviä ja siistejä.
      Kenelläkään ei mitään ongelmaa, ystävällisiä ihmisiä kaikkialla (liikuimme myös yöllä, porukalla).
      Vaellus itsessään oli parempi kuin odotin,,, maisemat, Inkojen kätten jälki, yön tähtitaivas ja hiljaisuus. Auringon portille nousu kruunas, tavoite näkyi ja vain alamäki jäljellä :)
      Uudestaan niille kulmille mieleni tekevi.

• majatalo,

Tanda Patan yläpäässä, nimeltään Kuntur Wasi. Siisti perhepaikka ja kun aikoinaan etsiskelin majapaikkaa, se oli edullisimmasta päästä. Mainiot näkymät kaupungin yli, rinteellä kun on. Matkanjärjestäjiin en ota kantaa, koska kuljin omin päin Miamista lentäen Limaan ja sitten bussilla Cuzcoon. Yleensäkin jos aikaa on, kannatta näitä suht`edullisia bussikyytejä hyödyntää. Titicacallekin on ihan kätevä mennä bussilla Cuzcosta ja Punosta löytyy edullista kämppää.

• itse menossa

Heippa, mihin aikaan vuodesta olit MP:llä, kiinnostaa lähinnä kuinka kylmä on öisin? Kävelitkö Inka trailin vai menitkö bussi juna yhdistelmällä.Itse tulen olemaan siellä huhtikuun lopulla toukokuun alussa. Matkalle lähden 8.4 ja aloitan Quito ja Galapagos ja sen jälkeen Peruun. Olen ollut Himalajalla yli 4000 m, joten tiedän millaista on olla korkeassa ilmanalassa. Jos on hyviä vihjeitä niin laita ihmeessä.

• vaihtoehtoja

Mirafloresin kaupunginosassa on useita. Rodas hyvä ja Andalucia heikompi, halpoja ovat ja kyllä niissä pärjää.

• lukemassa

Lonely Planetin sivuilla, saat ajankohtaista infoa. siis www.lonelyplanet.com ja sitten klikkaat siellä keskustelupalstaa thorn tree ja valitset maanosan ja maan. Itse vietin siellä monta tuntia viime yönä. Itse olen menossa ensi kuussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe