Lentokenttäkuljetus

..:::...

Budapestin lentokentällä toimii nykyisin (uusi?) Zonataxi, jolla pääsee kätevästi kentältä majoitukseen ja takaisin.

Tuloaulan ulko-ovilla (ulkopuolella) on pömpeli, johon osoite sanotaan. Autoja tulee tarvittaessa nopeaan tahtiin, ja "virkailija" sanoo kuskille osoitteenne. Menomatka Budan puolelle (n.45 min.) maksoi 19 euroa, ja käytössäsi oli oma auto ja kuski, joka vei suoraan osoitteeseen.

Paluumatkan kentälle voi tilata edellisenä päivänä. Kuski oli odottamassa portilla sovittuna aikana, ja kyyti maksoi vain 15 euroa.

Meillä ainakin toimi moitteettomasti, ja tulee halvemmaksikin kuin Airport-yhteiskuljetus, jos matkaajia on enemmän kuin kaksi.

www.zonataxi.eu

14

6119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieltä

      Kyllä se hyvin toimi, suosittelen

      • näin, mutta

        miksi maksaa kymmenkertainen hinta kun keskustaan (majoitukseen) pääsee vaivattomasti myös yleisillä kulkuneuvoilla? Varsinkin kun ollaan muutenkin omatoimimatkalla niin enitenhän sitä näkee ja kokee kun välttää taksien ikkunoita. Matkalla on samalla helppo hankkia 3/7pv:n matkailijakortti tai Budapest kortti ja saa kokemukset liikkumisesta metrolla/bussilla! Ajelee vaikka kotiin lähtiessä taksilla kentälle kun tuliaisia on raahattavana kassikaupalla.


      • yksin tai kaksin
        näin, mutta kirjoitti:

        miksi maksaa kymmenkertainen hinta kun keskustaan (majoitukseen) pääsee vaivattomasti myös yleisillä kulkuneuvoilla? Varsinkin kun ollaan muutenkin omatoimimatkalla niin enitenhän sitä näkee ja kokee kun välttää taksien ikkunoita. Matkalla on samalla helppo hankkia 3/7pv:n matkailijakortti tai Budapest kortti ja saa kokemukset liikkumisesta metrolla/bussilla! Ajelee vaikka kotiin lähtiessä taksilla kentälle kun tuliaisia on raahattavana kassikaupalla.

        ...rinkkojen kanssa, olet käynyt ennenkin ja tunnet paikat, niin mikä ettei julkisillakin voi mennä.

        Mutta kun sinulla on lapset ja laukkuja mukana, niin varsinkin ensikertalainen säästää todella väärässä paikassa, jos lähtee seikkailemaan omin päin hotellille! Joudut vaihtamaan joka tapauksessa kulkupeliä monta kertaa, ennen kuin (tai jos)olet perillä.

        Molempia kokeilleena voin kyllä sanoa, että matkalla lentokentälle ei ole mitään katsomista, menitpä sitten junalla tai taksilla.

        Jonkun matkakassassa tietysti 15 euron säästökin näköjään on merkittävä....


      • se on
        yksin tai kaksin kirjoitti:

        ...rinkkojen kanssa, olet käynyt ennenkin ja tunnet paikat, niin mikä ettei julkisillakin voi mennä.

        Mutta kun sinulla on lapset ja laukkuja mukana, niin varsinkin ensikertalainen säästää todella väärässä paikassa, jos lähtee seikkailemaan omin päin hotellille! Joudut vaihtamaan joka tapauksessa kulkupeliä monta kertaa, ennen kuin (tai jos)olet perillä.

        Molempia kokeilleena voin kyllä sanoa, että matkalla lentokentälle ei ole mitään katsomista, menitpä sitten junalla tai taksilla.

        Jonkun matkakassassa tietysti 15 euron säästökin näköjään on merkittävä....

        Ei se näemmä ihminen paljoa vaadi provosoituakseen. En ole ko paikassa koskaan käynyt, matkustellut vain toki ennenkin ja Hki-Vantaalle kuljen myös bussilla ilman rinkkaa. Yhtä helppoa se on missä vain perässä raahattavalla lentolaukulla. Netti vain on niin ihmeellinen, että sieltä löytyy kaikki, reitit ja aikataulut. Pääoven vasemmalta puolelta bussiin, metron päättärille ja siinä istuen keskustaan.

        Niin, onko se sitten rahasta kiinni, periaatteesta vai järjestä? Toki taksimatkat ovat 20% lentolipun hinnasta, mutta kaikki on suhteelliista. Ja se mikä toiselle on helppoa voi toiselle olla ylipääsemättömän vaikeaa tai muuten vaan laiskottaa ja kaikki tuntuu hankalalta. Näkisin, että niin toimii kuin kykenee. Liikutaan miten halutaan kunhan liikutaan.


      • reterdf
        se on kirjoitti:

        Ei se näemmä ihminen paljoa vaadi provosoituakseen. En ole ko paikassa koskaan käynyt, matkustellut vain toki ennenkin ja Hki-Vantaalle kuljen myös bussilla ilman rinkkaa. Yhtä helppoa se on missä vain perässä raahattavalla lentolaukulla. Netti vain on niin ihmeellinen, että sieltä löytyy kaikki, reitit ja aikataulut. Pääoven vasemmalta puolelta bussiin, metron päättärille ja siinä istuen keskustaan.

        Niin, onko se sitten rahasta kiinni, periaatteesta vai järjestä? Toki taksimatkat ovat 20% lentolipun hinnasta, mutta kaikki on suhteelliista. Ja se mikä toiselle on helppoa voi toiselle olla ylipääsemättömän vaikeaa tai muuten vaan laiskottaa ja kaikki tuntuu hankalalta. Näkisin, että niin toimii kuin kykenee. Liikutaan miten halutaan kunhan liikutaan.

        >En ole ko paikassa koskaan käynyt,< :)


      • noin
        se on kirjoitti:

        Ei se näemmä ihminen paljoa vaadi provosoituakseen. En ole ko paikassa koskaan käynyt, matkustellut vain toki ennenkin ja Hki-Vantaalle kuljen myös bussilla ilman rinkkaa. Yhtä helppoa se on missä vain perässä raahattavalla lentolaukulla. Netti vain on niin ihmeellinen, että sieltä löytyy kaikki, reitit ja aikataulut. Pääoven vasemmalta puolelta bussiin, metron päättärille ja siinä istuen keskustaan.

        Niin, onko se sitten rahasta kiinni, periaatteesta vai järjestä? Toki taksimatkat ovat 20% lentolipun hinnasta, mutta kaikki on suhteelliista. Ja se mikä toiselle on helppoa voi toiselle olla ylipääsemättömän vaikeaa tai muuten vaan laiskottaa ja kaikki tuntuu hankalalta. Näkisin, että niin toimii kuin kykenee. Liikutaan miten halutaan kunhan liikutaan.

        Eipä juuri lisättävää!
        BP:n maanalaisen verkko on niin tiheä ettei "pinnallakaan" tarvitse kovin pitkälle steputtaa.
        Totesimme syyskuussa.
        Menimme myös takaisin kentälle ko. värkeillä.

        Pennuista puheenollen. Kyllä meidän lapsukaiset kulkivat vaivatta mukana esimerkiksi Pariisin metrossa 10- ikäsinä.
        Oppivat samalla liikkumisen mallin.


      • mieltä
        noin kirjoitti:

        Eipä juuri lisättävää!
        BP:n maanalaisen verkko on niin tiheä ettei "pinnallakaan" tarvitse kovin pitkälle steputtaa.
        Totesimme syyskuussa.
        Menimme myös takaisin kentälle ko. värkeillä.

        Pennuista puheenollen. Kyllä meidän lapsukaiset kulkivat vaivatta mukana esimerkiksi Pariisin metrossa 10- ikäsinä.
        Oppivat samalla liikkumisen mallin.

        Jos et ole käynyt paikassa niin netti antaa rajattomat mahdollisuudet tutustua etukäteen kohteeseen ja suunnitella liikkumisen. Vaatii ainoastaan tietojen yhdistämistä ja mielenkiintoa aiheeseen.
        Kyllä ne meilläkin matkalaukut rullaavat ja tenavat mukana kulkevat, näkien samalla ettei elämä muualla ole sen ihmeellisempää. Toki jos haluaa helppoutta niin yli siitä mistä aita on matalin, mutta miksi omatoimireissulle sitten ollenkaan...


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        se on kirjoitti:

        Ei se näemmä ihminen paljoa vaadi provosoituakseen. En ole ko paikassa koskaan käynyt, matkustellut vain toki ennenkin ja Hki-Vantaalle kuljen myös bussilla ilman rinkkaa. Yhtä helppoa se on missä vain perässä raahattavalla lentolaukulla. Netti vain on niin ihmeellinen, että sieltä löytyy kaikki, reitit ja aikataulut. Pääoven vasemmalta puolelta bussiin, metron päättärille ja siinä istuen keskustaan.

        Niin, onko se sitten rahasta kiinni, periaatteesta vai järjestä? Toki taksimatkat ovat 20% lentolipun hinnasta, mutta kaikki on suhteelliista. Ja se mikä toiselle on helppoa voi toiselle olla ylipääsemättömän vaikeaa tai muuten vaan laiskottaa ja kaikki tuntuu hankalalta. Näkisin, että niin toimii kuin kykenee. Liikutaan miten halutaan kunhan liikutaan.

        En kulje Helsinki-Vantaallekkaan julkisilla. Ei se taksi matka ketään konkurssiin vie edes Suomessa ja työllistää paikallisia. Budapestissa taksi on vielä edullinen verrattuna Suomeen.


    • ehkäpä..

      tämä olisi ensikertalaiselle omatoimimatkaajalle paras. LRI Minibusz, joka vie lentokentältä mihin tahansa osoitteeseen kaupungin alueella 2300 Ft/henkilö (~9 euroa). Kun mennessä maksaa paluumatkan niin paluun hinta on pari euroa halvempi.
      Itse en ole sitä käyttänyt. Minulla on yleensä hakija tai etukäteen vuokrattu auto lentokentällä.

    • Budapestiin

      Terppa! Matkabudjettia pitää säästää eli voiko lentokentältä ostaa kolmen päivän matkailijalipun? Tykkäämme kävellä paljon, joten kannattaisiko ostaa mieluummin kaksi 20 kpl lippunippua? Meitä lähtee näillä näkymin 3 ja ollaan 4 päivää Budapestissa. Onko lipuissa jotkut vyöhykkeet eli pääseekö yhdellä lipulla lentokentältä hotellille saakka? Mitä nämä millenium undergroundit ym. meinaa? Kelpaako nuo yllämainitut liput kaikkiin näihin?:

      Tickets are valid on the entire length of bus, tram, trolley bus lines, metro lines, the Millennium Underground, the cogwheel railway but are only valid on suburban railway (HÉV) lines within the administrative boundary of Budapest.

      http://www.bkv.hu/angol/jegyek/index.html

      • pel62

        Jos ette aivan Konosen tasoisia kävelijöitä ole niin suosittelisin 3 päivän lippua. Budapestissä kyllä riittää käveltävääkin vaikka välilä ajelisi metrolla tai ratikalla. Julkisilla kulkuneuvoilla joutuisi aina ostamaan uuden lipun kun vaihtaa eli mitään vyöhykelippua tai aikaan sidottua lippua ei ole. Vaatisi siis lentokentältä keskustaan ainakin 2 lippua (bussi metro).


    • KeväälläBp

      Aahhh - iästäkin on joskus hyötyä... julkisista kun ei Budapestissä tarvi maksaa mitään... ;)
      Mutt metrossa ei pal maisemia taida nähdä... siis mieluummin kävellen tai taxilla

    • ettäsilleen1

      Koskee koko Unkaria ettei 65 v täyttänyt tarvitse julkisissa maksaa forinttiakaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe