Artemis Fowl

taizi-92

Kyse on siis Artemis Fowl kirja sarjasta, kirjailija on Eoin Colfer ja haluaisin kysyä teiltä mielipdettänne kirjasta. itse olen lukenut sarjaa Ikuisuuskoodiin asti ja olen aivan ihastuksissani! Kirja on mahtava ja hahmot hauskoja. Onko kukaan tietoinen sarjasta tehtävästä elokuvasta? olen sellaisia juoruja.

18

2319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ki.

      Olen lukenut kaikki Artemis Fowlit. Tässä pari viikkoa sitten ilmestyi uusin kirja, Artemis Fowl ja kadonnut siirtokunta. Se on hauska, mutta pidän eniten toisesta osasta (Tehtävä pohjoisessa). On pakko vielä kertoa, että olen tavannut kirjailija Eoin Colferin ja sain nimmarin kirjaan. Olen fani. Eoin Colffer on hauska tyyppi!
      Kenestä kirjan hahmosta pidätte eniten?
      Pidän Artemiksesta, Butlerista (ja muistakaa, että Butler on kalju! Kaverini väittävät, ettei ole!) ja siitä kääpiöstä.
      Olen kuullut elokuvasta. Se tulee kai kesällä. Toivon, että Artemiksesta ei ole tehty liian söpöä, sillä Artemis on kalpea ja tummatukkainen puku päällä kulkeva poika. Butlerin pitää olla kalju ja suurikokoinen järkäle.

      • taizi-92

        Toinenkin fani! Itseni lisäksi en tunne muita Artemis-faneja kuin kaksois-siskoni. Olet jopa tavannut itse idolini! Voih! Että olen kateellinen....

        Oletko lukenut niin sanottua "lisämateriaalia" kirjoihin? Tarkoitan sellaisia kuin Artemis Fowl: salaiset arkistot (en ole aivan varma nimestä). Siis ne eivät ole sinänsä jatkoa kirjoihin vaan antavat lisätietoa kuten maahiskielen aakkoset (jotka osaan aika hyvin, näin sivumennen sanoen). Veljeni, joka on lukenut koko sarjasta vain yllä mainitun niteen, väittää että sen kaltaisia on lisääkin. Minusta niitä on ilmestynyt kyllä vain tämä yksi, mutta kerro ihmeessä jos olen väärässä.

        Pidän eniten Artemiksesta, kaljusta Domovoi Butlerista ja Holly Shortista. Myös kentauri Foaly on hauska sarkastisineen kommenteineen. taisi tulla turhan monta suosikki hahmoa. (Se on teidän murheenne =D)

        olen huolissani elokuvasta siinä suhteessa, osaavatko he luoda hahmot oikein. Aivan, Artemis ei saa olla mikään tavallinen, söpö koulupoika, vaan häikäilemätön (tai häikäilemätön ja häikäilemätön...) NERO! Ja butlerin pitää olla kalju ja iso. Eniten pelkään kyllä keijujen toteutusta, toivottavasti eivät mokaa siinä....he eivät saa näyttää miltään satukirjan haltijalta, vaan HALin poliisi voimilta!

        Oletteko lukeneet muita Eoinin kirjoja? Itse en ole ehtinyt, löysin kirjailijan vasta pari kuukautta sitten, Mutta aikomuksena on, kirjastosta löytyy ainakin etsivätoimisto puolikuu, supernaturalisti ja toivomus lista, ja (toivottavasti) kaikki Artemikset.

        PS: pahoittelen mahdollisia kirjoitus virheitä.


      • -eräs-

        Tunnut tietävän aika paljon tosta leffasta. Tiedätkö jotain netti-sivuu? Millon se leffa tarkemmin tulee leffateatterii? Ja tyyppi on tavannu Colferin... Pikkasen hienoo. :D


      • mika m

        ja muistakaa kokeilla vaikkapa piirtää kuvailevanne henkilö ja julkaista siitä


      • Anonyymi

        Mulchistako?


    • -eräs-

      Olen lukenut Artemis Fowl kirjoja aina ikuisuuskoodiin saakka. Sekä tuon salaiset arkistot. Iiihana kirja sarja. Ja kirjailija on mahtava.
      Lempi hahmoni on Artemis mutta myös komentaja Root on hyvä! Voisin luetella kivan listan noit hyvii hahmoi mutta en viitsi.
      odotan innolla elokuvaa (jos sellasta joskus tulee). Tosin olen myöskin huolissani hahmojen toteutuksesta. Artemisin pitää olla sellai tummatukkanen ja kalpee, keijut on kans iso roblem. Toivottavasti ei jouduta pettymään. Onko tarkempaa tietoo itse leffasta?
      Aijon lukeo myös muut Eoin Colferin kirjat, kirjailija on nääs niin mahtava! Ihana lukukokemus kerrassaan.

    • Books

      Artemis Fowl sarja on hyvä! Olen lukenut myös Ikuisuuskoodiin asti ja nyt metsästän sarjan uusinta kirjaa.

      Tietääkseni sarjasta tehdään elokuva.

      • rokkari69

        Mikä on Artemis Fowl sarjan ensimmäisen kirjan nimi? Sain ikuisuuskoodin ja aloitin lukemaan pari päivää sitten. Tulin siihen tulokseen etten viitsisi lukea sitä ennen kuin olen lukenut ensimmäiset osat.


    • taizi92

      Tässä on uusi aihe tänne keskusteluun:
      Mikä oli Artemisin ensimmäinen rikos? Onko se mainittu ensimmäissä kirjassa? Minä en näes omista kyseistä kirjaa vaan se on paikallisessa kirjastossa , joten joku asiasta tietävä voisi ilmoittaa =)

      Mitä mieltä olette muuten "opalin kostosta"? Minusta se ei ole aivan yhtä hyvä kuin muut osat, mutta Artemisin "muistinmenetys" on silti aivan mahtavaa luottevaa! En halua spoilata, joten sanon tämän hieman kaarrellen: Keijuilla on hyvä vaikutus Artemisiin!

      PS: pahoittelen kirjoitus virheitä, mutta kirjoitin viestin kiireessä. Odotan vastauksianne!

      • Are

        Itselläni on sarjan kaikki kirjat, ja ne ovat aivan mahtavia! Erityisesti Osasto Kahdeksan on hyvin kuvattu..


      • mika m
        Are kirjoitti:

        Itselläni on sarjan kaikki kirjat, ja ne ovat aivan mahtavia! Erityisesti Osasto Kahdeksan on hyvin kuvattu..

        olisi mielen kiintoista nähdä ne aakkoset pdf tiedostona niin vois kirjoittaa koneella salaisia viestejä :D


    • miksainamä

      kun olisi kivakun tietää ne aakkoset kun ei tost kirjasta suoranaisesti ollu niit osa on ratkomatta kuulin mun kaverilt et olis kokonainen sellanen pikku kirja ois tol koodill

      • taizi92

        Jos tarkoitit maahiskielen aakkosia, löydät vastauksen kirjasta "Artemis Fowl: Salaiset kansiot (The Artemis Fowl Files)", joka on vuonna 2004 ilmestynyt Eoin Colferin kirjoittama kirja, joka ei varsinaisesti jatka Artemis Fowl -kirjasarjan tapahtumia.
        Siinä on kaksi edellä ilmestyneiden kirjojen väliin sijoittuvaa tarinaa (HALTiJa ja Seitsemäs kääpiö), joilla ei suoranaisesti ole merkitystä sarjan kululle. Se on lähinnä lisäteos, joka sisältää kahden tarinan lisäksi syvähaastatteluja kirjan hahmoista, muun muassa Artemis Fowlista, Holly Shortista ja itse Eoin Colferista.
        Kirjassa on mukana myös maahiskielen aakkoset ja keijubongarin opas sekä Foalyn upeimpia keksintöjä.
        Ihan kiinnostavaa ja hyödyllistä pikku lukemista siis ;)

        (PS: haluaisin mainita että sain näin hienot ja yksityiskohtaiset tiedot wikipediasta :))


    • mika m

      miten ne saisi silleen et vois kirjoittaa kavereille salakielel kun olis sellanen juoru palsta salakielellä missä on eri salakieliä

      • mm

    • Kaniini221

      Artemis Fowlit ovat hyviä! Parhaita ovat Ikuisuuskoodi ja Opalin kosto. Hahmoista en osaa valita parasta...
      Olen lukenut Colferin kirjoista myös Toivomuslistan ja Supernaturalistin. Eikös Eoin Colfer halunnut itsekin elokuvaan johonkin sivurooliin? Niin olen kuullut.

    • Hanajima

      Ei siitä mitään elokuvaa oo tulossa, ne on jotain fanien tekemii "trailereita".
      Sitäpaitsi elokuva vois olla hienoinen pettymys niin hyvien kirjojen jälkeen.
      Artemis Fowl-sarja on aivan liian ali-arvostettu!

    • Anonyymi

      Se sarja:💜💜💜💜

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1840
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      836
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe