varastettu mastercard wienissä

james

Olen opiskelemassa Wienissä ja ensimmäinen takaisku tuli lauantaina 10.3.2007. Huomasin iltapäivällä, että lompakosta oli varastettu MasterCard (Nordea) ja n. 50 euroa rahaa. Heti soitto sulkupalveluun ja kortti suljettiin.

Menin sitten katsomaan Solosta, että oliko sillä tehty ostoksia. Noin 500 eurolla oli ostettu kaikenlaista. Kiva, kiva. Menin tekemään samantien poliisille rikosilmoituksen asiasta.

Nyt olisin kysellyt, tietääkö kukaan korvaako joku toinen taho (ilmeisesti Nordea) aiheutuneet ostot? Suljin kortin tosiaan vasta lauantaina iltapäivällä, kun olin huomannut sen puuttuvan. Varkaus oli tapahtunut jo perjantai iltana kello 21 aikaan. Nordean yleisissä korttiehdoissa sanotaan, että vasta kun kortti on suljettu niin kortinhaltijan vastuu ostoista poistuu. Jäävätkö perjantain klo 21 - lauantain klo 14 välillä tehdyt ostokset minun maksettavakseni?

1

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seele

      Kyllä taitaa jäädä sinun maksettavaksi paitsi jos korttiehtojen mukaisesti ei ole liikkeissä kysytty ostajan henkilöllisyyttä. En tiedä mikä se raja on mutta ennen ainakin oli niin että varmasti yli sadan euron ostoksista pitää myyjän kysyä henkilöllisyys ja jos ei kysy sun vastuu poistuu, vaikka korttia ei olisi vielä suljettu. Eli siinä tapauksessa maksaisi se firma, jossa korttia on vingutettu. Kysy vielä Nordeasta, sunhan pitäisi saada tieto missä ja kuinka paljon kerralla on ostettu. Mutta on tuo kyllä katastrofi, olen joskus kuullut että luottokorttifirma on testannut ostamista kortilla, jossa lukee nimenä apinoiden apina ja läpi on mennyt, aivan sama mitä siihen kuittiin on allekirjoitettu...toivottavasti et joutuisi kaikkea maksamaan ja ole vähän varovainen tulevaisuudessa, Wien on varkaiden paratiisi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1333
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      989
    3. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      986
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      949
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      924
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      840
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      831
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      829
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      828
    Aihe