Muistaako kukaan tuolta jostain ehkä 70-luvulta sellaista Pellen keksimää laitetta kuin Hajora? Mulla on hyvin hämäriä muistikuvia, että se oli torvimainen laite, jossa oli kampi ja sitä kääntämällä Hajorasta tuli kaikenlaista hyvää kuin runsaudensarvesta? Hämärissä muistikuvissani se joutui Karhukoplan käsiin ja kopla käytteli sitä.
Hajora
Muistikuva
3
1192
Vastaukset
- Heippa
HAJORA oli Velmu Viurusilmän keksimä laite. HAJORA tuli sanoista Hajottaa Atomeiksi Ja Ottaa Rahat Ankalta(tarkoittaa tietenkin Roopea).
- Muistikuva
Haa, nytpäs voin todistaa isännälle Hajoran olemassaolon... Ai se olikin Velmun keksintö, velmua...
- Ankkafani-70
Muistelen, että Pelle Peloton keksi myös sellaisen kuin "takaperopommi" . Räjähtäessään takaperopommi ei sinkauttanut esineitä ympäriinsä, vaan toimi takaperin, eli keräsi esineet itsensä ympärille, kasaan. Takaperopommin räjähdysäänikin oli muistaakseni "mup" eli siis"pum"takaperin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854940- 402401
- 912370
- 1912330
- 1331929
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231788- 1781550
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161451Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3461243- 351146