A95

hyvät kaupat?

ostin uuden valtra A95:sen quicken 35 kuormaajalla... kertokaa risut ja ruusut tuollaisesta kun omia kokemuksia ei ole (vielä) varusteina ei ole kuin kuormaajassa sohf-drive ja ylä-ajovalot...

20

10223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A95 meni huoltoon

      Hankin A95:n käytettynä. Siihen oli tehty kytkinremppa, mutta kytkimen säätö sen jälkeen oli jäänyt tekemättä. Kytkin levisi, ja hintaa tuli. Nytpähän tietää tuonkin.

      Muuten on ollut ihan OK peli.

    • Juxu

      ..niin antiikkisella tekniikalla olevaa konetta enää kivin, en kirvein. Kaksoiskytkin, jota ei enää 70-luvun jälkeen ole ollut sivistyneissä traktoreissa, ajokytkin kuiva yksilevyinen, polkimet lattian läpi, mekaaaniset, säädettävät jarrut.. samalla hintaa saa paljon paremman, vaikka ei valitettavasti kotimaista (mikä Valtran ruusuiksi luettakoon)

      • on se

        parempi merkkisi?? Toimivia ratkaisuja edelleen nuo mainitsemasi asiat.
        Ja löytyy sitä hienompaa tekniikkaa suuremmista valtroista jos sitä kaipaa.
        Niin kerro se paljon parempi merkki kaikille äläkä vaan puhu lämpimäksesi
        Onhan ulkolaisissakin hienoa tekniikkaa mutta mites niiden soveltuvuus suomen vaihtelevaan ilmastoon noin pitemmällä tähtäimellä.


      • Juxu
        on se kirjoitti:

        parempi merkkisi?? Toimivia ratkaisuja edelleen nuo mainitsemasi asiat.
        Ja löytyy sitä hienompaa tekniikkaa suuremmista valtroista jos sitä kaipaa.
        Niin kerro se paljon parempi merkki kaikille äläkä vaan puhu lämpimäksesi
        Onhan ulkolaisissakin hienoa tekniikkaa mutta mites niiden soveltuvuus suomen vaihtelevaan ilmastoon noin pitemmällä tähtäimellä.

        Useitakin traktorimerkkejä. En ole minkään tietyn merkin fanaatikko. Viime syksynä viimeksi kattelin, voisko sen Valtran ottaa nyt, kun koneen vaihdan, mutta ei tarvinnut ohjaamoon kivuta, kun näin, että se sama ulosoton kytkimen kampi on aina vain samassa paikassa


      • vittu sun
        Juxu kirjoitti:

        Useitakin traktorimerkkejä. En ole minkään tietyn merkin fanaatikko. Viime syksynä viimeksi kattelin, voisko sen Valtran ottaa nyt, kun koneen vaihdan, mutta ei tarvinnut ohjaamoon kivuta, kun näin, että se sama ulosoton kytkimen kampi on aina vain samassa paikassa

        osto kriteereitäs...vai oli kytkin vipu samassa paikassa,missä se olisi sitten hyvä?
        Osta isompi valtra niin saat napin painalluksella ulosoton päälle jos ei ilmeisesti voima riitä käsi käyttöiseen kytkimeen.


      • Juxu
        vittu sun kirjoitti:

        osto kriteereitäs...vai oli kytkin vipu samassa paikassa,missä se olisi sitten hyvä?
        Osta isompi valtra niin saat napin painalluksella ulosoton päälle jos ei ilmeisesti voima riitä käsi käyttöiseen kytkimeen.

        on siitä, että kaksoiskytkimellä varustetun ulosotto täytyy irrottaa mekaanisesta kytkennästä vähän joka välissä ja se ei monessa hommassa ole ollenkaan mukava. Sitä kaksoiskytkimellä irrotettavaa kun ei sovi kovinkaan pitkiksi ajoiksi irroitta pelkästään kytkimellä, koska se kuluttaa painelaakeria. Ja kun 70-luvulta asti olen oppinut käyttämään hydraulipakalla kytkettävää..


      • Juxu
        Juxu kirjoitti:

        on siitä, että kaksoiskytkimellä varustetun ulosotto täytyy irrottaa mekaanisesta kytkennästä vähän joka välissä ja se ei monessa hommassa ole ollenkaan mukava. Sitä kaksoiskytkimellä irrotettavaa kun ei sovi kovinkaan pitkiksi ajoiksi irroitta pelkästään kytkimellä, koska se kuluttaa painelaakeria. Ja kun 70-luvulta asti olen oppinut käyttämään hydraulipakalla kytkettävää..

        Jos isompi Valtra olisi pienempi, kevyempi, näppärämpi, sopivampi tarkoitukseeni, olisin sen kyllä ostanutkin. Napista kytken ulosoton nytkin, on sitten kätevä esim. lumilingon kanssa, kun usein ajoin pitää käynnistää ja pysäyttää


      • hommassa
        Juxu kirjoitti:

        on siitä, että kaksoiskytkimellä varustetun ulosotto täytyy irrottaa mekaanisesta kytkennästä vähän joka välissä ja se ei monessa hommassa ole ollenkaan mukava. Sitä kaksoiskytkimellä irrotettavaa kun ei sovi kovinkaan pitkiksi ajoiksi irroitta pelkästään kytkimellä, koska se kuluttaa painelaakeria. Ja kun 70-luvulta asti olen oppinut käyttämään hydraulipakalla kytkettävää..

        tarvit yli 5 minuutin pysäystä jonka kytkin sallii pitää irrotettuna.
        eihän normaali kytkintäkään kukaan järkevä pohjassa pidä jos joutuu pitkään olemaan paikoillaan.

        kuulut siihen ryhmään mikä ajattelee näin...
        kun ei ennenkään ole tehty niin ei nytkään voi tehdä...olisi aika opetella muitakin tapoja.

        Toisekseen mitä opettelua toi ulosoton käyttö suuremmin tarvii...riittää että tietää miten se kytketään ja sen oppiminen vie aikaa max. yksi minuutti.


      • Juxu
        hommassa kirjoitti:

        tarvit yli 5 minuutin pysäystä jonka kytkin sallii pitää irrotettuna.
        eihän normaali kytkintäkään kukaan järkevä pohjassa pidä jos joutuu pitkään olemaan paikoillaan.

        kuulut siihen ryhmään mikä ajattelee näin...
        kun ei ennenkään ole tehty niin ei nytkään voi tehdä...olisi aika opetella muitakin tapoja.

        Toisekseen mitä opettelua toi ulosoton käyttö suuremmin tarvii...riittää että tietää miten se kytketään ja sen oppiminen vie aikaa max. yksi minuutti.

        ..lumenaurauksessa: Sillä aikaa, kun työntelen lumia etukuormaajalla tai siirryn kohteesta toiseen, linko on pysäytettynä pidempään kuin 5 min. Kyllä niitä tilanteita on paljon! On minulla yksi ajokki, jossa on kaksoiskytkin. Siksi tiedänkin millainen se on käytännössä: aina pysähdyt, irroitat kytkimen, kytket vaihteen niin että rrrytisee ja työkone helähtää, sitten kytket sen varovasti pyörimään..


      • nuhvieltti
        Juxu kirjoitti:

        ..lumenaurauksessa: Sillä aikaa, kun työntelen lumia etukuormaajalla tai siirryn kohteesta toiseen, linko on pysäytettynä pidempään kuin 5 min. Kyllä niitä tilanteita on paljon! On minulla yksi ajokki, jossa on kaksoiskytkin. Siksi tiedänkin millainen se on käytännössä: aina pysähdyt, irroitat kytkimen, kytket vaihteen niin että rrrytisee ja työkone helähtää, sitten kytket sen varovasti pyörimään..

        nyt kyllä juxu ei ole lukenut uusienkaan koneiden ohjeita! Nimittäin vaikka painaisit ulosoton napista päälle ja pois on YLI 5MIN napista off asentoon pitäminen kiellettyä! Siis se mekaaninenkin osuus on poistettava jos pitempään pitää ulosottoa sähköisesti pois päältä!

        Näin ainakin DF, JD, Valtra!

        Siis se mekaaninen kytkin josta valitaan ulosoton nopeus on siitä kytkettävä voa pois päältä jos ei käytä ulosottoa viiden minuutin sisällä. Kyllä sieltäkin pakka leviää! Nimim. Uuden koneen ulosoton pakan aukaisua seurannut!


      • Juxu
        nuhvieltti kirjoitti:

        nyt kyllä juxu ei ole lukenut uusienkaan koneiden ohjeita! Nimittäin vaikka painaisit ulosoton napista päälle ja pois on YLI 5MIN napista off asentoon pitäminen kiellettyä! Siis se mekaaninenkin osuus on poistettava jos pitempään pitää ulosottoa sähköisesti pois päältä!

        Näin ainakin DF, JD, Valtra!

        Siis se mekaaninen kytkin josta valitaan ulosoton nopeus on siitä kytkettävä voa pois päältä jos ei käytä ulosottoa viiden minuutin sisällä. Kyllä sieltäkin pakka leviää! Nimim. Uuden koneen ulosoton pakan aukaisua seurannut!

        onnistunut traktorivalinnassani täydellisesti! Minun ei tarvitse irroittaa mekaanista yhteyttä missään tapauksessa. Olen todella iloinen, että poikani, 14v., sanoi oikean merkin, kun kysyin kumpi vaihdetaan, Valtra vai tämä CaseIH..


    • käyttöä

      Jarrut on hydrauliset,nelivedon ja voimanoton kytkimet sähköiset,neliveto kytkeytyy
      jarrutuksessa,ite huomasin tämän varsin tarpeelliseksi kun puukärri perässä tulee metsästä tielle,myös näkyvyys kopista on erittäin hyvä keulan pilariputken ansiosta kuormaimen käyttö näkyvyyden osalta paranee

    • hyvät kaupat?

      voiko esim: deerellä tai fergulla mennä metsään?? kaikki letkut ja sähköjohdot kulkevat alimmaisina. plus muovitankki... itse en näe niissä muuta hyvää kuin pikavaihteet jotka ikävä kyllä puuttuvat näistä valtran pienistä... vielä...

      • niillä mennä

        metsään, mutta poispääsystä ei ole takeita, johtuen em. seikosita.


      • Juxu

        Se vehkeiden roikkuminen. Olen konttinut Valtrojen alla aivan sillä silmällä: On sielläkin ne vimpaimet, joihin karahkat tarttuvat ja työntyvät, eikä se muovitankki siellä heikkous ole, se joustaa. Itse ajan metsässä, mitä nyt metsässä ajankaan, vanhalla CaseIH 885:llä, enkä ainuttakaan vauriota ole alustaan tai alla oleviin laitteisiin saanut. Rappuset, peilit, työvalot, pyyhkijä yms ovat eniten vaaravyöhykkeessä


      • kertoa
        Juxu kirjoitti:

        Se vehkeiden roikkuminen. Olen konttinut Valtrojen alla aivan sillä silmällä: On sielläkin ne vimpaimet, joihin karahkat tarttuvat ja työntyvät, eikä se muovitankki siellä heikkous ole, se joustaa. Itse ajan metsässä, mitä nyt metsässä ajankaan, vanhalla CaseIH 885:llä, enkä ainuttakaan vauriota ole alustaan tai alla oleviin laitteisiin saanut. Rappuset, peilit, työvalot, pyyhkijä yms ovat eniten vaaravyöhykkeessä

        paljonko olette saaneet alennusta valtrasta.
        itselle tarjottiin A95:stä 10%; ale suoralla kaupalla,en hyväksynyt tarjousta vielä


      • hyvät kaupat
        kertoa kirjoitti:

        paljonko olette saaneet alennusta valtrasta.
        itselle tarjottiin A95:stä 10%; ale suoralla kaupalla,en hyväksynyt tarjousta vielä

        alennuksesta en tiedä, kun vanhasta saatii paljon enemmän mitä oli odotettu... myyjän hyvittämä summa on paljon enemmän mitä sillä on pyynti tällä hetkellä, eli uusissa on ilmaa hinnoissa aika paljo... saatiinhan kaupan päälle vaatteita sun muuta tavaraa plus vielä 320e lahjakortti mikä oli bonuksena. eiköhän sekin ole uuden hinnassa...


      • tattodi
        hyvät kaupat kirjoitti:

        alennuksesta en tiedä, kun vanhasta saatii paljon enemmän mitä oli odotettu... myyjän hyvittämä summa on paljon enemmän mitä sillä on pyynti tällä hetkellä, eli uusissa on ilmaa hinnoissa aika paljo... saatiinhan kaupan päälle vaatteita sun muuta tavaraa plus vielä 320e lahjakortti mikä oli bonuksena. eiköhän sekin ole uuden hinnassa...

        No ei vaiskaan. Hyvä se on...


      • nuhvieltti
        Juxu kirjoitti:

        Se vehkeiden roikkuminen. Olen konttinut Valtrojen alla aivan sillä silmällä: On sielläkin ne vimpaimet, joihin karahkat tarttuvat ja työntyvät, eikä se muovitankki siellä heikkous ole, se joustaa. Itse ajan metsässä, mitä nyt metsässä ajankaan, vanhalla CaseIH 885:llä, enkä ainuttakaan vauriota ole alustaan tai alla oleviin laitteisiin saanut. Rappuset, peilit, työvalot, pyyhkijä yms ovat eniten vaaravyöhykkeessä

        se on, että kaikki maatalousvehkeet tarvitsee panssaroinnin. Eriasia oli Mahtavat 02/03 sarja, joissa pohjan suojaus oli tehty asiallisesti!

        Mutta valtraan on helpoin tehdä se panssarointi. Jos sen menee tekemään esim. JD, niin koko pohja täytyy vuorata maavaran kustannuksella!

        Kunpa tuota 02/03 sarjaa olisi jatkokehitelty ilman volvon sotkeutumista asiaan, niin valtra olisi maailman ykkösraktori tänäpäivänä ;-)

        Parempaa konetta en tiedä kuin 1203 taikka 903!


    • manit

      olisit samantien ostanut 702, sama kone tuo a95 ohjaamossa ja lokasuojissa vaan enempi muovia. Uuden a95 hinta on 33000 siinä on 30000 ilmaa, 3000 eurolla saa sisäänajetun länsitraktorin jossa on paljon paremmat ominaisuudet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      149
      6419
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      32
      2292
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2089
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1313
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      74
      1232
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1067
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1047
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      25
      987
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      951
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      835
    Aihe