Ero tulee..:(

Madelin

Moi kaikille!!

Olen ollutjo pari kolme vuotta yhdessä (viimeisen vuoden naimisissa) muslimimiehen kanssa. meillä on muutaman kuukauden ikäinen lapsi.
Nyt asiat ovat menneet päälaelleen ja muuta vaihtoehtoa emme näe kuin eron.
Onko teillä kellään kokemusta kys.tilanteessa olevina, miten lapsen huoltajuus menee?
En halua antaa lapsen huoltajuutta, edes yhteishuoltajuutta miehelleni, koska pelkään että hän vie lapsen kotimaahansa.
Olen vieraillut kerran hänen kotimaassaan ja mieheni käytös kotioloissa järkytti..hän kävi käsiksi jopa sisareensa, kun epäili missä hän oli koulun jälkeen ollut..ja ihan ilman mitään syytä..
On hänen käytöksessään ollut kys. viitteitä täällä Suomessakin, kun hän on pari kertaa läimäissyt minua ja uhkaillut kun on hermostunut.
Hän on saanut pari sakkotuomiota väkivaltaisuudesta aiemmin, mutta ne ovat tuolla yöelämässä sattuneita tapauksia..
Lasta hän ei paljoa hoida, lähinnä vain pitää seuraa kun minä hoidan kodin niskalimassa.
Yhtään yötä hän ei ole meidän kanssa nukkunut vapaaehtoisesti, koska häntä häiritsee vauvan kitinä..
Olen todella väsynyt ja pelkään mitä eteen tulee lapsen suhteen..
Olemme molemmat samaa mieltä erosta, mutta hän ei ole puhunut huoltajuusasiasta mitään.
Kertokaa kohtalotoverit oma tarinanne.

33

6454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyytyväinen yksinhuoltaja

      Lastenvalvojat todennäköisesti tunkevat teille automaattisesti yhteishuoltajuutta. Älä suostu siihen. Kerro kaikki tuo, minkä täälläkin kerroit, viranomaisille ja hanki ehdottomasti asianajaja, jolle kerrot kaikki pelkosi ja kokemuksesi.

      Lapsen kaappaaminen on ikävää todellisuutta ja nykyisin viranomaiset alkavat ottaa uhan tosissaan.

      Hyväksy sopimukseen ainoastaan valvotut tapaamiset kaappausuhan vuoksi.

      • jaakjaaks

        mulla lastenvalvoja sanoi isyyden tunnistamises -tilanteessa "ja sinähän pidät sitten yksinhuoltajuuden, kun ei ikinä tiedä jos ongelmia tulee, eikös vaan?" minä vaan että joo. hyvä kun mies vieressä eikä ymmärtänyt. asuimme silloin siis yhdessä. erohan sitten tuli ja nyt olen erittäin tyytyväinen tilanteeseen.
        jos ette ole naimisissa, ettekä tehneet yhteishuoltajuutta, sinulla on automaattisesti yksinhuoltajuus. neuvoksi vaan, että jos haluat saada elatustukia, tee elatussopimus. mulla jäi vuoden verran saamatta, kun oikeuskäsittely vei niin kauan ja sossu ei takautuvasti maksa. se on isän velka, meillä ei ainakaan maksa.


    • Moi. laita mailia jos haluat kerron mailissa lisää.

    • mennyt rakkaudesta kanssasi...

      Muutenkaan hän ei viihdy Suomessa ja hänellä on ilmeisesti ahdistavaa täällä. Hän pelkää kuinka kasvattaa täällä tyttöä joka myöhemmin kuitenkin alkaa ryypätä ja kiroileen vanhemmilleen.... Suomessa kun on jo liiankin vapaata ainakin minun mielestä. !

      • vähän aikaa

        kun äijä saa hakata vaimoaan ja lapsensa äitiä rangaistuksetta.
        Niinkin vapaa maa Suomi on, että täältä saa häipyä jos ei täällä viihdy ja jos päähine kiristää. Minä ainakin toivotan kyseisen miehen koko sydämestäni niin pitkälle kuin pippuri kasvaa.
        Äijän olisi pitänyt ajatella sitä kauhuskenaariota, että tytär voi alkaa ryypätä ja kiroilla vanhemmilleen, jo ennen kuin rupesi hinkkaamaan suomalaista naista. Niin makaa kuin petaa!
        Kerropa vielä, millä tavalla vapautta sinun mielestäsi pitäisi täällä Suomessa rajoittaa? Kenen vapautta?


    • olihan siitä jo tietoa

      minkälaisia ne on.Piti saada isoa..

    • vähän aikaa

      Vauvan syntymä ja ensimmäiset elinkuukaudet ovat rankkaa aikaa jokaisessa perheessä. Inhottavaa, että miehesi ei osaa ottaa vastuuta.
      Joskus käy niin, että kun vauva vähän kasvaa, siitä tulee oikea isän lemmikki ja silmäterä. Itse asiassa tunnen useampia kuin yhden tapauksen, joissa nimenomaan mokuavioliitto on ollut hajoamassa vauvan syntymän jälkeen, mutta parin vuoden päästää kukoistaa taas kummasti.
      Mutta jos ukkosi on osoittanut väkivaltaisuuden merkkejä sinua kohtaan, ei sitä aikaa ehkä kannata jäädä odottelemaan.
      Sinun jaksamiseni on nyt tärkeintä. Hae sukulaisilta ja ystäviltä apua, puhu asiasta neuvolassa. Kunpa jaksaisit raskaimman ajan yli, niin huomaisit, että lapsi on ihana, vaikka isässä ei kehumista olekaan. Ja että teit sittenkin oikein, vaikka ihan vahingossa!
      Kaikkea hyvää sinulle ja pienokaisellesi!

    • olet suomessa

      Suomessa sun pitäis saada yksinhuoltajuus helposti jos sul on vaa mitää perustaa tosta mitä sanoit sen miehen olevan, mutta sen sulle sanon, että vaikka sulla ois yksinhuoltajuus, niin silti mies saa vietyä lapsen kotimaahansa jos vain passi on, joten sinun pitää olla varuillas.... en haluu säikäyttää, mutta se on varmaa että jos se saa lapsen vietyä, niin sitä et takasin saa, suomen valtiokaan ei voi mitään asialle vaikka ne niin uhoisi, lähi-idässä isä saa aina lapset ja maa mistä tää sun miehes on kotosin niin laitan vaikka pääni pantiks että ne antaa ukon pitää muksun ja ei tee mitään sua auttaakses... mut tsemppiä ja koita jaksaa, eron jälkee jos miehesi lähtee takas kotiin niin saat huokasta helpotuksesta...

    • ...............

      lapsestasi.älä missään nimessä suostu yhteishuoltajuuteen miehesi kanssa. voimia kovasti sinulle.

    • Yksi moku-äiti

      Saataa tapahtua kuin luonnostaan. Haet avioeroa näillä lähtökohdilta etkä yritä edes olla kiva eli haet suoraan yksinhuoltajuutta. Ainakaan meillä ei asiasta tullut mitään ongelmaa, kun lopetin olemasta sympaattinen ja toisen huomioon ottava. Otetaan huomioon vain ne, jotka sen ansaitsee......

      • alice

        Itse suostuin ensin yhteishuoltoon ja vielä miehen vaatimuksiin talvi ja kesälomista. Hän vaan varmisteli että saisi lapset käymään kotimaassaan halutessaan. Olisin siihen suostunutkin jos olisi hoitanut kaikki tapaamiset sopimusten mukaan.

        Halusin siis antaa hänelle vielä mahdollisuuden olla hyvä isä.

        Tiesin jo silloin että ei tuu onnaamaan. Mitään arkielämää hän ei lasten kanssa pystynyt klaaraamaan. Ei ollut ymmärtänyt oikein sopimusta että pitäisi ihan SÄÄNNÖLLISESTI ottaa lapsia luokseen eikä vain ilmoittamatta soittaa ovikelloa, esitellä lapsia ovensuussa kavereilleen ja antaa heille kolikot kouraan.

        Sai tähän vedoten yrittää väittää tavanneensa lapsia ja antaneensa meille rahaa!!!

        Riitautin yhteishuollon vuoden päästä vedoten siihen että elatusmaksut maksamat6ta ja tapaamiset hoitamatta. Lisäksi oli meiltä "kateissa" enimmäkseen, jopa 4kk putkeen.


        Sain yksinhuoltajuuden helposti. Kotivakuutus maksoi oikeuskuluni . Asianajajaksi kannattaa muuten valita pitkä mies, tämä on heidän silmissään uskottavampaa. Kotivakuutus ei muuten olisi maksanut oikeuskuluja jos jo erotilanteessa olisimme ruvenneet riitelemään huoltajuudesta.


    • suomalainen mies

      en tunne yhtään sympatiaa.

      • toinen suomalainen mies

        tosin ei voi sanoa,että kaikki ulkolaiset olisivat samanlaisia.Saattaa kuitenkin olla vastuunsa kantavia ja muutenkin kunnollisia maahanmuuttajia olen jopa muutaman tavannutkin.
        Tunnustan jopa olevani rasisti ja ennakkoluuloinen,kuitenkin olen näitä muutamia pitänyt ihan ok tyyppeinä kotimaastaan huolimatta.


      • '''
        toinen suomalainen mies kirjoitti:

        tosin ei voi sanoa,että kaikki ulkolaiset olisivat samanlaisia.Saattaa kuitenkin olla vastuunsa kantavia ja muutenkin kunnollisia maahanmuuttajia olen jopa muutaman tavannutkin.
        Tunnustan jopa olevani rasisti ja ennakkoluuloinen,kuitenkin olen näitä muutamia pitänyt ihan ok tyyppeinä kotimaastaan huolimatta.

        Varsinkin kun tuttava piirissäni on suomalaisten miesten pahoinpitelemiä naisia. Eipä se kansallisuus ole siinäkään kohtaa mitään auttanut.

        Väkivallan pelossa elävää naista täytyy autttaa hänen tai miehen kansallisuudesta riippumatta ja lapsen etu ratkaisee kenelle hänet määrätään.


      • vierestä seuraava
        ''' kirjoitti:

        Varsinkin kun tuttava piirissäni on suomalaisten miesten pahoinpitelemiä naisia. Eipä se kansallisuus ole siinäkään kohtaa mitään auttanut.

        Väkivallan pelossa elävää naista täytyy autttaa hänen tai miehen kansallisuudesta riippumatta ja lapsen etu ratkaisee kenelle hänet määrätään.

        Miksi mies aloittaisi riitelyn lapsesta?Ei hän ole lapsesta ollut kiinnostunut liitonkaan aikana,miksi siis nyt?

        Etköhän pelkää turhaan.


      • __________*****___________
        vierestä seuraava kirjoitti:

        Miksi mies aloittaisi riitelyn lapsesta?Ei hän ole lapsesta ollut kiinnostunut liitonkaan aikana,miksi siis nyt?

        Etköhän pelkää turhaan.

        se että mies ei ole lapsesta kiinnostunut ei tarkoita etteikö hän lapsen haluaisi viedä suomalaiselta naiselta eron tullen. Muslimi piireissä olen kuullut kyllä siitä ajatusmaailmasta jonka mukaan tytöistä kasvaa suoraan sanottuna "Huoria" jos me epäkelvot ja huonosti käyttäytyvät suomalaiset "naikkoset" kasvatamme ne yksin. tekihän sen jo iki-ihana appiukko miehelleni selväksi aikoinaan että jos saamme tytön siitä tulee huora, jos pojan siitä tulee homo, koska minä olen kevytkenkäinen suomalainen hutsu.


      • '''
        __________*****___________ kirjoitti:

        se että mies ei ole lapsesta kiinnostunut ei tarkoita etteikö hän lapsen haluaisi viedä suomalaiselta naiselta eron tullen. Muslimi piireissä olen kuullut kyllä siitä ajatusmaailmasta jonka mukaan tytöistä kasvaa suoraan sanottuna "Huoria" jos me epäkelvot ja huonosti käyttäytyvät suomalaiset "naikkoset" kasvatamme ne yksin. tekihän sen jo iki-ihana appiukko miehelleni selväksi aikoinaan että jos saamme tytön siitä tulee huora, jos pojan siitä tulee homo, koska minä olen kevytkenkäinen suomalainen hutsu.

        Ja mitään tällaistahan eivät suomalaiset appivanhemmat IKINÄ keksisi?


      • suomalainen nainen
        toinen suomalainen mies kirjoitti:

        tosin ei voi sanoa,että kaikki ulkolaiset olisivat samanlaisia.Saattaa kuitenkin olla vastuunsa kantavia ja muutenkin kunnollisia maahanmuuttajia olen jopa muutaman tavannutkin.
        Tunnustan jopa olevani rasisti ja ennakkoluuloinen,kuitenkin olen näitä muutamia pitänyt ihan ok tyyppeinä kotimaastaan huolimatta.

        Ite ovat soppansa keittäneet kun ulkomaalaisiin ovat sekaantuneet. Enkä liiemmin toivota noita just ton tyyppisiä ulkomaalaisia miehiä suomeen. Eri juttu pakolaisina tulleet kokonaiset perheet. Mutta useimmilla miehillä on vain päämäärä saada lupa muuttaa suomeen ja sitten elättävät itsensä tyhmien suomalais naisten kustannuksella. Tyhmät tekevät vielä lapsia niille. Olen onnellinen suomalaisen miehen vaimo ja molemmat työssäkäyviä ja rehellisiä toisillemme! Kunnia suomen miehille!


      • nyky totuus
        ''' kirjoitti:

        Varsinkin kun tuttava piirissäni on suomalaisten miesten pahoinpitelemiä naisia. Eipä se kansallisuus ole siinäkään kohtaa mitään auttanut.

        Väkivallan pelossa elävää naista täytyy autttaa hänen tai miehen kansallisuudesta riippumatta ja lapsen etu ratkaisee kenelle hänet määrätään.

        Kylläpä ne suomessa naisetkin pahoinpitelee miehiäkin. Ulkomaalaiset miehet vain syyllistyvät muihin törkeisiin tekosiin joista ei läheskään aina puhuta ne tapahtuvat kotona.


    • ............

      se on oikein sinulle miksi teit lasta luulitko että sillä saat miehen vai??
      mitä vittua heti annatte persetta jatette kakaran

      • alice

        Eipä täällä sympatiaa olla kerjäämässä vaan hyviä neuvoja ja vertaistukea.

        On muuten tuttavamiehelläkin samanlaisia ongelmia kuubalaisvaimon kanssa. Ei ole voinut oikeen luottaa siihen vaikka kaunotar onkin. Miehet kun myös usein hämääntyy viehkeän ulkomaalaisen edessä että löytyypä näitä...


    • oikein sulle

      Vahingonilo on paras ilo. Yh:na kohti uutta ja yksinäistä elämää! :-D

      HAH HAH!

      • alice

        Tottakai yksin kohti uutta elämää, ja entistä vahvempana. Kyllä siitä saa fiiliksiä kun on päässyt omilleen vaikean suhteen jälkeen!!!

        Terkkuja kaikille onnellisesti yksinäisille yh-isille ja äideille.

        Ei mikään laki määrää ihmisiä väkisin elämään pareittain.


      • kun katselee

        suomalaisten keskinäisiäkin erotilastoja. Ettei vain kolahtaisi kalikka omaan nilkkaan, hah, hah, haa...


      • iloitset!

        Olet julma, sydämetön ja paha ihminen. Parilta jää lapsi, joka joutuu elämään rikkoutuneessa kodissa ja kohtaamaan kenties kaltaistesi rasististen paskojen syrjintää. Toivottavasti käy pilkka omaan nilkkaan.


      • oikein sulle
        iloitset! kirjoitti:

        Olet julma, sydämetön ja paha ihminen. Parilta jää lapsi, joka joutuu elämään rikkoutuneessa kodissa ja kohtaamaan kenties kaltaistesi rasististen paskojen syrjintää. Toivottavasti käy pilkka omaan nilkkaan.

        on sallittua arvon suomalaiset naiset. Se, että olette yh:na vain vahvistaa sen, että "rasistiset ennakkoluuloni" ovat oikeassa. Joten pilkka taitaa jatkossakin osua vain teidän nilkkaan.


      • Heh heh
        oikein sulle kirjoitti:

        on sallittua arvon suomalaiset naiset. Se, että olette yh:na vain vahvistaa sen, että "rasistiset ennakkoluuloni" ovat oikeassa. Joten pilkka taitaa jatkossakin osua vain teidän nilkkaan.

        Ja tilastollisesti suomalaisten keskinäisistä parisuhteista ei ole syntynyt yksinhuoltajuuksia, kun ei ole alkoholisteja, väkivaltaisia tai rikollista taustaa omaavia isukkeja lainkaan - tai äitejä!

        Edelleen olet paha, paha ihminen, jos lapsen kärsimyksestä riemuitset. Vai pitäiskö mun riemuita vaikka siitä, kun tarhantäti päästää sun lapses karkaan ja hukkuu jokeen. Olet sairas!


    • ero vireillä

      Jätin tänään eroanomuksen, lapsi toisella vuodella ja en myöskään halua antaa yhteishuoltajuutta, koska mies ei ole mitenkään osallistunut lapsen hoitoon, ottanut jopa kaljoissaan kyytiin autoon, ei ole huolehtinut turvaistuimen kiinnityksistä, kun lyhyellä matkalla "ei kannata" kiinnittää ja aikoo ympärileikkauttaa vasten suostumustani, todennäköisesti veisi pojan äidilleen kasvatettavaksi ja itse jäisi Suomeen, kun ei voi eikä kykene lapsesta huolehtimaan.

      Ja käräjäoikeudessa oli ainakin 3 ulkomaalais-suomalaista pariskuntaa, kaikki jättämässä erohakemusta!

      • kiinnitätte huomiota

        myös tuohon ympärileikkausasiaan.
        Se on peruuttamaton juttu, eikä lapsen mielipidettä kysytä ollenkaan.


    • iranilainen...

      ...ja sanon sulle hyvä ihminen älä anna lasta sille. en välttämättä voi olla rasisti mutta ei ole montaa hyvää muslimimiestä tavannu elämän aikana!! itse olen onnellinen että äiti otti huoltajuuden kun ne eros isän kanssa. ensin mies lyö sua, mutta voi olla että lyö lastakin myöhemmin!

      "Yhtään yötä hän ei ole meidän kanssa nukkunut vapaaehtoisesti, koska häntä häiritsee vauvan kitinä.."

      se sanoo jo aika paljon. luuletko että hän voi hoitaa lasta kunnollisesti hakkaamatta sitä ellei edes kestä kun hän itkee???

    • tarinaa kerrottavaksi

      Sanoisin kuitenkin, että vaikka päätöksesi olisi lopullinen, älä hosu äläkä vaadi mitään. Jos alat kovin aggressiivisesti vaatimaan lasta itsellesi, mies saattaa asettua tiukemmin omien vaatimustensa taa. Harvoin ne miehet oikeasti haluaa sitä lasta itselleen, mutta kun periaatteesta ei voisi siitä luopuakaan. Kun lapsi on vielä noin pieni, isä tuskin välttää hänen hoitamisestaan saati vastuun ottamisesta kokonaan kun nytkin kiinnostus on vähäistä.
      Jos olisin sinun tilanteessa, toivoisin hartaasti miehelle uutta naisellista kiinnostuksen kohdetta, joka saisi unohtamaan minut ja lapsen. Joissain maissa on muuten käytäntö, että pienet allekouluikäiset lapset automaattisesti ovat äidin hoivissa. Ja kun kerran on noin pienestä lapsesta kyse, sillä voisi asiaa perustella miehellekin ja saattahan se olla jo nyt hänenkin ajatuksensa.
      En nyt malta olla sanomatta, että tilanne tuskin johtuu siitä, että miehesi on muslimi. Ennemminkin siitä, että on hankala tyyppi.

    • tärkeä se lapsi

      Erossa vievät sen lapsen jonnekin kotimaahansa josta on mahdoton sitä löytää. Niitä taptuksiahan on esimerkkinä tosipaljon. Kantsii kattoa kenen kanssa lapsia tekee ja missä oloissa.

    • mukaan tähän

      juttuun, niin voit vielä pelastaa mitä pelastettavissa on!! Jos et saa yksinhuoltajuutta, voit olla melkein 100-prosenttisen varma, et joku päivä huomaat et lapses on kaapattu ja kauas. Sun täytyy kertoa kaikki noi väkivaltaisuudet ja sen, miten miehes kotimaassaan käyttäytyi jne., jotta ne sosiaalitoimistossa ottavat kaappaamisuhan vakavasti! Paljon tsemppiä jatkoon, nyt jos koskaan on se tilanne kun sun täytyy pysyä vahvana ja pitää itsepintaisesti kiinni yksinhuoltajuusvaatimuksesta! Vaikka mies sitten yrittäis mitä ja sanois mitä, niin pysy tiukkana.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe