Hauskaa keskustelua kardaanivedosta

Motorwerke

Muut merkit-palstalla on käyty vuoden verran hauskaa keskustelua kardaanivedon eduista ja haitoista. Moottoripyörän se kehittyneempi vetotapa saa näköjään liikkeelle maan parhaat älyköt ja pölhö-kustaat. BMW herättää aina kuumia tunteita!

20

4589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuumia tunteita

      Nii-in! BMW herättää kuumia tunteita ja prokaatiotarpeita sellaisissakin henkilöissä jotka muuten ovat kuin hyytelöä.
      Tuo on valitettavan totta!
      Yksi syy tähän lienee se, että BMW pyörät ovat kehityksen kärjessä ja niissä on useimmiten sellaisia ominaisuuksia jotka korijoittelijoiden/provsoijien pyöristä puuttuvat.
      Moottoripyörää lähes 40v harrastaneena olen havainnut, että lähes kaikki parjatut bmw-ominaisuudet/sovellutukset ovat aikojen kuluessa tulleet myös muihin pyöriin!
      BMW on kehityksen kärjessä - sanovat amatöörit mitä sanovat.
      En silti yritäkään väittää, että BMW olisi ihannepyörä jokaiselle. Kaukana siitä: jokaisen pitää hankkia itselleen just itselleen sopiva pyörä - ei sellainen, jonka kaverit sinulle valitsisivat!
      MP-kansan tulee olla itseisiä ja omilla aivoillaan ajattelevaa porukkaa!
      Merkistä riippumatta!

      • kartaanikepa

        jos olet harrastanut 40 vuotta moottoripyöräilyä niin olet varmaan huomannut, että BMW on jo luopunut monista älyvapaista ideoistaan ja Bemarit alkaa jo muistuttaa Japseja, näin se vaan nyt on.

        Kohta on Bemareissakin ketjut, ei mee ku pari vuotta korkeintaan. Siinä sulle edistystä.


      • kuumia tunteita
        kartaanikepa kirjoitti:

        jos olet harrastanut 40 vuotta moottoripyöräilyä niin olet varmaan huomannut, että BMW on jo luopunut monista älyvapaista ideoistaan ja Bemarit alkaa jo muistuttaa Japseja, näin se vaan nyt on.

        Kohta on Bemareissakin ketjut, ei mee ku pari vuotta korkeintaan. Siinä sulle edistystä.

        Kiirjoitin
        "Moottoripyörää lähes 40v harrastaneena olen havainnut, että lähes kaikki parjatut bmw-ominaisuudet/sovellutukset ovat aikojen kuluessa tulleet myös muihin pyöriin!"
        Siis LÄHES kaikki - en väittänytkään, että kaikki koska BMW;kin tekee kehitystyötä ja tekee myös virheitä. Kuten kaikki tekevätä jotka yleenssä jotain tekevät!

        Eli oikeassa olin!
        Samoin olin oikeassa kun kirjoitin;
        "BMW on kehityksen kärjessä - sanovat amatöörit mitä sanovat.
        En silti yritäkään väittää, että BMW olisi ihannepyörä jokaiselle. Kaukana siitä: jokaisen pitää hankkia itselleen just itselleen sopiva pyörä - ei sellainen, jonka kaverit sinulle valitsisivat!
        MP-kansan tulee olla itseisiä ja omilla aivoillaan ajattelevaa porukkaa!
        Merkistä riippumatta!"
        Siitä ketjuvedosta voisin lyödä vaikka vetoa;
        mutta netissä ja varsinkin tällasilla hepposille keskustelupalstoilla voi kuka tahansa väittää ja uhota mitä tahansa!
        Ja yleensä ne uhoo joilla oikeesti vähiten olis siihen kanttia!
        Ehken sitten ole vie 40v aikana huomannut kardaanin huonoutta - sinä set ole muuta mpyöräilyssä ehkä huomannutkaan!
        Minulle se on elämisen vapautta - olkoon ketjua tai kardaania!


      • mie vuan
        kuumia tunteita kirjoitti:

        Kiirjoitin
        "Moottoripyörää lähes 40v harrastaneena olen havainnut, että lähes kaikki parjatut bmw-ominaisuudet/sovellutukset ovat aikojen kuluessa tulleet myös muihin pyöriin!"
        Siis LÄHES kaikki - en väittänytkään, että kaikki koska BMW;kin tekee kehitystyötä ja tekee myös virheitä. Kuten kaikki tekevätä jotka yleenssä jotain tekevät!

        Eli oikeassa olin!
        Samoin olin oikeassa kun kirjoitin;
        "BMW on kehityksen kärjessä - sanovat amatöörit mitä sanovat.
        En silti yritäkään väittää, että BMW olisi ihannepyörä jokaiselle. Kaukana siitä: jokaisen pitää hankkia itselleen just itselleen sopiva pyörä - ei sellainen, jonka kaverit sinulle valitsisivat!
        MP-kansan tulee olla itseisiä ja omilla aivoillaan ajattelevaa porukkaa!
        Merkistä riippumatta!"
        Siitä ketjuvedosta voisin lyödä vaikka vetoa;
        mutta netissä ja varsinkin tällasilla hepposille keskustelupalstoilla voi kuka tahansa väittää ja uhota mitä tahansa!
        Ja yleensä ne uhoo joilla oikeesti vähiten olis siihen kanttia!
        Ehken sitten ole vie 40v aikana huomannut kardaanin huonoutta - sinä set ole muuta mpyöräilyssä ehkä huomannutkaan!
        Minulle se on elämisen vapautta - olkoon ketjua tai kardaania!

        ole kanssasi samaa mieltä tuosta kehityksen kärjessä olemisesta. Perustele tarkemmin.
        Se, mikä vetotapa tai pyörämerkki on, ei ratkaise mitään vaan se mistä itse pitää.
        Ajan tällä hetkellä Hayabusalla ja rgv 250:sellä ja olen miettinyt vakavasti vaihtoa esim. BMW, Trumppa ja jopa Harrikka merkkisiin pyöriin.
        Jokainen uusi malli on kehityksen kärjessä hetken.
        Mutta miten BMW olisi jotenkin ollut viime vuosina kehityksen kärjessä, ei kyllä siltikään pidä paikkaansa...


      • kuumia tunteita
        mie vuan kirjoitti:

        ole kanssasi samaa mieltä tuosta kehityksen kärjessä olemisesta. Perustele tarkemmin.
        Se, mikä vetotapa tai pyörämerkki on, ei ratkaise mitään vaan se mistä itse pitää.
        Ajan tällä hetkellä Hayabusalla ja rgv 250:sellä ja olen miettinyt vakavasti vaihtoa esim. BMW, Trumppa ja jopa Harrikka merkkisiin pyöriin.
        Jokainen uusi malli on kehityksen kärjessä hetken.
        Mutta miten BMW olisi jotenkin ollut viime vuosina kehityksen kärjessä, ei kyllä siltikään pidä paikkaansa...

        Jos ihminen seuraa aikaansa, varsinkin harrastuksensa kehitystä niin ei tarvitse tuollaista kysellä.
        Jos sinulla todellakaan ei ole havaintoa mitkä merkit ovat kehityksen edelläkävijöitä niin en minäkään niitä sinulle kykene selventämään.
        EN nyt millään tapaa pyri loukkaamaan sinua mutta... jotenkin minusta tuntuu, ettet ole ihan tosissasi saksalaisen pyörän kehittyneisyyden suhteen!


      • mie vuan
        kuumia tunteita kirjoitti:

        Jos ihminen seuraa aikaansa, varsinkin harrastuksensa kehitystä niin ei tarvitse tuollaista kysellä.
        Jos sinulla todellakaan ei ole havaintoa mitkä merkit ovat kehityksen edelläkävijöitä niin en minäkään niitä sinulle kykene selventämään.
        EN nyt millään tapaa pyri loukkaamaan sinua mutta... jotenkin minusta tuntuu, ettet ole ihan tosissasi saksalaisen pyörän kehittyneisyyden suhteen!

        millä tavalla perustelet väitteesi? Olen sentään minäkin ajanut aktiivisesti ja omistanut useita motukoita viimeisen 35v aikana. Sinä aikana ei mielestäni BMW ole ollut koskaan edelläkävijä missään mallissa. Eikä se ole sitä vieläkään. Esim. ensimmäinen poikittain oleva rivineloskonekin tuli vasta pari vuotta sitten. Esim. Hondalla se on ollut vuodesta 67. Levyjarrut tulivat paljon myöhemmin kuin esim juuri Hondaan. Ainoita edistyksellisiä juttuja on tuo perän ja kardaanin hissiliikkeen poistava järjestelmä ja tietysti kattava lisävarustus ja nyt myöhemmin tuo uusi keularakennelma, jonka toimivuudesta voi olla montaa mieltä (itse pidin siitä). Abs:t ja katit ovat olleet muissakin jo vuosia ja ajettavuudessa tuskin koskaan BMW on ollut jotenkin edistyksellinen. Joten mitenkään pyörää haukkumatta, se on vain pyörä.
        Ja kuten sanoin: aina kun tulee uusi malli, niin se on kehityksen kärjessä. Siinä on useimmiten kaikki uutuudet ja ajettavuutta ja painoa jne. on kehitetty parempaan suuntaan.
        Joten edelleen kaipaan lisää faktoja, jos näin typerästä asiasta nyt jaksetaan vääntää kättä...
        Onko sillä oikeasti mitään merkitystä? Itse ostan sellaisen joka miellyttää ominaisuuksiltaan ja johon riittää rahat. Se onko siinä hilanvitkuttimia vai ei ei ratkaise samalla tavalla kuin autoissa. Ainakaan minulla.


      • el_lupo
        mie vuan kirjoitti:

        ole kanssasi samaa mieltä tuosta kehityksen kärjessä olemisesta. Perustele tarkemmin.
        Se, mikä vetotapa tai pyörämerkki on, ei ratkaise mitään vaan se mistä itse pitää.
        Ajan tällä hetkellä Hayabusalla ja rgv 250:sellä ja olen miettinyt vakavasti vaihtoa esim. BMW, Trumppa ja jopa Harrikka merkkisiin pyöriin.
        Jokainen uusi malli on kehityksen kärjessä hetken.
        Mutta miten BMW olisi jotenkin ollut viime vuosina kehityksen kärjessä, ei kyllä siltikään pidä paikkaansa...

        kehityksen kärjessä, paitsi sata vuotta sitten Indian-merkkisenä.


      • kuumia tunteita
        mie vuan kirjoitti:

        millä tavalla perustelet väitteesi? Olen sentään minäkin ajanut aktiivisesti ja omistanut useita motukoita viimeisen 35v aikana. Sinä aikana ei mielestäni BMW ole ollut koskaan edelläkävijä missään mallissa. Eikä se ole sitä vieläkään. Esim. ensimmäinen poikittain oleva rivineloskonekin tuli vasta pari vuotta sitten. Esim. Hondalla se on ollut vuodesta 67. Levyjarrut tulivat paljon myöhemmin kuin esim juuri Hondaan. Ainoita edistyksellisiä juttuja on tuo perän ja kardaanin hissiliikkeen poistava järjestelmä ja tietysti kattava lisävarustus ja nyt myöhemmin tuo uusi keularakennelma, jonka toimivuudesta voi olla montaa mieltä (itse pidin siitä). Abs:t ja katit ovat olleet muissakin jo vuosia ja ajettavuudessa tuskin koskaan BMW on ollut jotenkin edistyksellinen. Joten mitenkään pyörää haukkumatta, se on vain pyörä.
        Ja kuten sanoin: aina kun tulee uusi malli, niin se on kehityksen kärjessä. Siinä on useimmiten kaikki uutuudet ja ajettavuutta ja painoa jne. on kehitetty parempaan suuntaan.
        Joten edelleen kaipaan lisää faktoja, jos näin typerästä asiasta nyt jaksetaan vääntää kättä...
        Onko sillä oikeasti mitään merkitystä? Itse ostan sellaisen joka miellyttää ominaisuuksiltaan ja johon riittää rahat. Se onko siinä hilanvitkuttimia vai ei ei ratkaise samalla tavalla kuin autoissa. Ainakaan minulla.

        Kiirjoitin
        "Moottoripyörää lähes 40v harrastaneena olen havainnut, että lähes kaikki parjatut bmw-ominaisuudet/sovellutukset ovat aikojen kuluessa tulleet myös muihin pyöriin!
        Siis LÄHES kaikki - en väittänytkään, että kaikki koska BMW;kin tekee kehitystyötä ja tekee myös virheitä. Kuten kaikki tekevät, jotka yleenssä jotain tekevät!"
        Samoin kirjoitin seuraavaa;
        "BMW on kehityksen kärjessä - sanovat amatöörit mitä sanovat. En silti yritäkään väittää, että BMW olisi ihannepyörä jokaiselle. Kaukana siitä: jokaisen pitää hankkia itselleen just itselleen sopiva pyörä - ei sellainen, jonka kaverit sinulle valitsisivat!
        MP-kansan tulee olla itsenäisiä ja omilla aivoillaan ajattelevaa porukkaa!
        Merkistä riippumatta!"
        Mistään "edelläkävijästä" en ole kirjoittanut - ole kiltti ja lue mun kirjoitukseni ilman torahampaita niin ehkä huomaat sen ASIAN jota halusin korostaa ja jota itsekin ajoit takaa kun kirjoitat; "Se, mikä vetotapa tai pyörämerkki on, ei ratkaise mitään vaan se mistä itse pitää."
        EN aliarvioi sinun mp-kokemustasi tai mielipiteitäsi älä sinäkään muiden!
        BMW on edelleen kehityksen kärjessä mutta älä lue tuota niin, etteikö kärjessä olisi muitakin pyöriä. Älä myöskään unohda, että monet parjatut ominaisuudet ovat siirtyneet vuosien varrella myös muihin pyöriin.
        Ota herne neustasi ja hyppää oman pyöräsi selkään ja nauti! Elämää ei ehkä voi pidentää mutta sitä voi laajentaa!


      • hyvää läppää
        kuumia tunteita kirjoitti:

        Kiirjoitin
        "Moottoripyörää lähes 40v harrastaneena olen havainnut, että lähes kaikki parjatut bmw-ominaisuudet/sovellutukset ovat aikojen kuluessa tulleet myös muihin pyöriin!
        Siis LÄHES kaikki - en väittänytkään, että kaikki koska BMW;kin tekee kehitystyötä ja tekee myös virheitä. Kuten kaikki tekevät, jotka yleenssä jotain tekevät!"
        Samoin kirjoitin seuraavaa;
        "BMW on kehityksen kärjessä - sanovat amatöörit mitä sanovat. En silti yritäkään väittää, että BMW olisi ihannepyörä jokaiselle. Kaukana siitä: jokaisen pitää hankkia itselleen just itselleen sopiva pyörä - ei sellainen, jonka kaverit sinulle valitsisivat!
        MP-kansan tulee olla itsenäisiä ja omilla aivoillaan ajattelevaa porukkaa!
        Merkistä riippumatta!"
        Mistään "edelläkävijästä" en ole kirjoittanut - ole kiltti ja lue mun kirjoitukseni ilman torahampaita niin ehkä huomaat sen ASIAN jota halusin korostaa ja jota itsekin ajoit takaa kun kirjoitat; "Se, mikä vetotapa tai pyörämerkki on, ei ratkaise mitään vaan se mistä itse pitää."
        EN aliarvioi sinun mp-kokemustasi tai mielipiteitäsi älä sinäkään muiden!
        BMW on edelleen kehityksen kärjessä mutta älä lue tuota niin, etteikö kärjessä olisi muitakin pyöriä. Älä myöskään unohda, että monet parjatut ominaisuudet ovat siirtyneet vuosien varrella myös muihin pyöriin.
        Ota herne neustasi ja hyppää oman pyöräsi selkään ja nauti! Elämää ei ehkä voi pidentää mutta sitä voi laajentaa!

        Hyvää läpän heittoa teillä. Taidatte olla niita gardanimiehiä tai olisko vallan diplooni insinööri matkassa. ten points verrattomasta herjan heitosta!


      • Kardaani kunkku
        hyvää läppää kirjoitti:

        Hyvää läpän heittoa teillä. Taidatte olla niita gardanimiehiä tai olisko vallan diplooni insinööri matkassa. ten points verrattomasta herjan heitosta!

        Ottamatta enempää kantaa puolesta tai vastaan,niin odotan innolla ketjuvetoa autoon uudestaan 1800luvun lopulla oli ketjuveto autoja,mulla on sepalus ketjuvetoinen.


      • mie vuan
        kuumia tunteita kirjoitti:

        Kiirjoitin
        "Moottoripyörää lähes 40v harrastaneena olen havainnut, että lähes kaikki parjatut bmw-ominaisuudet/sovellutukset ovat aikojen kuluessa tulleet myös muihin pyöriin!
        Siis LÄHES kaikki - en väittänytkään, että kaikki koska BMW;kin tekee kehitystyötä ja tekee myös virheitä. Kuten kaikki tekevät, jotka yleenssä jotain tekevät!"
        Samoin kirjoitin seuraavaa;
        "BMW on kehityksen kärjessä - sanovat amatöörit mitä sanovat. En silti yritäkään väittää, että BMW olisi ihannepyörä jokaiselle. Kaukana siitä: jokaisen pitää hankkia itselleen just itselleen sopiva pyörä - ei sellainen, jonka kaverit sinulle valitsisivat!
        MP-kansan tulee olla itsenäisiä ja omilla aivoillaan ajattelevaa porukkaa!
        Merkistä riippumatta!"
        Mistään "edelläkävijästä" en ole kirjoittanut - ole kiltti ja lue mun kirjoitukseni ilman torahampaita niin ehkä huomaat sen ASIAN jota halusin korostaa ja jota itsekin ajoit takaa kun kirjoitat; "Se, mikä vetotapa tai pyörämerkki on, ei ratkaise mitään vaan se mistä itse pitää."
        EN aliarvioi sinun mp-kokemustasi tai mielipiteitäsi älä sinäkään muiden!
        BMW on edelleen kehityksen kärjessä mutta älä lue tuota niin, etteikö kärjessä olisi muitakin pyöriä. Älä myöskään unohda, että monet parjatut ominaisuudet ovat siirtyneet vuosien varrella myös muihin pyöriin.
        Ota herne neustasi ja hyppää oman pyöräsi selkään ja nauti! Elämää ei ehkä voi pidentää mutta sitä voi laajentaa!

        miksi hermostut? En ole missään vaiheessa haukkunut tai muutenkaan aliarvioinut MINKÄÄN merkkistä moottoripyörää, enkä sinun tietämystäsi...?
        Mutta kun ehdottomasti aikaisemmissa viesteissäsi väitit että BMW on kehityksen kärjessä, niin NIISTÄ viesteistä jäi kyllä minulle ainakin sellainen kuva, että muut ovat takana. Lisäksi kirjouituksesi kohta jossa mainitset: "Moottoripyörää lähes 40v harrastaneena olen havainnut, että lähes kaikki parjatut bmw-ominaisuudet/sovellutukset ovat aikojen kuluessa tulleet myös muihin pyöriin" Niin sekin tukee tuota mielikuvaa. Joten kenellä lienee se herne nenässä?
        Ja ihan ystävällisesti: kerro kun kerran em. asiaa kehut, että mitkä lähes kaikki parjatut bmw-ominaisuudet ovat siirtyneet muihin merkkeihin? Et taida itsekään tietää, kun kierrät selvää kysymystä kuin poliitikko konsanaan. Tämä on viimeinen viesti tästä. Minusta et saa väittelykumppania.


      • mie vuan
        Kardaani kunkku kirjoitti:

        Ottamatta enempää kantaa puolesta tai vastaan,niin odotan innolla ketjuvetoa autoon uudestaan 1800luvun lopulla oli ketjuveto autoja,mulla on sepalus ketjuvetoinen.

        olla montaa mieltä. Itse pidän ketjuvedosta kaikissa muissa tapauksissa paitsi se rasvan lentely varsinkin pitkillä reissuilla kun ei pääse pesemään välttämättä aina kun haluaa.
        Kardaani on äänetön ja ei roiski.
        Mutta jos 180hv motukalla voi ajaa 40tkm ketjuilla ja rattailla, niin minäkin pääsen 2,5 kesää samalla setillä ja kiristyksiä tarvitsee yleensä tehdä vain renkaanvaihdon yhteydessä n.10-14tkm välein, joten se ei ole mikään suuri ongelma. Ainoa on tuo sotkeminen joka minua haittaa.


      • lukija^
        mie vuan kirjoitti:

        miksi hermostut? En ole missään vaiheessa haukkunut tai muutenkaan aliarvioinut MINKÄÄN merkkistä moottoripyörää, enkä sinun tietämystäsi...?
        Mutta kun ehdottomasti aikaisemmissa viesteissäsi väitit että BMW on kehityksen kärjessä, niin NIISTÄ viesteistä jäi kyllä minulle ainakin sellainen kuva, että muut ovat takana. Lisäksi kirjouituksesi kohta jossa mainitset: "Moottoripyörää lähes 40v harrastaneena olen havainnut, että lähes kaikki parjatut bmw-ominaisuudet/sovellutukset ovat aikojen kuluessa tulleet myös muihin pyöriin" Niin sekin tukee tuota mielikuvaa. Joten kenellä lienee se herne nenässä?
        Ja ihan ystävällisesti: kerro kun kerran em. asiaa kehut, että mitkä lähes kaikki parjatut bmw-ominaisuudet ovat siirtyneet muihin merkkeihin? Et taida itsekään tietää, kun kierrät selvää kysymystä kuin poliitikko konsanaan. Tämä on viimeinen viesti tästä. Minusta et saa väittelykumppania.

        Ihan tavallista lukijaa ihmetyttää, että kirjoitat "Minusta et saa väittelykumppania."
        ja samalla kuitenkin hakemalla haet väittelykumppania.
        Koska et saanut sellaista edellisestä nimimerkist niin et saa sitä minustakaan.
        Sen verran pistän lusikkaani kuitenkin soppaan, että kerron yhden seikan sinulle suomenkielestä.
        Kun suomeksi sanotaan, että joku on jossain "kärjessä" niin se ei aina tarkoita "johtajaa" tai "johtavaa". Usein on niin, että mitä isommasta joukosta on kysymys niin sitä useimpi lasketaan olevan "kärjessä"!
        Tämä minulta - ehkä Nimim. "kuumia tunteita" saattaa lisätä tuohon jotain mutta sinä, "mie vuan" älä lue kirjoituksia tarkoitushakuisesti ja pidä puheesi kun kerroit "Tämä on viimeinen viesti tästä. Minusta et saa väittelykumppania."
        Keväisen mukavia ajorundeja sinulla ja kaikille!


      • just juuu!
        lukija^ kirjoitti:

        Ihan tavallista lukijaa ihmetyttää, että kirjoitat "Minusta et saa väittelykumppania."
        ja samalla kuitenkin hakemalla haet väittelykumppania.
        Koska et saanut sellaista edellisestä nimimerkist niin et saa sitä minustakaan.
        Sen verran pistän lusikkaani kuitenkin soppaan, että kerron yhden seikan sinulle suomenkielestä.
        Kun suomeksi sanotaan, että joku on jossain "kärjessä" niin se ei aina tarkoita "johtajaa" tai "johtavaa". Usein on niin, että mitä isommasta joukosta on kysymys niin sitä useimpi lasketaan olevan "kärjessä"!
        Tämä minulta - ehkä Nimim. "kuumia tunteita" saattaa lisätä tuohon jotain mutta sinä, "mie vuan" älä lue kirjoituksia tarkoitushakuisesti ja pidä puheesi kun kerroit "Tämä on viimeinen viesti tästä. Minusta et saa väittelykumppania."
        Keväisen mukavia ajorundeja sinulla ja kaikille!

        sivusta kommentoisin, että kärjessä ei todellakaan tarkoita väittämääsi asiaa! Kärjessä voi olla vain yksi kerrallaan. esim: Kimi ajaa kisan kärjessä. Siis monentena se mielestäsi silloin on?
        Näyttää olevan aika erikoista porukkaa tällä palstalla. Mielestäni tuo mie vaan nimimerkki aivan asiallisesti keskusteli. Teiltä vain ei kovin asiallista vastinetta tullut. Toivottavasti nuo ovat jotain teinipoikia eivätkä oikeita motoristeja... Itsekin kun ajelen bemulla, niin en hyväksy tuollaista käytöstä!


    • keppivedossa

      mitään huonoa ole. Eipä silti ketju- eikä remmivedossakaan - kaikilla olen aina perille päässyt.

      Kuumista tunteista olen eri mieltä vaikka mullakin kaksi Bemua on ollut. Tai sitten juuri siitä syystä.

    • Kävin kattoos

      ..niitä kirjoitelmia.... Ei lapsellisempia aikuiset ihmiset vois enää kirjoitella. Ihmettelen, miksi haluat levittää tuon palsta tason tännekin? Tosin aika-ajoin täälläkin esiintyy yhtä aivotonta kirjoittelua.
      Minusta nimim."kuumia tunteita" kirjoittaa asiasta aika tyhjentävästi. Luepas se ja ajattellaan.
      Pyörämerkistä huolimatta kaikenlainen kiihkoilu on lapsellista ja osoittaa ainoastaan kirjoittajansa tyytymättömyyttä itseensä ja omiin valintoihinsa.
      Yksi vaan tykkää äidistä, toinen tyttärestä joka molemmista ja nykyaikana joku vielä naisväen lisäksi ottais isänkin!

      • teesi ja antiteesi

        Päinvastoin, kuin mitä toteat, tuo keskustelu on mainiota polemiikkiä vetotavasta. Osa väitteistä on selvästi hyvin subjektiivisia, osa objektiivisia ja tieteeseen perustuvia. Hyvä dialogi on elämän suola ja sitä varten nämä palstat on perustettu.


      • Kävin kattoos
        teesi ja antiteesi kirjoitti:

        Päinvastoin, kuin mitä toteat, tuo keskustelu on mainiota polemiikkiä vetotavasta. Osa väitteistä on selvästi hyvin subjektiivisia, osa objektiivisia ja tieteeseen perustuvia. Hyvä dialogi on elämän suola ja sitä varten nämä palstat on perustettu.

        Just niiku kirjoitinkin; "Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä joku molemmista ja nykyaikana joku ottais vielä naisväen lisäksi isänkin!"
        Näin se vaan on - ja joku tykkää, että niin kuuluukin olla ja pitää sitä omassa päässään Elämänsä suolana.


      • Motorwerke
        Kävin kattoos kirjoitti:

        Just niiku kirjoitinkin; "Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä joku molemmista ja nykyaikana joku ottais vielä naisväen lisäksi isänkin!"
        Näin se vaan on - ja joku tykkää, että niin kuuluukin olla ja pitää sitä omassa päässään Elämänsä suolana.

        Tämä moottoripyöräkansa on vähän totista torvensoittaja porukkaa. Herne on nenässä jopa BMW väellä. Totisinta on kuitenkin H-D väki. yritäpä lausua jokin humoristinen kommentti H-D:stä, jos koolla on useampi harrastaja. Nyrkkirautaa aletaan kaivaa takataskusta ja joku tiukempi kaveri käy katsomassa tallilla vieläkö sinko on ladattu. Ruotsissa Hells Angelsin tallilta löytyi jopa panssaitorjuntaohjus. Totista porukkaa ;-D


      • on turhaa, ja sekin
        Motorwerke kirjoitti:

        Tämä moottoripyöräkansa on vähän totista torvensoittaja porukkaa. Herne on nenässä jopa BMW väellä. Totisinta on kuitenkin H-D väki. yritäpä lausua jokin humoristinen kommentti H-D:stä, jos koolla on useampi harrastaja. Nyrkkirautaa aletaan kaivaa takataskusta ja joku tiukempi kaveri käy katsomassa tallilla vieläkö sinko on ladattu. Ruotsissa Hells Angelsin tallilta löytyi jopa panssaitorjuntaohjus. Totista porukkaa ;-D

        ...et taida olla kuullut nopean toiminnan joukoista :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe