kirjansidonta

peggy

Onko kirjansidonnasta kiinnostuneita? Itse hurahdin siihen täysin kokeiltuani sitä lukiolaisen vanhempainillassa eli siis ei niin perinteisessä vanhempainillassa... Mutta nyt tiedustelisin onko kenelläkään tietoa mistä saisi kloottikangasta tai kluuttia (ihan sama asia) tilattua netistä? Tai mistä sitä ylipäätään saisi?

9

5079

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kluuttia

Googletin sanalla "kluutti" ja sieltä löytyi ainakin yksi Helsingissä oleva kirjansitomo. He varmaan myyvät myöskin tarvikkeita. Olen aikoinaan itsekin käynyt kirjansidonnan kurssin ja tykästyin kovasti aiheeseen. Toivottavasti löydät materiaaleja.

• Kettukarkki

tuntuu olevan todella vaikea löytää! Itse olen ostanut kursseilta. Oppilaitoksista, jotka tarjoavat graafisen alan koulutusta(tarkoitan siis kirjapainotekniikkaa/jälkikäsittelyä) kannattaisi ehkä myös kysyä. Suomesta tuntuu todella nihkeästi saavan kirjansidontatarvikkeita, vaikka harrastajia olisi yllin kyllin! Berliinistä löysin kaupan, jossa myytiin ihania papereita sekä kluutteja, samoin Krakovasta. Siinäpä olisi liike-idea jollekin, maahantuoda ja myydä kirjansidontatarvikkeita, ettei tarvitse Keski-Euroopasta asti käydä niitä hakemassa...

• ostanut
        Kettukarkki kirjoitti:

tuntuu olevan todella vaikea löytää! Itse olen ostanut kursseilta. Oppilaitoksista, jotka tarjoavat graafisen alan koulutusta(tarkoitan siis kirjapainotekniikkaa/jälkikäsittelyä) kannattaisi ehkä myös kysyä. Suomesta tuntuu todella nihkeästi saavan kirjansidontatarvikkeita, vaikka harrastajia olisi yllin kyllin! Berliinistä löysin kaupan, jossa myytiin ihania papereita sekä kluutteja, samoin Krakovasta. Siinäpä olisi liike-idea jollekin, maahantuoda ja myydä kirjansidontatarvikkeita, ettei tarvitse Keski-Euroopasta asti käydä niitä hakemassa...

Materiaaleja kirjansidontaan voi Tampereella ostaa Kirjansitomo Palonen Ky:stä, Yliopistonkatu 58 B puh 03 2230 685

• ompelijatar sorja

Olen jossain muuallakin tällaiseen samanlaiseen kysymykseen vastannut.. mutta vastataan uudestaan.

Materiaaleja tuntuu olevan vaikea saada ostaa mistään, mutta niitä on helppo saada dyykkaamalla kirjapainojen/-sitomoiden takapihoilta. Halpaa.

• kannattaa kysyä

Kirjansitomo Paloselta Tampereelta, nääs, voi ostaa kloottia ja papereita, pahvia ja muita tarvikkeita.

• Vähän harrastanut

• kirjansitoja
        Vähän harrastanut kirjoitti:

Itse olen ostanut tarvikkeita Kirjansitomo Jokiselta. http://www.kirjansitomovkjokinen.fi/
        Herttoniemestä löytyy myös Kirjansitomo Jari Marttila, http://www.kirjansitomo-jm.fi/
        Roomaankin tietysti voi piipahtaa. Siellä on aivan ihana pikkukauppa.

kokeileppas tamperelaista museoiden hankinta keskusta

• opettelija
        kirjansitoja kirjoitti:

kokeileppas tamperelaista museoiden hankinta keskusta

Palosen sitomossa Tampereella on parhaat valikoimat jos vaan mitä tarttee kirjansidontaan

• vili 3

mistä löytyy edullinen kirjan sitoja.tartis laittaa 6vuosikertaa koviin kansiin akuankoja elikaksitoista kirjaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2470
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1071
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53