voiko kansalaisuuden poistaa jos on 2 kansalaisuutta?
ja mistä voi jos pystyy
VOIKO KANSALAISUUDEN POISTAA?
13
2764
Vastaukset
- ELIKKÄ
mulla oli vain suomen kansalaisuus mutta sain tietää juuri nyt että mulla on 2 kansalaisuutta enkä halua joten mulla on kai oikeus poistaa?
- nationaali
kansalaisuuden saamista ja sen menettämistä koskevat kysymykset ratkaisee Ulkomaalaisvirasto.
Suomen kansalaisuudesta voi vapautua vain jos on saanut tai saamassa jonkin muun valtion kansalaisuuden. Kansalaisuudesta ei voi vapautua ja jäädä ilman kansalaisuutta. - sucidebomberlol
et oo tosissas?!?!?! voit jotain näyttöä tarjota, haluasin nimittäin erota tästä paska yhteiskunnasta ja jos kansalisettomuus ei ole vaihto ehto sitton on enään itse murha, ja sillon kyllä en yksin lähde :S
- sfsefsdfsef
Ja milläköhän tavalla tämä kansalaisuus sitten rasittaa sinua? Mitä ajattelit tehdä sen jälkeen kun et olisi ollut minkään maan kansalainen? Ja kuinkakohan muiden murhaaminen olisi minkään näköinen ratkaisu mihinkään?
- www.maistraatti.fi
Löytyisikö maistraatista apua.
- Turska Norski
Itse otin Norjan kansalaisuuden ja silloin kysyttiin haluanko pitää Suomen kansalaisuuden vai en.Ilmoitin etten halua ja vein passini poliisiasemalle.Ei tarvinnut edes itse ilmoittaa mitään sinne paska suomeen ja pääsi eroon kansalaisuudesta.Pohjoismaissa hoituu nopeasti näin.
- sfefsfsef
Ai kysyivät vai? Kaksoiskansalaisuuden saa Norjassa pitää vain jos:
- Henkilö saa syntyessään kahden maan kansalaisuuden, koska toinen hänen vanhemmistaan on Norjan ja toinen jonkin muun maan kansalainen (hänellä on esimerkiksi norjalainen äiti ja ulkomaalainen isä).
-Henkilön vanhemmat ovat Norjan kansalaisia ja henkilö on syntynyt maassa, jossa kansalaisuus määräytyy alueperiaatteen mukaisesti (kaikki kyseisessä maassa syntyneet saavat kyseisen maan kansalaisuuden). Henkilö voi tällöin olla sekä Norjan että syntymämaansa kansalainen.
-Henkilö on hakenut Norjan kansalaisuutta eikä voi luopua alkuperäisestä kansalaisuudestaan.
-Lapsi on syntynyt ennen 1.9.2006 ja saa Norjan kansalaisuuden ilmoituksesta.
Jos lapsi saa Norjan kansalaisuuden ilmoituksesta, hänen ei tarvitse luopua toisen maan kansalaisuudesta, vaan kaksoiskansalaisuus sallitaan tässä tapauksessa.
-Norjan kansalainen, joka saa toisen maan kansalaisuuden jostain muusta syystä kuin hakemuksesta, ilmoituksesta tai omasta toivomuksestaan, ei menetä Norjan kansalaisuutta. Kaksoiskansalaisuus sallitaan toisin sanoen tässä tapauksessa.
Minkäköhän kohdan alle itse kuulut? Oletkohan edes Norjan kansalainen, luulisi että edes tämänverran olisi asiaa selvittänyt jos kerran kansalaisuuttakin on hakenut. Mutta netissähän voi olla mitä vain... - Turska Norski
sfefsfsef kirjoitti:
Ai kysyivät vai? Kaksoiskansalaisuuden saa Norjassa pitää vain jos:
- Henkilö saa syntyessään kahden maan kansalaisuuden, koska toinen hänen vanhemmistaan on Norjan ja toinen jonkin muun maan kansalainen (hänellä on esimerkiksi norjalainen äiti ja ulkomaalainen isä).
-Henkilön vanhemmat ovat Norjan kansalaisia ja henkilö on syntynyt maassa, jossa kansalaisuus määräytyy alueperiaatteen mukaisesti (kaikki kyseisessä maassa syntyneet saavat kyseisen maan kansalaisuuden). Henkilö voi tällöin olla sekä Norjan että syntymämaansa kansalainen.
-Henkilö on hakenut Norjan kansalaisuutta eikä voi luopua alkuperäisestä kansalaisuudestaan.
-Lapsi on syntynyt ennen 1.9.2006 ja saa Norjan kansalaisuuden ilmoituksesta.
Jos lapsi saa Norjan kansalaisuuden ilmoituksesta, hänen ei tarvitse luopua toisen maan kansalaisuudesta, vaan kaksoiskansalaisuus sallitaan tässä tapauksessa.
-Norjan kansalainen, joka saa toisen maan kansalaisuuden jostain muusta syystä kuin hakemuksesta, ilmoituksesta tai omasta toivomuksestaan, ei menetä Norjan kansalaisuutta. Kaksoiskansalaisuus sallitaan toisin sanoen tässä tapauksessa.
Minkäköhän kohdan alle itse kuulut? Oletkohan edes Norjan kansalainen, luulisi että edes tämänverran olisi asiaa selvittänyt jos kerran kansalaisuuttakin on hakenut. Mutta netissähän voi olla mitä vain...Ei Suomen kansalainenkaan menetä kansalaisuuttaan automaattisesti,jos Saa toisen Pohjoismaan kansalaisuuden.Ja kyllä kysyivät todellakin aioinko pitää myös Suomen kansalaisuuden.Sain Norjan kansalaisuuden 1998.
- adwdaxc
Turska Norski kirjoitti:
Ei Suomen kansalainenkaan menetä kansalaisuuttaan automaattisesti,jos Saa toisen Pohjoismaan kansalaisuuden.Ja kyllä kysyivät todellakin aioinko pitää myös Suomen kansalaisuuden.Sain Norjan kansalaisuuden 1998.
Asia on hyvin yksinkertainen, Norjan lainsäädännön mukaan henkilöllä voi olla kaksoiskansalaisuus vain yllämainituissa tapauksissa. Et sinä Suomen kansalaisuutta automaattisesti menetä, mutta jollet suostu siitä luopumaan, et saa Norjan kansalaisuutta.
- pykälänviilaaja
Opetelkaa käyttämään Goooooooglea.
"Sinua ei voida vapauttaa Suomen kansalaisuudesta, jos
- sinulla on Suomessa kotikunta JA
- vapautumisen tarkoituksena on Suomen kansalaisuuteen liittyvän velvollisuuden, kuten asevelvollisuuden välttäminen TAI
- sinusta tulisi vapauttamisen johdosta kansalaisuudeton.
Kuinka vapautumista haetaan? Hae vapautumista Suomen kansalaisuudesta Maahanmuuttoviraston lomakkeella KAN_3."
http://www.migri.fi/suomen_kansalaisuus/kansalaisuuden_menettaminen/vapautuminen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_kansalaisuus#Kansalaisuudesta_vapautuminen_ja_kansalaisuuden_menett.C3.A4minen- Turska Norski
Ja sinulle vastaus eli meni juuri noin.Norjan poliisi täytti kaavakkeen Suomen viranomaisia varten ja minä iskin vain nimeni alle ja annoin passin pois.Ne hoiti loput asiat.Muutin takaisin suomeen 11 vuoden jälkeen ja vaikka sainkin taas saman suomen sossutunnuksen täällä asiointiin oli kansalaisuus merkitty oikein eli Norjan kansalainen jolla oikeus suomen sosuiaaliturvaan.Sen jouduin hakemaan Kelan kautta kaavakkeella.
- fsfesfdccr
Turska Norski kirjoitti:
Ja sinulle vastaus eli meni juuri noin.Norjan poliisi täytti kaavakkeen Suomen viranomaisia varten ja minä iskin vain nimeni alle ja annoin passin pois.Ne hoiti loput asiat.Muutin takaisin suomeen 11 vuoden jälkeen ja vaikka sainkin taas saman suomen sossutunnuksen täällä asiointiin oli kansalaisuus merkitty oikein eli Norjan kansalainen jolla oikeus suomen sosuiaaliturvaan.Sen jouduin hakemaan Kelan kautta kaavakkeella.
Ahas ahas... Eli:
" Ei tarvinnut edes itse ilmoittaa mitään sinne ***** suomeen ja pääsi eroon kansalaisuudesta "
Kunnes sitten 11 vuoden jälkeen kelpaa kummasti taas tämän ***** Suomen sosiaaliturva, näinhän se menee... - tyhmien_ylivalta
fsfesfdccr kirjoitti:
Ahas ahas... Eli:
" Ei tarvinnut edes itse ilmoittaa mitään sinne ***** suomeen ja pääsi eroon kansalaisuudesta "
Kunnes sitten 11 vuoden jälkeen kelpaa kummasti taas tämän ***** Suomen sosiaaliturva, näinhän se menee...Kysymys oli kai "voiko kansalaisuuden poistaa" vai ei. Ei tarkoita että puhe olisi siis sinällään ***** Suomesta tai sen sosiaaliturvasta, ei myöskään siitä mitä tapahtuu mahdollisen paluun yhteydessä ja edes miksi. Näissä asioissa kumma kun ihmiset eivät pysty pysymään asiassa ja aina etsitään aukkoja suomikritiikistä. Jopa ihan selkeä sossun väärinkäyttökään ei poistaisi suomikritiikin oikeutusta, vaan pikemminkin vahvistaa sitä. Tajusitko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723