Missään hamsteri tai jyrsijä kirjassa mitä olen lukenu, niin ei ole sanottu sitä kuinka viileää juomaveden pitäisi olla? Kuulostaa aika yksinkertaiselta ja itsestäänselvältä asialta, mutta se on jääny mieleen, joten voisiko joku selventää? :) Paljonko eläinlääkäri ottaa kynsien ja hampaiden lyhentämisestä yhteensä, suunnilleen (Asun aika pienellä paikkakunnalla..)?
Askarruttaa..
5
292
Vastaukset
- koiramullaon
juomavesi on sellaista viileää. Ei siis jääkylmää eikä liian kuumaa. Sen osaa kaikki jo hiljaa mielessään arvioida mikä on sitten oikein! Kynnet ja hampaat voi JOPA maksaa 10euroa, riippuu ihan missä asuu. Voi olla että siinä kaupungissa on 15e ja vierus kaupungissa 5e. Ne on aika sellaisia asioita mitä en ehkä kuitenkaan noin pieneltä menisi leikkaamaan! Kun annat vaikka kukkaruukun (minne se raapii kyntensä) ja aina välillä kovaa pureskeltavaa (hampaat kuluu) niin ei noita "leikkureita" tarvita :D
- on kylmää
meillä laitetaan vedet ihan jääkylminä pulloon koska yleensä vaihdan ne silloin kun hamsut nukkuu eli päivällä joten ne kerkiää lämmetä illaksi. :)
- VeSi
Minun hamsu ainakin juo paljon mieluummin kylmää vettä, kun lämpöistä kai se kylmepi on muutenkin terveellisempää...
Veden on hyvä olla viileää ja raikasta. Sellaista kuin sinä itsekin joisit.
Eläinlääkäri laskuttaa käynnistä poliklinikkamaksun ja toimenpidemaksun, jolloin summa on ainakin Helsingissä 30-40€. Soita ja kysy hintaa. Toinen vaihtoehto on joku lähistöllä asuva kasvattaja, joka leikkaa hampaat ja kynnet ilmaiseksi. Toisella kerralla voisit ne leikata itsekin, kun olet saanut siihen opastuksen kasvattajalta/eläinlääkäriltä.
Hampaiden liikakasvua voi ehkäistä tarjoamalla hamsterille runsaasti kovaa purtavaa, kuten keppejä ym. ja kovaa ruokaa (kuiva leipä, koirankeksit, jyvätangot, porkkana ym.). Kynsiä varten hamsterin asuntoon kannattaa laittaa jotain karheaa, kuten kiviä, mutta myös runsas vapaana pitäminen auttaa pitämään kynnet hyvän pituisina.- hamsulle
Vesi semmosta viileää, en laittaisi ihan yhtä kylmää kun itse juon. Silleen että kädellä tuntuu vilpoiselta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115926- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48549- 72483