ISS ja 2000 €/kk -mahdollistako?

Kumihanska

Olen ollut elintarvikesiivoojana/painepesijänä treen seudulla n 2. vuotta. Työ on yötyötä ja raskasta sellaista. Keskimäärin saan palkkaa n.2000€/kk. -Mielestäni ei huonosti siivoustyöstä! Lopetetaan se ainainen marmatus huonoista siivoojien palkasta ja tehdään työmme hyvin.

35

16071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuutta palkka,

      Jopa olisi jonoja siivoajiksi,jos kakstonnia saisi.

      • normia heikompi

        Kyllä siivoamalla enempi saa, itsellä 33tuhatta viimevuoden ansiot EP hommista. Ja se ei viellä ole edes lähellekään parhaasta päästä.


      • fast-
        normia heikompi kirjoitti:

        Kyllä siivoamalla enempi saa, itsellä 33tuhatta viimevuoden ansiot EP hommista. Ja se ei viellä ole edes lähellekään parhaasta päästä.

        kyllä tuo 30-40 tuhatta vuodessa on aika maksimi mitä ISS:llä voi nykysin näistä hommista vetää ilman ylitöitä. ne hyvät kohteet ja hyvät urakat on jo suurin osa historiaa.


      • pasi

        ite olen ollu viitisen vuotta eräällä teurastamolla pesemässä. nykyisin työt alkaa 15:00 ja viimeistään kahdeksan maissa olen jo kotona. urakkaa tulee päivässä 12-15 tuntia joten kyllä siinä em. kuukausituloihin pääsee TES-palkallakin. nää on aivan erilaisia hommia kun normi siivous eikä täällä voi kierrättää työkkäristä tullutta rupusakkia.. väki pitää myös saada pidettyä talossa.


      • kyl kelpaa

        sä olet vääräs paikassa töissä jos noin huono on palkkas, kyllä se mullakin on tuo 2000 kk siivoushommissa,joskus jopa vähän vähän ylikin


    • SWEPPI

      Tuo onkin erikoissiivousta. Kuinka kauan mahdat jaksaa ko. hommassa ja vielä yötyössä?
      -ei millään pahalla, mutta...eroa on tosiaan työllä ja työllä. Niinhän se on joka alalla. Kaupungin hommissa= KUNNAN saa parempaa palkkaa kuin esim. sillä "aurinkoisella" yrityksellä, joka repii loputkin persnahat.

      Tottakai toimistosiivous on ihan erilaista, kevyttä tuohon verrattuna, joten palkkakin on ihan kohdallaan.

      • täälläkin

        En ole alkuperäinen aloittaja, mutta työskentelen yhtäläisesti elintarvikesiivoojana, ja olen ollut myös ISS:llä vastaavissa töissä. Palkka oli ja on edelleen tasan TES, itsellä iltatyö, saan kaikki mahdolliset lisät, ja tuntipalkka n. 9 €. "Ylimääräistä" ei tipu, turha kuvitellakaan. Jos on mahdollisuus säännöllisiin ylitöihin ja tekee yövuoroa, voi tietysti saada enemmän, mutta perustunneilla, just joo.

        Mitä tulee toimistotyön ja elintarvikesiivouksen väliseen eroon, niin vaikka toimistotyö onkin huomattavasti kevyempää kuin elintarvikesiivous, en enää suurin surminkaan vaihda toimistoihin. Nostan hattua niille, jotka jaksavat pakertaa surkealla nälkäpalkalla pölyisissä konttoreissa, useita vuosia on sitäkin tullut tehtyä.


      • Samamies2
        täälläkin kirjoitti:

        En ole alkuperäinen aloittaja, mutta työskentelen yhtäläisesti elintarvikesiivoojana, ja olen ollut myös ISS:llä vastaavissa töissä. Palkka oli ja on edelleen tasan TES, itsellä iltatyö, saan kaikki mahdolliset lisät, ja tuntipalkka n. 9 €. "Ylimääräistä" ei tipu, turha kuvitellakaan. Jos on mahdollisuus säännöllisiin ylitöihin ja tekee yövuoroa, voi tietysti saada enemmän, mutta perustunneilla, just joo.

        Mitä tulee toimistotyön ja elintarvikesiivouksen väliseen eroon, niin vaikka toimistotyö onkin huomattavasti kevyempää kuin elintarvikesiivous, en enää suurin surminkaan vaihda toimistoihin. Nostan hattua niille, jotka jaksavat pakertaa surkealla nälkäpalkalla pölyisissä konttoreissa, useita vuosia on sitäkin tullut tehtyä.

        Tuota voisi kommentoida siten, että on todellakin tuntitöitä ja urakkatöitä. Kaikki eivät todellakaan voi tehdä urakalla, koska onhan formuloissakin erilaisia rengassarjoja -toistet nopeita, toiset hitaita. Mutta jos olet nopea ja urhea, niin tulot ovat insinööritasoa. Toki eroa on silla kastuuko paita tuskanhiestä vai pesuvedestä..


      • Sweppille

        Juu yössä ei jaksa montaa kymentä vuotta varsinkin, jos tulee lapsia ja millon sit nukutaan. Nyt tehdään tätä, -saapahan nukkua aamulla pitkään. Ja todellakin, jos rahaa haluaa niin ylitöitä on aina tarjolla


      • maire m
        Samamies2 kirjoitti:

        Tuota voisi kommentoida siten, että on todellakin tuntitöitä ja urakkatöitä. Kaikki eivät todellakaan voi tehdä urakalla, koska onhan formuloissakin erilaisia rengassarjoja -toistet nopeita, toiset hitaita. Mutta jos olet nopea ja urhea, niin tulot ovat insinööritasoa. Toki eroa on silla kastuuko paita tuskanhiestä vai pesuvedestä..

        Kaikissa kohteissa ei todellakaan ole mahdollista tehdä urakalla, vaikka haluaisikin. Omassani ei tehdä yötyötä eikä urakkaa. Kukaan ei ole ikinä kyseenalaistanut työtahtiani tai työjälkeäni, päinvastoin - jos olisi, lähtisin lätkimään ASAP. Jos tekisin urakkaa, pääsisin varmasti ns. voitolle; lopullisesta tulotasosta urakkatyöstä en tiedä, kun ei ole ollut urakalla tekoa koskaan tarjolla.


      • siivooja kans
        täälläkin kirjoitti:

        En ole alkuperäinen aloittaja, mutta työskentelen yhtäläisesti elintarvikesiivoojana, ja olen ollut myös ISS:llä vastaavissa töissä. Palkka oli ja on edelleen tasan TES, itsellä iltatyö, saan kaikki mahdolliset lisät, ja tuntipalkka n. 9 €. "Ylimääräistä" ei tipu, turha kuvitellakaan. Jos on mahdollisuus säännöllisiin ylitöihin ja tekee yövuoroa, voi tietysti saada enemmän, mutta perustunneilla, just joo.

        Mitä tulee toimistotyön ja elintarvikesiivouksen väliseen eroon, niin vaikka toimistotyö onkin huomattavasti kevyempää kuin elintarvikesiivous, en enää suurin surminkaan vaihda toimistoihin. Nostan hattua niille, jotka jaksavat pakertaa surkealla nälkäpalkalla pölyisissä konttoreissa, useita vuosia on sitäkin tullut tehtyä.

        surkea nälkäpalkka, teen toimistosiivousta 5pvä viikossa 7,5h per päivä ja tuntipalkkani on 9.50. Sanoisin että sinulla on huono palkka jos lisineen saat 9.00. Toimistoni ei muuten ole pölyinen sillä minä siivoan sitä.


      • maire m
        siivooja kans kirjoitti:

        surkea nälkäpalkka, teen toimistosiivousta 5pvä viikossa 7,5h per päivä ja tuntipalkkani on 9.50. Sanoisin että sinulla on huono palkka jos lisineen saat 9.00. Toimistoni ei muuten ole pölyinen sillä minä siivoan sitä.

        Tarkoitukseni ei ollut kylläkään mollata toimistosiivoojia, päin vastoin, olen itsekin siivonnut toimistoja useita vuosia mainitsemallani nälkäpalkalla. Ja kyllä, nykyinen palkkani elintarvikesiivouksestakin on surkea (tes:n 4. palkkaryhmä), sitäkään en yrittänyt kieltää, mutta toimistosiivouksesta USEIN vain maksetaan vielä vähemmän, eli alimman mahdollisen tes:n mukaan, sen voivat ne tuhannet varsinkin isojen siivousfirmojen palkkalistoilla vastaavia töitä tekevät vahvistaa. Aivan sama heidän kannaltaan, että tes on vain minimi, kun käytännössä sitä kuitenkin usein noudatetaan orjallisesti. Pölyisellä tarkoitin nykyisen varsin vesipitoisen ympäristön vastakohtaa, en kirjaimellista pölyssä kieriskelyä.


      • Anonyymi
        Sweppille kirjoitti:

        Juu yössä ei jaksa montaa kymentä vuotta varsinkin, jos tulee lapsia ja millon sit nukutaan. Nyt tehdään tätä, -saapahan nukkua aamulla pitkään. Ja todellakin, jos rahaa haluaa niin ylitöitä on aina tarjolla

        www.almansiivouspalvelu.fi
        Almansiivouspalvelu maksaa hesassa siivoojalle 13 e h..sillä jo pärjää
        Kts avoimet työpaikat


    • vähennät ton

      yötyölisän ja menetetyn terveyden niin paljonko se prutto sit on, kyl päivä duuni on se oikea duuni. Ps : toivottavasti terveytesi kestää vuosiksi eteen päin : )

    • siivox

      olemaan Saarioisilla, pakko ISS:än on maksaa kun sinne haetaan jatkuvasti siivoojaa.Kauaa siellä ei kukaan ole viihtynyt.

      • Kumihanska

        Viihtymisestä ja vaihtuvuudesta sen verran, että suuri osa porukasta on opiskelijoita tai muita itsensä etsiskelijöitä, joita toki tulee ja menee. Vaihtuvuus kuuluu asiaan ja se on selvä, että tuoreimmat tekijät eivät konkareiden liksoille pääse.


      • iss
        Kumihanska kirjoitti:

        Viihtymisestä ja vaihtuvuudesta sen verran, että suuri osa porukasta on opiskelijoita tai muita itsensä etsiskelijöitä, joita toki tulee ja menee. Vaihtuvuus kuuluu asiaan ja se on selvä, että tuoreimmat tekijät eivät konkareiden liksoille pääse.

        meidän kohteessa on parikymmentä pesijää. heistä suurin osa on ollut vähintään sen 5 vuotta talossa, useimmat yli kymmenen. keski-ikä noin kolmenkympin pintaan, vanhin pesijöistä täytti hiljattain 60. itse tosin kuulun näihin itsensä etsiskelijöihin vaikka olen reilun vuoden ollut remmissä eikö loppua näy.


      • pkpk
        iss kirjoitti:

        meidän kohteessa on parikymmentä pesijää. heistä suurin osa on ollut vähintään sen 5 vuotta talossa, useimmat yli kymmenen. keski-ikä noin kolmenkympin pintaan, vanhin pesijöistä täytti hiljattain 60. itse tosin kuulun näihin itsensä etsiskelijöihin vaikka olen reilun vuoden ollut remmissä eikö loppua näy.

        Jep. Ei oo välttämättä mitään kakskymppisten hommaa. Vaatii niin fyysistä kuin henkistäkin kestävyyttä...


    • Laitoshuoltaja

      Joo varmasti pitää paikkansa.Klo:18:00-22:00 tulee iltalisä ja yölisä lähtee juokseen Klo:22:00-6:00 .Mutta tavallinen päivätyötä tekevä siivooja ei saa noita ilta ja yölisiä jos työ-aika on MA-PE Klo:6:00-14:00 tai väliltä klo:6:00-18:00 ,,*Ei ole kehumista tuntipalkasta kun se on 6-7e jumalaa saa kiittää jos saat 10e tunnilta ja vähennetään verot pois.ETTÄ SILLEE*,*

      • juoksee

        iltalisät juoksee vasta 23.00 alkaen eli ei niistäkään pääse kaikki nauttimaan.
        Onneksi olkoon niille jotka pystyy tienaan enemmäb kun perus 800-900 € kuussa.


      • ...

        Vaikka olet laitoshuoltajaksikin asti saanut opiskeltua niin et taida siitä huolimatta tietää vittujakaan elintarvikesiivouksesta. Päättelin sen vain siitä kun otit nuo TES-palkat heti puheeksi.


      • ...
        juoksee kirjoitti:

        iltalisät juoksee vasta 23.00 alkaen eli ei niistäkään pääse kaikki nauttimaan.
        Onneksi olkoon niille jotka pystyy tienaan enemmäb kun perus 800-900 € kuussa.

        Luehan nyt se TES uudestaan. Iltälisät lähtee juoksemaan klo. 18


      • Laitoshuoltaja
        ... kirjoitti:

        Vaikka olet laitoshuoltajaksikin asti saanut opiskeltua niin et taida siitä huolimatta tietää vittujakaan elintarvikesiivouksesta. Päättelin sen vain siitä kun otit nuo TES-palkat heti puheeksi.

        Anteeki vaan en puhunut/kirjoittanut TESSISTÄ yhtään mitään puhuin tunipalkoista mitä työnantajat todellisuudessa / käytännössä maksavat siivous-työstä kun työt on tänäpäivänä lähes kaikki ULKOISTETTU.Että näinollen palkka on / halutaan pitää mahdollisemman alhaalla eli käytännössä 6e 7e parhaimmillaan 10e tunti palkka ei Palmiallakaan =Helsingin kaupungin makseta enempää täälläkin jää alle 10e .TOSI KUIN VESI JA PITÄÄ KUIN SEULA.*,*


      • Pölymoppi
        ... kirjoitti:

        Vaikka olet laitoshuoltajaksikin asti saanut opiskeltua niin et taida siitä huolimatta tietää vittujakaan elintarvikesiivouksesta. Päättelin sen vain siitä kun otit nuo TES-palkat heti puheeksi.

        Anteeki vaan en puhunut/kirjoittanut TESSISTÄ yhtään mitään puhuin tunipalkoista mitä työnantajat todellisuudessa / käytännössä maksavat siivous-työstä kun työt on tänäpäivänä lähes kaikki ULKOISTETTU.Että näinollen palkka on / halutaan pitää mahdollisemman alhaalla eli käytännössä 6e 7e parhaimmillaan 10e tunti palkka ei Palmiallakaan =Helsingin kaupungin makseta enempää täälläkin jää alle 10e .TOSI KUIN VESI JA PITÄÄ KUIN SEULA.*,*


      • maire m
        Pölymoppi kirjoitti:

        Anteeki vaan en puhunut/kirjoittanut TESSISTÄ yhtään mitään puhuin tunipalkoista mitä työnantajat todellisuudessa / käytännössä maksavat siivous-työstä kun työt on tänäpäivänä lähes kaikki ULKOISTETTU.Että näinollen palkka on / halutaan pitää mahdollisemman alhaalla eli käytännössä 6e 7e parhaimmillaan 10e tunti palkka ei Palmiallakaan =Helsingin kaupungin makseta enempää täälläkin jää alle 10e .TOSI KUIN VESI JA PITÄÄ KUIN SEULA.*,*

        Tuota olen yrittänyt itsekin sanoa. Ja vaikka olenkin täysverisessä elintarvikesiivoustyössä, en voi tehdä urakkaa tms., koska sitä ei kerta kaikkiaan tässä kohteessa tehdä. Työtä tehdään kahdessa vuorossa tuntipalkalla. Palkka on alin mahdollinen, eli käytännössä silloin tietenkin tes:n mukainen taulukkopalkka. Piste. Ei ole kyse työntekijöiden huonommuudesta niihin nähden, joille maksetaan urakasta, vaan työnantajan laatimista ehdoista, joiden mukaan mennään, elintarvikesiivousta tai ei - tämä siis niille, jotka pitävät itsestäänselvänä, että elintarvikesiivouksessa pystyy aina valitsemaan ollako pienipalkkainen rivisiivooja vai huipputekijä, joka voi itse määrätä palkkansa ahkeruutensa mukaan.

        Onnea vain niille, joilla on asiat paremmin, mutta kohteitakin ON erilaisia, eikä aina ole mahdollista valita sitä parhaiten maksavaa, omassa tapauksessa ihan työmatkasyistä. Aivan sama, mikä on työmoraali tai työn laatu, tilinauhassa sillä ei useinkaan ole mitään väliä, eikä tämä ole suinkaan ensimmäinen aikä ainoa samaa palkkapolitiikkaa noudattava elintarvikesiivouskohde jossa olen työskennellyt.


    • TOINEN SAMANMOINEN

      PROVO KOKO JUTTU

      • pesijä2

        Provo siinä mielessä että pätevä elintarvikesiivooja tienaa kyllä selvästi enemmän kuin 2000 € kuussa. Lisäksi väitän että sellaiset siivousfirmat, joissa tehdään tuntitöinä, ovat niin paljon tehottomampia, että tulevat häviämään seuraavissa kilpailutustilanteissa...


      • ...
        pesijä2 kirjoitti:

        Provo siinä mielessä että pätevä elintarvikesiivooja tienaa kyllä selvästi enemmän kuin 2000 € kuussa. Lisäksi väitän että sellaiset siivousfirmat, joissa tehdään tuntitöinä, ovat niin paljon tehottomampia, että tulevat häviämään seuraavissa kilpailutustilanteissa...

        Se on kyllä totta. Ei niitä oikeasti hyviä pesijöitä pidetä talossa kovin kauaa millään 8 euron tuntiliksoilla. Meillä urakat on kohtuu hyvät ja leijonaosa pesijöistä tienaa vähintään sen 2k kuussa. Homma toimii niin helvetin hyvin, ja lähes 100% onnistuminen pöpökokeissa jne.

        Hyvää ja halpaa ei ookkaan.


      • maire m
        pesijä2 kirjoitti:

        Provo siinä mielessä että pätevä elintarvikesiivooja tienaa kyllä selvästi enemmän kuin 2000 € kuussa. Lisäksi väitän että sellaiset siivousfirmat, joissa tehdään tuntitöinä, ovat niin paljon tehottomampia, että tulevat häviämään seuraavissa kilpailutustilanteissa...

        Meillä juuri uusittiin sopimus, eikä firma ole tod. mikään pikkupulju. Toisten pätevyydestä en menisi by the way sanomaan yhtään mitään, jos ei ole itse mahdollisuutta nähdä mikä henkilö on miehiään/naisiaan. Itse olen taatusti pätevä, vaikka tuntipalkalla kituutankin - ja vieläpä vaikka edustankin tällä alalla väärää sukupuolta, tai ehkä juuri siksi, sillä minulle työstä on muodostunut ihan kutsumus. Palkkaa tosin pitäisi silti maksaa huomattavasti nykyistä enemmän.


      • cleaner
        maire m kirjoitti:

        Meillä juuri uusittiin sopimus, eikä firma ole tod. mikään pikkupulju. Toisten pätevyydestä en menisi by the way sanomaan yhtään mitään, jos ei ole itse mahdollisuutta nähdä mikä henkilö on miehiään/naisiaan. Itse olen taatusti pätevä, vaikka tuntipalkalla kituutankin - ja vieläpä vaikka edustankin tällä alalla väärää sukupuolta, tai ehkä juuri siksi, sillä minulle työstä on muodostunut ihan kutsumus. Palkkaa tosin pitäisi silti maksaa huomattavasti nykyistä enemmän.

        Meidän toimipisteessä ei ole yhtään naista pesuhommissa, ei ole ollut kymmeneen vuoteen. Hattua täytyy nostaa, jos pystyt vastaaviin työsuorituksiin raavaiden uroitten kanssa. Nimittäin työtahti on "sata lasissa" kelloa vastaan.


    • alanvaihto

      mitä hell.. mä oon ollu jo 10v painepesijänä enkä oon nähnytkään tai kuullu kun nyt 2000 tonnin kk palkasta . tietenki jos yö lisiä ja muita saa niin sitte mut ei ilman lisiä voi olla tosi.

      • mikke

        Vaihda taloon, jossa urakkapalkkaus. Alueet mitoitetaan keskivertoveltontyöntekijän mukaan eli suht nopea tyyppi tekee helposti 1,5-2 kertaa enempi töitä urakalla.


    • RAMPERI

      kuin huomaat että ei kannata tehä ees töitä .Minun eukko tekee 17 ;toista tunnin viikkoo .Jasaapuhtaana 178 :euroo kahteen viikkoon puhtaana ;niin seon aatellu että kun se on thny 10 vuotta töitä niin se pääsee käymään ÄITINSÄ luona käymään . Joskus Vuonna 2009 Lopulla KUN MUMMO ASUU KUUSAMOSSA :

      • estää

        tekemästä enemmän tunteja. Luulis ettei tästä maasta paska lopu


    • RAMPERI

      EMÄNTÄ TEKEE 3 TUNTIA PÄIVÄSSÄ 7EUROO TUNTI NIIN LASKE SILLE KUUKAUS PALKKA KUUSSA ,KUN SIINTÄ ON VÄHENNETTY KAIKKI MUUT VÄHENNYKSET NIIN SANO ONKO TÄÄ ENÄÄ LAILLISTA ? t:rAMPERI !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe