Askarruttaa..

Sili

Missään hamsteri tai jyrsijä kirjassa mitä olen lukenu, niin ei ole sanottu sitä kuinka viileää juomaveden pitäisi olla? Kuulostaa aika yksinkertaiselta ja itsestäänselvältä asialta, mutta se on jääny mieleen, joten voisiko joku selventää? :) Paljonko eläinlääkäri ottaa kynsien ja hampaiden lyhentämisestä yhteensä, suunnilleen (Asun aika pienellä paikkakunnalla..)?

5

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiramullaon

juomavesi on sellaista viileää. Ei siis jääkylmää eikä liian kuumaa. Sen osaa kaikki jo hiljaa mielessään arvioida mikä on sitten oikein! Kynnet ja hampaat voi JOPA maksaa 10euroa, riippuu ihan missä asuu. Voi olla että siinä kaupungissa on 15e ja vierus kaupungissa 5e. Ne on aika sellaisia asioita mitä en ehkä kuitenkaan noin pieneltä menisi leikkaamaan! Kun annat vaikka kukkaruukun (minne se raapii kyntensä) ja aina välillä kovaa pureskeltavaa (hampaat kuluu) niin ei noita "leikkureita" tarvita :D

• on kylmää

meillä laitetaan vedet ihan jääkylminä pulloon koska yleensä vaihdan ne silloin kun hamsut nukkuu eli päivällä joten ne kerkiää lämmetä illaksi. :)

• VeSi

Minun hamsu ainakin juo paljon mieluummin kylmää vettä, kun lämpöistä kai se kylmepi on muutenkin terveellisempää...

• Veden on hyvä olla viileää ja raikasta. Sellaista kuin sinä itsekin joisit.

Eläinlääkäri laskuttaa käynnistä poliklinikkamaksun ja toimenpidemaksun, jolloin summa on ainakin Helsingissä 30-40€. Soita ja kysy hintaa. Toinen vaihtoehto on joku lähistöllä asuva kasvattaja, joka leikkaa hampaat ja kynnet ilmaiseksi. Toisella kerralla voisit ne leikata itsekin, kun olet saanut siihen opastuksen kasvattajalta/eläinlääkäriltä.
      Hampaiden liikakasvua voi ehkäistä tarjoamalla hamsterille runsaasti kovaa purtavaa, kuten keppejä ym. ja kovaa ruokaa (kuiva leipä, koirankeksit, jyvätangot, porkkana ym.). Kynsiä varten hamsterin asuntoon kannattaa laittaa jotain karheaa, kuten kiviä, mutta myös runsas vapaana pitäminen auttaa pitämään kynnet hyvän pituisina.

• hamsulle

Vesi semmosta viileää, en laittaisi ihan yhtä kylmää kun itse juon. Silleen että kädellä tuntuu vilpoiselta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2226
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1664
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1337
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      128
      1333
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      60
      1078
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1054
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1027
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      952
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      824
    Aihe