ollut sellainen tunne kurkussa/nielussa,leikkauksen jälkeen,että ihan kuin tunto olisi hävinnyt vähäsen,ainakin tuntuu siltä kuin nielasen.Vai onko kurkku muuten vain arka/outo vielä 3 viikonkin jälkeen?
Leikkauskohdat ei ole sinällään kipeitä enää,vaan nielu on muuten arka,ja just se nieleminen tuntuu oudolta..
Onko kukaan kuullut että nielu voisi halvaantua tai puutua leikkauksen jälkeen?Nyt pelottaa!
nielurisat leikattu 3vko sitten
6
674
Vastaukset
- ja menee ohi ajan kanssa
Itselläni puutui toinen puoli kielestä ja kesti kauan et tunto palasi takaisin. Olivat ilmeisesti jollain pihdeillä pitäneet kieltä paikoillaan, siitä puutuminen. Hyvä et nielu alkaa muuten olla kunnossa; )
- tää menee ohi
tämä puutuminen,(jos se nyt sitä on)alkoi vasta viime sunnuntaina (silloin oli 2vko ja 2 päivää leikkauksesta).Eli ihmetyttää kun ei ollut heti leikkauksen jälkeen tällainen tunne.Mulla on kanssa okeanpuolinen kurkku kipeä,ei siinä mistä on leikattu,vaan alempana.Voikohan se olla imusolmike joka on kipeytynyt,vai mikä?
Olen kyllä menossa näyttää kurkkua maanantaina lääkärille,mutta olisi kivaa kuulla jos muilla on samanlaisia tuntemuksia ollut,vai onko leikkaus mennyt pieleen? - Hoituri
tää menee ohi kirjoitti:
tämä puutuminen,(jos se nyt sitä on)alkoi vasta viime sunnuntaina (silloin oli 2vko ja 2 päivää leikkauksesta).Eli ihmetyttää kun ei ollut heti leikkauksen jälkeen tällainen tunne.Mulla on kanssa okeanpuolinen kurkku kipeä,ei siinä mistä on leikattu,vaan alempana.Voikohan se olla imusolmike joka on kipeytynyt,vai mikä?
Olen kyllä menossa näyttää kurkkua maanantaina lääkärille,mutta olisi kivaa kuulla jos muilla on samanlaisia tuntemuksia ollut,vai onko leikkaus mennyt pieleen?Risojen poiston jälkeen nieluun jää "katetta" eli tavallaan rupea ja sitä karstaa voi tulla sieltä pitkänkin ajan jälkeen. Se aiheuttaa myös sellaisen jännän tunteen, ettei nielu ole ihan kunnossa tai että siellä on jotain ylimääräistä. Nielun parantuminen kestää kauan, ei pitäisi olla hätää.
- Soitin
Hoituri kirjoitti:
Risojen poiston jälkeen nieluun jää "katetta" eli tavallaan rupea ja sitä karstaa voi tulla sieltä pitkänkin ajan jälkeen. Se aiheuttaa myös sellaisen jännän tunteen, ettei nielu ole ihan kunnossa tai että siellä on jotain ylimääräistä. Nielun parantuminen kestää kauan, ei pitäisi olla hätää.
äsken terveyskeskukseen, ja kysyin mitä mun pitäisi tehdä ,kun siinä missä nielurisa on ollut,niin sen alapuolella on todennäköisesti imusolmuke?ja se on niin hemmetin kipeä,ja minusta se näyttää turvonneelta ja ehkä saattaa olla myös vähän valkoisia pilkkuja, tai jotakin.Nieluviljelyt otettiin viime sunnuntaina,ja oli negatiivinen.Mutta voiko se nyt sitten olla niin että imusolmuke on täynnä märkää,ja voiko siitä tulla märkäpaise?Mun käskettiin nyt oottaa maanantai asti..
- Hoituri
Soitin kirjoitti:
äsken terveyskeskukseen, ja kysyin mitä mun pitäisi tehdä ,kun siinä missä nielurisa on ollut,niin sen alapuolella on todennäköisesti imusolmuke?ja se on niin hemmetin kipeä,ja minusta se näyttää turvonneelta ja ehkä saattaa olla myös vähän valkoisia pilkkuja, tai jotakin.Nieluviljelyt otettiin viime sunnuntaina,ja oli negatiivinen.Mutta voiko se nyt sitten olla niin että imusolmuke on täynnä märkää,ja voiko siitä tulla märkäpaise?Mun käskettiin nyt oottaa maanantai asti..
Kyllä siihen voi tulla märkäpaise. Tulehdusvaara on valitettavasti aina olemassa, oli leikkaus tehty mille alueella tahansa.
Jos se kipeä alue turpoaa ennen maanantaita, sinulla on nielemisvaikeuksia ja kipu yltyy niin mene päivystykseen. Suosittelen kipulääkkeen säännöllistä ottamista, jos sinulla on jotain kotona? Mitä olet käyttänyt aikaisemmin tai leikkauksen jälkeen? - leikattu juuri
kiva kuulla että se puutuminen menee ohi nimittäin multa leikattiin risat tuossa toissapäivänä ja kieli molemminpuolin tunnoton keskellä vaan tuntoa, mutta helpotti lukea että se palautuu :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612805Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152645Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2691582Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841184Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56889
- 79875