Macchu Picchun vaellus

seikkailunhaluinen Hiawatha

Onko kokemusta Macchu Picchun vaelluksesta, mitä matkan järjestäjää suosittelette? Entä hostellit Limassa ja Cuzcossa,onko kokemusta & mitä suosittelette (hinta-laatusuhde)? Niissä on kuulemma aika paljon eroja..

5

1914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudestaan sinne

Olin Peterpanin järjestämällä 17 pv:n reissulla. Helppoa, lähes kaikki kuului matkanhintaan. J oppaana tunsi paikat, mielestäin antoi upeesti enemmän kuin yksin liikkuen.
      Meillä oli pieni mutta yhteen sopiva ryhmä. Nähtiin paljon muutakin kuin vaellus, porukalla hiottiin suuntia. Mm La Paz, Titacaca ja paikallista elämän menoa, myös 1 yö perhemajoituksessa (oli hyvä). Hotellit oli hyviä ja siistejä.
      Kenelläkään ei mitään ongelmaa, ystävällisiä ihmisiä kaikkialla (liikuimme myös yöllä, porukalla).
      Vaellus itsessään oli parempi kuin odotin,,, maisemat, Inkojen kätten jälki, yön tähtitaivas ja hiljaisuus. Auringon portille nousu kruunas, tavoite näkyi ja vain alamäki jäljellä :)
      Uudestaan niille kulmille mieleni tekevi.

• majatalo,

Tanda Patan yläpäässä, nimeltään Kuntur Wasi. Siisti perhepaikka ja kun aikoinaan etsiskelin majapaikkaa, se oli edullisimmasta päästä. Mainiot näkymät kaupungin yli, rinteellä kun on. Matkanjärjestäjiin en ota kantaa, koska kuljin omin päin Miamista lentäen Limaan ja sitten bussilla Cuzcoon. Yleensäkin jos aikaa on, kannatta näitä suht`edullisia bussikyytejä hyödyntää. Titicacallekin on ihan kätevä mennä bussilla Cuzcosta ja Punosta löytyy edullista kämppää.

• itse menossa

Heippa, mihin aikaan vuodesta olit MP:llä, kiinnostaa lähinnä kuinka kylmä on öisin? Kävelitkö Inka trailin vai menitkö bussi juna yhdistelmällä.Itse tulen olemaan siellä huhtikuun lopulla toukokuun alussa. Matkalle lähden 8.4 ja aloitan Quito ja Galapagos ja sen jälkeen Peruun. Olen ollut Himalajalla yli 4000 m, joten tiedän millaista on olla korkeassa ilmanalassa. Jos on hyviä vihjeitä niin laita ihmeessä.

• vaihtoehtoja

Mirafloresin kaupunginosassa on useita. Rodas hyvä ja Andalucia heikompi, halpoja ovat ja kyllä niissä pärjää.

• lukemassa

Lonely Planetin sivuilla, saat ajankohtaista infoa. siis www.lonelyplanet.com ja sitten klikkaat siellä keskustelupalstaa thorn tree ja valitset maanosan ja maan. Itse vietin siellä monta tuntia viime yönä. Itse olen menossa ensi kuussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      107
      6788
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      382
      6428
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      62
      3223
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      117
      2728
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2360
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1824
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1687
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1535
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1357
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1247
    Aihe