Dobermannin kulut

tietämätönihminen

Eli kuinka paljon kaikki ostokset (ruuat, tarvikkeet,..) maksavat n. suurinpiirtein esim. kuukaudessa?

Ja te joilla on dobbe niin oletteko tyytyväinen, että valitsitte juuri tämän rodun?

7

1571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • impi555555666

      ruaka maksaa saman verran kuin muillakin koirilla eli kuukaudessa 20e ja tarvikkeet 30e jos ostaa vaikka jostain musti&mirri liikkeestä mutta voi maksaa ennemmänki sillä yksi fleksi maksaa 15e

    • Dopsu!

      Ruokaan 20-50€ kuussa. Riippuu ihan mitä syöttää!

      Remmit, pannat, koulutukset, eläinlääkärit, kisat, näyttelyt ja tuhottu irtaimisto taas riippuu ihan siitä miten paljon "käyttää"... Hyvä kai laskea sellainen satasen keskiarvo ja miettiä, että joka kuukausi ei mennä näyttelyreissuille, eikä lääkäriin tai osteta kalliita Sprengerin ketjuja tai muutakaan??? Joinain kuukausina sitten mennä pamahtaa se 400€, kun tulee korvatulehdus ja pitää ostaa uusi näyttelyremmi ja reissata toiseen kaupunkiin kisaamaan!

      Rotuun olen tyytyväinen, eli koskaan muunrotuista en enää ota!

    • n äin

      Peruskulutus, ( ilman rokotuksia, yllättäviä lääkärissä käyntejä yms.yllättäviä kuluja, Ruokaan (nappuloihin) 53e/kk Luut, lihat, yms lisät n. 10-20e/kk.
      Mutta pentuaikana rahaa paloi milloin mihinkin, hihnoihin, pantoihin, jalalliseen ruoka-astiaan,talvi "vaateisiin" niin ja ne ihanat "tuhot" mitä pentuina sattui :D. Mutta ihan saman hintainen se dobermann on kulutuksiltaan kuin joku muukin rotu, riippuu ihan itsestä paljon laittaa menemään esim.ruokakuluissa, mutta muistettava että kunnon ruoka kaiken a ja o :)

      ja ERITTÄIN tyytyväinen olen rotuvalinnasta.

    • kaikkeen muuhun vielä enemmän

      Ihmettelen, miten joku voi selvitä 20 euron ruokamenoilla kuukaudessa tämän kokoisen koiran kanssa! Väkisinkin menee 60 e per koira, jos vähääkään katsoo, mitä koiralle syöttää. Eli sen ruokasäkin hinnan lisäksi muut tarvittavat lisukkeet, luut jne.. (eikai kukaan syötä pelkkää kuivamuonaa?)

      Pentuaikana tietysti menee tarvikkeisiin enemmän, hihnoihin, pantoihin, talvitakkiin (dobberi ei tarkene kovassa pakkasessa ilman takkia), valjaisiin ja harrastustarvikkeisiin tietysti sitten enemmänkin, tarpeen mukaan. Mutta ne kun on kerran hankittu, niin se riittää.

      Rokotukset maksaa ~40 e/rokotus, eläinlääkärireissut maksaa helposti satojakin euroja jne. En suosittele hankkimaan dobberia, tai isoa koiraa ylipäätään, jos ei ole varma siitä, että siitä on varaa huolehtia.

      Kyllä, olen erittäin tyytyväinen rotuvalintaan. Rotu on vaativa ja aikaa vievä - siis juuri sitä, mitä kaipasin.

      • Eioledobberia

        mutta spk uros eikä meillä kyllä ruokintaan mene 70e/kk vaikkei marketin halvinta ruokaa syödäkään. Miksei pelkkää kuivamuonaa voisi syöttää? Täysravintoahan se on.
        Meillä syö koirat j&v tai proformancea, berni on hillsin erikoisruokavaliolla.


      • syysmami
        Eioledobberia kirjoitti:

        mutta spk uros eikä meillä kyllä ruokintaan mene 70e/kk vaikkei marketin halvinta ruokaa syödäkään. Miksei pelkkää kuivamuonaa voisi syöttää? Täysravintoahan se on.
        Meillä syö koirat j&v tai proformancea, berni on hillsin erikoisruokavaliolla.

        Toope 1 vuotta. Kuivamuonaan menee 70 euroa/kk ja sen päälle tulevat lisäruuat vaikea hinnoittaa. Syötän myös tuoreita putkiluita, jotka haen suoraan kauppahallista. Halpaa ja tuoretta.

        Olemme kovia harrastajia ja hankintoihin on mennyt koiran hinnan 1000 euroa lisäksi useita satoja euroja ( autohäkki, treenihäkki(isoin mahdollinen leirejä yms. varten) vetovaljaita, jäljestysvaljaita, motivointileluja, remmejä, pantoja...pk-liivit omat treeniliivit yms yms..

        Koiran vakuutus noin 250/vuosi. On jo maksanut itsensä takaisin...koiramme on varsin onnettomuusaltis...


      • mipsu

        Juu, kyllä se niin on jotta ei 20e kuussa riitä ruokaan, jollei tosiaan syötä luppaa tms. Tai mikäs siinä jos on varaa kantaa kakkapussina siwan kasseja 17snt/kpl.... =) Näin muutes eläinkaupas isoimman "luun" ikinä, pituutta reilu metri, ja paksuudessakin löyty. On muutes ekana joululahjatoivelistalla, katotaa montaks päivää kestää =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe