remontti vuokra-asunnossa

Vuokra-asunnossani alkoi remotti. Vesi ei ole käytössä kahteen kuukauteen, vessasta kaikki revitty irti, kivipora jyllää klo seitsemästä kolmeen, remonttimiehet ramppaa edes takaisin... Ei siellä enää kunnolla voi edes asua. Vuokrattaessa n. 8 kk sitten ei mulle kerrottu mitään tästä ja velvoitettiin tekemään vuoden vuokrasopimus. Tulevasta remontista sain tietää pari kuukautta ennen kuin se alkoi. Ooko mulla mitään oikeuksia tän asian suhteen? Voinko vaatia alennusta vuokraan? Tai vuokrasopimuksen irtisanomista?

5

628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • santtu

remontin (siis sinun asunnon kohdalla) ajaksi olet ilman muuta oikeutettu saamaan, kohdallasi alennus olisi luokkaa 30-50%, koska remontti oleellisesti heikentää asunnon kayttöä.
      Tuohon määrä-aikaisen vuokrasopimuksen irtisanomiseen en kyllää uskalla lähteä ottamaan kantaa.

• tietääkseni

Ei tietääkseni mahdollista tuon takia purkaa vuokrasopimusta,mutta voithan kysyä oikeusaputoimistosta.Ainakin tuollainen on hyvän vuokratavan vastaista.Vuokranalennus ilman muuta täytyy saada.Yritäpä googlesta laita vaikka hakusanaksi "vuora asunnon remontti" ja sitten on sellainen kun" LAKI 24 "sillä kun hakee niin voi jotain löytyä.Asukasliiton sivut myös hyvät.Toivon ,että tästä jotain apua on,koita jaksaa!

• jarkko

Totta helkkarissa on mahdollista purkaa sopimus jos sovittu asunto ei ole käytössä ja vähintää kunnon vuokranalennus jos haluaa jatkaa asumista, onhan se kämppä kuitenkin kohta rempattu.

• Wille_75

AVHL:ia (Laki Asuinhuoneiston Vuokraukseta 481/95) rikotaan ainakin seuraavissa pykälissä:

3 §

5 § (hieman kyseenalainen)

Jos tarvitset nenmmän apua, meilaa yksityiskohdat [email protected]

• ile hki

Et oikein osaa neuvoa tässä asiassa.

Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta LUKU 2 kohdat 20 ja 21 kertoo miten menetellään.

t. ile LKV

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      90
      1757
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1242
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe