Vuokra-asunnossani alkoi remotti. Vesi ei ole käytössä kahteen kuukauteen, vessasta kaikki revitty irti, kivipora jyllää klo seitsemästä kolmeen, remonttimiehet ramppaa edes takaisin... Ei siellä enää kunnolla voi edes asua. Vuokrattaessa n. 8 kk sitten ei mulle kerrottu mitään tästä ja velvoitettiin tekemään vuoden vuokrasopimus. Tulevasta remontista sain tietää pari kuukautta ennen kuin se alkoi. Ooko mulla mitään oikeuksia tän asian suhteen? Voinko vaatia alennusta vuokraan? Tai vuokrasopimuksen irtisanomista?
remontti vuokra-asunnossa
5
628
Vastaukset
- santtu
remontin (siis sinun asunnon kohdalla) ajaksi olet ilman muuta oikeutettu saamaan, kohdallasi alennus olisi luokkaa 30-50%, koska remontti oleellisesti heikentää asunnon kayttöä.
Tuohon määrä-aikaisen vuokrasopimuksen irtisanomiseen en kyllää uskalla lähteä ottamaan kantaa. - tietääkseni
Ei tietääkseni mahdollista tuon takia purkaa vuokrasopimusta,mutta voithan kysyä oikeusaputoimistosta.Ainakin tuollainen on hyvän vuokratavan vastaista.Vuokranalennus ilman muuta täytyy saada.Yritäpä googlesta laita vaikka hakusanaksi "vuora asunnon remontti" ja sitten on sellainen kun" LAKI 24 "sillä kun hakee niin voi jotain löytyä.Asukasliiton sivut myös hyvät.Toivon ,että tästä jotain apua on,koita jaksaa!
- jarkko
Totta helkkarissa on mahdollista purkaa sopimus jos sovittu asunto ei ole käytössä ja vähintää kunnon vuokranalennus jos haluaa jatkaa asumista, onhan se kämppä kuitenkin kohta rempattu.
- Wille_75
AVHL:ia (Laki Asuinhuoneiston Vuokraukseta 481/95) rikotaan ainakin seuraavissa pykälissä:
3 §
5 § (hieman kyseenalainen)
Jos tarvitset nenmmän apua, meilaa yksityiskohdat [email protected]- ile hki
Et oikein osaa neuvoa tässä asiassa.
Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta LUKU 2 kohdat 20 ja 21 kertoo miten menetellään.
t. ile LKV
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?901757- 851242
- 1101123
- 71954
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663